Készült: 2016-02-15
Módosítás: 2020-11-13

Berkes Péter

Cím: PhD
Nem: férfi
Születési év: 1981.
Születési hely: KAZINCBARCIKA
Email-cím(ek): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Hivatali telefonszám:

Doktori tanulmányok
Doktori (PhD) védés éve: 2009
Tudományág: NEVELÉS- és SPORTTUDOMÁNY
Disszertáció címe: Marketingorientációs tényezők a honi professzionális labdarúgás szponzorációs piacának tükrében
Oklevelet kiállító intézmény: Semmelweis Egyetem Nevelés- és Sporttudomány Doktori Iskola

MA-tanulmányok
MA-fokozat megszerzésének éve: 2003; 2006; 2009
Tudományág(ak): NEVELÉS- ÉS SPORTTUDOMÁNY, KÖZGAZDASÁGTUDOMÁNY
Oklevelet kiállító intézmény: 

  • 2008 - 2009: Nyugat Magyarországi Egyetem, Sopron, Közgazdaságtudományi Kar,

(Közgazdász-marketing szak, Marketing MSc., kiváló minősítéssel)

 

  • 2003 - 2006: Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar, Budapest

(Sportmenedzser diploma, kiváló minősítéssel)

 

  • 1999 - 2003: Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar, Budapest

(Tanári diploma, kiváló minősítéssel)



Egyéb tanulmányok és képesítések

Intézmény Képesítés Év
     
     
     

Munkatapasztalat
Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Budapest
Kar: Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Intézet: Társadalom- és Kommunikációtudományi Intézet,
Tanszék: Kommunikáció és Médiatudományi
Beosztás: egyetemi docens

Korábbi munkaadó: Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar, Budapest
Beosztás: egyetemi adjunktus

Egyéb korábbi munkaadó:
Beosztás:


Kutatási és oktatási szakterületek

2013 szeptemberétől az alábbi tantárgyakkal kapcsolatos oktatási tevékenységet végzem:

  • Kommunikációs technológiák II.
  • Közéleti és politikai kommunikáció
  • Médiagazdaságtan I-II-III.
  • PR I.
  • PR II.
  • Marketingkommunikáció
  • Szervezeti kommunikáció
  • Marketingmenedzsment
  • A média intézménye és gazdaságtana

Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel

  • Sportágak versenyképessége Magyarországon, Magyar Olimpiai Bizottság meghívásos kutatási pályázata, március - 2014. március. Sporttudományok. 

A kutatási pályázatban közreműködő intézmény: Semmelweis Egyetem TSK Sportmenedzsment és Rekreáció Tanszék

A kutatási pályázat témavezetője: Dr. Sterbenz Tamás, tanszékvezető egyetemi docens

Nemzetközi partner: Dr. Chtis Gratton, Marketing Professor, Sheffield University.

  • Sportágak versenyképessége Magyarországon, Magyar Sporttudományi Társaság (MSTT) szept. 1. – 2012. május 25., Sporttudományok

A kutatási pályázatban közreműködő intézmény: Semmelweis Egyetem TSK Sportmenedzsment és Rekreáció Tanszék, Corvinus Egyetem Budapest

A kutatási pályázat témavezetője: Dr. Sterbenz Tamás, tanszékvezető egyetemi docens

  • Sportágak versenyképessége mezo szinten, Magyar Sporttudományi Társaság (MSTT),

2010-2011., Sporttudományok

A kutatási pályázatban közreműködő intézmény: Semmelweis Egyetem TSK Sportmenedzsment és Rekreáció Tanszék, Corvinus Egyetem Budapest

 A kutatási pályázat témavezetője: Dr. Sterbenz Tamás, tanszékvezető egyetemi docens

  •  A sportigazgatás, a sportági szakszövetségek, a sportklubok-sportegyesületek, sportvállalkozások helyzetének feltárása, Magyar Sporttudományi Társaság (MSTT) – Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium (ÖTM), 2008-2010

 A kutatási pályázatban közreműködő intézmény: Semmelweis Egyetem TSK Sportmenedzsment és Rekreáció Tanszék

 A kutatási pályázat témavezetője: Prof, Dr. Nyerges Mihály, tanszékvezető egyetemi tanár


Oktatásszervezés, tudományszervezés

Időszak Funkció vagy tevékenység
   
   
   
   
   

Nyelvtudás

Nyelv Nyelvtudás szintje és fajtája
 Angol  közpfok (C) - sportszakmai anyaggal bővítve
   
   
   
   

Díjak és kitüntetések

Díj vagy kitüntetés neve Kiadó intézmény Elnyerés éve
     
     
     

Tagság tudományos társaságokban

Szervezet neve Betöltött funkció
   
   
   
   

Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben

Időszak Intézmény Tevékenység
     
     
     
     
     

Doktori témavezetések

Doktori hallgató neve,
intézmény
Kutatási téma / Disszertáció címe Védés éve
     
     
     
     

Opponencia doktori védéseken

Doktori hallgató neve,
intézmény
Kutatási téma / Disszertáció címe Védés éve
     
     
     
     

 

Publikációs lista

(MTMT)


Monográfiák





Szerkesztett kötetek, folyóiratok



Könyvfejezetek

Berkes, P. (2005): New Social conditions in Sport 1990-2005. Overview of current sport marketing thought from an eastern European perspective. (Eds. Gyöngyi Földesi Szabó & Andrea Gál) Hungarian Society for Sport Sciences. 71-94. p. ISBN 963 218 0917

Etzkorn, I., Siegel A. (2013): Csak egyszerűen! HVG Kiadó Zrt. Budapest. ISBN 978-963-304-130-7 (Adaptálta: Barna Tamás, Oláh Péter, Dr. Berkes Péter)

Berkes, P. (2012, 2016): Sportmenedzsment. Amatőr és professzionális sport. (Eds. Sterbenz Tamás & Géczi Gábor) Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar. 104-115. p. ISBN: 978-615-5196-01-0

Berkes, P. (2012, 2016): Sportmenedzsment. A hazai sport finanszírozási háttere. (Eds. Sterbenz Tamás & Géczi Gábor) Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar. 259-272. p. ISBN: 978-615-5196-01-0

Berkes, P. (2012, 2016): Sportmenedzsment. Sportszponzoráció. (Eds. Sterbenz Tamás & Géczi Gábor) Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar. 272-285. p. ISBN: 978-615-5196-01-0

Berkes, P. (2013): Verseny-pályán. Figyelem! - hatékony szponzoráció. (Eds. Sterbenz Tamás & Szőts Gábor) Magyar Sporttudományi Társaság. 91-103. p.


Cikkek tudományos folyóiratokban

Idegen nyelvű szakfolyóiratcikkek:

Bartha, Cs., Riegler, E., Berkes, P. (2004): Kicking accuracy and distance estimating related to football players. Hungarian Review of Sport Science4: 16-19. p.

Berkes, P., Váczi, J., Nyerges, M. (2007): Macro-aspects affecting sport sponsorship: The Case of Hungarian Professional soccer clubs’ sponsors. Society & Economy. 3: 383-411. p.

Berkes, P., Váczi, J., Nyerges, M. (2009): The changing of the sponsorship market: The Case of Hungarian Professional soccer clubs’ sponsors. Sportwissenscahft. 1: 35-44. p.

Váczi, J., Berkes, P. (2010): Integrating Communication and Marketing  Efforts to Influence Governmental Sport Funding: An Analysis of an Innovative Sport-Financing Program in Hungary. International Journal of Sport Communication. 3:(1), 12-26. p.

 

Magyar nyelvű szakfolyóirat-cikkek

1. Berkes, P., Nyerges, M. (2003): A labdarúgás menedzselésének főbb elvei a szponzorálás tükrében. Magyar Sporttudományi Szemle. 4: 17-21. p.

2. Berkes, P., Nyerges, M. (2004): A sportszponzorációs döntési tevékenység makro-szintű vizsgálata az élvonalbeli magyar labdarúgásban. Magyar Sporttudományi Szemle. 2-3: 47-52. p.

3. Bartha, Cs., Riegler, E., Berkes, P. (2004): Rúgáspontosság és távolságbecslés vizsgálata labdarúgóknál. Magyar Edző. 1: 18-22. p.

4. Berkes, P., Bartha, Cs. (2004): A kultúra és testkultúra értelmezési dimenzióinak tudományági perspektívái. Új Pedagógiai Szemle. 10: 51-58. p.

5. Berkes, P., Nyerges, M. (2004): A labdarúgás menedzselésének főbb elvei a szponzorálás tükrében. Kalokagathia. 1-2: 180-188. p.

6. Berkes, P. (2005): A testnevelés tantárgy értékelési dilemmái. Új Pedagógiai Szemle. 2: 63-68. p.

7. Berkes, P. (2005): A Egy hatékony marketingkommunikációs médium, avagy sportszponzorálás mesterfokon Kalokagathia. 4: 97-112. p.

8. Berkes, P., Nyerges, M. (2005): Üzleti elemek a sportban: professzionális labdarúgó-társaságok szponzorációs stratégiája. Magyar Sporttudományi Szemle. 1: 15-19. p.

9. Berkes, P. (2005): Megkérdeztük! Vélemények az iskolai testnevelés osztályozásáról. Iskolai Testnevelés és sport. 26: 25-26. p.

10. Berkes, P. (2005): Üzleti elemek a sportban: marketingorientáció a honi professzionális labdarúgás szponzori piacának tükrében. Magyar Sporttudományi Szemle. 3: 13-14. p.

11. Berkes, P., Váczi, J. (2006): Alternatív médium a márkakommunikáció szolgálatában. Szponzoráljunk! Benne vagy? Marketing & Menedzsment. 1: 4-15. p.

12. Berkes, P. (2006): Kulturális diverzitás - avagy a testkultúra helye az egyetemes kultúrában. Új Pedagógiai Szemle. 10: 56-67. p.

13. Berkes, P. (2007): Marketingorientációs tényezők a honi professzionális labdarúgás szponzorációs piacának tükrében. Marketing & Menedzsment. 6: 65-76. p.

14. Váczi, J., Berkes, P. (2009): Húzzunk sportágakat: avagy a sportfinanszírozás új útjai. Marketing & Menedzsment. 3: 38-44. p.

15. Berkes, P., Váczi, J. (2009): Szerencsepénzre várnak. Marketing & Media. június. 14-
15. p. http://www.fn.hu/media/20090603/jonne_olimpia_lotto/

16. Váczi, J., Berkes, P. (2009): Az állami sportfinanszírozás új útjai. Magyar Sporttudományi Szemle. 3-4: 42-44. p.

17. Berkes, P. (2009): Ügynökségi rinocéroszok. Marketing & Media. 2009. október 7-20. 12-14. p. http://www.fn.hu/media_print/20091007/ugynoksegi_rinoceroszok/

18. Berkes, P. (2009): Ügynökségi rinocéroszok. Marketing & Media. 2009. október 21-
november 04. 16-17. p.
http://www.fn.hu/media_print/20091007/ugynoksegi_rinoceroszok/

19. Berkes, P. (2009): Közösségi szponzorok. Marketing & Media. 2009.

20. Berkes, P. (2010): Közeleg a fociláz. Marketing & Media. február. http://www.fn.hu/media_print/20100210/kozeleg_focilaz/

21. Berkes, P. (2010): Lesipuskás szponzorok. Marketing & Media. 2010. április 7. http://www.fn.hu/media_print/20100407/lesipuskas_szponzorok/

22. Berkes, P. (2010): Játékos szponzorok. Marketing & Media. 2010. április 21. http://www.fn.hu/media_print/20100421/jatekos_szponzorok/

23. Berkes, P. (2010): Futballozó sportszergyártók. Marketing & Media. 2010. április 21. http://www.fn.hu/media_print/20100602/futballozo_sportszergyartok/

24. Berkes, P. (2010): Milliárdos médiabiznisz. Marketing & Media. 2010. június 30. http://www.fn.hu/media_print/20100630/milliardos_mediabiznisz/

25. Berkes, P. (2010): A medence bajnokai. Marketing & Media. 2010. XV(13), 16-17. p.

26. Berkes, P. (2010): Pénzember a megmentő. Marketing & Media. 2010. XV(18), 22-23. p.

27. Berkes, P. (2011): Milliárdos futballshow. Marketing & Media. 2011. XVI(1), 41. p.

28. Berkes, P. (2011): Lemárkázott celebritás. Marketing & Media. 2011. XVI(3), 16-17. p.

29. Berkes, P. (2011): Külföldi offenzíva. Marketing & Media. 2011. XVI(4), 14-15. p.

30. Berkes, P. (2011): Fókuszban a fogyasztó. Marketing & Media. 2011. XVI(8), 16-17. p.

31. Berkes, P. (2011): Ötletre fel. Marketing & Media. 2011. XVI(9), 18-19. p.

32. Berkes, P. (2011): Oligarchák játékszere. Marketing & Media. 2011. XVI(11), 20-21. p.

33. Berkes, P. (2011): Az ötletforradalmár. Marketing & Media. 2011. XVI(14), 14. p.

34. Berkes, P. (2011): A stratégiai látnok. Marketing & Media. 2011. XVI(14), 15. p.

35. Berkes, P. (2011): Ázsia nagytigrise. Marketing & Media. 2011. XVI(17), 14-15. p.

36. Berkes, P. (2011): Londonra figyel a világ. Marketing & Media. 2011. XVI(18), 14-15. p.

37. Berkes, P. (2012): Nyolcszázmilliós fél perc. Marketing & Media. 2012. XVII(2), 16-17. p.

38. Berkes, P. (2012): Profiton túl. Marketing & Media. 2012. XVII(3), 20-21. p.

39. Berkes, P. (2012): Pályán kívül. Marketing & Media. 2012. XVII(5), 14-15.

40. Berkes, P. (2012): Márkaverseny a foci eb-n. mmonline.hu

41. Berkes, P. (2012): A régi-új varázsszó. Marketing & Media. 2012. XVII(6), 12-13.

42. Berkes, P. (2012): Megtérülő döntés. Marketing & Media. 2012. XVII(7), 18-19.

43. Berkes, P. (2012): Social business – szép új világ. Marketing & Media. 2012. XVII(9), 18- 19.

44. Berkes, P. (2012): Nyári márkadili. Marketing & Media. 2012. XVII(10), 18-19.

45. Berkes, P. (2012): Márkaparádé Londonban. Marketing & Media. 2012. XVII(11), 14-15.

46. Berkes, P. (2012): Márkázott játékok. MédiaPiac. 2012. IX(7-8), 16-17.

47. Berkes, P. (2012): Aranyos márkaarcok. Marketing & Media. 2012. XVII(12), 20-21.

48. Berkes, P. (2012): Az igazmondó. Marketing & Media. 2012. XVII(13), 18-19.

49. Berkes, P. (2012): Guruló forintocskák. Marketing & Media. 2012. XVII(15), 14-15.

50. Berkes, P. (2012): Márkázott tartalom. Marketing & Media. 2012. XVII(17), 16-17.

51. Berkes, P. (2013): Újévi trendek. Marketing & Media. 2013. XVIII(1), 20-21.

52. Berkes, P. (2013): Csúcsigazolások. Marketing & Media. 2013. XVIII(2), 38-39.

53. Berkes, P. (2013): Formabontó tartalom. Marketing & Media. 2013. XVIII(3), 54-55.

54. Berkes, P. (2013): Celebvezérek. Marketing & Media. 2013. XVIII(4), 16-17.

55. Berkes, P. (2013): Egyszerűen nagyszerű. Marketing & Media. 2013. XVIII(6), 18-19.

56. Berkes, P. (2013): Neymar a siker kapujában. Marketing & Media. 2013. XVIII(7), 18-19.

57. Berkes, P. (2013): Az egyszerűség bajnoka. Marketing & Media. 2013. XVIII(8), 18-19.

58. Berkes, P. (2013): Dübörgő bajorok. Marketing & Media. 2013. XVIII(8), 24-25.

59. Berkes, P. (2013): Milliárdok, forintocskák. Marketing & Media. 2013. XVIII(11), 18-19.

60. Berkes, P. (2013): Jótékony sportolók. Marketing & Media. 2013. XVIII(12), 44-45.

61. Berkes, P. (2013): A sport éve. Marketing & Media. 2013. XVIII(13), 24-25.

62. Berkes, P. (2014): Einstandolt sportközvetítés. Marketing & Media. 2014. XIX(2), 16-17.

63. Berkes, P. (2014): A jövő tudásbrókerei. Marketing & Media. 2014. XIX(3), 18-20.

64. Berkes, P. (2014): Karnevál és show-biznisz. Marketing & Media. 2014. XIX(6), 12-13.

65. Berkes, P. (2014): Kiterjedt bevétel. Marketing & Media. 2014. XIX(7), 16-17.

66. Berkes, P. (2014): Túl a csúcson. Marketing & Media. 2014. XIX(8), 22-23.

67. Berkes, P. (2014): Bizalom a tetőfokon. Marketing & Media. 2014. XIX(9), 14-15.

68. Berkes, P. (2014): Jótékony sportoló. Marketing & Media. 2014. XIX(11), 16-17.

69. Berkes, P. (2014): Szexi mezek. Marketing & Media. 2014. XIX(12), 40-41.

70. Berkes, P. (2015): Márkaarcok. Marketing & Media. 2015. XX(2), 14-15.

71. Berkes, P. (2015): Brandek vonzásában. Marketing & Media. 2015. XX(8), 20-21.

72. Berkes, P. (2016): Bomba üzlet. Marketing & Media. 2016. XXI(1), 26-27.

73. Berkes, P. (2016): Netes rajongók. Marketing & Media. 2016. XXI(3), 16-17

74. Berkes, P. (2019): Bomba üzlet. Marketing & Media. 2019. XXIV(2), 16-17.



Konferenciaközlemények

Nemzetközi konferencia kiadványban megjelent idegen nyelvű tanulmány:
1. Berkes, P., Nyerges, M. (2004): Evaluating of image sponsoring in football: focusing on attitudes. 2004. Pre-Olympic Congress, PROCEEDINGS. CD. 117-118. p.

2. Berkes, P., Nyerges, M. (2004): Business elements in sport: factors affecting sport sponsorship decision-making process. 12th EASM – European Sport Management Congress, Book of Abstracts. CD. 143-144., 171-174. p.

3. Berkes, P. (2005): Business elements in sport: Qualitative factors affecting marketing-orientation of sport sponsorship strategy of the Hungarian Soccer Organizations. 13th EASM - European Sport Management Congress, Book of Abstracts. 39-40. p.

4. Berkes, P., Nyerges, Mihály (2006): Business elements in football: an examination of the tangible and intangible elements of the professional Hungarian football clubs’ sponsorship proposals. 14th EASM – European Sport Management Congress, Book of Abstracts, 128-130. p.

 
Hazai konferencia kiadványban megjelent magyar nyelvű tanulmány:

Berkes, P., Nyerges, M. (2004): Üzleti elemek a sportban: a sportszponzorációs döntési tevékenység makroszintű vizsgálata a labdarúgásban. VI. Ph.D. Tudományos Napok 2004. Abstract kötet. 35-36. p.

Berkes, P., Nyerges, M. (2005): Üzleti elemek a sportban: a honi professzionális futballtársaságok szponzorációs stratégiája. VII. Ph.D. Tudományos Napok 2005. Abstract kötet. 17. p.

Berkes, P., Nyerges, M. (2005): Üzleti elemek a sportban: a hivatásos labdarúgó-társaságok szponzorációs stratégiája. Tavaszi Szél 2005. Konferenciakötet. 28-31. p. ISBN 963 218 368 1.

Berkes, P., Nyerges, M. (2006): Üzleti elemek a sportban: marketingorientáció a professzionális labdarúgó-társaságok szponzori piacának tükrében. Tavaszi Szél 2006. Konferenciakötet. 219-222. p. ISBN 963 229 773 3


Recenziók


Fordítások


Szépirodalmi alkotások


Film és multimédia


Diszkográfia


Konferenciaszervezés

  • BrandFestival 2010 - New Economy, Republic Group Reklámügynökség, Ludwig-Múzeum, 2010., szakmai igazgató

http://www.futuretalks.hu/  

 

  • FutureTalks 2013 - Együttműködés. Növekedés. Egyszerűen., Republic Group Reklámügynökség, Budapest Marriott Hotel, 2013., szakmai igazgató http://www.futuretalks.hu/

 

 

  • BrandFestival 2014 - Magyar Vállalkozói Fórum., Republic Group Reklámügynökség, Nemzetgazdasági Minisztérium, Nemzeti Külgazdasági Hivatal, Nemzeti Innovációs Hivatal, Eximbank. Budapest Courtyard Marriott Hotel, 2014., szakmai igazgató igazgató http://www.futuretalks.hu/

 

  • Nemzetközi Sportmenedzsment Konferencia., XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat, MOM Kulturális Központ, 2015., szakmai igazgató http://www.hegyvidek.hu/site/sportkonf.html
  • BrandFestival 2015 – Márka és Lojalitás, Republic Group Reklámügynökség, Budapest Music Center, 2015., szakmai igazgató http://brandfestival.hu/

 

 

  • BrandFestival 2016 – Brand Experience, Republic Group Reklámügynökség, Budapest Music Center, 2016., szakmai igazgató http://brandfestival.hu/

 

 

  • BrandFestival 2017 – MultiScreen médiafogyasztás, Republic Group Reklámügynökség, Budapest Music Center, 2017., szakmai igazgató http://brandfestival.hu/

 

  • BrandFestival 2018 – Heroes & Stories, Republic Group Reklámügynökség, Budapest Music Center, 2018., szakmai igazgató http://brandfestival.hu/

 

  • BrandFestival 2019 – Next, Please, Republic Group Reklámügynökség, Budapest Music Center, 2018., szakmai igazgató http://brandfestival.hu/


Nyilvános megjelenések


Egyéb




Péter Berkes

Title: PhD
Gender: male
Year of Birth: 1981.
Place of Birth (Country): Hungary
Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Office Phone Number:

Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2009.
Discipline: Educational and Sports Science
Title of Thesis: Marketing factors affecting performance at the football clubs
Issuing Institution: Semmelweis University

MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 2003; 2006; 2009
Discipline(s): Sports Science, Economics
Issuing Institution:

2008 - 2009: University of West Hungary, Sopron, Faculty of Economics,
(Marketing Economist, Marketing MSc, with excellent qualification)

2003 - 2006: Semmelweis University, Faculty of Physical Education and Sport Sciences, Budapest
(Diploma in Sport Manager with Excellent Qualification)

1999 - 2003: Semmelweis University, Faculty of Physical Education and Sport Sciences, Budapest
(Teacher's Degree with Excellent Degree)


Further Studies and Qualifications

Institution Qualification Year of Obtaining the Qualification
     
     
     

Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities
Institute: Institute of Social and Communication Sciences
Department: Department of Communication and Media Studies
Current Position(s): associate professor

Previous Employer: Semmelweis University, Faculty of Physical Education and Sports Sciences (TF), Budapest
Previous Position Held: assistant professor

Other Previous Employers:
Other Previous Positions Held:


Areas of Research and Teaching

Communication Technologies II. Public and political communication Media Studies I-II-III. PR I. PR II. marketing Communications Organizational communication

Membership in Research Groups and Projects


Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities

Period Function or Activity
   
   
   
   
   

Language Skills

Language Level and Kind of Proficiency
English C (extended with sports material)
   
   
   
   

Honours, Distinctions, and Prizes

Name of Distinction Issuing Institution Year of Issuing
     
     
     

Membership in Academic Societies

Name of Organization Function (if any)
   
   
   
   

Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions

Period Institution Activities
     
     
     
     
     

Promotorship in Doctoral Studies

Name of
Doctoral Student,
Institution
Research Topic / Title of Dissertation Year of Defence
(if applicable)
     
     
     
     

Opponentship in Doctoral Defences

Name of
Doctoral Student,
Institution
Title of Dissertation Year of Defence
     
     
     
     

 

List of Publications

(MTMT)


Monographs





Edited Books and Journals




Chapters in Books

Berkes, P. (2005): New Social conditions in Sport 1990-2005. Overview of current sport marketing thought from an eastern European perspective. (Eds. Gyöngyi Földesi Szabó & Andrea Gál) Hungarian Society for Sport Sciences. 71-94. p. ISBN 963 218 0917

Etzkorn, I., Siegel A. (2013): Csak egyszerűen! HVG Kiadó Zrt. Budapest. ISBN 978-963-304-130-7 (Adaptálta: Barna Tamás, Oláh Péter, Dr. Berkes Péter)

Berkes, P. (2012, 2016): Sportmenedzsment. Amatőr és professzionális sport. (Eds. Sterbenz Tamás & Géczi Gábor) Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar. 104-115. p. ISBN: 978-615-5196-01-0

Berkes, P. (2012, 2016): Sportmenedzsment. A hazai sport finanszírozási háttere. (Eds. Sterbenz Tamás & Géczi Gábor) Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar. 259-272. p. ISBN: 978-615-5196-01-0

Berkes, P. (2012, 2016): Sportmenedzsment. Sportszponzoráció. (Eds. Sterbenz Tamás & Géczi Gábor) Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar. 272-285. p. ISBN: 978-615-5196-01-0

Berkes, P. (2013): Verseny-pályán. Figyelem! - hatékony szponzoráció. (Eds. Sterbenz Tamás & Szőts Gábor) Magyar Sporttudományi Társaság. 91-103. p.


Articles in Academic Reviews (Printed and Electronic)

Bartha, Cs., Riegler, E., Berkes, P. (2004): Kicking accuracy and distance estimating related to football players. Hungarian Review ofSport Science4: 16-19. p.

Berkes, P., Váczi, J., Nyerges, M. (2007): Macro-aspects affecting sport sponsorship: The Case of Hungarian Professional soccer clubs’ sponsors. Society & Economy. 3: 383-411. p.

Berkes, P., Váczi, J., Nyerges, M. (2009): The changing of the sponsorship market: The Case of Hungarian Professional soccer clubs’ sponsors. Sportwissenscahft. 1: 35-44. p.

Váczi, J., Berkes, P. (2010): Integrating Communication and Marketing  Efforts to Influence Governmental Sport Funding: An Analysis of an Innovative Sport-Financing Program in Hungary. International Journal of Sport Communication. 3:(1), 12-26. p.
 
1. Berkes, P., Nyerges, M. (2003): A labdarúgás menedzselésének főbb elvei a szponzorálás tükrében. Magyar Sporttudományi Szemle. 4: 17-21. p.

2. Berkes, P., Nyerges, M. (2004): A sportszponzorációs döntési tevékenység makro-szintű vizsgálata az élvonalbeli magyar labdarúgásban. Magyar Sporttudományi Szemle. 2-3: 47-52. p.

3. Bartha, Cs., Riegler, E., Berkes, P. (2004): Rúgáspontosság és távolságbecslés vizsgálata labdarúgóknál. Magyar Edző. 1: 18-22. p.

4. Berkes, P., Bartha, Cs. (2004): A kultúra és testkultúra értelmezési dimenzióinak tudományági perspektívái. Új Pedagógiai Szemle. 10: 51-58. p.

5. Berkes, P., Nyerges, M. (2004): A labdarúgás menedzselésének főbb elvei a szponzorálás tükrében. Kalokagathia. 1-2: 180-188. p.

6. Berkes, P. (2005): A testnevelés tantárgy értékelési dilemmái. Új Pedagógiai Szemle. 2: 63-68. p.

7. Berkes, P. (2005): A Egy hatékony marketingkommunikációs médium, avagy sportszponzorálás mesterfokon Kalokagathia. 4: 97-112. p.

8. Berkes, P., Nyerges, M. (2005): Üzleti elemek a sportban: professzionális labdarúgó-társaságok szponzorációs stratégiája. Magyar Sporttudományi Szemle. 1: 15-19. p.

9. Berkes, P. (2005): Megkérdeztük! Vélemények az iskolai testnevelés osztályozásáról. Iskolai Testnevelés és sport. 26: 25-26. p.

10. Berkes, P. (2005): Üzleti elemek a sportban: marketingorientáció a honi professzionális labdarúgás szponzori piacának tükrében. Magyar Sporttudományi Szemle. 3: 13-14. p.

11. Berkes, P., Váczi, J. (2006): Alternatív médium a márkakommunikáció szolgálatában. Szponzoráljunk! Benne vagy? Marketing & Menedzsment. 1: 4-15. p.

12. Berkes, P. (2006): Kulturális diverzitás - avagy a testkultúra helye az egyetemes kultúrában. Új Pedagógiai Szemle. 10: 56-67. p.

13. Berkes, P. (2007): Marketingorientációs tényezők a honi professzionális labdarúgás szponzorációs piacának tükrében. Marketing & Menedzsment. 6: 65-76. p.

14. Váczi, J., Berkes, P. (2009): Húzzunk sportágakat: avagy a sportfinanszírozás új útjai. Marketing & Menedzsment. 3: 38-44. p.

15. Berkes, P., Váczi, J. (2009): Szerencsepénzre várnak. Marketing & Media. június. 14-
15. p. http://www.fn.hu/media/20090603/jonne_olimpia_lotto/

16. Váczi, J., Berkes, P. (2009): Az állami sportfinanszírozás új útjai. Magyar Sporttudományi Szemle. 3-4: 42-44. p.

17. Berkes, P. (2009): Ügynökségi rinocéroszok. Marketing & Media. 2009. október 7-20. 12-14. p. http://www.fn.hu/media_print/20091007/ugynoksegi_rinoceroszok/

18. Berkes, P. (2009): Ügynökségi rinocéroszok. Marketing & Media. 2009. október 21- november 04. 16-17. p.
http://www.fn.hu/media_print/20091007/ugynoksegi_rinoceroszok/

19. Berkes, P. (2009): Közösségi szponzorok. Marketing & Media. 2009.

20. Berkes, P. (2010): Közeleg a fociláz. Marketing & Media. február. http://www.fn.hu/media_print/20100210/kozeleg_focilaz/

21. Berkes, P. (2010): Lesipuskás szponzorok. Marketing & Media. 2010. április 7. http://www.fn.hu/media_print/20100407/lesipuskas_szponzorok/

22. Berkes, P. (2010): Játékos szponzorok. Marketing & Media. 2010. április 21. http://www.fn.hu/media_print/20100421/jatekos_szponzorok/

23. Berkes, P. (2010): Futballozó sportszergyártók. Marketing & Media. 2010. április 21. http://www.fn.hu/media_print/20100602/futballozo_sportszergyartok/

24. Berkes, P. (2010): Milliárdos médiabiznisz. Marketing & Media. 2010. június 30. http://www.fn.hu/media_print/20100630/milliardos_mediabiznisz/

25. Berkes, P. (2010): A medence bajnokai. Marketing & Media. 2010. XV(13), 16-17. p.

26. Berkes, P. (2010): Pénzember a megmentő. Marketing & Media. 2010. XV(18), 22-23. p.

27. Berkes, P. (2011): Milliárdos futballshow. Marketing & Media. 2011. XVI(1), 41. p.

28. Berkes, P. (2011): Lemárkázott celebritás. Marketing & Media. 2011. XVI(3), 16-17. p.

29. Berkes, P. (2011): Külföldi offenzíva. Marketing & Media. 2011. XVI(4), 14-15. p.

30. Berkes, P. (2011): Fókuszban a fogyasztó. Marketing & Media. 2011. XVI(8), 16-17. p.

31. Berkes, P. (2011): Ötletre fel. Marketing & Media. 2011. XVI(9), 18-19. p.

32. Berkes, P. (2011): Oligarchák játékszere. Marketing & Media. 2011. XVI(11), 20-21. p.

33. Berkes, P. (2011): Az ötletforradalmár. Marketing & Media. 2011. XVI(14), 14. p.

34. Berkes, P. (2011): A stratégiai látnok. Marketing & Media. 2011. XVI(14), 15. p.

35. Berkes, P. (2011): Ázsia nagytigrise. Marketing & Media. 2011. XVI(17), 14-15. p.

36. Berkes, P. (2011): Londonra figyel a világ. Marketing & Media. 2011. XVI(18), 14-15. p.

37. Berkes, P. (2012): Nyolcszázmilliós fél perc. Marketing & Media. 2012. XVII(2), 16-17. p.

38. Berkes, P. (2012): Profiton túl. Marketing & Media. 2012. XVII(3), 20-21. p.

39. Berkes, P. (2012): Pályán kívül. Marketing & Media. 2012. XVII(5), 14-15.

40. Berkes, P. (2012): Márkaverseny a foci eb-n. mmonline.hu

41. Berkes, P. (2012): A régi-új varázsszó. Marketing & Media. 2012. XVII(6), 12-13.

42. Berkes, P. (2012): Megtérülő döntés. Marketing & Media. 2012. XVII(7), 18-19.

43. Berkes, P. (2012): Social business – szép új világ. Marketing & Media. 2012. XVII(9), 18- 19.

44. Berkes, P. (2012): Nyári márkadili. Marketing & Media. 2012. XVII(10), 18-19.

45. Berkes, P. (2012): Márkaparádé Londonban. Marketing & Media. 2012. XVII(11), 14-15.

46. Berkes, P. (2012): Márkázott játékok. MédiaPiac. 2012. IX(7-8), 16-17.

47. Berkes, P. (2012): Aranyos márkaarcok. Marketing & Media. 2012. XVII(12), 20-21.

48. Berkes, P. (2012): Az igazmondó. Marketing & Media. 2012. XVII(13), 18-19.

49. Berkes, P. (2012): Guruló forintocskák. Marketing & Media. 2012. XVII(15), 14-15.

50. Berkes, P. (2012): Márkázott tartalom. Marketing & Media. 2012. XVII(17), 16-17.

51. Berkes, P. (2013): Újévi trendek. Marketing & Media. 2013. XVIII(1), 20-21.

52. Berkes, P. (2013): Csúcsigazolások. Marketing & Media. 2013. XVIII(2), 38-39.

53. Berkes, P. (2013): Formabontó tartalom. Marketing & Media. 2013. XVIII(3), 54-55.

54. Berkes, P. (2013): Celebvezérek. Marketing & Media. 2013. XVIII(4), 16-17.

55. Berkes, P. (2013): Egyszerűen nagyszerű. Marketing & Media. 2013. XVIII(6), 18-19.

56. Berkes, P. (2013): Neymar a siker kapujában. Marketing & Media. 2013. XVIII(7), 18-19.

57. Berkes, P. (2013): Az egyszerűség bajnoka. Marketing & Media. 2013. XVIII(8), 18-19.

58. Berkes, P. (2013): Dübörgő bajorok. Marketing & Media. 2013. XVIII(8), 24-25.

59. Berkes, P. (2013): Milliárdok, forintocskák. Marketing & Media. 2013. XVIII(11), 18-19.

60. Berkes, P. (2013): Jótékony sportolók. Marketing & Media. 2013. XVIII(12), 44-45.

61. Berkes, P. (2013): A sport éve. Marketing & Media. 2013. XVIII(13), 24-25.

62. Berkes, P. (2014): Einstandolt sportközvetítés. Marketing & Media. 2014. XIX(2), 16-17.

63. Berkes, P. (2014): A jövő tudásbrókerei. Marketing & Media. 2014. XIX(3), 18-20.

64. Berkes, P. (2014): Karnevál és show-biznisz. Marketing & Media. 2014. XIX(6), 12-13.

65. Berkes, P. (2014): Kiterjedt bevétel. Marketing & Media. 2014. XIX(7), 16-17.

66. Berkes, P. (2014): Túl a csúcson. Marketing & Media. 2014. XIX(8), 22-23.

67. Berkes, P. (2014): Bizalom a tetőfokon. Marketing & Media. 2014. XIX(9), 14-15.

68. Berkes, P. (2014): Jótékony sportoló. Marketing & Media. 2014. XIX(11), 16-17.

69. Berkes, P. (2014): Szexi mezek. Marketing & Media. 2014. XIX(12), 40-41.

70. Berkes, P. (2015): Márkaarcok. Marketing & Media. 2015. XX(2), 14-15.

71. Berkes, P. (2015): Brandek vonzásában. Marketing & Media. 2015. XX(8), 20-21.

72. Berkes, P. (2016): Bomba üzlet. Marketing & Media. 2016. XXI(1), 26-27.

73. Berkes, P. (2016): Netes rajongók. Marketing & Media. 2016. XXI(3), 16-17.

74. Berkes, P. (2019): Bomba üzlet. Marketing & Media. 2019. XXIV(2), 16-17.



Conference Proceedings (Printed and Electronic)

International scientific conference proceedings:
1. Berkes, P., Nyerges, M. (2004): Evaluating of image sponsoring in football: focusing on attitudes. 2004. Pre-Olympic Congress, PROCEEDINGS. CD. 117-118. p.

2. Berkes, P., Nyerges, M. (2004): Business elements in sport: factors affecting sport sponsorship decision-making process. 12th EASM – European Sport Management Congress, Book of Abstracts. CD. 143-144., 171-174. p.

3. Berkes, P. (2005): Business elements in sport: Qualitative factors affecting marketing-orientation of sport sponsorship strategy of the Hungarian Soccer Organizations. 13th EASM - European Sport Management Congress, Book of Abstracts. 39-40. p.

4. Berkes, P., Nyerges, Mihály (2006): Business elements in football: an examination of the tangible and intangible elements of the professional Hungarian football clubs’ sponsorship proposals. 14th EASM – European Sport Management Congress, Book of Abstracts, 128-130. p.

National scientific conference proceedings

1. Berkes, P., Nyerges, M. (2004): Üzleti elemek a sportban: a sportszponzorációs döntési tevékenység makroszintű vizsgálata a labdarúgásban. VI. Ph.D. Tudományos Napok 2004. Abstract kötet. 35-36. p.

2. Berkes, P., Nyerges, M. (2005): Üzleti elemek a sportban: a honi professzionális futballtársaságok szponzorációs stratégiája. VII. Ph.D. Tudományos Napok 2005. Abstract kötet. 17. p.

3. Berkes, P., Nyerges, M. (2005): Üzleti elemek a sportban: a hivatásos labdarúgó-társaságok szponzorációs stratégiája. Tavaszi Szél 2005. Konferenciakötet. 28-31. p. ISBN 963 218 368 1.

4. Berkes, P., Nyerges, M. (2006): Üzleti elemek a sportban: marketingorientáció a professzionális labdarúgó-társaságok szponzori piacának tükrében. Tavaszi Szél 2006. Konferenciakötet. 219-222. p. ISBN 963 229 773 3


Book Reviews




Translations




Creative Writing




Films and Multimedia (Digital Textbooks, Multimedia Creations etc.)




Discography




Organisation of Conferences

  • BrandFestival 2010 - New Economy, Republic Group Reklámügynökség, Ludwig-Múzeum, 2010., szakmai igazgató

http://www.futuretalks.hu/  

 

  • FutureTalks 2013 - Együttműködés. Növekedés. Egyszerűen., Republic Group Reklámügynökség, Budapest Marriott Hotel, 2013., szakmai igazgató http://www.futuretalks.hu/

 

 

  • BrandFestival 2014 - Magyar Vállalkozói Fórum., Republic Group Reklámügynökség, Nemzetgazdasági Minisztérium, Nemzeti Külgazdasági Hivatal, Nemzeti Innovációs Hivatal, Eximbank. Budapest Courtyard Marriott Hotel, 2014., szakmai igazgató igazgató http://www.futuretalks.hu/

 

  • Nemzetközi Sportmenedzsment Konferencia., XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat, MOM Kulturális Központ, 2015., szakmai igazgató http://www.hegyvidek.hu/site/sportkonf.html
  • BrandFestival 2015 – Márka és Lojalitás, Republic Group Reklámügynökség, Budapest Music Center, 2015., szakmai igazgató http://brandfestival.hu/

 

 

  • BrandFestival 2016 – Brand Experience, Republic Group Reklámügynökség, Budapest Music Center, 2016., szakmai igazgató http://brandfestival.hu/

 

 

  • BrandFestival 2017 – MultiScreen médiafogyasztás, Republic Group Reklámügynökség, Budapest Music Center, 2017., szakmai igazgató http://brandfestival.hu/

 

  • BrandFestival 2018 – Heroes & Stories, Republic Group Reklámügynökség, Budapest Music Center, 2018., szakmai igazgató http://brandfestival.hu/

 

  • BrandFestival 2019 – Next, Please, Republic Group Reklámügynökség, Budapest Music Center, 2018., szakmai igazgató http://brandfestival.hu/




Academic and public Appearances (Live and Electronic)



Következő események


Napi biztatás

Napi jegyzet a Kossuth-on

Egyesített Bibliaolvasó

Nyelvvizsgaközpont

Közösségi Média

Sport a Károlin

Sport a Károlin