A képzés célja a pedagógusképzésben szerzett ismeretekre és a köznevelésben, napközbeni gyermekellátásban szerzett tapasztalatokra épülően a köznevelés és a napközbeni gyermekellátás rendszerének, intézményrendszerének működésével, hatékony irányításával, fejlesztésével, az oktatás-nevelés-gondozás szabályozásának új követelményeivel és azok gyakorlati alkalmazásával, a pedagógus tevékenységével és az egyéni sajátosságokra érzékeny személyiségformálással kapcsolatos új ismeretek és kompetenciák fejlesztése a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének támogatása.
Képzési idő: 4 félév (ebből két félév blended és 2 félév jelenléti)
Meghirdetett munkarend: levelező
Képzés helye: Károli Gáspár Református Egyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar (3., 4. félév)
A képzés csak önköltséges finanszírozási formában indul.
Az önköltség mértéke: 170.000 Ft/félév
Megszerezhető végzettség: szakvizsgázott pedagógus
VÁLASZTÁSON ALAPULÓ ISMERETKÖRÖK:
Tantárgy-pedagógiai kérdések az iskolai gyakorlatban (biblioterápia)
Várjuk azokat a pedagógusokat, akik szeretnének szakvizsgát tenni és kiegészítenék a pedagógia eszköztárukat az élményalapú oktatás írás-, olvasás- és biblioterápiás technikáival, tudásaival. Egyszerű, hatékony, új módszereket, tudásokat ismerhetnek meg a résztvevő pedagógusok, amelyek jól alkalmazhatók a NAT-tal összehangolva – a tanulók írás-, olvasás-, szövegértési, szövegfeldolgozó és szövegalkotó készségeinek fejlesztésében, valamint az ezeken a területeken problémákkal küzdő tanulók felzárkóztatásában. A résztvevők elméletben és gyakorlatban megismerik az írás-, olvasás- és biblioterápiás technikák pedagógiai alkalmazási lehetőségeit, kitekintéssel a művészetterápiák széles spektrumára. Az előadások interaktívak. A szemináriumok során a közös munka egyéni és csoportos formában, kooperatív technikákkal zajlik. A gyakorlatok során elemzés, interpretáció történik. A tréningek alkalmat adnak a résztvevőknek a módszertanra vonatkozó tapasztalati tanulás átélésére és ezek reflektív feldolgozására.
Mentori, vezetőtanári feladatokra való felkészítés
A képzés célja a képzésen résztvevők pedagógiai, pszichológiai, szociológiai és szakmódszertani tudásának bővítése, frissítése, célzottan a tanárjelöltek és a pályakezdő tanárok eredményes segítése érdekében. Cél, hogy a leendő mentortanárok ismerjék és alkalmazzák a legfontosabb reflektív és tanácsadói módszereket, és a megszerzett gyakorlati tapasztalatok révén kialakíthassák saját szerepértelmezésüket. A résztvevők az itt megszerzett elméleti és gyakorlati ismereteik alapján a köznevelésben tanító, gyakorlati félévüket végző tanárjelöltek, illetve kezdő tanárok iskolai munkájának eredményes támogatását végezhetik. Mentori munkájuk során segítik a tanárjelölteket és pályakezdő pedagógusokat a pedagógiai szituációk tervezésében, megvalósításában és az értékelésében, motiválják mentoráltjaikat az önfejlesztésre.
Kapcsolattartók:
Temesvári Tímea intézeti ügyintéző: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.,+36-30/782-8308
Horváth Ádám (Tanulmányi Osztály, szakirányú továbbképzések). Tel.: +36 (1) 483 28 82; e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
A jelentkezés feltétele:
- Az alábbi alapképzési szakok (korábban főiskolai szintű képzések) valamelyikén szerzett oklevél: tanító, óvodapedagógus, csecsemő- és kisgyermeknevelő, konduktor, gyógypedagógus vagy tanári oklevél,
- három év pedagógus-munkakörben eltöltött szakmai gyakorlat.
Jelentkezés módja: elektronikus úton: http://www.kre.hu/btkfelveteli
Jelentkezési határidő: 2025. augusztus 25.
Copyright © 2023 Károli Gáspár Református Egyetem. Minden jog fenntartva.