Judit Éva Páli
Title: PhD
Gender: F
Year of Birth: 1954
Place of Birth (Country): Hungary
Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Office Phone Number: +36 1 483 28 50
Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2012
Discipline: Psychology
Title of Thesis: A gondolkodási stratégia fejlődése és fejlesztésének lehetőségei az óvoda-iskola átmenet időszakában
Issuing Institution: University of Debrecen
MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 1977
Discipline(s): Psychology
Issuing Institution: Loránd Eötvös University
Further Studies and Qualifications
Institution | Qualification | Year of Obtaining the Qualification |
Semmelweis University | Clinical neuropychologist | 2002 |
Semmelweis University | Clinical Psychologist | 2000 |
Loránd Eötvös University | Educational Psychologist | 1983 |
Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities
Institute: Teacher Training Centre
Department: Educational Psychology Group
Current Position(s): Senior Lecturer
Previous Employer: Loránd Eötös University Faculty of Primary School Teacher Training
Previous Position Held: Associate Professor
Other Previous Employers: International Pető Institute
Other Previous Positions Held: Associate Professor
Previous Employer: Loránd Eötös University, Institute of Psychology
Previous Position Held: Senior Lecturer
Areas of Research and Teaching
Developmental Psychology, Developmental Neuropsychology
Educational psychology, school psychology
Psychodiagnoses, Psychopathology
Developmental disturbances, psychology of special education
Neuropsychology, cognitive neuroscience
Membership in Research Groups and Projects
Developmental neuropsychology, project leader, Gáspár Károli University
Differentiating education, Loránd Eötvös University, Faculty of Primary School Teacher Training
Prevention of learning difficulties in kindergarten and in school, Loránd Eötvös University
Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities
Period | Function or Activity |
2000-2006 Loránd Eötvös University, Faculty of Primary School Teacher Training | Developing kindergarten teacher, differentiating-developing primary school teacher training, Leader of Eduation |
2006-2008 HEFOP.III |
Mathematical Development Module Development, author, advisor |
2009-2011. TÁMOP II. |
Safe Beginning Project, Author |
Language Skills
Language | Level and Kind of Proficiency |
English | Intermediate C |
Honours, Distinctions, and Prizes
Name of Distinction | Issuing Institution | Year of Issuing |
Membership in Academic Societies
Name of Organization | Function (if any) |
Hungarian Psychological Association | |
POZITÍV National Professional Association | division leader, advisor, board member |
MOE, Hungarian Kindergarten Teaching Society | advisor, board member |
Áron Kiss Hungarian Society of Playing | advisor, board member |
Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions
Period | Institution | Activities |
Promotorship in Doctoral Studies
Name of Doctoral Student, Institution |
Research Topic / Title of Dissertation | Year of Defence (if applicable) |
Opponentship in Doctoral Defences
Name of Doctoral Student, Institution |
Title of Dissertation | Year of Defence |
List of Publications
(MTMT)
- Number of independent citations : 0
Edited Books and Journals
A Művelődési Minisztérium által hivatalosan, pedagógiai folyóiratként számon tartott és támogatott szaklapok (15 év folyamatos munkája pedagógiai szaklapok felelős szerkesztőjeként, 1991-2006):
1) 1991–1994. Óvodai Nevelés. Évente 10 szám. Kiadó: Ifjúsági- és Gyermek Lapkiadó Vállalat, Semic-Interprint, majd Adoc-Semic.
2) 1994-2006. Boa, a játékok hosszú kígyója. Novum Kiadó.
3) 1994-2006. Átmenetek, a korai tanulás módszertani folyóirata. A Boa szakmai melléklete, mint háttéranyag a fejlesztés témaköréhez. Kiadó: Novum.
Chapters in Books
1) 2011.Páli J. A gyermekpszichodiagnosztika szociális-kognitív nézőpontja, In Császár-Nagy N., Demetrovics Zs., Vargha A. MA Klinikai és Egészségpszichológiai tankönyv. Budapest: L Harmattan.
2) 2011.Páli J. Játssz, tanulj és érezd jól magad! Játékfejlődés a kisgyermekkorban, In Danis I., Farkas M., Herczog M., Szilvási L.(Szerk.). A kora-gyermekkori fejlődés természete: fejlődési lépések és kihívások. Biztos Kezdet Kötetek 2., Budapest: SZMI.
3) 2004.Páli J. A figyelemhiány és a beszédfolyamatok összefüggései, In Márkné Ettlinger Zs., Táp F., Földes T. (Szerk.). Tanítunk – tanítunk, de hogyan?! Sopron: „Fogjuk a kezed” Egyesület.
4) 2002.Páli J. A figyelemhiány és a teljesítményzavar értelmezése, a fejlesztés lehetőségei In Bollókné Panyik I. (Szerk.). Gyermek – Nevelés – Pedagógusképzés. XVII. pp. 175–193. Budapest: ELTE TÓFK.
5) 2001.Páli J. A játék, mint integratív szabályozás. In B. Lakatos M. (Szerk.) Játékpszichológia. pp. 38–45. Budapest: ELTE.
6) 2000.Páli J. Játszani is engedd! –A játék szerepe az iskolába lépéskor. In Tanári lét kérdések, 29. Kiegészítő kötet, D. 1.4., Budapest: Raabe Kiadó.
7) 2000.Páli J. Kezdetben vala a játék. Játék az óvodában. In Szakács M. (Szerk.). Óvónők kincsestára. Budapest: Raabe Kiadó.
8) 2000.Páli J. A folyamat játék, a végeredmény tanulás. In Bíró A. (Szerk.). Pszichológiától a pedagógiáig. 124–129. Budapest: Presscoord-Alex typo.
9) 1998.Páli J. A játék, mint a lehetséges terápiás módszerek közös fókusza. In Csanádi G. (Szerk.). Bevezetés a korai fejlesztés témaköreibe.. 318–322. Pécs: Comenius.
10) 1998.Páli J. Gondolkodási stratégiák; óvodáskorú gyerekek gondolkodásának vizsgálata, a tanulási nehézségek felismerése és megelőzése a játék adta lehetőségekkel. In Csanádi G. (Szerk.). Bevezetés a korai fejlesztés témaköreibe. 312–318. Pécs: Comenius.
11) 1997.Páli J. Pedagógiai Lexikon címszavak a fejlődés, fejlesztés, játék témakörökben. Budapest: Keraban Kiadó.
12) 1997.Páli J. A játék. In P. Balogh K. (Szerk.). Kudarc nélkül az iskolában, 2. bővített és átdolgozott kiadás. 110-149. Budapest: Volán Humán Rt. és Alex typo.
13) 1997.Páli J. A társ viselkedésének értelmezése kapcsolatépítő játékokban. In Kovácsné Bakosi É. (Szerk.). 8. Játékpedagógiai Fórum. Hajdúböszörmény: Óvóképző Főiskola.
14) 1996.Páli J. Az iskoláskor előtti nevelés Európa országaiban. Budapest: A Magyar UNESCO Bizottság Évkönyve 1996.
15) 1995.Páli J. Az egyéni eltérések okai, jelei, a feltárás módjai. In Kovácsné Bakosi É. (Szerk.). Lépésben a változásokkal 4. 82–91. Hajdúböszörmény: Óvóképző Főiskola.
16) 1993.Páli J. A játék, mint integratív szabályozás. In Kovácsné Bakosi É. (Szerk.). Újszerű játékformák, játéktípusok az óvodai nevelésben. 130–140. Hajdúböszörmény: Óvóképző Főiskola.
17) 1992.Páli J. A játék, mint alapozó funkció. In Kovácsné Bakosi É. (Szerk.). 6. Játékpedagógiai Fórum, 1, 66–79. Hajdúböszörmény: Óvóképző Főiskola.
18) 1992.Páli J. A folyamat játék, a végeredmény tanulás. In Kovácsné Bakosi É. (Szerk.). Lépésben a változásokkal. 115–121. Hajdúböszörmény: Óvóképző Főiskola.
Articles in Academic Reviews (Printed and Electronic)
1) 2011.Páli J. Játék, fogalom, reprezentáció. In Magyar Pszichológiai Szemle, előkészületben.
2) 2009.Páli J. A tudásról, gyakorlatibb megközelítésben. In Óvodai Nevelés, 2. 66–67. Budapest: Adoc Semic.
3) 2009.Páli J. A fejlődés összetevői, a fejlődés egy lehetséges modellje. In Óvodai Nevelés, 1, 13–16. Budapest: Adoc Semic.
4) 2008.Páli J. Alvás II. In Óvodai Nevelés, 10, 367–368. Budapest: Adoc Semic.
5) 2008.Páli J. Alvás I. In Óvodai Nevelés, 9, 335–336. Budapest: Adoc Semic.
6) 2008.Páli J. Temperamentum. In Óvodai Nevelés, 8, 303–304. Budapest: Adoc Semic.
7) 2008.Páli J. A fejlődés idegrendszeri hátterei. In Óvodai Nevelés, 7, 272–273. Budapest: Adoc Semic.
8) 2002.Páli J. Játék és fejlesztés. Projekttervek. In Átmenetek, 5-6, 1–16. Budapest: Novum.
9) 2000.Páli J. A fejlesztés-differenciálás lehetőségei az óvoda-iskola átmenet időszakában. In Átmenetek, 1-2, 1–14.
10) 1999.Páli J. A fejlesztés-differenciálás lehetőségei az óvoda-iskola átmenet időszakában. In Átmenetek, 5-6, 1. Budapest: Kukucs Stúdió – Novum.
11) 1986.Páli J. Csapatmunka. In Óvodai Nevelés, 5-6, 155–158. MKM.
12) 1984.Páli J. Játék és gondolkodási stratégia. In Óvodai Nevelés, 6, 189–192.
13) 1982.Páli J., Kalmár M. On the strategies of thinking in preschool. In ANNALES, Budapest: ELTE
Films and Multimedia (Digital Textbooks, Multimedia Creations etc.)
1993.Páli J. Játék kuckó – Játékötletek 3-7 éves gyerekeknek. Budapest: Gyermekvilág Alapítvány, Kompánia Gyerekiroda.
Academic and public Appearances (Live and Electronic)
1) 2007.Páli J. Identifying and preventing learning disability in play. Előadás a CIEAEM, Dobogókő, Hungary, 2007.07.23–29.
2) 1997.Páli J. (1997). Az OMEP és az UNESCO közös konferenciája a kisgyermeknevelés kérdéseiről, Paris, France, (képviselőként, tárgyalófélként, előadás nélkül)
3) 1994.Páli J. Thinking Strategies: role of play [Abstracts]. XIIIth Biennial Meetings of ISSBD, Amsterdam, Holland, 145.
4) 1992.Páli J. Identifying and Preventing Disability in Play [Abstracts]. Vth European Conference on Developmental Psychology. Sevilla, Spain, 1992.09.06–09. 582.
5) 1989.Páli J. Thinking Strategies. Towards cognitive diagnosis in preschool [Abstracts]. Tenth Biennial Meetings of ISSBD. Jyväskylä, Finland, 1989.07.09–13. V. 321.
6) 1988.Páli J. Learning Disability and Cognitive Organisation [Abstracts]. Third European Conference on Developmental Psychology. Budapest, Hungary, 1988.06.15–19. V. 467.
7) 1987.Páli J. A Training Study of Cognitive Organisation [Abstracts]. EARLI, Second European Conference for Research on Learning and Instruction. Tübingen, Germany, 1987.09.19–22. V. 314.
8) 1987.Páli J. The Role of Thinking Strategie in Early Cognitive Organisation [Abstracts]. ISSBD, IXth Biennal Meetings. Tokyo, Japan, 1987 07. 12–16. V. 255.
9) 1986.Páli J. The training study of cognitive organisation in preschool children [Abstracts]. Development: European Perspectives. C.N.R. Rome, Italy, 1986.09.10–13. 239.
10) 1985.Páli J. Attempts to devise a training method to improve the strategies of thinking in preschool children, VIIIht Biennal Meeting of ISSBD. Tours, France, 1985.07.08–11.
11) 1981.Kalmar, M., Páli J. The effects os model ont he strategies of thinking in preschool children [Abstracts]. Contribution for the Colloquim „new perspectives in the Experimental Study of the Social Development of Intelligence. Geneve, Italy,
12) 1981.Páli J., Kalmár M. Modell segítségével történő tanulás hatása óvodáskorú gyermekek gondolkodási stratégiáira. In Páli J. (Szerk.). MPT. V. Országos Tudományos Konferencia kötete. 50. Budapest.
13) 1980.Páli J. On the strategies of thinking in preschool and early school age [Abstracts]. XXIIth International Congress of Psychology. Leipzig, Germany, V. 272.
2010.Páli J. Játék beszéd és gondolkodás együtt vagy külön? Avagy miért fontos a tudatosulás? II. Óvodapedagógiai Nyári Akadémia, 2010. július 5, Debrecen
2010.Páli J. Módszer és motiváció– avagy hogyan hat a pedagógusok módszertani felkészültsége a gyermeki érdeklődésre és érzelemvilágra. Érték és módszer a magyar oktatásban – konferencia. 2010. július 2, Balatonszárszó.
2010.Páli J. Az intervenció új fogalmának megjelenése, tartalma az Óvodai nevelés alapprogramjának módosított szöveganyagának) változatában. Hagyományok és fejlesztések - X. Országos Szakszolgálati konferencia. 2010.május 18-20, Lillafüred
2010.Páli J. A játék szerepe az érésben, a fejlődésben és a tevékenységekben. A tevékenységközpontú óvodai programot adaptáló, vagy azt részben felhasználó óvodák, IX. országos tanácskozására. 2010. március 11, Budapest.
2010.Páli J. A nyelvérzék fejleszthető? NYESZE konferencia. 2010. április 10, Budapest.
2009.Páli J. A tehetség funkció-többletei. Bólyai János Matematikai Társulat, Rátz László Vándorgyűlés. 2009. július, Veszprém.
2007.Páli J. Figuralitás és fikció – a bábművészet komplex világa és megközelítési lehetőségei - interdiszciplináris konferencia, Blattner-nap, 2007. november 15, Budapest
2007.Páli, J., A differenciálás lehetőségei, Bólyai János Matematikai Társulat, Rátz László Vándorgyűlés, 2007. július, Debrecen
2006. Páli J. A gyermek fejlődésének pszichológiai feltételrendszere. Szakmai elvek, kompetenciák, feladatok az óvodai nevelésben szakmai konferencia. 2006. október 25. Budapest.
2006.Páli J. A gyermek fejlődésének biológiai, pszichológiai titkai. Magyar Óvodapedagógiai Egyesület Országos Tanévnyitó Tanácskozás. 2006. szeptember 21, Budapest.
2006.Páli J. Térrel és tér nélkül. Bólyai János Matematikai Társulat, Rátz László Vándorgyűlés. 2006. július, Gyula.
2006.Páli J. A fejlődés-fejlesztés jövőbeni fontossága, jövőkép az integráció összefüggéseiben. Óvodapedagógiai Nyári Egyetem. 2006. június 21, Győr.
2006.Páli J. Az érés,- a fejlődés - a fejlesztés lehetőségei a magyar kultúrtörténeti gyökereink segítségével. VIII. Keszthelyi Országos Szakmai Napok, 2006. április 21, Keszthely.
2006.Páli J. Hogyan épül tudássá a tevékenység? Miért is a legalapvetőbb tevékenységi forma a játék? A Tevékenységközpontú óvodai programot adaptáló, vagy azt részben felhasználó óvodák V. országos tanácskozása. 2006. február 21. Budapest.
2005.Páli J. A matematikatanítás idegrendszeri komponensei. Bólyai János Matematikai Társulat, Rátz László Vándorgyűlés, 2005.július, Salgótarján.
2005.Páli J. A játék alapozó és integráló szerepe a fejlődés egészében. Óvodapedagógiai Nyári Egyetem. 2005. május 25-26-27 Eger.
2005.Páli J. Új feladatok a vezetésben: A nehezen kezelhetőség a sajátos nevelési szükséglet, a különleges bánásmód fejlődés lélektani háttere. VII. Keszthelyi Országos Szakmai Napok. 2005. április 15, Keszthely.
2004.Páli J. A szabályjátékok jelentősége a fogalmi gondolkodás és a problémamegoldás stratégiáiban, A Magyar Pszichológiai Társaság XVI. Nagygyűlése. Absztrakt. 217, .2004. Debrecen.
2004.Páli J. Idegrendszeri funkciók a képességek alakulásában és a teljesítmények sikerességében, sikertelenségeiben. Bólyai János Matematikai Társulat, Rátz László Vándorgyűlés. 2004.július, Nyíregyháza.
2003.Páli J. A figyelemhiány és az értelmi fejlődés összefüggései. Az Európai Unió és a magyar óvodai nevelés. 2003. november 19, Budapest.
2003.Páli J. A 3-6-7 éves gyermek lelki egészségnek biztosítása az óvodában, XII. Óbudai Közoktatási Konferencia. 2003. augusztus 27. Budapest.
2003.Páli J. A figyelemhiány és az értelmi fejlődés összefüggései. V. Keszthelyi Országos Szakmai Napok. 2003. március 24, Keszthely.
2002.Páli J. A játék szerepe a gyermeki fejlődés egészében. Tanévnyitó tanácskozás. 2002. szeptember 25, Miskolc.
2002.Páli J. A fogalmi fejlődés idegrendszeri alapjai és megjelenési formái a tudományos fogalmakban. Bólyai János Matematikai Társulat, Rátz László Vándorgyűlés. 2002. július, Győr.
2001.Páli J. A tanulási nehézségek pszichológiai háttere. Bólyai János Matematikai Társulat, Rátz László Vándorgyűlés. 2001. július, Miskolc.
2000.Páli J. Az észleléstől a fogalomalkotásig, előadás+3 gyakorlat. Bólyai János Matematikai Társulat, Rátz László Vándorgyűlés. 2000. július, Szeged.
1996.Páli J. Kapcsolatépítő játékok. 8. Játékpedagógiai Fórum. 1996, Hajdúböszörmény.
1994.Páli J. Az egyéni eltérésekhez igazodó fejlesztési stratégia az óvodákban. Lépésben a változásokkal. 1994, Hajdúböszörmény.
1993.Páli J. A játék, mint integratív szabályozás. Játékpedagógiai Tanácskozás 1993, Hajdúböszörmény.
1991.Páli J. A játék, mint alapozó funkció. 6. Játékpedagógiai Fórum, 1991, Hajdúböszörmény.
1990.Páli J. A folyamat játék, a végeredmény tanulás. Lépésben a változásokkal, 1990, Hajdúböszörmény.