Az őszi félév „Japán nyelv oktatásmetodikája I.” kurzusának részeként november 11-én megrendeztük a KRE–Középiskola találkozót.
A programon öt középiskola: a Babits Mihály Gimnázium, a Bálint Márton Általános és Középiskola, a BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum, a Szent-Györgyi Albert Általános Iskola és Gimnázium, valamint a Xántus János Két Tanítási Nyelvű Gimnázium japán nyelvtanárai, diákjai és a KRE japán szakos hallgatói vettek részt.
A rendezvényen jelen voltak a Japán Nagykövetség, a Japán Alapítvány, valamint a Magyarországi Japánnyelv-oktatók Társaságának képviselői is.
A program elején a középiskolák diákjai japán nyelven mutatták be saját iskolájukat és a japán nyelvoktatás helyzetét. Ezt követően beszélgetésre került sor a KRE hallgatóival.
Eközben a tanárok, a vendégek és a KRE oktatói egy másik teremben eszmecserét folytattak a középiskolai japán nyelvoktatás jelenlegi helyzetéről.
A „Japán nyelv oktatásmetodikája I.” kurzus keretében a hallgatók megismerkednek az európai és magyarországi nyelvoktatási filozófiával, és minden évben emelt szintű japán érettségire való felkészítő segédanyagot készítenek a gimnazisták számára. (Idén más idegen nyelvi vizsgaanyag alapján hallásértési feladatot állítottunk össze.)
A KRE Japán Tanszéke – bár a tanári szak újraindítása még nem valósult meg – elkötelezetten támogatja a középiskolai japán nyelvoktatást, és ez alkalommal is megerősítette együttműködési szándékát az érintett középiskolákkal.














