Nagy Krisztina
Cím: PhD
Nem: nő
Születési év: 1974
Születési hely: Kőszeg
Email-cím(ek): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Hivatali telefonszám: -
Doktori tanulmányok
Doktori (PhD) védés éve: 2021
Tudományág: Neveléstudomány
Disszertáció címe: A mentorok tanulását és folyamatos szakmai fejlődését meghatározó tényezők
Oklevelet kiállító intézmény: Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Neveléstudományi Doktori Iskola
MA-tanulmányok
MA-fokozat megszerzésének éve: 1998
Tudományág(ak): Magyar nyelv és irodalom
Oklevelet kiállító intézmény: Szegedi Tudományegyetem
Egyéb tanulmányok és képesítések
Intézmény |
Képesítés |
Év |
ELTE PPK NDI |
PhD |
2021 |
BME |
Közoktatási vezető és pedagógus-szakvizsga szakirányú továbbképzés |
2014 |
BME |
Iskolai mentor szakirányú továbbképzés |
2013 |
SZTE |
Filozófia szakos bölcsész |
2003 |
Munkatapasztalat
Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem
Kar: Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Intézet: Tanárképző Központ Pedagógiai Csoport
Tanszék:
Beosztás: egyetemi adjunktus
Korábbi munkaadó: ELTE
Beosztás: óraadó oktató
Kutatási és oktatási szakterületek
Mentorálás, mentorok tanulása és folyamatos szakmai fejlődése
Pedagógusok, pályakezdő pedagógusok és pedagógushallgatók tanulása és folyamatos szakmai fejlődése
Tanárképzési programok kutatása
Reflektivitás, videóval támogatott felidézés
Multikulturalitás
A tanulás támogatása
Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel
MoTeL - ELTE, Pedagógusok, pedagógus szakmai közösségek, pedagógusképzés kutatócsoport (2019-től)
MEK - ELTE, Pedagógusok, pedagógus szakmai közösségek, pedagógusképzés kutatócsoport (2016-17)
Új Nemzedék Központ (2018)
Hazai pedagógusképzési programok összehasonlító elemzése (2016-2017)
Oktatásszervezés, tudományszervezés
Időszak |
Funkció vagy tevékenység |
2023-tól |
TKK Erasmus-koordinátor |
2016-tól |
Olvasószerkesztő (Neveléstudomány Folyóirat) |
2020-tól |
Olvasószerkesztő (Pedagógusképzés Folyóirat) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nyelvtudás
Nyelv |
Nyelvtudás szintje és fajtája |
Angol |
B2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Díjak és kitüntetések
Díj vagy kitüntetés neve |
Kiadó intézmény |
Elnyerés éve |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tagság tudományos társaságokban
Szervezet neve |
Betöltött funkció |
Tanárképzők Szövetsége |
Társelnök - Mentor Szakosztály |
|
|
|
|
|
|
Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben
Időszak |
Intézmény |
Tevékenység |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Doktori témavezetések
Doktori hallgató neve, intézmény |
Kutatási téma / Disszertáció címe |
Védés éve |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opponencia doktori védéseken
Doktori hallgató neve, intézmény |
Kutatási téma / Disszertáció címe |
Védés éve |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Publikációs lista
( MTMT )
Független idézők összesen: 64
Könyvek
- 2018 : Horváth László ; Lencse-Csík Orsolya ; Misley Helga ; Nagy Krisztina ; Verderber Éva - Az AKG mint innovatív tanulási környezet
Kutatási beszámoló az Alternatív Közgazdasági Gimnázium Pedagógiai Programjának beválásvizsgálatáról
Akadémiai Kiadó - Budapest, Magyarország
DOI: 10.1556/9789630599221
Folyóiratcikkek
- 2022 : Rapos Nóra ; Tókos Katalin ; Eszes Fruzsina ; Nagy Krisztina - Tanárszakos hallgatók szakmai fejlődését és tanulását meghatározó kontextuális elemek és vizsgálati lehetőségeik
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 10 : 1 pp. 53-81. , 29 p. (2022)
DOI: 10.21549/NTNY.36.2022.1.3
- 2022 : Rapos Nóra ; Tókos Katalin ; Nagy Krisztina ; Eszes Fruzsina ; Horváth László - A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének és tanulásának komplexitása
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 10 : 1 pp. 7-36. , 30 p. (2022)
DOI: 10.21549/NTNY.36.2022.1.1
- 2021 : Nagy Krisztina - Tapasztalt pedagógusok tanulásának és szakmai fejlődésének mentori támogatása a tanulók lemorzsolódásának csökkentése érdekében
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 9 : 2 pp. 43-66. , 24 p. (2021)
DOI: 10.21549/NTNY.33.2021.2.3
- 2020 : Rapos Nóra ; Bükki Eszter ; Gazdag Emma ; Nagy Krisztina ; Tókos Katalin - A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása. Fogalmi változások
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 8 : 1 pp. 28-45. , 18 p. (2020)
DOI: 10.21549/NTNY.28.2020.1.2
- 2019 : Gazdag Emma ; Nagy Krisztina ; Szivák Judit - “I Spy with My Little Eyes...”
The use of video stimulated recall methodology in teacher training – The exploration of aims, goals and methodological characteristics of VSR methodology through systematic literature review
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH 95 pp. 60-75. , 16 p. (2019)
DOI: 10.1016/j.ijer.2019.02.015
- 2019 : Szivák Judit ; Nagy Krisztina ; Gazdag Emma - A videófelvétellel támogatott felidézés alkalmazása a nemzetközi pedagóguskutatásokban (Szisztematikus irodalomfeldolgozás: a videófelvétellel támogatott felidézés módszertana)
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 7 : 1 pp. 5-19. , 15 p. (2019)
DOI: 10.21549/NTNY.25.2019.1.1
- 2018 : Szivák Judit ; Gazdag Emma ; Nagy Krisztina - Szisztematikus irodalomfeldolgozás a videófelvétellel támogatott felidézést alkalmazó pedagógus-kutatásokról
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 6 : 3 pp. 5-18. , 14 p. (2018)
DOI: 10.21549/NTNY.23.2018.3.1
- 2017 : Nagy Krisztina - A tanárképzés megújítása - 2015
PEDAGÓGUSKÉPZÉS 16 : 1-4 pp. 112-116. , 5 p. (2017)
Repozitóriumban: https://epa.oszk.hu/04000/04051/00001/pdf/EPA04051_pedagoguskepzes_2017_112-116.pdf
- 2017 : Nagy Krisztina - Tanuló pedagógusok és az iskola szakmai tőkéje
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ : 3 pp. 51-54. , 4 p. (2017)
DOI: 10.21549/NTNY.19.2017.3.4
- 2017 : Pesti Csilla ; Rapos Nóra ; Nagy Krisztina ; Bohán Mariann - Analysis of Learning Outcome-based Teacher Training Programmes – Development Experiences in Hungary
ACTA PAEDAGOGICA VILNENSIA 2017 : 38 pp. 58-76. , 19 p. (2017)
DOI: 10.15388/ActPaed.2017.38.10791
- 2015 : Nagy Krisztina - A pedagógus-továbbképzés megítéléséről
OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS 2 : 3 pp. 149-154. , 6 p. (2015)
Teljes dokumentum: http://epa.oszk.hu/02700/02724/00004/pdf/EPA02724_opus_et_educatio_2015_03_149-154.pdf
Könyvrészletek
- 2018 : Nagy Krisztina ; Rapos Nóra ; Pesti Csilla - Van-e közös vízió?
Magyarországi osztatlan tanárképzési programok összehasonlító vizsgálata
Teljes dokumentum: https://www.nye.hu/sites/default/files/u5/KFI/onk.pdf#page=87
pp. 86 - 98. - 2018 : Nagy Krisztina ; Rapos Nóra ; Pesti Csilla - The role of training programs in the preparation for authonomy in reflection of continous professional development
pp. 201 - 217. - 2016 : Gazdag E ; Nagy K ; Szivák J - The potentials of stimulated recall for investigating novice / trainee teachers’ professional development and commitment to continuous professional development
DOI: 10.18427/iri-2016-0091
pp. 117 - 130.
Konferenciaközlemények
- 2023 : Katalin Tókos ; Nóra Rapos ; Fruzsina Eszes ; Krisztina Nagy ; Dóra Czirfusz - Complex understanding of teachers' professional development and learning (PDL) in personal, concrete learning situations - new methodological approach
- 2023 : Nóra Rapos ; Katalin Tókos ; Krisztina Nagy ; Fruzsina Eszes ; Dóra Czirfusz - Examining the learning activity systems and learner profiles of student teachers in MoTeL research (Model of Teacher Learning)
- 2016 : Orsolya Csík ; László Horváth ; Helga Misley ; Krisztina Nagy ; Éva Verderber - The Business Canvas Model as a Tool for Assessing Curriculum Implementation Effectiveness in a Hungarian Private Secondary School
DOI: 10.18427/iri-2016-0075
- 2016 : Orsolya Csík ; László Horváth ; Helga Misley ; Krisztina Nagy ; Éva Verderber - The Business Canvas Model as a Tool for Assessing Curriculum Implementation Effectiveness in a Hungarian Private Secondary School
További publikációk:
Krisztina Nagy
Title: PhD
Gender: female
Year of Birth: 1974
Place of Birth (Country): Kőszeg
Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Office Phone Number: -
Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2021
Discipline: Education (Educational Research)
Title of Thesis: The factors determining the learning and continous professional development of mentors
Issuing Institution: Eötvös Loránd University Faculty of Education and Psychology Doctoral School of Education
MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 1998
Discipline(s): Hungarian Linguistics and Literature
Issuing Institution: University of Szeged
Further Studies and Qualifications
Institution |
Qualification |
Year of Obtaining the Qualification |
ELTE |
PhD |
2021 |
BME |
School leader |
2014 |
BME |
Mentor |
2013 |
SZTE |
Philosophy |
2003 |
Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities and Social Sciences
Institute: Teacher Training Center Pedagogical Group
Department: -
Current Position(s): Assistant professor
Previous Employer: ELTE
Previous Position Held:
Areas of Research and Teaching
Mentoring, learning and continous professional development of mentors
Learning and continous professional development of teachers
Research of hungarian teacher education programs
Reflectivity, video stimulated recall
Multiclturality
Support of learning
Membership in Research Groups and Projects
MoTeL - ELTE (2019-)
MEK - ELTE (2016-17)
Új Nemzedék Központ (New Generation Center, 2018)
Hungarian teacher training programs comparative studies (2016-2017)
Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities
Period |
Function or Activity |
2023- |
Erasmus-coordinator |
2016- |
Reader editor (Neveléstudomány Journal) |
2020- |
Reader editor (Pedagógusképzés Journal) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Language Skills
Language |
Level and Kind of Proficiency |
English |
B2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Honours, Distinctions, and Prizes
Name of Distinction |
Issuing Institution |
Year of Issuing |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Membership in Academic Societies
Name of Organization |
Function (if any) |
TKSZ |
co-chair |
|
|
|
|
|
|
Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions
Period |
Institution |
Activities |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Promotorship in Doctoral Studies
Name of Doctoral Student, Institution |
Research Topic / Title of Dissertation |
Year of Defence (if applicable) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opponentship in Doctoral Defences
Name of Doctoral Student, Institution |
Title of Dissertation |
Year of Defence |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
List of Publications
( MTMT )
Number of independent citations : 64
Books
- 2018 : Horváth László ; Lencse-Csík Orsolya ; Misley Helga ; Nagy Krisztina ; Verderber Éva - Az AKG mint innovatív tanulási környezet
Kutatási beszámoló az Alternatív Közgazdasági Gimnázium Pedagógiai Programjának beválásvizsgálatáról
Akadémiai Kiadó - Budapest, Magyarország
DOI: 10.1556/9789630599221
Journal articles
- 2022 : Rapos Nóra ; Tókos Katalin ; Eszes Fruzsina ; Nagy Krisztina - Tanárszakos hallgatók szakmai fejlődését és tanulását meghatározó kontextuális elemek és vizsgálati lehetőségeik
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 10 : 1 pp. 53-81. , 29 p. (2022)
DOI: 10.21549/NTNY.36.2022.1.3
- 2022 : Rapos Nóra ; Tókos Katalin ; Nagy Krisztina ; Eszes Fruzsina ; Horváth László - A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének és tanulásának komplexitása
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 10 : 1 pp. 7-36. , 30 p. (2022)
DOI: 10.21549/NTNY.36.2022.1.1
- 2021 : Nagy Krisztina - Tapasztalt pedagógusok tanulásának és szakmai fejlődésének mentori támogatása a tanulók lemorzsolódásának csökkentése érdekében
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 9 : 2 pp. 43-66. , 24 p. (2021)
DOI: 10.21549/NTNY.33.2021.2.3
- 2020 : Rapos Nóra ; Bükki Eszter ; Gazdag Emma ; Nagy Krisztina ; Tókos Katalin - A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása. Fogalmi változások
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 8 : 1 pp. 28-45. , 18 p. (2020)
DOI: 10.21549/NTNY.28.2020.1.2
- 2019 : Gazdag Emma ; Nagy Krisztina ; Szivák Judit - “I Spy with My Little Eyes...”
The use of video stimulated recall methodology in teacher training – The exploration of aims, goals and methodological characteristics of VSR methodology through systematic literature review
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH 95 pp. 60-75. , 16 p. (2019)
DOI: 10.1016/j.ijer.2019.02.015
- 2019 : Szivák Judit ; Nagy Krisztina ; Gazdag Emma - A videófelvétellel támogatott felidézés alkalmazása a nemzetközi pedagóguskutatásokban (Szisztematikus irodalomfeldolgozás: a videófelvétellel támogatott felidézés módszertana)
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 7 : 1 pp. 5-19. , 15 p. (2019)
DOI: 10.21549/NTNY.25.2019.1.1
- 2018 : Szivák Judit ; Gazdag Emma ; Nagy Krisztina - Szisztematikus irodalomfeldolgozás a videófelvétellel támogatott felidézést alkalmazó pedagógus-kutatásokról
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 6 : 3 pp. 5-18. , 14 p. (2018)
DOI: 10.21549/NTNY.23.2018.3.1
- 2017 : Nagy Krisztina - A tanárképzés megújítása - 2015
PEDAGÓGUSKÉPZÉS 16 : 1-4 pp. 112-116. , 5 p. (2017)
Repozitóriumban: https://epa.oszk.hu/04000/04051/00001/pdf/EPA04051_pedagoguskepzes_2017_112-116.pdf
- 2017 : Nagy Krisztina - Tanuló pedagógusok és az iskola szakmai tőkéje
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ : 3 pp. 51-54. , 4 p. (2017)
DOI: 10.21549/NTNY.19.2017.3.4
- 2017 : Pesti Csilla ; Rapos Nóra ; Nagy Krisztina ; Bohán Mariann - Analysis of Learning Outcome-based Teacher Training Programmes – Development Experiences in Hungary
ACTA PAEDAGOGICA VILNENSIA 2017 : 38 pp. 58-76. , 19 p. (2017)
DOI: 10.15388/ActPaed.2017.38.10791
- 2015 : Nagy Krisztina - A pedagógus-továbbképzés megítéléséről
OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS 2 : 3 pp. 149-154. , 6 p. (2015)
Teljes dokumentum: http://epa.oszk.hu/02700/02724/00004/pdf/EPA02724_opus_et_educatio_2015_03_149-154.pdf
Book chapters
- 2018 : Nagy Krisztina ; Rapos Nóra ; Pesti Csilla - Van-e közös vízió?
Magyarországi osztatlan tanárképzési programok összehasonlító vizsgálata
Teljes dokumentum: https://www.nye.hu/sites/default/files/u5/KFI/onk.pdf#page=87
pp. 86 - 98. - 2018 : Nagy Krisztina ; Rapos Nóra ; Pesti Csilla - The role of training programs in the preparation for authonomy in reflection of continous professional development
pp. 201 - 217. - 2016 : Gazdag E ; Nagy K ; Szivák J - The potentials of stimulated recall for investigating novice / trainee teachers’ professional development and commitment to continuous professional development
DOI: 10.18427/iri-2016-0091
pp. 117 - 130.
Papers in conference proceedings
- 2023 : Katalin Tókos ; Nóra Rapos ; Fruzsina Eszes ; Krisztina Nagy ; Dóra Czirfusz - Complex understanding of teachers' professional development and learning (PDL) in personal, concrete learning situations - new methodological approach
- 2023 : Nóra Rapos ; Katalin Tókos ; Krisztina Nagy ; Fruzsina Eszes ; Dóra Czirfusz - Examining the learning activity systems and learner profiles of student teachers in MoTeL research (Model of Teacher Learning)
- 2016 : Orsolya Csík ; László Horváth ; Helga Misley ; Krisztina Nagy ; Éva Verderber - The Business Canvas Model as a Tool for Assessing Curriculum Implementation Effectiveness in a Hungarian Private Secondary School
DOI: 10.18427/iri-2016-0075
- 2016 : Orsolya Csík ; László Horváth ; Helga Misley ; Krisztina Nagy ; Éva Verderber - The Business Canvas Model as a Tool for Assessing Curriculum Implementation Effectiveness in a Hungarian Private Secondary School
Further publication: