Dringó-Horváth Ida

Cím: PhD. habil.
Nem: nő
Születési év: 1973
Születési hely: Magyarország
Email-cím(ek): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Hivatali telefonszám:

Doktori tanulmányok
Habilitáció éve: 2019
Tudományág: Neveléstudomány
Előadások címe: „A szótárdidaktika és szótárhasználat változásai”, „Moderne Lehrwerke und das Digitale Lehrwerkservice”
Oklevelet kiállító intézmény: Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest

Doktori (PhD) védés éve: 2004
Tudományág: Germanisztika / Nyelvtudomány
Disszertáció címe: Analyse und Evaluation des modernen Lehr- und Lernmediums „Elektronisches PC-Wörterbuch“
Oklevelet kiállító intézmény: Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest

MA-tanulmányok
MA-fokozat megszerzésének éve: 1998
Tudományág(ak): germanisztika
Oklevelet kiállító intézmény: Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest

Egyéb tanulmányok és képesítések

Intézmény Képesítés Év
Pedagógus-továbbképzési Központ, Pilisborosjenő oktatásinformatikus 2000
Katolikus Társadalomtudományi Akadémia (KATTA) szociális munkás 1999
     

Munkatapasztalat
Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem
Kar: Bölcsészettudományi Kar
Intézet: Német- és Holland Nyelvű Kultúrák Intézete
Beosztás: egyetemi docens


Korábbi munkaadó: Kodolányi János Főiskola
Beosztás: főiskolai adjunktus

Egyéb korábbi munkaadó: Különböző nyelviskoláknál és kulturális intézeteknél
Beosztás: német nyelvoktató és továbbképző

Egyéb korábbi munkaadó: Siemens Magyarország
Beosztás: Fordító és tolmács (német és angol nyelven)


Kutatási és oktatási szakterületek
Tanításmódszertan: Szakmódszertan előadás és szeminárium, Tanításkísérő gyakorlat, Információs- és kommunikációs technológiák a nyelvoktatásában (E-Learning/Blended-Learning kurzusok tutorálása), Interkulturális kommunikáció
Nyelvészet: Bevezetés a nyelvészetbe, Alkalmazott nyelvészet, Internet és nyelvészet, Elektronikus szótárak
Nyelvfejlesztés: beszédgyakorlat, stílusgyakorlat és nyelvtani gyakorlat tartása
Egyéb: A fordítás számítógépes eszközei, Szövegtípusok és fordításuk, Prezentációs technikák


Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel
2018-tól: A KRE BTK IKT-kutatóközpont vezetője, kutatások végzése az infokommunikációs technológiák felsőoktatásban való alkalmazásáról nemzetközi és hazai intézetek együttműködésével

2017-től: Szakértői és tananyagfejlesztői feladatok a Református Tananyagfejlesztő Projekt (EGYH-KCP-16-P-0127) Digitális Tananyagfejlesztési Munkacsoportjában.

2014-től: Online tananyagfejlesztés a Goethe Intézet Központjának (München) nyelvi kurzusaihoz (tankönyvhöz és függetlenül), online és blended-learning tanuláshoz

2013.12.-2014.12. Projektvezetői és kutatói tevékenység - TU Dresden
EU-Projekt „Gemeinsame Qualifizierungsmaßnahmen zum Einsatz von neuen Medien und Technologien im Fremdsprachenunterricht mit dem Ziel der Entwicklung von innovativen Lehr- und Lernmaterialien“ (Log-In: http://www.log-in-projekt.eu/)
EU-Projekt „Gemeinsame Entwicklung und Umsetzung des Blended Learning Konzepts für das Fernstudium „Interkulturelle Germanistik“ mit Hilfe einer Online Lernplattform“ (INGO: http://www.ingo-projekt.eu/)

2011-től: Comenius-Goethe Intézet megbízásából részvétel magyarországi referensként a „Schule im Wandel” c. Goethe Intézet-Comenius projektben (E-Learning tutorképzés, majd ilyen típusú kurzusok tartása egyetemi kurzusok keretében ill. tanártovábbképzéseken).

2000-2002 - OECD projekt: Részvétel idegen nyelv szaktárgyi referensként az „ICT and the Quality Of Learning” nemzetközi projektben, az OM és az OECD Pedagógiai Kutatóintézete (CERI) együttműködésében.

2000-2002 - Apertus projekt: Digitális, online továbbképzési anyagok és CD-ROM kidolgozása német és angol nyelvtanárok számára (IKT a nyelvoktatásban), a Pilisbhorosjenői Tanártovábbképző Központ megbízásából


Oktatásszervezés, tudományszervezés

Időszak Funkció vagy tevékenység
2018-tól IKT-Kutatóközpont vezető (központi oktatásfejlesztési szervezeti egység)
2015-től Az egyetem képviselete az OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani - Tudástechnológiai Szekciójában, tagjság 2016-tól vezető bizottsági tagság 2017-től
2013-2017 A Tanárképzési Központ főigazgató helyettese és szakmódszertani munkacsoportjának vezetője
2009-től A német tanári MA szakfelelőse
   
   

Nyelvtudás

Nyelv Nyelvtudás szintje és fajtája
német C2
angol B2
   
   
   

Díjak és kitüntetések

Díj vagy kitüntetés neve Kiadó intézmény Elnyerés éve
     
     
     

Tagság tudományos társaságokban

Szervezet neve Betöltött funkció
MTA köztestület tagság 2018-tól
MTA Nyelvtudományi Bizottság, Szótári Munkabizottság tagság 2015-től
OTDK Tanulás és tanításmódszertani szekció tagság 2016-tól vezetőségi tagság 2017-től 
UDV (Ungarischer Deutschlehrerverband / A Magyarországi Némettanárok Egyesülete) tagság 2000-től, elnökségi tagság 2010-től 
GUG (Gesellschaft der ungarischen Germanisten / Magyar Germanisták Társasága) tagság 2000-től
IDV (Internationaler Deutschlehrerverband / Némettanárok Nemzetközi Egyesülete) tagság 2001-től
MANYE (Magyar Alkalmazott Nyelvészek Egyesülete) tagság 2005-től

Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben

Időszak Intézmény Tevékenység
2018-tól Bécsi Egyetem (Uni Wien) óraadó vendégoktató
2018.10.-2018.12 TU Dresden DAAD-ösztöndíj, tudomámyos kutatások végzése
2017.04.-2018.09. TU Dresden KAAD-ösztöndíj, tudomámyos kutatások végzése
2014-2015 TU Dresden Tudomáyos munkatárs, E-Learning-es kurzusok tartása
2010 
2012 
2017
Universität Wien (A) „Nachbetreuungsstipendium” a bécsi egyetemen, az Osztrák-Magyar Akcióalapítvány (ÖAD -Österreichischer Akademischer Austauschdienst) támogatásával
1999.03.-1999.07. Universität Wien (A) Kutatások / tanulmányok végzése a bécsi egyetemen, az Osztrák-Magyar Akcióalapítvány (ÖAD -Österreichischer Akademischer Austauschdienst) támogatásával
1996.10.
1997.03.
Gesamthochschule Kassel (D) Tanulmányi ösztöndíj a KAAD (Katholischer Akademischer Austauschdienst) támogatásával.

Doktori témavezetések

Doktori hallgató neve,
intézmény
Kutatási téma / Disszertáció címe Védés éve
Veres Violetta  Szakszószedet és gyakorló feladatsor két tanítási nyelvű és nemzetiségi iskoláknak

 2016-tól, folyamatban

 Kozma György  Digitális tesztelés az angol nyelvi alapvizsgában  2019-től, folyamatban
 Rohonyi Dóra Digitális pedagógiai kompetenciák fejlesztése a tanárképzésben  2019-től, folyamatban
     

Opponencia doktori védéseken

Doktori hallgató neve,
intézmény
Kutatási téma / Disszertáció címe Védés éve

Kétyi András
SZTE

 IKT-val támogatott módszerek hatékonysága felnőttek nyelvoktatásában  2016
     
     
     

 

Publikációs lista

(MTMT)

Szerkesztett kötetek, folyóiratok

Dringó-Horváth, I. (2017). Szótárírás és szótárhasználat a modern technológiák korában. (I. Dringó-Horváth, Ed.). Veszprém: Pannon Egyetem, Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar, Magyar és Alkalmazott Nyelvtudományi Intézet.
 
Dringó-Horváth, I., & Fischer, A. (2019). Tanárjelölti kézikönyv. Budapest: Patrocinium Kiadó.
 
Dringó-Horváth, I., & N, C. I. (2013). Digitális tananyagok - Oktatásinformatikai kompetencia a tanárképzésben c. konferencia. (I. Dringó-Horváth & C. I. N, Eds.). Budapest: L’Harmattan Kiadó.
 
Dringó-Horváth, I., Fülöp, J., Hollós, Z., Szatmári, P., Szentpétery-Czeglédy A., & Zakariás, E. (2014). Das Wort - ein weites Feld. (Dringó-Horváth, I., Fülöp, J., Hollós, Z., Szatmári, P., Szentpétery-Czeglédy A., & Zakariás, E. Eds.). Budapest: L’Harmattan Kiadó.
 
Dringó-Horváth, I., & Nagyné Császi. I. (2013). Digitális tananyagok a nyelvtanórán. (I. Dringó-Horváth & C. I. N, Eds.). Budapest.

Könyvfejezetek:

Dringó-Horváth, I. (2003). Útmutató a kézikönyv használatához. In Informatikai eszközök használata az idegen nyelvek tanításában. (pp. 7–16).

Dringó-Horváth, I. (2005a). Analyse und Evaluation des elektronischen PC-Wörterbuches als modernes Lehr- und Lernmedium für DaF. In Praktische Aspekte der Lexikographie (pp. 79–87).
 
Dringó-Horváth, I. (2005b). Kommunikatoins- und Informationstechnologie im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. In Junge Germanisten aus Ungarn stellen sich vor (pp. 199–208).
 
Dringó-Horváth, I. (2010). Német-magyar, magyar-német gyerekszótár/Deutsch-Ungarisches Kinderwörterbuch. In Jahrbuch der Ungarischen Germanistik (pp. 313–316).
 
Dringó-Horváth, I. (2014). Wörterbuchdidaktik für digitale Wörterbücher. In Das Wort - ein weites Feld (pp. 218–228).
 
Dringó-Horváth, I. (2015). A tanárrá válás rögös útjai. In Jó gyakorlatok a tanárképzés tudós műhelyeiből (pp. 64–75).
 
Dringó-Horváth, I. (2016a). Digitális kooperáció a nyelvórán. In Távlatok a mai magyar alkalmazott nyelvészetben (pp. 32–46).
 
Dringó-Horváth, I. (2016b). Schulische Unterrichtspraktika in der DaF-Lehrerausbildung - richtungsweisende Tendenzen in Ungarn und Europa. In DaF-Lehrerausbildung in Mittel-Osteuropa (pp. 88–101).
 
Dringó-Horváth, I., Gonda, Z., & Majzikné, L. K. (2017). A tanítási gyakorlatok tanulási rétegeinek reflexiója és értékelése. In Mérési és értékelési módszerek az oktatásban és a pedagógusképzésben (pp. 35–48).

 

Cikkek tudományos folyóiratokban

Dringó-Horváth, I., 2003a. Analyse und Evaluation des elektronischen PC-Wörterbuches als modernes Lehr- und Lernmedium für DaF. JAHRBUCH DER UNGARISCHEN GERMANISTIK, pp.316–338.
 
Dringó-Horváth, I., 2017. Digitális szótárak ? szótárdidaktika és szótárhasználati szokások. ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY, 17(ksz.).
 
Dringó-Horváth, I., 2003b. Einsatz von Informations- und Kommunikationstechnologien im Dienste des Spracherwerbs. DEUTSCHUNTERRICHT FUR UNGARN, 1–2, pp.57–73.
 
Dringó-Horváth, I., 2011a. Elektronische Lernumgebung im FSU mit W-Fragen:Wer solle was, wie, warum unf wann benutzen? DEUTSCHUNTERRICHT FUR UNGARN, 24(1–2.), pp.125–141.
 
Dringó-Horváth, I., 2010. Hessky Regina (szerk.): Német-magyar, magyar-német gyerekszótár / Deutsch-ungarisches, ungarisch-deutsches Kinderwörterbuch. Szeged: Grimm Kiadó, 2010. JAHRBUCH DER UNGARISCHEN GERMANISTIK, 1, pp.313–316.
 
Dringó-Horváth, I., 2011b. Hessky Regina (szerk.): Német-magyar, magyar-német gyerekszótár / Deutsch-ungarisches, ungarisch-deutsches Kinderwörterbuch. Szeged: Grimm Kiadó, 2010. DEUTSCHUNTERRICHT FUR UNGARN, 1–2, pp.196–198.
 
Dringó-Horváth, I., 2011c. Hogyan válasszunk elektronikus szótárat a nyelvtanuláshoz?(Wie wählt man elektronische Wörterbücher für den Fremdsprachenunterricht?). ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, XXI. évfolyam(6–7), pp.141–156.
 
Dringó-Horváth, I., 2018. IKT a tanárképzésben: a magyarországi képzőhelyek tanárképzési moduljában oktatók IKT-mutatóinak mérése. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 2018/9-10, pp.13–41.
 
Dringó-Horváth, I., 2013. Innovation im Schulwesen - das Projekt “Schule im Wandel.” DEUTSCHUNTERRICHT FUR UNGARN, 25, pp.199–209.
 
Dringó-Horváth, I., 2015. Interaktion und Kooperation digital - DaF-Lehrwerke und ihre digitalen Ergänzungsmaterialien. DEUTSCHUNTERRICHT FUR UNGARN, 2015(27), pp.27–41.
 
Dringó-Horváth, I., 1998. Internet-Ist es was für uns? DEUTSCHUNTERRICHT FUR UNGARN, III., pp.59–67.
 
Dringó-Horváth, I., 2012a. Lernstrategien im Umgang mit digitalen Wörterbüchern. FREMDSPRACHE DEUTSCH, 46/2012, pp.34–40.
 
Dringó-Horváth, I., 2016. Moderne Unterrichtsmedien und DaF-Didaktik in Ungarn –Forschungsarbeiten der letzten 15 Jahren. JAHRBUCH DER UNGARISCHEN GERMANISTIK, 2015, pp.37–50.
 
Dringó-Horváth, I., 2012b. Oktatásinformatikai tartalmak a némettanárképzésben - intézményi körkép. MODERN NYELVOKTATÁS, 18(4), pp.19–32.
 
Dringó-Horváth, I., 2011d. Typen und Untypen elektronischer Wörterbücher. JAHRBUCH DER UNGARISCHEN GERMANISTIK, pp.67–88.
 
Dringó-Horváth, I. & Gonda, Zs., 2018. Tanárjelöltek IKT-kompetenciájának jellemzői és fejlesztési lehetőségei. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 16(2), pp.21–48.
 
Dringó-Horváth, I. & Hoffmann, O., 2004. Informatikai eszközök az idegen nyelv oktatásában. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 4–5., pp.38–51.
Konferenciaközlemények
 
Dringó-Horváth, I. (2001). EUROCALL 2001. RECALL, 13(2), 296–298.
 
Dringó-Horváth, I. (2013a). Oktatásinformatikai tartalmak a KRE némettanárképzésében. In Digitális tananyagok - Oktatásinformatikai kompetencia a tanárképzésben c. konferencia.
 
Dringó-Horváth, I. (2013b). Oktatásinformatikai tartalmak a KRE némettanárképzésében. In Digitális tananyagok - Oktatásinformatikai kompetencia a tanárképzésben c. konferencia (pp. 153–168).
 
Dringó-Horváth, I. (2016). Die Förderung der pädagogischen IKT-Kompetenzen mit “Schule im Wandel.” In Lerngruppenspezifik in DaF, DaZ, DaM. Beiträge der IDT 2013 (Vol. 7., pp. 91–106).
 
Dringó-Horváth, I., & Hoffmann, O. (2001). A számítógép csak felkészülési eszköz a nyelvórára? In Média-Informatika-Kommunikáció 2001 konferencia (pp. 98–102).

Recenziók

Einhorn Ágnes: A pedagógiai modernizáció és az idegennyelv-tanítás. Miskolc: Miskolci Egyetemi Kiadó, 2015. 180 p. ISBN 978-615-5216-85-5. In: Modern Nyelvoktatás, XXIII/1, Corvina Kiadó, 84-86 (2017).

Görcsné Dr. Muzsai Viktória – Szilágyi Magdolna (szerk.): Multimédia Projekt DVD (Multimedia Projekt DVD) és Német nyelvtanulás/tanítás – dinamikusan. Kézikönyv a Multimédia Projekt DVD-hez (Deutschlernen/lehren – dynamisch. Handbuch zum DVD Multimedia Projekt). In: Modern Nyelvoktatás (2014), XX./3, Corvina Kiadó, 66-68

Hessky Regina (szerk.): Német-magyar, magyar-német gyerekszótár/Deutsch-Ungarisches Kinderwörterbuch. Szeged: Grimm Kiadó, 2010. 512 o. In: Masát, András/ Haase, Michael (szerk.) (2010) Jahrbuch der Ungarischen Germanistik (JUG). S. Budapest-Bonn: JUG-DAAD. 313-316
Zweitveröffentlichung in: DUfU (Deutschunterricht für Ungarn) 1-2/2011, 196-198

Somló Katalin, Gál Tamás (2000) Startbahn (Német multimédia tananyag kezdőknek). In: Modern nyelvoktatás, VI./4, Corvina Kiadó, 90-91

Uzonyi Pál, Szabó László (1999): Deutsch - immer höher (Német multimédia tananyag haladóknak). In: Modern Nyelvoktatás, VI./2-3, Corvina Kiadó, 127-128

Film és multimédia

Dringó-Horváth Ida/Hoffmann Orsolya (2004): Webológia. Internet a német nyelv oktatásában. Kétnyelvű, interaktív multumédiás oktatóprogram CD-ROM-on. Edunet Tananyagfejlesztési Alapítvány. Budapest

 
Nyilvános megjelenések
 
Potenziale der Online-Lernumgebung für Lehrer-Fertigkeiten. Sektionsbeitrag, DafWebKonf 2018. Global vernetzt – lokal aktiv. 2018. 03. 1-3. Online-Konferenz

Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (Unterricht-Informatik-Pädagogik), Sektionsbeitrag, 2018.02.09., Universität Debrecen, Ungarn

II. Mobil eszközök az oktatásban konferencia (II. Mobil-Technologien im Unterricht), Sektionsbeitrag, 2017 November 10-11., Balatonfűzfő, Ungarn

Entwicklung pädagogischer IKT-Kompetenzen – aber wie?, Sektionsbeitrag, Internationale Deutschlehrertagung, 1-5 August 2017, Freiburg, Schweiz

E-Learning - Chancen und Risiken, HU-1109 Ceepus-Projekt (Dyslexia in Leraning and Teaching of Foreign Languages) Coordination Meeting,           10-12 Mai 2017, Budapest, KRE.

Digitale Ergänzungsmaterialien zu DaF-Lehrwerken. (Plenarvortrag und Workshop) UDV Konferenz. 8. April 2017, Budapest, ELTE.

Telekollaboráció az oktatásban, avagy 21. századi kompetenciák. (Rundtischgespräch). Kutatói Napok: Alkalmazott Tudományok a BGE-n. 2017. március 27-28-29. Budapesti Gazdasági Egyetem

Präsentationen und Präsentieren im Unterricht – Plenarvortrag und Workshop (eingeladen). 8. Internationale Konferenz Deutsch als Fremdsprache. Pallini, Griechenland 9-10. August 2016

A tanítási gyakorlatok tanulási rétegeinek reflexiója és értékelése. szekció-előadás (Reflexion der Lernprozesse im Unterrichtspraktikum – Sektionsvortrag). Tudós tanárok - tanár Tudósok konferencia, 8-9 November 2016, ELTE, Budapest

Digitális szótárírás és szótárdidaktika (Digitale Wörterbücher und Wörterbuchdidaktik – Plenarvortrag). MTA szótárbizottsága által szervezett Szótárnap konferencián, 7. Nov. 2016., Budapest.

Digitales Lernen und mehr. 8. Internationale Konferenz Deutsch als Fremdsprache (Plenarvortrag und Workshop). 9-10 September, 2016., Pallini, Griechenland.

Digitale Interaktion und das Lehrwerkservice. DafWebKonf 2016. Deutsch multimedial erleben. 4-6. März 2016. Online-Konferenz

A "Tanárjelölti kézikönyv" és használata. (Einführung in die Arbeit mit dem Handbuch für angehende Lehrkräfte - Plenarvortrag) Mentorkonferencia II.- Portfólió és reflexió. 16. Oktober 2015., Károli Gáspár Universität, Budapest

Auswertung eines internationalen Online-Seminars in der sächsischen und polnischen Grenzregion. Jahrestagung und Vollversammlung der Gesellschaft ungarischer Germanisten, zusammen mit der internationalen Tagung "Geopoetische und linguistische Reisen in Mitteleuropa", 28.-30. Mai 2015 Károli Gáspár Universität, Budapest

Digitális kooperáció a nyelvórán (Digitale Kooperation im Fremdsprachenunterricht - Sektionsvortrag). Magyar Alkalmazott Nyelvészek és Nyelvtanárok Egyesületének (MANYE) 25. Jubiläumskonferenz und Kongress, 30. März- 1. April 2015, Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Budapest

A némettanárrá válás rögös útja (Der harte Weg in der Ausbildung von Lehrkräften -Sektionsvortrag). Tudós tanárok - tanár Tudósok konferencia, 10-11. November 2014. ELTE, Budapest

Auswertung eines internationalen Onlineseminars "Internetwerkzeuge im Fremdsprachenunterricht" (Plenarvortrag). Internationale Konferenz „Online-Lernszenarien für Sprachlehre, Weiterbildung und Studium”. 17-18 Oktober 2014., Dresden, Deutschland

Egyetemek és gyakorlóhelyek együttműködése (Zusammenrbait von Ausbildungsstätten und Schulen - Plenarvortrag). Mentorenkonferenz, 10. Oktober 2014.. Budapest

Mehrsprachigkeit in Europa – mit gehirngerechtem Sprachlernen (Sektionsvortrag). Internationale Konferenz „Der Wert Europas“ 2014. június 7. Riga, Lettland.

Förderung der pädagogischen IKT-Kompetenzen in der LehrerInnenausbildung in Ungarn. IDT, Bolzano, Stipendium für die XV. IDT-Konferenz (Internationale Deutschlehrertagung), 28 Juli- 3. August 2013, Bozen, Südtirol. (Stipendium des Goethe Instituts)

„Schule im Wandel - ein Projekt des Goethe Instituts” (Plenarvortrag), UDV konferencia és szakmai nap. 2012. november 17., Károli Gáspár Universität, Budapest.

Oktatási informatikai tartalmak a KRE némettanárképzésében (Förderung der pädagogischen IKT-Kompetenzen in der Ausbildung an der KRE - Sektionsvortrag). Konferenz „Digitális tananyagok – Oktatásinformatikai kompetencia a tanárképzésben„, 4. Mai 2012, Károli Gáspár Universität, Budapest.

„Elektronische Lernumgebung im FSU mit W-Fragen: Wer sollte was, wie, warum und wann benutzen?” (Plenarvortrag), UDV-Konferenz, 9. April 2011., ELTE, Budapest.

Inputvortrag und Workshop: „Webology - Internet im Unterricht Deutsch als Fremdsprache.” UDV-Konferenz , 9. April 2011., ELTE, Budapest.

„Qualitätskriterien elektronischer PC-Wörterbücher als moderne Lehr- und Lernmedien für DaF” (Sektionsvortrag). Tagung und Konferenz der Gesellschaft der ungarischen Germanisten, 25-26 Mai 2007., Károli Gáspár Universität, Budapest.

„Hogyan válasszunk elektronikus szótárat” (Wie wählt man elektronische Wörterbücher - Workshop), Szaknyelvi Szimpózium, 14-15 Oktober 2005., Kodolányi János Hochschule, Székesfehérvár.

Stipendium fürdie Tailnahme an EuroCALL 2004 Konferenz, 1-4 September 2004., Wien, Österreich.

Modern nyelvoktatási eszközök (Moderne Medien im Fremdsprachenunterricht) Multimédia és pedagógia (előadás és workshop). UNESCO – MICROSOFT nyári akadémia. Konferencia és továbbképzés határon túli magyarok számára. 2004 július 1-3. Budapest

Digitális szótárak elemzésének szempontjai. (Qualitätskriterien elektronischer Wörterbücher - Workshop), „A számítógép a nyelvtanításban” c. szakmai konferencia, Oktatási Minisztérium - Világ - Nyelv program projekt, 6. März 2004., Budapest

Neue Qualitätskriterien elektronischer Wörterbücher (Inputvortrag und Workshop). Konferenz und Workshop Lexikographie, 16-17. Oktober 2003., ELTE Germanistisches Institut, Budapest

Neue Medien im Unterricht DaF. Informations- und Kommunikationstechnologien im Unterricht DaF (Sektionsvortrag). Tagung und Konferenz der Gesellschaft der ungarischen Germanisten, Pázmány- Péter Katolische Universität, 30-31 Mai 2003., Piliscsaba

Stipendium für die Konferenz WorldCALL 2003, 7-10. Mai 2003, Calgary, Kanada

Számítógép a nyelvoktatásban (Computer im Fremdsprachenunterricht - Sektionsvortrag). Továbbképzés és előadás a német nyelvi szaktanácsadók országos konferenciáján, 19. Dezember 2002., Budapest

Informatikai eszközök az idegen nyelv oktatásában (Informationstechnologie im Unterricht fremder Sprachen - Sektionsvortrag). Eszközök, módszerek, eljárások, struktúrák a jövő iskolájában c. országos konferencia, 26-28. November 2002., Lillafüred

Beszámoló egy OECD projekt idegen nyelvi szekciójának munkájáról (Bericht über die Arbeit der Fremdsprachen-Sektion des OECD-Projektes - Sektionsvortrag). IRISZ-SULINET Ablak a világra országos szakmai konferencia, 23 April 2001., Budapest

A számítógép csak felkészülési eszköz a nyelvórára? Beszámoló egy országos felmérés eredményeiről, (Sektionsvortrag), Konferenz „Média – Informatika – Kommunikáció“, 13-15 September 2001., Veszprém

Stipendium für die Konferenz EuroCALL 2001, 28. August – 1. September, 2001, University of Nijmegen, Holland (János Kohn Stipendium, EuroCALL)

Sprachkurse mit Computerunterstützung in Ungarn (Sektionsvortrag). IDV (Internationaler Deutschlehrerverband) Stipendium für die XII. IDT-Konferenz (Internationale Deutschlehrertagung),. 28 Juli- 4. August 2001, Luzern, Schweiz. (Stipendium des Goethe Instituts)

Stipendium für die Konferenz EuroCALL 2000, 31. August – 2. September 2000, University of Abertay Dundee, Schottland

Ida Dringó-Horváth

Title: Mrs, PhD. habil
Gender: F
Year of Birth: 1973
Place of Birth (Country): Hungary
Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Office Phone Number:

Doctoral Studies
Year of habil. Doctoral Defence: 2019
Discipline: Education
Title of lectures: „A szótárdidaktika és szótárhasználat változásai”, „Moderne Lehrwerke und das Digitale Lehrwerkservice”
Issuing Institution: Eötvös Loránd University, Budapest

Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2004
Discipline: Germanistik / Linguistics
Ph.D. Program of the German Studies
Title of Thesis: Analyse und Evaluation des modernen Lehr- und Lernmediums „Elektronisches PC-Wörterbuch“
Issuing Institution: Eötvös Loránd University, Budapest

MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 1997
Discipline(s): Master of Arts in German Language and Literature
Issuing Institution: Eötvös Loránd University, Budapest

Further Studies and Qualifications

Institution Qualification Year of Obtaining the Qualification
Further Education Centre in Pilisborosjenő ICT Pedagogue 2000
Catholic Social Science Academy Social Worker 1999
     

Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities
Institute: Institute of German and Netherlandic Studies
Department: Department of German Language and Literature
Current Position(s): Associate Professor

Previous Employer: Kodolányi János University of Applied Sciences
Previous Position Held: College Senior Lecturer

Other Previous Employers: Working for several Language Schools and Cultural Institutes
Other Previous Positions Held: German language teacher and teacher trainer

Other Previous Employers: Working for Siemens Hungary
Other Previous Positions Held: interpreter and translator in German and English language

Areas of Research and Teaching

Methodology: Information and communication technology in language learning (Tutoring of E-Learning/Blended-Learning courses), Methodology of German language teaching, Mentoring of students during in-service teaching, intercultural communication;

Linguistic: Introduction to German linguistics, Applied linguistics, Internet and linguistics, Electronic dictionaries;

Language skills development: reading comprehension, listening, speaking, grammar practice;

Others: IT-Technology in translation, Text types and translation.

Membership in Research Groups and Projects

from 2018: Head of ICT Research Center

from 2017: Expert of developing ICT-learning-materials for the Material-Developing-Project oft the Reformed Church (EGYH-KCP-16-P-0127)

from 2014: Material development, teaching further education for teachers of german language (Goethe Institut München)

2013-2014 - project-leader at the University Dresden:
Projectleader: EU-Projekt für das Projekt „Gemeinsame Qualifizierungsmaßnahmen zum Einsatz von neuen Medien und Technologien im Fremdsprachenunterricht mit dem Ziel der Entwicklung von innovativen Lehr- und Lernmaterialien“ (Kurzname Log-In: http://www.log-in-projekt.eu/ )
Projectleader: EU-Projekt für das Projekt „Gemeinsame Entwicklung und Umsetzung des Blended Learning Konzepts für das Fernstudium „Interkulturelle Germanistik“ mit Hilfe einer Online Lernplattform“ (Kurzname INGO: http://www.ingo-projekt.eu/ )

from 2011 – Comenius Project: Coordinating the project „Schule im Wandel” of the Goethe Institute in Hungary (Tutoring during E-Learning Courses, material development, teaching further education for teachers

2000-2002 – OECD Project: Taking part as a coordinator of the foreign language learning group in the international OECD project „ICT and the Quality Of Learning”

2000-2003 – Apertus Project: Developing of online, distance education materials on using ICT for the teaching of German and English languages, project of Apertus foundation and Further Education Centre in Pilisborosjenő

Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities

 

Period Function or Activity
from 2018 Head of ICT Research Center 
from 2015 KRE-Representative in OTDK Teaching- and Learning-Methodology Section
from 2013 Assistant director of the Teacher Training Center and Division Leader at the Methodology Group
from 2009 Quality assurance of the German language teacher training MA
2004 Webology: Internet in German Language Teaching. Interactive teacher training material on CD-ROM
2002 Information Technology in the teaching of foreign languages. Handbook for teacher. (ed.)
   
   

Language Skills

Language Level and Kind of Proficiency
German C2
English B2
   
   
   

Honours, Distinctions, and Prizes

Name of Distinction Issuing Institution Year of Issuing
     
     
     

Membership in Academic Societies


Name Function
Public Body member of the Hungarian Academy of Sciences from 2018
Member of the Section of Linguistics and Literary Scholarship (Hungarian Academy of Sciences) from 2015
Member of OTDK Teaching- and Learning-Methodology Section membership from 2016, board member from 2017
UDV (Ungarischer Deutschlehrerverband / Assosiation of German Language Teachers in Hungary) membership from 2000, board member from 2010
GUG (Gesellschaft der ungarischen Germanisten / Magyar Germanisták Társasága) membership from 2000
IDV (Internationaler Deutschlehrerverband / International Assosiation of German Language Teachers) membership from 2001
MANYE (Hungarian Association of Applied Linguists and Language Teachers) membership from 2005

Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions

Period Institution Function or Activity
from 2018 Uni Wien guest professorship
2018.10.-2018.12 TU Dresden DAAD-scholarship , Study and research
2017.04.-2018.09. TU Dresden KAAD-scholarship , Study and research
2014-2015 TU Dresden Researcher and leader of e-learning-courses
2010 
2012 
2017
Universität Wien (A) „Nachbetreuungsstipendium”  (ÖAD -Österreichischer Akademischer Austauschdienst) támogatásával
1999.03.-1999.07. Universität Wien (A) Study and research in Vienna, Austria with ÖAD-scholarship (ÖAD -Österreichischer Akademischer Austauschdienst)
1996.10.
1997.03.
Gesamthochschule Kassel (D) Study at the University of Kassel, Germany with KAAD-scholarship (KAAD -Katholischer Akademischer Austauschdienst)

Promotorship in Doctoral Studies

Name of
Doctoral Student,
Institution
Research Topic / Title of Dissertation Year of Defence
(if applicable)
 Veress Violetta  Szakszószedet és gyakorló feladatsor két tanítási nyelvű és nemzetiségi iskoláknak  in progress
 Kozma György  Digitális tesztelés az angol nyelvi alapvizsgában  in progress
 Rohonyi Dóra  Digitális pedagógiai kompetenciák fejlesztése a tanárképzésben  in progress
     

Opponentship in Doctoral Defences

Name of
Doctoral Student,
Institution
Title of Dissertation Year of Defence

Kétyi András
SZTE

IKT-val támogatott módszerek hatékonysága felnőttek nyelvoktatásában  2016
     
     
     

 

List of Publications

(MTMT)

Edited Books and Journals

Dringó-Horváth, I. (2017). Szótárírás és szótárhasználat a modern technológiák korában. (I. Dringó-Horváth, Ed.). Veszprém: Pannon Egyetem, Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar, Magyar és Alkalmazott Nyelvtudományi Intézet.
 
Dringó-Horváth, I., & Fischer, A. (2019). Tanárjelölti kézikönyv. Budapest: Patrocinium Kiadó.
 
Dringó-Horváth, I., & N, C. I. (2013). Digitális tananyagok - Oktatásinformatikai kompetencia a tanárképzésben c. konferencia. (I. Dringó-Horváth & C. I. N, Eds.). Budapest: L’Harmattan Kiadó.
 
Dringó-Horváth, I., Fülöp, J., Hollós, Z., Szatmári, P., Szentpétery-Czeglédy A., & Zakariás, E. (2014). Das Wort - ein weites Feld. (Dringó-Horváth, I., Fülöp, J., Hollós, Z., Szatmári, P., Szentpétery-Czeglédy A., & Zakariás, E. Eds.). Budapest: L’Harmattan Kiadó.
 
Dringó-Horváth, I., & Nagyné Császi. I. (2013). Digitális tananyagok a nyelvtanórán. (I. Dringó-Horváth & C. I. N, Eds.). Budapest.
 
 
Chapters in Books

Dringó-Horváth, I. (2003). Útmutató a kézikönyv használatához. In Informatikai eszközök használata az idegen nyelvek tanításában. (pp. 7–16).

Dringó-Horváth, I. (2005a). Analyse und Evaluation des elektronischen PC-Wörterbuches als modernes Lehr- und Lernmedium für DaF. In Praktische Aspekte der Lexikographie (pp. 79–87).
 
Dringó-Horváth, I. (2005b). Kommunikatoins- und Informationstechnologie im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. In Junge Germanisten aus Ungarn stellen sich vor (pp. 199–208).
 
Dringó-Horváth, I. (2010). Német-magyar, magyar-német gyerekszótár/Deutsch-Ungarisches Kinderwörterbuch. In Jahrbuch der Ungarischen Germanistik (pp. 313–316).
 
Dringó-Horváth, I. (2014). Wörterbuchdidaktik für digitale Wörterbücher. In Das Wort - ein weites Feld (pp. 218–228).
 
Dringó-Horváth, I. (2015). A tanárrá válás rögös útjai. In Jó gyakorlatok a tanárképzés tudós műhelyeiből (pp. 64–75).
 
Dringó-Horváth, I. (2016a). Digitális kooperáció a nyelvórán. In Távlatok a mai magyar alkalmazott nyelvészetben (pp. 32–46).
 
Dringó-Horváth, I. (2016b). Schulische Unterrichtspraktika in der DaF-Lehrerausbildung - richtungsweisende Tendenzen in Ungarn und Europa. In DaF-Lehrerausbildung in Mittel-Osteuropa (pp. 88–101).
 
Dringó-Horváth, I., Gonda, Z., & Majzikné, L. K. (2017). A tanítási gyakorlatok tanulási rétegeinek reflexiója és értékelése. In Mérési és értékelési módszerek az oktatásban és a pedagógusképzésben (pp. 35–48).

 

Articles in Academic Reviews (Printed and Electronic)

Dringó-Horváth, I., 2003a. Analyse und Evaluation des elektronischen PC-Wörterbuches als modernes Lehr- und Lernmedium für DaF. JAHRBUCH DER UNGARISCHEN GERMANISTIK, pp.316–338.
 
Dringó-Horváth, I., 2017. Digitális szótárak ? szótárdidaktika és szótárhasználati szokások. ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY, 17(ksz.).
 
Dringó-Horváth, I., 2003b. Einsatz von Informations- und Kommunikationstechnologien im Dienste des Spracherwerbs. DEUTSCHUNTERRICHT FUR UNGARN, 1–2, pp.57–73.
 
Dringó-Horváth, I., 2011a. Elektronische Lernumgebung im FSU mit W-Fragen:Wer solle was, wie, warum unf wann benutzen? DEUTSCHUNTERRICHT FUR UNGARN, 24(1–2.), pp.125–141.
 
Dringó-Horváth, I., 2010. Hessky Regina (szerk.): Német-magyar, magyar-német gyerekszótár / Deutsch-ungarisches, ungarisch-deutsches Kinderwörterbuch. Szeged: Grimm Kiadó, 2010. JAHRBUCH DER UNGARISCHEN GERMANISTIK, 1, pp.313–316.
 
Dringó-Horváth, I., 2011b. Hessky Regina (szerk.): Német-magyar, magyar-német gyerekszótár / Deutsch-ungarisches, ungarisch-deutsches Kinderwörterbuch. Szeged: Grimm Kiadó, 2010. DEUTSCHUNTERRICHT FUR UNGARN, 1–2, pp.196–198.
 
Dringó-Horváth, I., 2011c. Hogyan válasszunk elektronikus szótárat a nyelvtanuláshoz?(Wie wählt man elektronische Wörterbücher für den Fremdsprachenunterricht?). ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, XXI. évfolyam(6–7), pp.141–156.
 
Dringó-Horváth, I., 2018. IKT a tanárképzésben: a magyarországi képzőhelyek tanárképzési moduljában oktatók IKT-mutatóinak mérése. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 2018/9-10, pp.13–41.
 
Dringó-Horváth, I., 2013. Innovation im Schulwesen - das Projekt “Schule im Wandel.” DEUTSCHUNTERRICHT FUR UNGARN, 25, pp.199–209.
 
Dringó-Horváth, I., 2015. Interaktion und Kooperation digital - DaF-Lehrwerke und ihre digitalen Ergänzungsmaterialien. DEUTSCHUNTERRICHT FUR UNGARN, 2015(27), pp.27–41.
 
Dringó-Horváth, I., 1998. Internet-Ist es was für uns? DEUTSCHUNTERRICHT FUR UNGARN, III., pp.59–67.
 
Dringó-Horváth, I., 2012a. Lernstrategien im Umgang mit digitalen Wörterbüchern. FREMDSPRACHE DEUTSCH, 46/2012, pp.34–40.
 
Dringó-Horváth, I., 2016. Moderne Unterrichtsmedien und DaF-Didaktik in Ungarn –Forschungsarbeiten der letzten 15 Jahren. JAHRBUCH DER UNGARISCHEN GERMANISTIK, 2015, pp.37–50.
 
Dringó-Horváth, I., 2012b. Oktatásinformatikai tartalmak a némettanárképzésben - intézményi körkép. MODERN NYELVOKTATÁS, 18(4), pp.19–32.
 
Dringó-Horváth, I., 2011d. Typen und Untypen elektronischer Wörterbücher. JAHRBUCH DER UNGARISCHEN GERMANISTIK, pp.67–88.
 
Dringó-Horváth, I. & Gonda, Zs., 2018. Tanárjelöltek IKT-kompetenciájának jellemzői és fejlesztési lehetőségei. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 16(2), pp.21–48.
 
Dringó-Horváth, I. & Hoffmann, O., 2004. Informatikai eszközök az idegen nyelv oktatásában. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 4–5., pp.38–51.

Conference Proceedings (Printed and Electronic)

Dringó-Horváth, I. (2001). EUROCALL 2001. RECALL, 13(2), 296–298.
 
Dringó-Horváth, I. (2013a). Oktatásinformatikai tartalmak a KRE némettanárképzésében. In Digitális tananyagok - Oktatásinformatikai kompetencia a tanárképzésben c. konferencia.
 
Dringó-Horváth, I. (2013b). Oktatásinformatikai tartalmak a KRE némettanárképzésében. In Digitális tananyagok - Oktatásinformatikai kompetencia a tanárképzésben c. konferencia (pp. 153–168).
 
Dringó-Horváth, I. (2016). Die Förderung der pädagogischen IKT-Kompetenzen mit “Schule im Wandel.” In Lerngruppenspezifik in DaF, DaZ, DaM. Beiträge der IDT 2013 (Vol. 7., pp. 91–106).
 
Dringó-Horváth, I., & Hoffmann, O. (2001). A számítógép csak felkészülési eszköz a nyelvórára? In Média-Informatika-Kommunikáció 2001 konferencia (pp. 98–102).

Book Reviews

Einhorn Ágnes: A pedagógiai modernizáció és az idegennyelv-tanítás. Miskolc: Miskolci Egyetemi Kiadó, 2015. 180 p. ISBN 978-615-5216-85-5. In: Modern Nyelvoktatás, XXIII/1, Corvina Kiadó, 84-86 (2017).

Görcsné Dr. Muzsai Viktória – Szilágyi Magdolna (szerk.): Multimédia Projekt DVD (Multimedia Projekt DVD) és Német nyelvtanulás/tanítás – dinamikusan. Kézikönyv a Multimédia Projekt DVD-hez (Deutschlernen/lehren – dynamisch. Handbuch zum DVD Multimedia Projekt). In: Modern Nyelvoktatás (2014), XX./3, Corvina Kiadó, 66-68

Hessky Regina (szerk.): Német-magyar, magyar-német gyerekszótár/Deutsch-Ungarisches Kinderwörterbuch. Szeged: Grimm Kiadó, 2010. 512 o. In: Masát, András/ Haase, Michael (szerk.) (2010) Jahrbuch der Ungarischen Germanistik (JUG). S. Budapest-Bonn: JUG-DAAD. 313-316
Zweitveröffentlichung in: DUfU (Deutschunterricht für Ungarn) 1-2/2011, 196-198

Somló Katalin, Gál Tamás (2000) Startbahn (Német multimédia tananyag kezdőknek). In: Modern nyelvoktatás, VI./4, Corvina Kiadó, 90-91

Uzonyi Pál, Szabó László (1999): Deutsch - immer höher (Német multimédia tananyag haladóknak). In: Modern Nyelvoktatás, VI./2-3, Corvina Kiadó, 127-128


Films and Multimedia (Digital Textbooks, Multimedia Creations etc.)

Dringó-Horváth, Ida/Hoffmann, Orsolya (2004): Webológia. Internet a német nyelv oktatásában. Kétnyelvű, interaktív multumédiás oktatóprogram CD-ROM-on. Edunet Tananyagfejlesztési Alapítvány. Budapest

 

Academic and public Appearances (Live and Electronic)

Potenziale der Online-Lernumgebung für Lehrer-Fertigkeiten. Sektionsbeitrag, DafWebKonf 2018. Global vernetzt – lokal aktiv. 2018. 03. 1-3. Online-Konferenz

Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (Unterricht-Informatik-Pädagogik), Sektionsbeitrag, 2018.02.09., Universität Debrecen, Ungarn

II. Mobil eszközök az oktatásban konferencia (II. Mobil-Technologien im Unterricht), Sektionsbeitrag, 2017 November 10-11., Balatonfűzfő, Ungarn

Entwicklung pädagogischer IKT-Kompetenzen – aber wie?, Sektionsbeitrag, Internationale Deutschlehrertagung, 1-5 August 2017, Freiburg, Schweiz

E-Learning - Chancen und Risiken, HU-1109 Ceepus-Projekt (Dyslexia in Leraning and Teaching of Foreign Languages) Coordination Meeting, 10-12 Mai 2017, Budapest, KRE.

Digitale Ergänzungsmaterialien zu DaF-Lehrwerken. (Plenarvortrag und Workshop) UDV Konferenz. 8. April 2017, Budapest, ELTE.

Telekollaboráció az oktatásban, avagy 21. századi kompetenciák. (Rundtischgespräch). Kutatói Napok: Alkalmazott Tudományok a BGE-n. 2017. március 27-28-29. Budapesti Gazdasági Egyetem

Präsentationen und Präsentieren im Unterricht – Plenarvortrag und Workshop (eingeladen). 8. Internationale Konferenz Deutsch als Fremdsprache. Pallini, Griechenland 9-10. August 2016

A tanítási gyakorlatok tanulási rétegeinek reflexiója és értékelése. szekció-előadás (Reflexion der Lernprozesse im Unterrichtspraktikum – Sektionsvortrag). Tudós tanárok - tanár Tudósok konferencia, 8-9 November 2016, ELTE, Budapest

Digitális szótárírás és szótárdidaktika (Digitale Wörterbücher und Wörterbuchdidaktik – Plenarvortrag). MTA szótárbizottsága által szervezett Szótárnap konferencián, 7. Nov. 2016., Budapest.

Digitales Lernen und mehr. 8. Internationale Konferenz Deutsch als Fremdsprache (Plenarvortrag und Workshop). 9-10 September, 2016., Pallini, Griechenland.

Digitale Interaktion und das Lehrwerkservice. DafWebKonf 2016. Deutsch multimedial erleben. 4-6. März 2016. Online-Konferenz

A "Tanárjelölti kézikönyv" és használata. (Einführung in die Arbeit mit dem Handbuch für angehende Lehrkräfte - Plenarvortrag) Mentorkonferencia II.- Portfólió és reflexió. 16. Oktober 2015., Károli Gáspár Universität, Budapest

Auswertung eines internationalen Online-Seminars in der sächsischen und polnischen Grenzregion. Jahrestagung und Vollversammlung der Gesellschaft ungarischer Germanisten, zusammen mit der internationalen Tagung "Geopoetische und linguistische Reisen in Mitteleuropa", 28.-30. Mai 2015 Károli Gáspár Universität, Budapest

Digitális kooperáció a nyelvórán (Digitale Kooperation im Fremdsprachenunterricht - Sektionsvortrag). Magyar Alkalmazott Nyelvészek és Nyelvtanárok Egyesületének (MANYE) 25. Jubiläumskonferenz und Kongress, 30. März- 1. April 2015, Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Budapest

A némettanárrá válás rögös útja (Der harte Weg in der Ausbildung von Lehrkräften -Sektionsvortrag). Tudós tanárok - tanár Tudósok konferencia, 10-11. November 2014. ELTE, Budapest

Auswertung eines internationalen Onlineseminars "Internetwerkzeuge im Fremdsprachenunterricht" (Plenarvortrag). Internationale Konferenz „Online-Lernszenarien für Sprachlehre, Weiterbildung und Studium”. 17-18 Oktober 2014., Dresden, Deutschland

Egyetemek és gyakorlóhelyek együttműködése (Zusammenrbait von Ausbildungsstätten und Schulen - Plenarvortrag). Mentorenkonferenz, 10. Oktober 2014.. Budapest

Mehrsprachigkeit in Europa – mit gehirngerechtem Sprachlernen (Sektionsvortrag). Internationale Konferenz „Der Wert Europas“ 2014. június 7. Riga, Lettland.

Förderung der pädagogischen IKT-Kompetenzen in der LehrerInnenausbildung in Ungarn. IDT, Bolzano, Stipendium für die XV. IDT-Konferenz (Internationale Deutschlehrertagung), 28 Juli- 3. August 2013, Bozen, Südtirol. (Stipendium des Goethe Instituts)

„Schule im Wandel - ein Projekt des Goethe Instituts” (Plenarvortrag), UDV konferencia és szakmai nap. 2012. november 17., Károli Gáspár Universität, Budapest.

Oktatási informatikai tartalmak a KRE némettanárképzésében (Förderung der pädagogischen IKT-Kompetenzen in der Ausbildung an der KRE - Sektionsvortrag). Konferenz „Digitális tananyagok – Oktatásinformatikai kompetencia a tanárképzésben„, 4. Mai 2012, Károli Gáspár Universität, Budapest.

„Elektronische Lernumgebung im FSU mit W-Fragen: Wer sollte was, wie, warum und wann benutzen?” (Plenarvortrag), UDV-Konferenz, 9. April 2011., ELTE, Budapest.

Inputvortrag und Workshop: „Webology - Internet im Unterricht Deutsch als Fremdsprache.” UDV-Konferenz , 9. April 2011., ELTE, Budapest.

„Qualitätskriterien elektronischer PC-Wörterbücher als moderne Lehr- und Lernmedien für DaF” (Sektionsvortrag). Tagung und Konferenz der Gesellschaft der ungarischen Germanisten, 25-26 Mai 2007., Károli Gáspár Universität, Budapest.

„Hogyan válasszunk elektronikus szótárat” (Wie wählt man elektronische Wörterbücher - Workshop), Szaknyelvi Szimpózium, 14-15 Oktober 2005., Kodolányi János Hochschule, Székesfehérvár.

Stipendium fürdie Tailnahme an EuroCALL 2004 Konferenz, 1-4 September 2004., Wien, Österreich.

Modern nyelvoktatási eszközök (Moderne Medien im Fremdsprachenunterricht) Multimédia és pedagógia (előadás és workshop). UNESCO – MICROSOFT nyári akadémia. Konferencia és továbbképzés határon túli magyarok számára. 2004 július 1-3. Budapest

Digitális szótárak elemzésének szempontjai. (Qualitätskriterien elektronischer Wörterbücher - Workshop), „A számítógép a nyelvtanításban” c. szakmai konferencia, Oktatási Minisztérium - Világ - Nyelv program projekt, 6. März 2004., Budapest

Neue Qualitätskriterien elektronischer Wörterbücher (Inputvortrag und Workshop). Konferenz und Workshop Lexikographie, 16-17. Oktober 2003., ELTE Germanistisches Institut, Budapest

Neue Medien im Unterricht DaF. Informations- und Kommunikationstechnologien im Unterricht DaF (Sektionsvortrag). Tagung und Konferenz der Gesellschaft der ungarischen Germanisten, Pázmány- Péter Katolische Universität, 30-31 Mai 2003., Piliscsaba

Stipendium für die Konferenz WorldCALL 2003, 7-10. Mai 2003, Calgary, Kanada

Számítógép a nyelvoktatásban (Computer im Fremdsprachenunterricht - Sektionsvortrag). Továbbképzés és előadás a német nyelvi szaktanácsadók országos konferenciáján, 19. Dezember 2002., Budapest

Informatikai eszközök az idegen nyelv oktatásában (Informationstechnologie im Unterricht fremder Sprachen - Sektionsvortrag). Eszközök, módszerek, eljárások, struktúrák a jövő iskolájában c. országos konferencia, 26-28. November 2002., Lillafüred

Beszámoló egy OECD projekt idegen nyelvi szekciójának munkájáról (Bericht über die Arbeit der Fremdsprachen-Sektion des OECD-Projektes - Sektionsvortrag). IRISZ-SULINET Ablak a világra országos szakmai konferencia, 23 April 2001., Budapest

A számítógép csak felkészülési eszköz a nyelvórára? Beszámoló egy országos felmérés eredményeiről, (Sektionsvortrag), Konferenz „Média – Informatika – Kommunikáció“, 13-15 September 2001., Veszprém

Stipendium für die Konferenz EuroCALL 2001, 28. August – 1. September, 2001, University of Nijmegen, Holland (János Kohn Stipendium, EuroCALL)

Sprachkurse mit Computerunterstützung in Ungarn (Sektionsvortrag). IDV (Internationaler Deutschlehrerverband) Stipendium für die XII. IDT-Konferenz (Internationale Deutschlehrertagung),. 28 Juli- 4. August 2001, Luzern, Schweiz. (Stipendium des Goethe Instituts)

Stipendium für die Konferenz EuroCALL 2000, 31. August – 2. September 2000, University of Abertay Dundee, Schottland



Következő események


Összes esemény

Nyelvvizsgaközpont

Sport a Károlin

Sport a Károlin

Youtube