
T. Kárász Judit
Cím: -
Nem: nő
Születési év: 1979
Születési hely: -
Email-cím(ek): takacsne.karasz.judit@kre.hu
Hivatali telefonszám: -
Doktori tanulmányok
Doktori (PhD) védés éve: folyamatban
Tudományág: Neveléstudomány
Disszertáció címe: Adaptív teljesítménymérési algoritmusok kidolgozása az Országos kompetenciamérés adatainak felhasználásával
Oklevelet kiállító intézmény: ELTE
MA-tanulmányok
MA-fokozat megszerzésének éve: 2004
Tudományág(ak): Alkalmazott Matematika
Oklevelet kiállító intézmény: ELTE
Egyéb tanulmányok és képesítések
Munkatapasztalat
Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem
Kar: Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Intézet: Pszichológiai Intézet
Tanszék: Általános Lélektan és Módszertani Tanszék
Beosztás: tanársegéd
Korábbi munkaadó: Oktatási Hivatal
Beosztás: statisztikus elemző
Kutatási és oktatási szakterületek
Kutatás: statisztika, adaptív mérés, nagymintás tanulói teljesítménymérés
Oktatás: statisztika
Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvételKompetenciamérés kutatócsoport (KRE, BTK, PI)
Pedagógusok, Pedagógus szakmai közösségek, Pedagógusképzés Kutatócsoport (ELTE, PPK, NDI)
Oktatásszervezés, tudományszervezés
Időszak |
Funkció vagy tevékenység |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nyelvtudás
Nyelv |
Nyelvtudás szintje és fajtája |
angol |
B2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Díjak és kitüntetések
Díj vagy kitüntetés neve |
Kiadó intézmény |
Elnyerés éve |
Sapere Aude Junior Díj |
ELTE PPK |
2022 |
|
|
|
|
|
|
Tagság tudományos társaságokban
Szervezet neve |
Betöltött funkció |
|
|
|
|
|
|
|
|
Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben
Időszak |
Intézmény |
Tevékenység |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Doktori témavezetések
Doktori hallgató neve, intézmény |
Kutatási téma / Disszertáció címe |
Védés éve |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opponencia doktori védéseken
Doktori hallgató neve, intézmény |
Kutatási téma / Disszertáció címe |
Védés éve |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Publikációs lista
( MTMT )
Független idézők összesen: 155
Könyvek
- 2017 : Balázsi Ildikó ; Takácsné Kárász Judit ; Lak Ágnes Rozina ; Ostorics László ; Szabó Lívia Dóra ; Vadász Csaba - Országos kompetenciamérés 2016 - Országos jelentés
Oktatási Hivatal - Budapest, Magyarország
Folyóiratcikkek
- 2024 : Pusker Máté ; Berényi Blanka ; T. Kárász Judit ; Takács Szabolcs - Detecting emotions during interview simulations
QUALITY AND QUANTITY: INTERNATIONAL JOURNAL OF METHODOLOGY December p. 1 (2024)
DOI: 10.1007/s11135-024-02030-5
- 2024 : Rapos Nóra ; Nagy Krisztina ; Takácsné Kárász Judit ; Péter Petra ; Szilvási Csenge - A második karriert kezdő tanárok identitáskonstrukciós dilemmái és támogatásának lehetőségei
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 12 : 3 pp. 73-94. , 22 p. (2024)
DOI: 10.21549/NTNY.46.2024.3.4
- 2024 : Takács Rita ; Takács Szabolcs ; T. Kárász Judit ; Oláh Attila ; Horváth Zoltán - Applying Q methodology to investigate computer science teachers’ preferences about students’ skills and knowledge for obtaining a degree
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS 11 Paper: 332 , 10 p. (2024)
DOI: 10.1057/s41599-024-02794-z
- 2023 : Judit T. Kárász ; Szabolcs Takács - Use of open and closed items in automation of evaluation systems
APPLIED PSYCHOLOGY IN HUNGARY 25 : 3 pp. 33-54. , 22 p. (2023)
DOI: 10.17627/ALKPSZICH.2023.3.33
- 2023 : Tókos Katalin ; Takácsné Kárász Judit ; Rapos Nóra ; Lénárd Sándor ; Szivák Judit - Classroom learning environments and dropout prevention in Hungary
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION 58 : 4 pp. 741-758. , 18 p. (2023)
DOI: 10.1111/ejed.12591
- 2023 : T. Kárász Judit ; Széll Krisztián ; Takács Szabolcs - Closed formula of test length required for adaptive testing with medium probability of solution
QUALITY ASSURANCE IN EDUCATION 31 : 4 pp. 637-651. , 15 p. (2023)
DOI: 10.1108/QAE-03-2023-0042
- 2023 : T. Kárász Judit ; Széll Krisztián - Hogyan térnek el a papír-ceruza és számítógépes teszteredmények?
Szisztematikus szakirodalom áttekintés a PISA, TIMSS és PIRLS mérésekkel kapcsolatos tapasztalatokról
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 33 : 3 pp. 51-73. , 23 p. (2023)
Teljes dokumentum: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44230/43343
- 2023 : Takács Rita ; Takács Szabolcs ; Kárász Judit T. ; Oláh Attila ; Horváth Zoltán - The impact of the first wave of COVID-19 on students’ attainment, analysed by IRT modelling method
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS 10 : 1 Paper: 127 , 10 p. (2023)
DOI: 10.1057/s41599-023-01613-1
- 2022 : Kövesdi Andrea ; T.Kárász Judit ; Rózsa Sándor - Characteristics of the 10-item version of the Connos-Davidson (CD-RISK) Resilience Questionnaire among adolescents
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS : 4 (2022)
- 2022 : Takács Rita ; Kárász Judit T. ; Takács Szabolcs ; Horváth Zoltán ; Oláh Attila - Successful Steps in Higher Education to Stop Computer Science Students from Attrition
INTERCHANGE 53 : 2 pp. 1-16. , 16 p. (2022)
DOI: 10.1007/s10780-022-09476-2
- 2022 : T. Kárász Judit ; Nagybányai-Nagy Olivér ; Takács Nándor ; Takács Szabolcs - Egy felsőoktatási e-learning tananyagfejlesztés értékelése
EDUCATIO 31 : 2 pp. 303-312. , 10 p. (2022)
DOI: 10.1556/2063.31.2022.2.10
- 2022 : Takács Rita ; T. Kárász Judit ; Takács Szabolcs ; Horváth Zoltán ; Oláh Attila - Oktatási reform hatékonyságának vizsgálata – Tantárgyak nehézségi elemzése IRT-modell segítségével programtervező informatikus hallgatók körében
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 77 : 2 pp. 209-229. , 21 p. (2022)
DOI: 10.1556/0016.2022.00014
- 2022 : T. Kárász Judit ; Nagybányai Nagy Olivér ; Széll Krisztián ; Takács Szabolcs - Cronbach-alfa: vele vagy nélküle?
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 77 : 1 pp. 81-98. , 18 p. (2022)
DOI: 10.1556/0016.2022.00004
- 2021 : Péter Petra ; Szivák Judit ; Rapos Nóra ; T. Kárász Judit - A pályakezdő tanárok tanulásának jellemzői
PEDAGÓGUSKÉPZÉS 20(48) : 3 pp. 5-28. , 24 p. (2021)
DOI: 10.37205/TEL-hun.2021.3.01
- 2021 : T. Kárász Judit ; Takács Szabolcs - Adaptív tesztek minimális hosszának, hibájának, értékelési szintjének és a megoldók számának összefüggései - általános megoldási aránnyal
ALKALMAZOTT MATEMATIKAI LAPOK 38 : 1 pp. 39-58. , 20 p. (2021)
DOI: 10.37070/AML.2021.38.1.04
- 2021 : Takács Rita ; Takács Szabolcs ; T Kárász Judit ; Horváth Zoltán ; Oláh Attila - Exploring Coping Strategies of Different Generations of Students Starting University
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 12 Paper: 740569 , 10 p. (2021)
DOI: 10.3389/fpsyg.2021.740569
- 2021 : Takács Rita ; Kárász Judit T. ; Takács Szabolcs ; Horváth Zoltán ; Oláh Attila - Applying the Rasch model to analyze the effectiveness of education reform in order to decrease computer science students’ dropout
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS 8 : 1 Paper: 44 , 8 p. (2021)
DOI: 10.1057/s41599-021-00725-w
- 2020 : Tókos Katalin ; Rapos Nóra ; Szivák Judit ; Lénárd Sándor ; T. Kárász Judit - Osztálytermi tanulási környezet vizsgálata
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 30 : 8 pp. 41-61. , 21 p. (2020)
DOI: 10.14232/ISKKULT.2020.8.41
- 2019 : T. Kárász Judit - Estimation methods on standard error of different statistical parameters
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS 7 : 2 pp. 213-220. , 8 p. (2019)
DOI: 10.12663/PSYHUNG.7.2019.2.13
- 2019 : T. Kárász Judit - Hibabecslési eljárások véletlen jelenségek paramétereinek becslésére
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS 7 : 2 pp. 104-114. , 11 p. (2019)
DOI: 10.12663/PSYHUNG.7.2019.2.7
- 2015 : Takács Szabolcs ; Kárász Judit - Egy egyszerű, újfajta kereszt-validálási eljárás bemutatása
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS 2 : 1 pp. 65-77. , 13 p. (2015)
Teljes dokumentum: http://epa.oszk.hu/02400/02497/00003/pdf/EPA02497_PsychologiaHungaricaCaroliensis_2014_01_65-77.pdf
Könyvrészletek
- 2021 : Rapos Nóra ; Szivák Judit ; Tókos Katalin ; T. Kárász Judit ; Lénárd Sándor - Az optimális tanulási környezet támogatásának intézményi lehetőségei vezetői és tanári nézőpontból
Teljes dokumentum: https://mindenkiiskolaja.elte.hu/wp-content/uploads/2021/09/ELTE-2021_Szamit-e_az_iskola-4.pdf#page=44
pp. 87 - 104.
Konferenciaközlemények
- 2023 : Péter Petra ; Szivák Judit ; Rapos Nóra ; T. Kárász Judit - Professional Development And Learning Of Novice Teachers
Judit T. Kárász
Title:
Gender: F
Year of Birth: 1979
Place of Birth (Country): Hungary
Email-address(es): takacsne.karasz.judit@kre.hu
Office Phone Number: -
Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): in progress
Discipline: Education
Title of Thesis: Development of adaptive testing algorithms using the data of the National Assessment of Basic Competencies
Issuing Institution: ELTE
MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 2004
Discipline(s): applied mathematician
Issuing Institution: ELTE
Further Studies and Qualifications
Institution |
Qualification |
Year of Obtaining the Qualification |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities
Institute: Institute Of Psychology
Department: General Psychology and Methodology
Current Position(s): teaching assistant
Previous Employer: Authority of Education
Previous Position Held: statistical analyst
Areas of Research and TeachingResearch: statistics, adaptive testing, large scale student assessmentTeaching: statisticsMembership in Research Groups and Projects
Competence Measurement Research Group (Kompetenciamérés Kutatócsoport, KRE, BTK)
Teachers, Teacher Professional Communities, Teacher Education Research Group (Pedagógusok, Pedagógus szakmai közösségek, Pedagógusképzés Kutatócsoport, ELTE, PPK, NDI)
Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities
Period |
Function or Activity |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Language Skills
Language |
Level and Kind of Proficiency |
english |
B2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Honours, Distinctions, and Prizes
Name of Distinction |
Issuing Institution |
Year of Issuing |
Sapere Aude Junior |
ELTE PPK |
2022 |
|
|
|
|
|
|
Membership in Academic Societies
Name of Organization |
Function (if any) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions
Period |
Institution |
Activities |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Promotorship in Doctoral Studies
Name of Doctoral Student, Institution |
Research Topic / Title of Dissertation |
Year of Defence (if applicable) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opponentship in Doctoral Defences
Name of Doctoral Student, Institution |
Title of Dissertation |
Year of Defence |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
List of Publications
( MTMT )
Number of independent citations : 155
Books
- 2017 : Balázsi Ildikó ; Takácsné Kárász Judit ; Lak Ágnes Rozina ; Ostorics László ; Szabó Lívia Dóra ; Vadász Csaba - Országos kompetenciamérés 2016 - Országos jelentés
Oktatási Hivatal - Budapest, Magyarország
Journal articles
- 2024 : Pusker Máté ; Berényi Blanka ; T. Kárász Judit ; Takács Szabolcs - Detecting emotions during interview simulations
QUALITY AND QUANTITY: INTERNATIONAL JOURNAL OF METHODOLOGY December p. 1 (2024)
DOI: 10.1007/s11135-024-02030-5
- 2024 : Rapos Nóra ; Nagy Krisztina ; Takácsné Kárász Judit ; Péter Petra ; Szilvási Csenge - A második karriert kezdő tanárok identitáskonstrukciós dilemmái és támogatásának lehetőségei
NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 12 : 3 pp. 73-94. , 22 p. (2024)
DOI: 10.21549/NTNY.46.2024.3.4
- 2024 : Takács Rita ; Takács Szabolcs ; T. Kárász Judit ; Oláh Attila ; Horváth Zoltán - Applying Q methodology to investigate computer science teachers’ preferences about students’ skills and knowledge for obtaining a degree
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS 11 Paper: 332 , 10 p. (2024)
DOI: 10.1057/s41599-024-02794-z
- 2023 : Judit T. Kárász ; Szabolcs Takács - Use of open and closed items in automation of evaluation systems
APPLIED PSYCHOLOGY IN HUNGARY 25 : 3 pp. 33-54. , 22 p. (2023)
DOI: 10.17627/ALKPSZICH.2023.3.33
- 2023 : Tókos Katalin ; Takácsné Kárász Judit ; Rapos Nóra ; Lénárd Sándor ; Szivák Judit - Classroom learning environments and dropout prevention in Hungary
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION 58 : 4 pp. 741-758. , 18 p. (2023)
DOI: 10.1111/ejed.12591
- 2023 : T. Kárász Judit ; Széll Krisztián ; Takács Szabolcs - Closed formula of test length required for adaptive testing with medium probability of solution
QUALITY ASSURANCE IN EDUCATION 31 : 4 pp. 637-651. , 15 p. (2023)
DOI: 10.1108/QAE-03-2023-0042
- 2023 : T. Kárász Judit ; Széll Krisztián - Hogyan térnek el a papír-ceruza és számítógépes teszteredmények?
Szisztematikus szakirodalom áttekintés a PISA, TIMSS és PIRLS mérésekkel kapcsolatos tapasztalatokról
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 33 : 3 pp. 51-73. , 23 p. (2023)
Teljes dokumentum: https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44230/43343
- 2023 : Takács Rita ; Takács Szabolcs ; Kárász Judit T. ; Oláh Attila ; Horváth Zoltán - The impact of the first wave of COVID-19 on students’ attainment, analysed by IRT modelling method
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS 10 : 1 Paper: 127 , 10 p. (2023)
DOI: 10.1057/s41599-023-01613-1
- 2022 : Kövesdi Andrea ; T.Kárász Judit ; Rózsa Sándor - Characteristics of the 10-item version of the Connos-Davidson (CD-RISK) Resilience Questionnaire among adolescents
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS : 4 (2022)
- 2022 : Takács Rita ; Kárász Judit T. ; Takács Szabolcs ; Horváth Zoltán ; Oláh Attila - Successful Steps in Higher Education to Stop Computer Science Students from Attrition
INTERCHANGE 53 : 2 pp. 1-16. , 16 p. (2022)
DOI: 10.1007/s10780-022-09476-2
- 2022 : T. Kárász Judit ; Nagybányai-Nagy Olivér ; Takács Nándor ; Takács Szabolcs - Egy felsőoktatási e-learning tananyagfejlesztés értékelése
EDUCATIO 31 : 2 pp. 303-312. , 10 p. (2022)
DOI: 10.1556/2063.31.2022.2.10
- 2022 : Takács Rita ; T. Kárász Judit ; Takács Szabolcs ; Horváth Zoltán ; Oláh Attila - Oktatási reform hatékonyságának vizsgálata – Tantárgyak nehézségi elemzése IRT-modell segítségével programtervező informatikus hallgatók körében
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 77 : 2 pp. 209-229. , 21 p. (2022)
DOI: 10.1556/0016.2022.00014
- 2022 : T. Kárász Judit ; Nagybányai Nagy Olivér ; Széll Krisztián ; Takács Szabolcs - Cronbach-alfa: vele vagy nélküle?
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 77 : 1 pp. 81-98. , 18 p. (2022)
DOI: 10.1556/0016.2022.00004
- 2021 : Péter Petra ; Szivák Judit ; Rapos Nóra ; T. Kárász Judit - A pályakezdő tanárok tanulásának jellemzői
PEDAGÓGUSKÉPZÉS 20(48) : 3 pp. 5-28. , 24 p. (2021)
DOI: 10.37205/TEL-hun.2021.3.01
- 2021 : T. Kárász Judit ; Takács Szabolcs - Adaptív tesztek minimális hosszának, hibájának, értékelési szintjének és a megoldók számának összefüggései - általános megoldási aránnyal
ALKALMAZOTT MATEMATIKAI LAPOK 38 : 1 pp. 39-58. , 20 p. (2021)
DOI: 10.37070/AML.2021.38.1.04
- 2021 : Takács Rita ; Takács Szabolcs ; T Kárász Judit ; Horváth Zoltán ; Oláh Attila - Exploring Coping Strategies of Different Generations of Students Starting University
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 12 Paper: 740569 , 10 p. (2021)
DOI: 10.3389/fpsyg.2021.740569
- 2021 : Takács Rita ; Kárász Judit T. ; Takács Szabolcs ; Horváth Zoltán ; Oláh Attila - Applying the Rasch model to analyze the effectiveness of education reform in order to decrease computer science students’ dropout
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS 8 : 1 Paper: 44 , 8 p. (2021)
DOI: 10.1057/s41599-021-00725-w
- 2020 : Tókos Katalin ; Rapos Nóra ; Szivák Judit ; Lénárd Sándor ; T. Kárász Judit - Osztálytermi tanulási környezet vizsgálata
ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 30 : 8 pp. 41-61. , 21 p. (2020)
DOI: 10.14232/ISKKULT.2020.8.41
- 2019 : T. Kárász Judit - Estimation methods on standard error of different statistical parameters
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS 7 : 2 pp. 213-220. , 8 p. (2019)
DOI: 10.12663/PSYHUNG.7.2019.2.13
- 2019 : T. Kárász Judit - Hibabecslési eljárások véletlen jelenségek paramétereinek becslésére
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS 7 : 2 pp. 104-114. , 11 p. (2019)
DOI: 10.12663/PSYHUNG.7.2019.2.7
- 2015 : Takács Szabolcs ; Kárász Judit - Egy egyszerű, újfajta kereszt-validálási eljárás bemutatása
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS 2 : 1 pp. 65-77. , 13 p. (2015)
Teljes dokumentum: http://epa.oszk.hu/02400/02497/00003/pdf/EPA02497_PsychologiaHungaricaCaroliensis_2014_01_65-77.pdf
Book chapters
- 2021 : Rapos Nóra ; Szivák Judit ; Tókos Katalin ; T. Kárász Judit ; Lénárd Sándor - Az optimális tanulási környezet támogatásának intézményi lehetőségei vezetői és tanári nézőpontból
Teljes dokumentum: https://mindenkiiskolaja.elte.hu/wp-content/uploads/2021/09/ELTE-2021_Szamit-e_az_iskola-4.pdf#page=44
pp. 87 - 104.
Papers in conference proceedings
- 2023 : Péter Petra ; Szivák Judit ; Rapos Nóra ; T. Kárász Judit - Professional Development And Learning Of Novice Teachers