Pappné Dr. Forgács Edit
Cím: Dr.Intézmény | Képesítés | Év |
Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola | zongoratanár | 1985 |
EKF | német nyelvtanár | 2001 |
Munkatapasztalat
Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem
Kar: Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Intézet: Tanárképző Intézet
Tanszék: Pedagógiai és neveléslélektani szakcsoport
Beosztás: egyetemi adjunktus
Korábbi munkaadó: Budapest XIV. Kerületi Teleki Blanka Gimnázium
Beosztás: nyelvtanár
Kutatási és oktatási szakterületek
Tanárképzés A tanítás-tanulás elmélete Tanítási-tanulási folyamatok pedagógiai perspektívái Oktatáselmélet-Didaktika
A német nyelv tanításának módszertana A német nyelvtani nem elsajátítása iskolás korban
Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel
Az interdiszciplinaritás lehetőségei az algoritmikus gondolkodás és nyelvoktatás korrelációjában. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem 2024-
A német nyelv szókincsének elsajátítása 14-16 éves korban - tanulási módszerek és technikák. Empirikus vizsgálatok magyar anyanyelvű tanulók körében. Kutatótanári Program, Károly Gáspár Református Egyetem 2020-2024
Deutsch-ungarische kontrastive Grammatik. Német-magyar kontrasztív grammatika: kutatás és projekt, Debreceni Egyetem: 2008-2013
Oktatásszervezés, tudományszervezés
Időszak | Funkció vagy tevékenység |
Nyelvtudás
Nyelv | Nyelvtudás szintje és fajtája |
német | C2 |
angol | B2 |
Díjak és kitüntetések
Díj vagy kitüntetés neve | Kiadó intézmény | Elnyerés éve |
Tagság tudományos társaságokban
Szervezet neve | Betöltött funkció |
MANYE Fordítástudományi Szakosztály | tag |
Magyar Germanisták Társasága | tag |
PASCH Schulen: Partner der Zukunft | tag |
Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben
Időszak | Intézmény | Tevékenység |
Doktori témavezetések
Doktori hallgató neve, intézmény |
Kutatási téma / Disszertáció címe | Védés éve |
Opponencia doktori védéseken
Doktori hallgató neve, intézmény |
Kutatási téma / Disszertáció címe | Védés éve |
(MTMT)
Könyvfejezetek
Forgács, E.: Das Nomen (Kapitel 3.2) In: Pilarský, J. & Boszák, G. & Csiky, N. & P. Forgács, E. & Haase, Zs. & Harman, L. & Kristóf, E. & Papp, L. & Radványi, Zs. & Riskó, E. & Sáfrányos, T. & Székely, G. & Petőné-Szoboszlai, H.: Deutsch-ungarische kontrastive Grammatik. Debrecen: Universität Debrecen, (2013) 515-586.
Forgács, E.: Die Literatur im Zeitalter der audiovisuellen und digitalen Medien. Theorie und Praxis digitaler Literatur und ihr ästhetischer Mehrwert. Budapest: ELTE, 2004, 66.
Forgács, E.: Geschichte der deutschen Musik: von den Anfängen bis zum Barock. Eger: EKF, 2001, 51.
Cikkek tudományos folyóiratokban
Forgács, E.: Untersuchungen zum Genussystem des Deutschen. Zur Geschichte der deutschen Genusforschung. Teil 1: Genustheoretische Ansichten im 19. Jahrhundert. Sprachtheorie und germanistische Linguistik 2012/22.1.Münster: Nodus Publikationen, (2012), 67-81.
Forgács, E.: Untersuchungen zum Genussystem des Deutschen. Ein Beitrag zur Genuszuweisung in der deutschen Sprache. Teil 2: Genustheoretische Auffassungen in der modernen Linguistik. Sprachtheorie und germanistische Linguistik 2012/22.2. Münster: Nodus Publikationen, (2012), 137-156.
Forgács, E.: Genuszuweisung bei Lehnwörtern im Deutschen. Argumentum 8 (2012), 262-266.Forgács, E.: Genus der Nomen und Genuserwerb im Deutschen. Argumentum 8 (2012), 267-276.Forgács, E.: Kategorisierung der Wortarten. Argumentum. (2010), 61-75.
Önálló kötetek
Pappné Dr. Forgács E.: Deutsch für Kinder 2 Arbeitsbuch. Ziel: 2024, 144.
Pappné Dr. Forgács E.: Innovatív nyelvtanítási módszerek 1 Az érzékleti modalitások jelentősége az információfeldolgozás folyamatában. Ziel: 2024, 32
Pappné Dr. Forgács E.: Innovatív nyelvtanítási módszerek 2 A memorizálást befolyásoló kognitív és affektív tényezők. Ziel: 2024, 24.
Pappné Dr. Forgács E.: Innovatív nyelvtanítási módszerek 3 Mnemotechnikák a tanulásban. Ziel: 2024, 74.
Pappné Dr. Forgács E.: Deusch für Kinder 2 Lehrbuch. Ziel: Hatvan, 2022, 148
Pappné Dr. Forgács E.: Deutsch für Kinder 1 Arbeitsbuch Ziel: 2021, 144.
Pappné Dr. Forgács E.: Deusch für Kinder 1 Lehrbuch. Ziel: Hatvan, 2020, 156
Pappné Dr. Forgács, E.: Kommst du mit? 3. NEU Lehrbuch. Ziel: Hatvan, 2015, 134.
Pappné Dr. Forgács, E.: Arbeitsheft zum Lehrbuch Kommst du mit? 3. NEU Ziel: Hatvan, 2015, 108.
Pappné Dr. Forgács, E.: Kommst du mit? 1. NEU. Lehrbuch. Ziel: Hatvan, 2014, 160.
Pappné Dr. Forgács, E.: Arbeitsheft zum Lehrbuch Kommst du mit? 1. NEU. Ziel: Hatvan, 2014, 96.
Pappné Dr. Forgács, E.: Komm mit! 2. NEU. Lehrbuch. Ziel: Hatvan, 2012, 156.
Pappné Dr. Forgács, E.: Arbeitsheft zum Lehrbuch Komm mit! 2. NEU. Ziel: Hatvan, 2012, 92.
Pappné Dr. Forgács, E.: Komm mit! 1. NEU. Lehrbuch. Ziel: Hatvan, 2010. 156.
Pappné Dr. Forgács, E.: Arbeitsheft zum Lehrbuch Komm mit! 1. NEU. Ziel: Hatvan, 2010. 93.
Pappné Dr. Forgács, E.: Kommst du mit? 2. NEU. Lehrbuch. Ziel: Hatvan, 2010, 156.
Pappné Dr. Forgács, E.: Arbeitsheft zum Lehrbuch Kommst du mit? 2. NEU. Ziel: Hatvan, 2010, 100
Recenziók
Forgács, E.: Schmitt, R. (Hg.): Koordination. Analysen zur multimodalen Interaktion. Sprachtheorie und germanistische Linguistik 21.2 (2011), 189-200.
Nyilvános megjelenések
2024. 04. 11. "Éld át a tanulást!” – Az ismeretszerzés öröme (Mit tehetünk tanítványaink eredményességéért a tanulásban) Salgótarján, Pedagógiai Oktatási Központ
2021. 10. 19. Kutatótanári program 1: Értékelő elemzés. Budapest, TBG
2019. 07. 01. A tanulás öröm is lehet – Élménypedagógiai szemlélet az iskolában. Hatvan.
2018. 02. 08. Neue Wege im DaFU. Innovatív technikák az információfeldolgozás folyamatában. Keszthely, Ranolder János Római Katolikus Általános Iskola
2017. 10. 10. Kooperatív munkaformák a tanórán Eger, Eszterházy Károly Egyetem Német Nyelv és Irodalom Tanszéke
2017. 02. 10. Neue Wege im DaF Unterricht. Eszterházy Károly Egyetem Német Nyelv és Irodalom Tanszéke, Eger
2016. 11. 17. Neue Wege im DaF Unterricht. Református Pedagógiai Intézet, Budapest.
2016. 04. 05. Innovatív módszerek az idegennyelv-oktatásban: Információfeldolgozás- másként . Zalaegerszeg: Öveges József Általános Iskola
2014. 02. 23. Einsatz digitaler Medien im DaF Unterricht. Eszterházy Károly Főiskola Német Nyelv és Irodalom Tanszéke, Eger.
2013. 06. 06. Genuserwerb beim Deutschunterricht. Debrecen, Germanisztikai Intézet,
2010. 11. 11. Grammatikunterricht - anders. Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Debrecen.
2010. 09. 08. Aspekte einer deutsch-ungarischen kontrastiven Grammatik; Das nominale Genus. Deutsch-ungarische kontrastive Grammatik. DukG Konferencia, Síkfőkút.
2010. 06. 06. Genus der Nomina Deutsch-ungarische kontrastive Grammatik. Germanisztikai Intézet, Debrecen.
2010. 01. 26. Kategorisierung der Nomina. Deutsch-ungarische kontrastive Grammatik. Germanisztikai Intézet, Debrecen.
2008. 12. 10. Kompetenzförderung im Kindesalter. Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Intézet, Debrecen.
2006. 11. 16. Differenzierung und Begabtenförderung. Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskola, Győr.
Title: Dr.
Gender: female
Year of Birth: 1964.
Place of Birth (Country): Hungary
Email-address(es): pappne.forgacs.edit@kre.hu
Office Phone Number: +36 30 480 4031
Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2013
Discipline: Linguistics
Title of Thesis: Erwerb des deutschen Genussystems bei 14-16 jährigen ungarischen Deutschlernern. Eine empirische Untersuchung.
Issuing Institution: University of Debrecen
MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 2004
Discipline(s): Teacher of German Language and Culture
Issuing Institution: Eötvös Loránd University, Budapest
Further Studies and Qualifications
Institution | Qualification | Year of Obtaining the Qualification |
Liszt Academy | pianist | 1985 |
Eszterházy Károly University | teacher | 2001 |
Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities
Institute: Teacher Training Centre
Department: Division of Pedagogy and Psychology
Current Position(s): senior lecturer
Previous Employer: Budapest XIV. Kerületi Teleki Blanka Gimnázium
Previous Position Held: Teacher of German Language
Other Previous Employers:
Other Previous Positions Held:
Areas of Research and Teaching
Teacher training
Methodics of language teaching Pedagogical perspectives of teaching and learning processes Theory oft teaching and learning Pedagogy and didactics Acquirement of the German grammatical gender in school age
Membership in Research Groups and Projects
Acquirement of the vocabulary of the German language in the age of 14 and 16 - empirical studies. researching programme Károli Gáspár University of the Reformed Church
Opportunities of interdisciplinarity in the correlation of algorithmic thinking and language teaching Eszterházy Károly University
Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities
Period | Function or Activity |
Language Skills
Language | Level and Kind of Proficiency |
German | C2 |
English | B2 |
Honours, Distinctions, and Prizes
Name of Distinction | Issuing Institution | Year of Issuing |
Membership in Academic Societies
Name of Organization | Function (if any) |
MANYE Fordítástudományi Szakosztály | member |
Magyar Germanisták Társasága | member |
PASCH Schulen: Partner der Zukunft | member |
Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions
Period | Institution | Activities |
Promotorship in Doctoral Studies
Name of Doctoral Student, Institution |
Research Topic / Title of Dissertation | Year of Defence (if applicable) |
Opponentship in Doctoral Defences
Name of Doctoral Student, Institution |
Title of Dissertation | Year of Defence |
(MTMT)
Monographs
Edited Books and Journals
Pappné Dr. Forgács E.: Deutsch für Kinder 2 Arbeitsbuch. Ziel: 2024, 144.
Pappné Dr. Forgács E.: Innovatív nyelvtanítási módszerek 1 Az érzékleti modalitások jelentősége az információfeldolgozás folyamatában. Ziel: 2024, 32
Pappné Dr. Forgács E.: Innovatív nyelvtanítási módszerek 2 A memorizálást befolyásoló kognitív és affektív tényezők. Ziel: 2024, 24.
Pappné Dr. Forgács E.: Innovatív nyelvtanítási módszerek 3 Mnemotechnikák a tanulásban. Ziel: 2024, 74.
Pappné Dr. Forgács E.: Deusch für Kinder 2 Lehrbuch. Ziel: Hatvan, 2022, 148
Pappné Dr. Forgács E.: Deutsch für Kinder 1 Arbeitsbuch Ziel: 2021, 144.
Pappné Dr. Forgács E.: Deusch für Kinder 1 Lehrbuch. Ziel: Hatvan, 2020, 156
Pappné Dr. Forgács, E.: Kommst du mit? 3. NEU Lehrbuch. Ziel: Hatvan, 2015, 134.
Pappné Dr. Forgács, E.: Arbeitsheft zum Lehrbuch Kommst du mit? 3. NEU Ziel: Hatvan, 2015, 108.
Pappné Dr. Forgács, E.: Kommst du mit? 1. NEU. Lehrbuch. Ziel: Hatvan, 2014, 160.
Pappné Dr. Forgács, E.: Arbeitsheft zum Lehrbuch Kommst du mit? 1. NEU. Ziel: Hatvan, 2014, 96.
Pappné Dr. Forgács, E.: Komm mit! 2. NEU. Lehrbuch. Ziel: Hatvan, 2012, 156.
Pappné Dr. Forgács, E.: Arbeitsheft zum Lehrbuch Komm mit! 2. NEU. Ziel: Hatvan, 2012, 92.
Pappné Dr. Forgács, E.: Komm mit! 1. NEU. Lehrbuch. Ziel: Hatvan, 2010. 156.
Pappné Dr. Forgács, E.: Arbeitsheft zum Lehrbuch Komm mit! 1. NEU. Ziel: Hatvan, 2010. 93.
Pappné Dr. Forgács, E.: Kommst du mit? 2. NEU. Lehrbuch. Ziel: Hatvan, 2010, 156.
Pappné Dr. Forgács, E.: Arbeitsheft zum Lehrbuch Kommst du mit? 2. NEU. Ziel: Hatvan, 2010, 100
Chapters in Books
Forgács, E.: Geschichte der deutschen Musik: von den Anfängen bis zum Barock. Eger: EKF, 2001, 51.
Forgács, E.: Die Literatur im Zeitalter der audiovisuellen und digitalen Medien. Theorie und Praxis digitaler Literatur und ihr ästhetischer Mehrwert. Budapest: ELTE, 2004, 66.
Forgács, E.: Das Nomen (Kapitel 3.2) In: Pilarský, J. & Boszák, G. & Csiky, N. & P. Forgács, E. & Haase, Zs. & Harman, L. & Kristóf, E. & Papp, L. & Radványi, Zs. & Riskó, E. & Sáfrányos, T. & Székely, G. & Petőné-Szoboszlai, H.: Deutsch-ungarische kontrastive Grammatik. Debrecen: Universität Debrecen, (2013) 515-586.
Articles in Academic Reviews (Printed and Electronic)
Forgács, E.: Untersuchungen zum Genussystem des Deutschen. Zur Geschichte der deutschen Genusforschung. Teil 1: Genustheoretische Ansichten im 19. Jahrhundert. Sprachtheorie und germanistische Linguistik 2012/22.1.Münster: Nodus Publikationen, (2012), 67-81.
Forgács, E.: Untersuchungen zum Genussystem des Deutschen. Ein Beitrag zur Genuszuweisung in der deutschen Sprache. Teil 2: Genustheoretische Auffassungen in der modernen Linguistik. Sprachtheorie und germanistische Linguistik 2012/22.2. Münster: Nodus Publikationen, (2012), 137-156.
Forgács, E.: Genuszuweisung bei Lehnwörtern im Deutschen. Argumentum 8 (2012), 262-266.
Forgács, E.: Genus der Nomen und Genuserwerb im Deutschen. Argumentum 8 (2012), 267-276.
Forgács, E.: Kategorisierung der Wortarten. Argumentum. (2010), 61-75.
Conference Proceedings (Printed and Electronic)
Book Reviews
Forgács, E.: Schmitt, R. (Hg.): Koordination. Analysen zur multimodalen Interaktion. Sprachtheorie und germanistische Linguistik 21.2 (2011), 189-200.
Translations
Creative Writing
Films and Multimedia (Digital Textbooks, Multimedia Creations etc.)
Discography
Organisation of Conferences
Academic and public Appearances (Live and Electronic)
2024. 04. 11. "Éld át a tanulást!” – Az ismeretszerzés öröme (Mit tehetünk tanítványaink eredményességéért a tanulásban) Salgótarján, Pedagógiai Oktatási Központ
2021. 10. 19. Kutatótanári program 1: Értékelő elemzés. Budapest, TBG
2019. 07. 01. A tanulás öröm is lehet – Élménypedagógiai szemlélet az iskolában. Hatvan.
2018. 02. 08. Neue Wege im DaFU. Innovatív technikák az információfeldolgozás folyamatában. Keszthely, Ranolder János Római Katolikus Általános Iskola
2017. 10. 10. Kooperatív munkaformák a tanórán Eger, Eszterházy Károly Egyetem Német Nyelv és Irodalom Tanszéke
2017. 02. 10. Neue Wege im DaF Unterricht. Eszterházy Károly Egyetem Német Nyelv és Irodalom Tanszéke, Eger
2016. 11. 17. Neue Wege im DaF Unterricht. Református Pedagógiai Intézet, Budapest.
2016. 04. 05. Innovatív módszerek az idegennyelv-oktatásban: Információfeldolgozás- másként . Zalaegerszeg: Öveges József Általános Iskola
2014. 02. 23. Einsatz digitaler Medien im DaF Unterricht. Eszterházy Károly Főiskola Német Nyelv és Irodalom Tanszéke, Eger.
2013. 06. 06. Genuserwerb beim Deutschunterricht. Debrecen, Germanisztikai Intézet,
2010. 11. 11. Grammatikunterricht - anders. Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Debrecen.
2010. 09. 08. Aspekte einer deutsch-ungarischen kontrastiven Grammatik; Das nominale Genus. Deutsch-ungarische kontrastive Grammatik. DukG Konferencia, Síkfőkút.
2010. 06. 06. Genus der Nomina Deutsch-ungarische kontrastive Grammatik. Germanisztikai Intézet, Debrecen.
2010. 01. 26. Kategorisierung der Nomina. Deutsch-ungarische kontrastive Grammatik. Germanisztikai Intézet, Debrecen.
2008. 12. 10. Kompetenzförderung im Kindesalter. Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Intézet, Debrecen.
2006. 11. 16. Differenzierung und Begabtenförderung. Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskola, Győr.
Copyright © 2023 Károli Gáspár Református Egyetem. Minden jog fenntartva.