T. Kárász Judit
Cím: -
Nem: nő
Születési év: 1979
Születési hely: -
Email-cím(ek): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Hivatali telefonszám: -
Doktori tanulmányok
Doktori (PhD) védés éve: folyamatban
Tudományág: Neveléstudomány
Disszertáció címe: Adaptív teljesítménymérési algoritmusok kidolgozása az Országos kompetenciamérés adatainak felhasználásával
Oklevelet kiállító intézmény: ELTE
MA-tanulmányok
MA-fokozat megszerzésének éve: 2004
Tudományág(ak): Alkalmazott Matematika
Oklevelet kiállító intézmény: ELTE
Egyéb tanulmányok és képesítések
Munkatapasztalat
Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem
Kar: Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Intézet: Pszichológiai Intézet
Tanszék: Általános Lélektan és Módszertani Tanszék
Beosztás: tanársegéd
Korábbi munkaadó: Oktatási Hivatal
Beosztás: statisztikus elemző
Kutatási és oktatási szakterületek
Kutatás: statisztika, adaptív mérés, nagymintás tanulói teljesítménymérés
Oktatás: statisztika
Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel
Kompetenciamérés kutatócsoport (KRE, BTK, PI)
Pedagógusok, Pedagógus szakmai közösségek, Pedagógusképzés Kutatócsoport (ELTE, PPK, NDI)
Oktatásszervezés, tudományszervezés
Időszak |
Funkció vagy tevékenység |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nyelvtudás
Nyelv |
Nyelvtudás szintje és fajtája |
angol |
B2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Díjak és kitüntetések
Díj vagy kitüntetés neve |
Kiadó intézmény |
Elnyerés éve |
Sapere Aude Junior Díj |
ELTE PPK |
2022 |
|
|
|
|
|
|
Tagság tudományos társaságokban
Szervezet neve |
Betöltött funkció |
|
|
|
|
|
|
|
|
Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben
Időszak |
Intézmény |
Tevékenység |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Doktori témavezetések
Doktori hallgató neve, intézmény |
Kutatási téma / Disszertáció címe |
Védés éve |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opponencia doktori védéseken
Doktori hallgató neve, intézmény |
Kutatási téma / Disszertáció címe |
Védés éve |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Publikációs lista
( MTMT )
Független idézők összesen: 148
Könyvek
- 2017 : Balázsi Ildikó ; Takácsné Kárász Judit ; Lak Ágnes Rozina ; Ostorics László ; Szabó Lívia Dóra ; Vadász Csaba - Országos kompetenciamérés 2016 - Országos jelentés
Oktatási Hivatal - Budapest, Magyarország
Folyóiratcikkek
- 2024 : Rapos Nóra ; Nagy Krisztina ; Takácsné Kárász Judit ; Péter Petra ; Szilvási Csenge - A második karriert kezdő tanárok identitáskonstrukciós dilemmái és támogatásának lehetőségei
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 12 : 3 pp. 73-94. , 22 p. (2024)
DOI: 10.21549/NTNY.46.2024.3.4
- 2024 : Takács Rita ; Takács Szabolcs ; T. Kárász Judit ; Oláh Attila ; Horváth Zoltán - Applying Q methodology to investigate computer science teachers’ preferences about students’ skills and knowledge for obtaining a degree
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS 11 Paper: 332 , 10 p. (2024)
DOI: 10.1057/s41599-024-02794-z
- 2023 : Judit T. Kárász ; Szabolcs Takács - Use of open and closed items in automation of evaluation systems
APPLIED PSYCHOLOGY IN HUNGARY 25 : 3 pp. 33-54. , 22 p. (2023)
DOI: 10.17627/ALKPSZICH.2023.3.33
- 2023 : Tókos Katalin ; Takácsné Kárász Judit ; Rapos Nóra ; Lénárd Sándor ; Szivák Judit - Classroom learning environments and dropout prevention in Hungary
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION 58 : 4 pp. 741-758. , 18 p. (2023)
DOI: 10.1111/ejed.12591
- 2023 : T. Kárász Judit ; Széll Krisztián ; Takács Szabolcs - Closed formula of test length required for adaptive testing with medium probability of solution
QUALITY ASSURANCE IN EDUCATION 31 : 4 pp. 637-651. , 15 p. (2023)
DOI: 10.1108/QAE-03-2023-0042
- 2023 : T. Kárász Judit ; Széll Krisztián - Hogyan térnek el a papír-ceruza és számítógépes teszteredmények?
Szisztematikus szakirodalom áttekintés a PISA, TIMSS és PIRLS mérésekkel kapcsolatos tapasztalatokról
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 33 : 3 pp. 51-73. , 23 p. (2023)
Teljes dokumentum: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44230/43343
- 2023 : Takács Rita ; Takács Szabolcs ; Kárász Judit T. ; Oláh Attila ; Horváth Zoltán - The impact of the first wave of COVID-19 on students’ attainment, analysed by IRT modelling method
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS 10 : 1 Paper: 127 , 10 p. (2023)
DOI: 10.1057/s41599-023-01613-1
- 2022 : Kövesdi Andrea ; T.Kárász Judit ; Rózsa Sándor - Characteristics of the 10-item version of the Connos-Davidson (CD-RISK) Resilience Questionnaire among adolescents
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS : 4 (2022)
- 2022 : Takács Rita ; Kárász Judit T. ; Takács Szabolcs ; Horváth Zoltán ; Oláh Attila - Successful Steps in Higher Education to Stop Computer Science Students from Attrition
INTERCHANGE 53 : 2 pp. 1-16. , 16 p. (2022)
DOI: 10.1007/s10780-022-09476-2
- 2022 : T. Kárász Judit ; Nagybányai-Nagy Olivér ; Takács Nándor ; Takács Szabolcs - Egy felsőoktatási e-learning tananyagfejlesztés értékelése
EDUCATIO 31 : 2 pp. 303-312. , 10 p. (2022)
DOI: 10.1556/2063.31.2022.2.10
- 2022 : Takács Rita ; T. Kárász Judit ; Takács Szabolcs ; Horváth Zoltán ; Oláh Attila - Oktatási reform hatékonyságának vizsgálata – Tantárgyak nehézségi elemzése IRT-modell segítségével programtervező informatikus hallgatók körében
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 77 : 2 pp. 209-229. , 21 p. (2022)
DOI: 10.1556/0016.2022.00014
- 2022 : T. Kárász Judit ; Nagybányai Nagy Olivér ; Széll Krisztián ; Takács Szabolcs - Cronbach-alfa: vele vagy nélküle?
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 77 : 1 pp. 81-98. , 18 p. (2022)
DOI: 10.1556/0016.2022.00004
- 2021 : Péter Petra ; Szivák Judit ; Rapos Nóra ; T. Kárász Judit - A pályakezdő tanárok tanulásának jellemzői
PEDAGÓGUSKÉPZÉS 20(48) : 3 pp. 5-28. , 24 p. (2021)
DOI: 10.37205/TEL-hun.2021.3.01
- 2021 : T. Kárász Judit ; Takács Szabolcs - Adaptív tesztek minimális hosszának, hibájának, értékelési szintjének és a megoldók számának összefüggései - általános megoldási aránnyal
ALKALMAZOTT MATEMATIKAI LAPOK 38 : 1 pp. 39-58. , 20 p. (2021)
DOI: 10.37070/AML.2021.38.1.04
- 2021 : Takács Rita ; Takács Szabolcs ; T Kárász Judit ; Horváth Zoltán ; Oláh Attila - Exploring Coping Strategies of Different Generations of Students Starting University
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 12 Paper: 740569 , 10 p. (2021)
DOI: 10.3389/fpsyg.2021.740569
- 2021 : Takács Rita ; Kárász Judit T. ; Takács Szabolcs ; Horváth Zoltán ; Oláh Attila - Applying the Rasch model to analyze the effectiveness of education reform in order to decrease computer science students’ dropout
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS 8 : 1 Paper: 44 , 8 p. (2021)
DOI: 10.1057/s41599-021-00725-w
- 2020 : Tókos Katalin ; Rapos Nóra ; Szivák Judit ; Lénárd Sándor ; T. Kárász Judit - Osztálytermi tanulási környezet vizsgálata
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 30 : 8 pp. 41-61. , 21 p. (2020)
DOI: 10.14232/ISKKULT.2020.8.41
- 2019 : T. Kárász Judit - Estimation methods on standard error of different statistical parameters
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS 7 : 2 pp. 213-220. , 8 p. (2019)
DOI: 10.12663/PSYHUNG.7.2019.2.13
- 2019 : T. Kárász Judit - Hibabecslési eljárások véletlen jelenségek paramétereinek becslésére
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS 7 : 2 pp. 104-114. , 11 p. (2019)
DOI: 10.12663/PSYHUNG.7.2019.2.7
- 2015 : Takács Szabolcs ; Kárász Judit - Egy egyszerű, újfajta kereszt-validálási eljárás bemutatása
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS 2 : 1 pp. 65-77. , 13 p. (2015)
Teljes dokumentum: http://epa.oszk.hu/02400/02497/00003/pdf/EPA02497_PsychologiaHungaricaCaroliensis_2014_01_65-77.pdf
Könyvrészletek
- 2021 : Rapos Nóra ; Szivák Judit ; Tókos Katalin ; T. Kárász Judit ; Lénárd Sándor - Az optimális tanulási környezet támogatásának intézményi lehetőségei vezetői és tanári nézőpontból
Teljes dokumentum: https://mindenkiiskolaja.elte.hu/wp-content/uploads/2021/09/ELTE-2021_Szamit-e_az_iskola-4.pdf#page=44
pp. 87 - 104.
Konferenciaközlemények
- 2023 : Péter Petra ; Szivák Judit ; Rapos Nóra ; T. Kárász Judit - Professional Development And Learning Of Novice Teachers
Judit T. Kárász
Title:
Gender: F
Year of Birth: 1979
Place of Birth (Country): Hungary
Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Office Phone Number: -
Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): in progress
Discipline: Education
Title of Thesis: Development of adaptive testing algorithms using the data of the National Assessment of Basic Competencies
Issuing Institution: ELTE
MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 2004
Discipline(s): applied mathematician
Issuing Institution: ELTE
Further Studies and Qualifications
Institution |
Qualification |
Year of Obtaining the Qualification |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities
Institute: Institute Of Psychology
Department: General Psychology and Methodology
Current Position(s): teaching assistant
Previous Employer: Authority of Education
Previous Position Held: statistical analyst
Areas of Research and Teaching
Membership in Research Groups and Projects
Research: statistics, adaptive testing, large scale student assessment
Teaching: statistics
Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities
Period |
Function or Activity |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Language Skills
Language |
Level and Kind of Proficiency |
english |
B2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Honours, Distinctions, and Prizes
Name of Distinction |
Issuing Institution |
Year of Issuing |
Sapere Aude Junior |
ELTE PPK |
2022 |
|
|
|
|
|
|
Membership in Academic Societies
Name of Organization |
Function (if any) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions
Period |
Institution |
Activities |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Promotorship in Doctoral Studies
Name of Doctoral Student, Institution |
Research Topic / Title of Dissertation |
Year of Defence (if applicable) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opponentship in Doctoral Defences
Name of Doctoral Student, Institution |
Title of Dissertation |
Year of Defence |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
List of Publications
( MTMT )
Number of independent citations : 148
Books
- 2017 : Balázsi Ildikó ; Takácsné Kárász Judit ; Lak Ágnes Rozina ; Ostorics László ; Szabó Lívia Dóra ; Vadász Csaba - Országos kompetenciamérés 2016 - Országos jelentés
Oktatási Hivatal - Budapest, Magyarország
Journal articles
- 2024 : Rapos Nóra ; Nagy Krisztina ; Takácsné Kárász Judit ; Péter Petra ; Szilvási Csenge - A második karriert kezdő tanárok identitáskonstrukciós dilemmái és támogatásának lehetőségei
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 12 : 3 pp. 73-94. , 22 p. (2024)
DOI: 10.21549/NTNY.46.2024.3.4
- 2024 : Takács Rita ; Takács Szabolcs ; T. Kárász Judit ; Oláh Attila ; Horváth Zoltán - Applying Q methodology to investigate computer science teachers’ preferences about students’ skills and knowledge for obtaining a degree
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS 11 Paper: 332 , 10 p. (2024)
DOI: 10.1057/s41599-024-02794-z
- 2023 : Judit T. Kárász ; Szabolcs Takács - Use of open and closed items in automation of evaluation systems
APPLIED PSYCHOLOGY IN HUNGARY 25 : 3 pp. 33-54. , 22 p. (2023)
DOI: 10.17627/ALKPSZICH.2023.3.33
- 2023 : Tókos Katalin ; Takácsné Kárász Judit ; Rapos Nóra ; Lénárd Sándor ; Szivák Judit - Classroom learning environments and dropout prevention in Hungary
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION 58 : 4 pp. 741-758. , 18 p. (2023)
DOI: 10.1111/ejed.12591
- 2023 : T. Kárász Judit ; Széll Krisztián ; Takács Szabolcs - Closed formula of test length required for adaptive testing with medium probability of solution
QUALITY ASSURANCE IN EDUCATION 31 : 4 pp. 637-651. , 15 p. (2023)
DOI: 10.1108/QAE-03-2023-0042
- 2023 : T. Kárász Judit ; Széll Krisztián - Hogyan térnek el a papír-ceruza és számítógépes teszteredmények?
Szisztematikus szakirodalom áttekintés a PISA, TIMSS és PIRLS mérésekkel kapcsolatos tapasztalatokról
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 33 : 3 pp. 51-73. , 23 p. (2023)
Teljes dokumentum: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44230/43343
- 2023 : Takács Rita ; Takács Szabolcs ; Kárász Judit T. ; Oláh Attila ; Horváth Zoltán - The impact of the first wave of COVID-19 on students’ attainment, analysed by IRT modelling method
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS 10 : 1 Paper: 127 , 10 p. (2023)
DOI: 10.1057/s41599-023-01613-1
- 2022 : Kövesdi Andrea ; T.Kárász Judit ; Rózsa Sándor - Characteristics of the 10-item version of the Connos-Davidson (CD-RISK) Resilience Questionnaire among adolescents
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS : 4 (2022)
- 2022 : Takács Rita ; Kárász Judit T. ; Takács Szabolcs ; Horváth Zoltán ; Oláh Attila - Successful Steps in Higher Education to Stop Computer Science Students from Attrition
INTERCHANGE 53 : 2 pp. 1-16. , 16 p. (2022)
DOI: 10.1007/s10780-022-09476-2
- 2022 : T. Kárász Judit ; Nagybányai-Nagy Olivér ; Takács Nándor ; Takács Szabolcs - Egy felsőoktatási e-learning tananyagfejlesztés értékelése
EDUCATIO 31 : 2 pp. 303-312. , 10 p. (2022)
DOI: 10.1556/2063.31.2022.2.10
- 2022 : Takács Rita ; T. Kárász Judit ; Takács Szabolcs ; Horváth Zoltán ; Oláh Attila - Oktatási reform hatékonyságának vizsgálata – Tantárgyak nehézségi elemzése IRT-modell segítségével programtervező informatikus hallgatók körében
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 77 : 2 pp. 209-229. , 21 p. (2022)
DOI: 10.1556/0016.2022.00014
- 2022 : T. Kárász Judit ; Nagybányai Nagy Olivér ; Széll Krisztián ; Takács Szabolcs - Cronbach-alfa: vele vagy nélküle?
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 77 : 1 pp. 81-98. , 18 p. (2022)
DOI: 10.1556/0016.2022.00004
- 2021 : Péter Petra ; Szivák Judit ; Rapos Nóra ; T. Kárász Judit - A pályakezdő tanárok tanulásának jellemzői
PEDAGÓGUSKÉPZÉS 20(48) : 3 pp. 5-28. , 24 p. (2021)
DOI: 10.37205/TEL-hun.2021.3.01
- 2021 : T. Kárász Judit ; Takács Szabolcs - Adaptív tesztek minimális hosszának, hibájának, értékelési szintjének és a megoldók számának összefüggései - általános megoldási aránnyal
ALKALMAZOTT MATEMATIKAI LAPOK 38 : 1 pp. 39-58. , 20 p. (2021)
DOI: 10.37070/AML.2021.38.1.04
- 2021 : Takács Rita ; Takács Szabolcs ; T Kárász Judit ; Horváth Zoltán ; Oláh Attila - Exploring Coping Strategies of Different Generations of Students Starting University
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 12 Paper: 740569 , 10 p. (2021)
DOI: 10.3389/fpsyg.2021.740569
- 2021 : Takács Rita ; Kárász Judit T. ; Takács Szabolcs ; Horváth Zoltán ; Oláh Attila - Applying the Rasch model to analyze the effectiveness of education reform in order to decrease computer science students’ dropout
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS 8 : 1 Paper: 44 , 8 p. (2021)
DOI: 10.1057/s41599-021-00725-w
- 2020 : Tókos Katalin ; Rapos Nóra ; Szivák Judit ; Lénárd Sándor ; T. Kárász Judit - Osztálytermi tanulási környezet vizsgálata
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 30 : 8 pp. 41-61. , 21 p. (2020)
DOI: 10.14232/ISKKULT.2020.8.41
- 2019 : T. Kárász Judit - Estimation methods on standard error of different statistical parameters
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS 7 : 2 pp. 213-220. , 8 p. (2019)
DOI: 10.12663/PSYHUNG.7.2019.2.13
- 2019 : T. Kárász Judit - Hibabecslési eljárások véletlen jelenségek paramétereinek becslésére
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS 7 : 2 pp. 104-114. , 11 p. (2019)
DOI: 10.12663/PSYHUNG.7.2019.2.7
- 2015 : Takács Szabolcs ; Kárász Judit - Egy egyszerű, újfajta kereszt-validálási eljárás bemutatása
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS 2 : 1 pp. 65-77. , 13 p. (2015)
Teljes dokumentum: http://epa.oszk.hu/02400/02497/00003/pdf/EPA02497_PsychologiaHungaricaCaroliensis_2014_01_65-77.pdf
Book chapters
- 2021 : Rapos Nóra ; Szivák Judit ; Tókos Katalin ; T. Kárász Judit ; Lénárd Sándor - Az optimális tanulási környezet támogatásának intézményi lehetőségei vezetői és tanári nézőpontból
Teljes dokumentum: https://mindenkiiskolaja.elte.hu/wp-content/uploads/2021/09/ELTE-2021_Szamit-e_az_iskola-4.pdf#page=44
pp. 87 - 104.
Papers in conference proceedings
- 2023 : Péter Petra ; Szivák Judit ; Rapos Nóra ; T. Kárász Judit - Professional Development And Learning Of Novice Teachers