Készült: 2016-02-15
Módosítás: 2020-11-15

 

Fischer Andrea

Cím: PhD
Nem: nő
Születési hely: Budapest
Email-cím(ek):Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Hivatali telefonszám: 872-1707

Doktori tanulmányok
Doktori (PhD) védés éve: 2011
Tudományág: Neveléstudomány
Disszertáció címe: Tanárjelöltek felkészítése az önálló tanulási képesség fejlesztésére
Oklevelet kiállító intézmény: ELTE

MA-tanulmányok
MA-fokozat megszerzésének éve: 1991
Tudományág(ak): angol nyelv és irodalom (tanárszak)
Oklevelet kiállító intézmény: ELTE

Egyéb tanulmányok és képesítések

Intézmény Képesítés Év
Exeter University, Anglia Master of Education in Teacher Education for TEFL 1996
ELTE

Emelt szintű érettségi vizsgáztató (angol nyelv)

2006
ELTE Mentortréner 2002
Euroexam International Akkreditált nyelvvizsgáztató 2003

Munkatapasztalat
Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem
Kar: Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Intézet: Anglisztika Intézet, Tanárképző Központ
Tanszék: Angol Nyelvészeti Tanszék, Szakmódszertani Csoport
Beosztás: egyetemi docens

Korábbi munkaadó: Eszterházy Károly Egyetem, Eger.
Beosztás: főiskolai adjunktus

Egyéb korábbi munkaadó: ELTE-CETT (ELTE BTK Angol Tanárképző Központ)
Beosztás: tanársegéd, nyelvtanár

Szent László Gimnázium, Budapest. Angol nyelvtanár. 


Kutatási és oktatási szakterületek
Tanárképzés; Nyelvtanítás módszertana; Reflektív gondolkodás; Mentorképzés


Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel
Tanárképző Központ kutatócsoportja: 'Innovációk a pedagógusképzésben és a köznevelésben'

Oktatásszervezés, tudományszervezés

Időszak Funkció vagy tevékenység
2014- Órarend készítő koordinátor (Tanárképző Központ-Anglisztika Intézet között)
2012-  Angol Komplex Nyelvi vizsga felelős
2017-  Szakmódszertani Csoport vezető
2017- Tanítási gyakorlatok szakmai felelős
2017-  MONYE Szerkesztőbizottsági tag, Interjú rovat vezetője

Nyelvtudás

Nyelv Nyelvtudás szintje és fajtája
angol C2
szlovén B2

 

Tagság tudományos társaságokban

Szervezet neve Betöltött funkció
MTA Didaktikai Albizottság tag
IATEFL - Angoltanárok Nemzetközi Egyesülete tag
HUSSE tag
Tanárképzők Szövetsége, Mentor szakosztály tag

Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben

Időszak Intézmény Tevékenység
 2016 nov.  Jan Kochanowky Egyetem, Kielce, Lengyelország  Erasmus Staff Mobility, vendégoktatás
 2018 nov.   Keimyung University, Daegu, Dél-Korea  Erasmus+ Staff Mobility, vendégoktatás

Doktori témavezetések

2020-2024  PPKE Nyelvtudományi Doktori Iskola - Hanae Ezzaouya

 

Opponencia doktori védéseken

2020. 07.02. - Kaplár-Kodácsy Kinga: The Role of Adult Learning Processes

                     in the Practice of Mentoring Novice Teachers Pre- defence - Külső opponens

 

 

Publikációs lista

(MTMT)

    Független idézők összesen: 0


 

 

Szerkesztett kötetek

 

Tanárjelölti kézikönyv (2015) Károli Könyvek sorozat. KRE-BTK, Patrocínium, Budapest. (társszerkesztő: Dringó-Horváth Ida)

Tanárjelölti kézikönyv (2019) Második, bővített kiadás. Patrocínium, Budapest. (társszerkesztő: Dringó-Horváth Ida)

Könyvfejezetek

A tanulási eredmények alkalmazása a felsőoktatási intézményekben. Kutatási beszámoló a Tempus Közalapítvány számára. Bologna füzetek 2. (Társszerző: Halász Gábor) 2009.

Practice Tests for BA-level Basic Examinations. (Bölcskei, A. -Bánhegyi M. et.al., szerk.) Budapest: Károli Gáspár Református Egyetem (KGRE) (2013) , 126 p.
 
Hospitálás: óramegfigyelés tanári szemmel (Óramegfigyelési szempontok): Angol szak pp. 34-41. In: Dringó-Horváth, Ida; Fischer, Andrea (szerk.) Tanárjelölti kézikönyv. Budapest : Patrocinium Kiadó, (2015, 2019)
 
Felkészülés, óratervezés: Angol szak. In: Dringó-Horváth, Ida; Fischer, Andrea (szerk.) Tanárjelölti kézikönyv. Budapest: Patricinium Kiadó. (2015, 2019) pp. 65-74.
 
Óramegbeszélés, értékelés. In: Dringó-Horváth, Ida; Fischer, Andrea (szerk.) Tanárjelölti kézikönyv. Budapest: Patrocínium Kiadó. (2015,2019.) pp. 131-137.
 


Cikkek tudományos folyóiratokban

Strategic Competence and Language Teaching: The Teachability of Communication Strategies. In: Studies in English and American. 7 : 1.  pp. 207-212. (1995)
 

Tanulás a tanárképzésben: a tanulóként szerzett élményektől a tanári filozófiáig. In: Százarcú pedagógia (szerk. Torgyik Judit) International Research Institute, Komarno 2015. p.383-391.

The Role of Feedback in Developing Reflective Competence. In: Practice and Theory in Systems of Education. Volume 12. : Number 3. pp. 121.-129. (2017) (Társszerző: Majzikné Lichtenberger Krisztina)
 
A mentorszerep értelmezése és értékelése. In: Károly, Krisztina; Homonnay, Zoltán (szerk.) Mérési és értékelési módszerek az oktatásban és a pedagógusképzésben. Budapest, Magyarország : ELTE Eötvös Kiadó, (2017) pp. 20-34. , 14 p (Társszerző: Majzikné Lichtenberger Krisztina)
 
'Eredetileg színésznő akartam lenni... Interjú Nádasdy Vilmával. In: Modern Nyelvoktatás. 24 : 4. pp. 46-49. , 4 p. (2018)
 

Konferenciaközlemények

Something Old, Something New: Motivation Revisited. In: IATEFL Slovenia 22ndConference Selections 2015


A reflektív kompetencia fejlesztésének jó gyakorlatai a Károli Gáspár Református EgyetemenIn: BukorJózsef; Strédl, Terézia; Nagy, Melinda; Vass, Vilmos; Orsovics, Yvette; Dobay, Beáta (szerk.) "Érték, minőség és versenyképesség - a 21. század kihívásai" Nemzetközi Tudományos Konferencia tanulmánykötete: Pedagógiai szekciók. Révkomárom, Szlovákia : Selye János Egyetem, (2017) pp. 123-139. , 17 p. (Társszerző: Majzikné Lichtenberger Krisztina)

Majzikné Lichtenberger Krisztina – Fischer Andrea (2020): A reflexiót segítő mentori kommunikáció.
In: H. Varga Gyula (szerk.) Személyközi és médiakommunikációs tudatosság az iskolában. 
Hungarovox Kiadó, Budapest. pp. 263-275. ISBN 978-963-534-037-81

Majzikné Lichtenberger Krisztina, Fischer Andrea: A mentorképzés megújítása: Az új képzés jó gyakorlatai a Károli Gáspár Református Egyetemen 
In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Reflexiók néhány magyarországi pedagógia-releváns kontextusra. International Research Institute, Komarno. 2020. pp. 341-349. ISBN: 978-80-89691-65-4

 

Recenziók

Nyelvi ötlettár. In: Támpont. A Mentor Oktatási Magazin melléklete. 3 : 3 pp. 4-5.  (2001)
Opportunities - not to miss. In: Novelty - A journal of English Language Teaching and cultural Studies in Hingary. 8 : 2. pp. 15-18.  (2001)

Illés. É.-Rády.M. Szóbeli feladatok angol középfokú nyelvvizsgára. Akadémiai Kiadó. In: Modern Nyelvoktatás. 2014/1.
Péter Medgyes: The Non-native Teacher. Updated edition with new material. In: Modern Nyelvoktatás 23 : 4. pp. 85-86.  (2017)

Fordítások

 

 Konferenciaszervezés

I. Mentorkonferencia. 'Óratervezés elméletben és gyakorlatban'. Károli Gáspár Református Egyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar. 2014. október 10.

II. Mentorkonferencia. Reflexió és Portfólió. Károli Gáspár Református Egyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar. 2015. október 16.
III. Mentorkonferencia. Mentori Kommunikáció. KRE-BTK. 2017. október 9.

IV. Mentorkonferencia. A mentori munka erőforrásai. KRE- BTK. 2019. április 5.

V. Mentorkonferencia. A mentori jól-lét kérdései. KRE BTK 2020. augusztus 27.

Nyilvános megjelenések

Tanárjelölt hallgatók tanulási sajátosságainak vizsgálata.. IV. Országos Neveléstudományi Konferencia. MTA, Budapest. 2004. november 3-5.

A feltételezett tanulási kudarc és a tanulási stratégiák dominanciája közötti összefüggés a felsőoktatásban. (Társelőadó: Ollé János) V. Kiss Árpád konferencia, Debrecen, 2007. szeptember 28-29.

Facilitating Learning. IATEFL-Slovenia Konferencia. Topolsica, Szlovénia, 2008. március 22-25.

All CETT and Done? Establishing a Professional Community. (Társelőadók:Pohl, U., Enyedi, A, Bodoczky, C, Révész, J. Szesztay, M, Sillár, B.) IATEFL Hungary Konferencia, Balatonfüred. 2008. október 3-5.

Reflections on Developing Reflective Competence. HUSSE Konferencia. Budapest. 2013. január 22-24.

How to Develop Reflective Competence? Linguistics Beyond and Within Konferencia. Lublin, Lengyelország. 2013. november 3.

Bilingual Education in Hungary: A Short History and the Status Quo. Bilingualism - One Goal, Many Ways. Swietokryzyskie Konferencia. Kielce, Lengyelország. 2014. november 6.

A reflektív kompetencia fejlesztése. III. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Komárno, Szlovákia. 2015. január 12-14.

Motivation Revisited. Workshop. IATEFL-Slovenia. Terme Topolsica, 2015. március 6.

Something Old, Something New: Myths, Methods and Motivation. Plenáris előadás az IATEFL Hungary Konferencián. Budapest. 2015. okóber 9.

'Lépőkövek a mindennapokra'. Plenáris előadás a Globus Nyelviskola Vállalati Nyelvoktatás Konferenciáján. Budapest. 2015. november 7.

A mentorszerep értelmezése és értékelése. Tudós tanárok, tanár tudósok: Fókuszban a tanulás és a tanítás értékelése konferencia. ELTE. 2016. november 8-9. (Társelőadó: Majzikné Lichtenberger Krisztina)

Reflective Competence and Mentoring. International Conference, Gediz University, Izmir, Törökország. 2017. június 10.

The Role of Feedback in Developing Reflective Thinking.  9th International Conference on Theory and Practice in Education, Budapest. 26-27 November 2017.

A reflexiót segítő mentori kommunikáció. XII. Tudatosság a Kommunikációban. Szakmai-módszertani konferencia. Eger. 2019. május 11. (Társelőadó: Majzikné Lichtenberger Krisztina)

A mentorképzés megújítása: Az új képzés jó gyakorlatai a Károli Gáspár Református Egyetemen. VIII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Stúrovo, Szlovákia, 2020. január 7-9. (Társelőadó: Majzikné Lichtenberger Krisztina)

 

 



Andrea Fischer

Title: PhD
Gender: F
Year of Birth: 1968
Place of Birth (Country): Hungary
Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Office Phone Number: +36-1-872-1707

Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2011
Discipline: Education
Title of Thesis: Preparing Teacher Trainees for Developing Learner Training
Issuing Institution: ELTE University, Budapest

MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 1991
Discipline(s): MA in Teaching English
Issuing Institution: ELTE University, Budapest

Further Studies and Qualifications

Institution Qualification Year of Obtaining the Qualification
Exeter University, UK MEd in Teacher Education 1996
     
     

Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities
Institute: Teacher Training Centre and Institute of English Studies
Department: Dept. of English Linguistics, Methodology Team
Current Position(s): Associate Professor, Teacher Trainer

Previous Employer: Eszterházy College, Eger
Previous Position Held: Senior lecturer

Other Previous Employers: ELTE CETT (Centre for English Teacher Training
Other Previous Positions Held: Assistant lecturer, Language Instructor


Areas of Research and Teaching

Teacher Training, Reflective Practice, Mentor Training

Membership in Research Groups and Projects


Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities

Period Function or Activity
 2017-  Head of Methodology
   
   
   
   

Language Skills

Language Level and Kind of Proficiency
English C2
Slovene B2
   
   
   

Honours, Distinctions, and Prizes

Name of Distinction Issuing Institution Year of Issuing
     
     
     

Membership in Academic Societies

Name of Organization Function (if any)
IATEFL- Hungary  member
HUSSE  member
 Association of Teacher Trainers (TKSZ)  member
   

Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions

Period Institution Activities
 Nov. 2016.   Jan Kochanowsky University, Kielce, Poland  Erasmus Staff Mobility, guest lecturer
 Nov. 2018  Keimyung University, Daegu, South Korea  Erasmus Staff Mobility, guest lecturer

 

(MTMT)

    Number of independent citations : 0


Következő események


Napi biztatás

Napi jegyzet a Kossuth-on

Egyesített Bibliaolvasó

Nyelvvizsgaközpont

Közösségi Média

Károli Podcast

Károli Podcast

Sport a Károlin

Sport a Károlin