Cím: PhD
Nem: nő
Születési hely: Budapest
Email-cím(ek):Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Hivatali telefonszám: 872-1707
Doktori tanulmányok
Doktori (PhD) védés éve: 2011
Tudományág: Neveléstudomány
Disszertáció címe: Tanárjelöltek felkészítése az önálló tanulási képesség fejlesztésére
Oklevelet kiállító intézmény: ELTE
MA-tanulmányok
MA-fokozat megszerzésének éve: 1991
Tudományág(ak): angol nyelv és irodalom (tanárszak)
Oklevelet kiállító intézmény: ELTE
Egyéb tanulmányok és képesítések
Intézmény | Képesítés | Év |
Exeter University, Anglia | Master of Education in Teacher Education for TEFL | 1996 |
ELTE |
Emelt szintű érettségi vizsgáztató (angol nyelv) |
2006 |
ELTE | Mentortréner | 2002 |
Euroexam International | Akkreditált nyelvvizsgáztató | 2003 |
Munkatapasztalat
Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem
Kar: Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Intézet: Anglisztika Intézet, Tanárképző Központ
Tanszék: Angol Nyelvészeti Tanszék, Szakmódszertani Csoport
Beosztás: egyetemi docens
Korábbi munkaadó: Eszterházy Károly Egyetem, Eger.
Beosztás: főiskolai adjunktus
Egyéb korábbi munkaadó: ELTE-CETT (ELTE BTK Angol Tanárképző Központ)
Beosztás: tanársegéd, nyelvtanár
Szent László Gimnázium, Budapest. Angol nyelvtanár.
Kutatási és oktatási szakterületek
Tanárképzés; Nyelvtanítás módszertana; Reflektív gondolkodás; Mentorképzés
Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel
Tanárképző Központ kutatócsoportja: 'Innovációk a pedagógusképzésben és a köznevelésben'
Oktatásszervezés, tudományszervezés
Időszak | Funkció vagy tevékenység |
2014- | Órarend készítő koordinátor (Tanárképző Központ-Anglisztika Intézet között) |
2012- | Angol Komplex Nyelvi vizsga felelős |
2017- | Szakmódszertani Csoport vezető |
2017- | Tanítási gyakorlatok szakmai felelős |
2017- | MONYE Szerkesztőbizottsági tag, Interjú rovat vezetője |
Nyelvtudás
Nyelv | Nyelvtudás szintje és fajtája |
angol | C2 |
szlovén | B2 |
Tagság tudományos társaságokban
Szervezet neve | Betöltött funkció |
MTA Didaktikai Albizottság | tag |
IATEFL - Angoltanárok Nemzetközi Egyesülete | tag |
HUSSE | tag |
Tanárképzők Szövetsége, Mentor szakosztály | tag |
Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben
Időszak | Intézmény | Tevékenység |
2016 nov. | Jan Kochanowky Egyetem, Kielce, Lengyelország | Erasmus Staff Mobility, vendégoktatás |
2018 nov. | Keimyung University, Daegu, Dél-Korea | Erasmus+ Staff Mobility, vendégoktatás |
Doktori témavezetések
2020-2024 PPKE Nyelvtudományi Doktori Iskola - Hanae Ezzaouya
Opponencia doktori védéseken
2020. 07.02. - Kaplár-Kodácsy Kinga: The Role of Adult Learning Processes
in the Practice of Mentoring Novice Teachers Pre- defence - Külső opponens
(MTMT)
Szerkesztett kötetek
Tanárjelölti kézikönyv (2015) Károli Könyvek sorozat. KRE-BTK, Patrocínium, Budapest. (társszerkesztő: Dringó-Horváth Ida)
Tanárjelölti kézikönyv (2019) Második, bővített kiadás. Patrocínium, Budapest. (társszerkesztő: Dringó-Horváth Ida)
Könyvfejezetek
A tanulási eredmények alkalmazása a felsőoktatási intézményekben. Kutatási beszámoló a Tempus Közalapítvány számára. Bologna füzetek 2. (Társszerző: Halász Gábor) 2009.
Cikkek tudományos folyóiratokban
Tanulás a tanárképzésben: a tanulóként szerzett élményektől a tanári filozófiáig. In: Százarcú pedagógia (szerk. Torgyik Judit) International Research Institute, Komarno 2015. p.383-391.
Konferenciaközlemények
Something Old, Something New: Motivation Revisited. In: IATEFL Slovenia 22ndConference Selections 2015
A reflektív kompetencia fejlesztésének jó gyakorlatai a Károli Gáspár Református Egyetemen. In: BukorJózsef; Strédl, Terézia; Nagy, Melinda; Vass, Vilmos; Orsovics, Yvette; Dobay, Beáta (szerk.) "Érték, minőség és versenyképesség - a 21. század kihívásai" Nemzetközi Tudományos Konferencia tanulmánykötete: Pedagógiai szekciók. Révkomárom, Szlovákia : Selye János Egyetem, (2017) pp. 123-139. , 17 p. (Társszerző: Majzikné Lichtenberger Krisztina)
Majzikné Lichtenberger Krisztina – Fischer Andrea (2020): A reflexiót segítő mentori kommunikáció.
In: H. Varga Gyula (szerk.) Személyközi és médiakommunikációs tudatosság az iskolában.
Hungarovox Kiadó, Budapest. pp. 263-275. ISBN 978-963-534-037-81
Majzikné Lichtenberger Krisztina, Fischer Andrea: A mentorképzés megújítása: Az új képzés jó gyakorlatai a Károli Gáspár Református Egyetemen
In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Reflexiók néhány magyarországi pedagógia-releváns kontextusra. International Research Institute, Komarno. 2020. pp. 341-349. ISBN: 978-80-89691-65-4
Recenziók
Illés. É.-Rády.M. Szóbeli feladatok angol középfokú nyelvvizsgára. Akadémiai Kiadó. In: Modern Nyelvoktatás. 2014/1.
Péter Medgyes: The Non-native Teacher. Updated edition with new material. In: Modern Nyelvoktatás 23 : 4. pp. 85-86. (2017)
Fordítások
Konferenciaszervezés
I. Mentorkonferencia. 'Óratervezés elméletben és gyakorlatban'. Károli Gáspár Református Egyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar. 2014. október 10.
II. Mentorkonferencia. Reflexió és Portfólió. Károli Gáspár Református Egyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar. 2015. október 16.
III. Mentorkonferencia. Mentori Kommunikáció. KRE-BTK. 2017. október 9.
IV. Mentorkonferencia. A mentori munka erőforrásai. KRE- BTK. 2019. április 5.
V. Mentorkonferencia. A mentori jól-lét kérdései. KRE BTK 2020. augusztus 27.
Nyilvános megjelenések
Tanárjelölt hallgatók tanulási sajátosságainak vizsgálata.. IV. Országos Neveléstudományi Konferencia. MTA, Budapest. 2004. november 3-5.
A feltételezett tanulási kudarc és a tanulási stratégiák dominanciája közötti összefüggés a felsőoktatásban. (Társelőadó: Ollé János) V. Kiss Árpád konferencia, Debrecen, 2007. szeptember 28-29.
Facilitating Learning. IATEFL-Slovenia Konferencia. Topolsica, Szlovénia, 2008. március 22-25.
All CETT and Done? Establishing a Professional Community. (Társelőadók:Pohl, U., Enyedi, A, Bodoczky, C, Révész, J. Szesztay, M, Sillár, B.) IATEFL Hungary Konferencia, Balatonfüred. 2008. október 3-5.
Reflections on Developing Reflective Competence. HUSSE Konferencia. Budapest. 2013. január 22-24.
How to Develop Reflective Competence? Linguistics Beyond and Within Konferencia. Lublin, Lengyelország. 2013. november 3.
Bilingual Education in Hungary: A Short History and the Status Quo. Bilingualism - One Goal, Many Ways. Swietokryzyskie Konferencia. Kielce, Lengyelország. 2014. november 6.
A reflektív kompetencia fejlesztése. III. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Komárno, Szlovákia. 2015. január 12-14.
Motivation Revisited. Workshop. IATEFL-Slovenia. Terme Topolsica, 2015. március 6.
Something Old, Something New: Myths, Methods and Motivation. Plenáris előadás az IATEFL Hungary Konferencián. Budapest. 2015. okóber 9.
'Lépőkövek a mindennapokra'. Plenáris előadás a Globus Nyelviskola Vállalati Nyelvoktatás Konferenciáján. Budapest. 2015. november 7.
A mentorszerep értelmezése és értékelése. Tudós tanárok, tanár tudósok: Fókuszban a tanulás és a tanítás értékelése konferencia. ELTE. 2016. november 8-9. (Társelőadó: Majzikné Lichtenberger Krisztina)
Reflective Competence and Mentoring. International Conference, Gediz University, Izmir, Törökország. 2017. június 10.
The Role of Feedback in Developing Reflective Thinking. 9th International Conference on Theory and Practice in Education, Budapest. 26-27 November 2017.
A reflexiót segítő mentori kommunikáció. XII. Tudatosság a Kommunikációban. Szakmai-módszertani konferencia. Eger. 2019. május 11. (Társelőadó: Majzikné Lichtenberger Krisztina)
A mentorképzés megújítása: Az új képzés jó gyakorlatai a Károli Gáspár Református Egyetemen. VIII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Stúrovo, Szlovákia, 2020. január 7-9. (Társelőadó: Majzikné Lichtenberger Krisztina)
Title: PhD
Gender: F
Year of Birth: 1968
Place of Birth (Country): Hungary
Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Office Phone Number: +36-1-872-1707
Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2011
Discipline: Education
Title of Thesis: Preparing Teacher Trainees for Developing Learner Training
Issuing Institution: ELTE University, Budapest
MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 1991
Discipline(s): MA in Teaching English
Issuing Institution: ELTE University, Budapest
Further Studies and Qualifications
Institution | Qualification | Year of Obtaining the Qualification |
Exeter University, UK | MEd in Teacher Education | 1996 |
Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities
Institute: Teacher Training Centre and Institute of English Studies
Department: Dept. of English Linguistics, Methodology Team
Current Position(s): Associate Professor, Teacher Trainer
Previous Employer: Eszterházy College, Eger
Previous Position Held: Senior lecturer
Other Previous Employers: ELTE CETT (Centre for English Teacher Training
Other Previous Positions Held: Assistant lecturer, Language Instructor
Areas of Research and Teaching
Teacher Training, Reflective Practice, Mentor Training
Membership in Research Groups and Projects
Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities
Period | Function or Activity |
2017- | Head of Methodology |
Language Skills
Language | Level and Kind of Proficiency |
English | C2 |
Slovene | B2 |
Honours, Distinctions, and Prizes
Name of Distinction | Issuing Institution | Year of Issuing |
Membership in Academic Societies
Name of Organization | Function (if any) |
IATEFL- Hungary | member |
HUSSE | member |
Association of Teacher Trainers (TKSZ) | member |
Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions
Period | Institution | Activities |
Nov. 2016. | Jan Kochanowsky University, Kielce, Poland | Erasmus Staff Mobility, guest lecturer |
Nov. 2018 | Keimyung University, Daegu, South Korea | Erasmus Staff Mobility, guest lecturer |
(MTMT)
Number of independent citations : 0
Copyright © 2023 Károli Gáspár Református Egyetem. Minden jog fenntartva.