Cím: PhD/ habil
Nem: Férfi
Születési év: 1964
Születési hely: Magyarország
Email-cím(ek): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Hivatali telefonszám: 06209888068
Doktori tanulmányok
Doktori (PhD) védés éve: 1998
Tudományág: Neveléstudomány
Disszertáció címe: Dadogó gyermekek, dadogó és hadaró fiatalok változása a rituálinnovatív terápia hatására
Oklevelet kiállító intézmény: Magyar Tudományos Akadémia Doktori Tanács
MA-tanulmányok
MA-fokozat megszerzésének éve: 1994
Tudományág(ak): Pszichológia
Oklevelet kiállító intézmény: Eötvös Loránd Tudományegyetem
Egyéb tanulmányok és képesítések
Intézmény | Képesítés | Év |
Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola | logopédia – oligofrénpedagógiai szakos gyógypedagógiai tanár | 1988 |
Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Pszichológia Intézet | Klinikai és mentálhigiéniai felnőtt szakpszichológus. | 2006 |
Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Kar Pszichoterápia Szakképzési Program | Pszichoterapeuta | 2017 |
Munkatapasztalat
Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem
Kar: Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Intézet: Pszichológiai Intézet
Tanszék: Klinikai pszichológia
Beosztás: tanszékvezető főiskolai tanár
Korábbi munkaadó: ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
Beosztás: tanszékvezető, főiskolai tanár
Egyéb korábbi munkaadó: Kaposvári Egyetem
Beosztás: tanszékvezető főiskolai tanár
Egyéb korábbi munkaadó: Kecskeméti Főiskola
Beosztás: főiskolai tanár
Kutatási és oktatási szakterületek
Beszédfolyamatossági zavarok elmélete, diagnosztikája és terápiája.
Klinikai pszichológia, pszichoterápia, analitikusan orientált pszichoterápia.
Felnőtt és gyermek dadogók kötődési mintázatainak elemzése.
Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel
ERASMUS Academic Network NetQues program 2011-2013
Európai Logopédiai Képzések standardjainak és minőségeinek összehangolása.(Network for Tuning Standards and Quality of Education Programmes in Speech and Language Therapy/Logopaedics across Europe (NetQues): a multilateral academic and professional network. (Project No. 177075-LLP-1-201) Magyarországi kutatásvezető.
Oktatásszervezés, tudományszervezés
Időszak | Funkció vagy tevékenység |
2006-2016 | logopédia szakirányfelelős |
2003, 2009, 2016 | Dadogásról Mindenkinek Egyetemi jegyzet, szakkönyv |
Nyelvtudás
Nyelv | Nyelvtudás szintje és fajtája |
Angol | középfokú "C" típusú nyelvvizsga |
Orosz | a tudományos fokozat megszerzéséhez szükséges egyetemi záróvizsga |
Díjak és kitüntetések
Díj vagy kitüntetés neve | Kiadó intézmény | Elnyerés éve |
Bolyai János Kutatói Ösztöndíja | Magyar Tudományos Akadémia | 1999/2001 |
Bács-Kiskun Megyei Kutatási Díj | Bács-Kiskun Megyei Fejlesztési Alapítvány | 1998, 2001 |
Szabó Gyula és felesége, Bíró Ilona által alapított díj | Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola | 1999 |
Tudományos Pályázat III. és I. díj | Magyar Fonetikai, Foniátriai és Logopédiai Társaság | 1989, 1993 |
Tagság tudományos társaságokban
Szervezet neve | Betöltött funkció |
Magyar Pszichológiai Társaság | |
Magyar Logopédusok Szakmai Szövetsége | Elnök 2008-2011 |
Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben
Időszak | Intézmény | Tevékenység |
2002 | University of Maryland | Fulbright kutatói ösztöndíj |
2009 | Universität Regensburg | Erasmus oktatói csereprogram |
Doktori témavezetések
Doktori hallgató neve, intézmény |
Kutatási téma / Disszertáció címe | Védés éve |
Aszalai Anett, ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola |
Dadogó gyermek és anya interakciójának vizsgálata | 2017 |
Bacsárdi Csilla, ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola |
Dadogó gyermekek kötődésének vizsgálata | 2019 |
Opponencia doktori védéseken
Doktori hallgató neve, intézmény |
Kutatási téma / Disszertáció címe | Védés éve |
Szanati Dóra Viktória, Debreceni Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Koraszülött csecsemők és kisgyermekek receptív és expresszív kommunikációjának elemzése egészségpszichológiai szemszögből | 2011 |
(MTMT)
Szakkönyvek
LAJOS, P.(2003, 2008, 2016): Dadogásról mindenkinek. Budapest, Pont Kiadó. 163.o.
LAJOS, P. (1999): A rituálinnovatív terápia (RIT) eredményessége a logopédiában (Dadogó gyerekek, dadogó és hadaró fiatalok változása a terápia hatására). Bp., Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Kiadványa. 97.o.
Könyvfejezetek
LAJOS, P: (2013): Hadarás. Foniátria és társtudományok – In.: A hangképzés, beszéd és nyelv, a nyelés és a gyermekkori hallás élettana, kórtana diagnosztikája és terápiája. II.kötet Hirschberg J. – Hacki T. – Mészáros K. (szerk), Budapest, ELTE Eötvös Kiadó. 97- 103.o.
LAJOS, P: (2013): A dadogás hazai vonatkozásai és logopédiai kezelésének módozatai. Foniátria és társtudományok – A hangképzés, beszéd és nyelv, a nyelés és a gyermekkori hallás élettana, kórtana diagnosztikája és terápiája. II.kötet Hirschberg J. – Hacki T. – Mészáros K.(szerk.),Budapest, ELTE Eötvös Kiadó. 95 – 97.o.:
LAJOS, P.(2004, 2012): A rituálinnovatív terápia (RIT) alkalmazása gyermek dadogók kezelésében. In: GORDOSNÉ Dr. SZABÓ A., (szerk.), Gyógyító pedagógia. Nevelés és terápia. Budapest, Medicina Kiadó. 559 – 568. o.
LAJOS, P.(2004): A dadogás. In.: Logopédia. Sulinova Közoktatás-fejlesztés és Pedagógus-továbbképzési Kht. 81- 85. o.
LAJOS, P. - RUDAS, ZS. (1991): A RIT alkalmazása dadogó gyermekek kezelésében. In: Nonverbális pszichoterápiák. JUHÁSZ, S. – BÍRÓ, S. (szerk.), Animula Kiadó, 150 - 158. o.
Tudományos közlemények
LAJOS, P. (2014): Brief History and Summary of the Cluttering Course at ELTE University in Hungary. Perspectives on Global Issues in Communication Sciences and Related Disorders. American Speech-Language-Hearing Association Special Interest Group 17 Vol., 4, No. 2, September., 2014 pp.51-56 http://perspectives.pubs.asha.org/ss/Permissions.aspx
LAJOS,P. (2012): Case Study of 13-year Old Boy Suffering from Depression and Stuttering. Logopedia Silesiana 1. Wydawnictwo Universytetu Slaskiego, Katowice 19 – 29.
LAJOS, P. (2012): The Cluttering Course at ELTE in Hungary and the Basic Theories of Cluttering. Logopedia. Polskie Towarzystwo Logopedyczne. Tom 41. 9 - 23.
LAJOS, P. (2011): Beszéd és Lélek. Adalékok a dadogás pszichoanalitikus értelmezéseihez. Gyógypedagógiai Szemle. 213-220.o.
LAJOS, P.(2009): Miért tűnik gyógyíthatatlannak a dadogás? Fejlesztő Pedagógia, 20.évf. 2. szám. 34-35.o.
LAJOS, P. (2007): The Use of Art During Diagnosis and Treatment of Stuttering. Research, Treatment, and Self-Help in Fluency Disorders: New Horizons. Proceedings of the Fifth World Congress on Fluency Disorders, Dublin, 25-28th July 2006. Edited by James Au-Yeung and Margaret M.Leahy, The International Fluency Association. 453-457.
LAJOS, P. (2006): „Akire mindig kevés idő jutott” Egy 13 éves depressziós, dadogó fiú vizsgálata. Beszédgyógyítás. 17.évf. 1.sz. 1-19.
LAJOS, P. (2005): Határeseti személyiségzavar és dadogás. Beszédgyógyítás. 16.évf. 1.sz. 5-11.
LAJOS, P.(2004): A dadogás kognitív terápiája. Képzés és Gyakorlat. A Kaposvári Egyetem Csokonai Vitéz Mihály Pedagógiai Főiskolai Karának Folyóirata. II. évf. 1. szám, 20–22. o.
LAJOS, P.(2003): Gyermekkori beszédhibák. A korai dadogás. Képzés és Gyakorlat. A Kaposvári Egyetem Csokonai Vitéz Mihály Pedagógiai Főiskolai Karának Folyóirata. I. évf. 2. szám, 17–21. o.
LAJOS P. – LŐRIK J.(2002): A dadogás mint a nyelvi képességek funkciójának zavara. Gyógypedagógiai Szemle Különkiadása. A Magyar Tudomány Napjának Előadásai 2001. 94-105.
LAJOS, P.(2002): Egy psychogén dysphoniás nőbeteg rövid dinamikus fókuszterápiájának tapasztalatai. Gyógypedagógiai Szemle 3. 199-202. o.
LAJOS, P. (2001): A beszédhelyzeteket nem lehet elkerülni. A serdülőkori dadogás. Fordulópont, 1, 79-84. o.
LAJOS, P. (2000): Az átszoktatás, a kezesség és a laterális dominancia összefüggései a dadogással. Gyógypedagógiai Szemle, 3, 203-207. o.
LAJOS, P. (1999): Az óvodáskori dadogás, Csengőszó, Módszertani folyóirat tanítóknak, 1-2, (március) 36 - 37. o.
LAJOS, P. (1998): A rituálinnovatív terápiában (RIT) készült rajzok bemutatása, elemzése. Beszédgyógyítás, 1998/3, 64 - 71. o.
LAJOS, P. (1995): A dadogás tüneteinek hálózatos szerkezete, Gyógypedagógiai Szemle, 1, 2 7. o.
LAJOS, P. (1993): A RIT hatékonyságának vizsgálata I. Beszédgyógyítás, 1993/1, 24 - 27. o.
LAJOS, P. (1993): A RIT hatékonyságának vizsgálata II. Beszédgyógyítás, 1993/2/3, 34-47. o.
JUHÁSZ, S. - FEKETÉNÉ GACSÓ, M. - LAJOS, P. - RUDAS, ZS. (1993): A Rituál-innovatív terápia (RIT) és annak alkalmazása dadogó felnőttek és gyermekek kezelésében. Fejlesztő Pedagógia, 3, 50 -54. o.
LAJOS, P. (1989): A Rituálinnovatív csoportpszichoterápia alkalmazásának kísérlete dadogó gyermekek kezelésében. Gyógypedagógiai Szemle, 4, 295 - 304. o.
Ismeretterjesztő írások
LAJOS, P (1999): Játék közben kevésbé jönnek elő a hibák. Kismama, 11, 25. o.
LAJOS, P. (1999): Rítusterápia. Integráció. Kecskeméti Főiskola Hallgatói Önkormány-zatának lapja. 2, 8. o.
LAJOS, P (1999): Mozgás, zene, gesztus, tánc, képzőművészet, játék, rítus. A nonverbális pszichoterápiák. Integráció, Kecskeméti Főiskola Hallgatói Önkormányzatának lapja. 9, 17. o.
LAJOS P. (1994): A RIT gyógyításmód. Élet és Tudomány, 16, 486 - 487. o.
Előadáskivonatok
Reichel, I. K. (USA), Scaler Scott, K. (USA), Myers, F.(USA), Bakker, K. (USA), Van Zaalen, Y. (Netherlands), de Touzet, B. (Argentina), Busto, L. M. (Argentina), Diaz, C. L. (Argentina), Lajos, P. (Hungary), Makauskiene, V. (Lithuania), Miyamoto, S. (Japan), Bona, J. (Hungary), Haj-Tas, M. A. (Jordan), Bakhtiar, M. (Iran), Lilian, D. (South Africa), Shah, E. (Kenya), Barrett, H. (Uganda), Nanjaya, N. (Uganda), Kambanga, J. B. (Tanzania), Yasin, S. A. (Sudan), Ademola, G. S. (Nigeria) (May, 2011). The rise of global collaboration in exploring cluttering. The 9th World Congress of People Who Stutter, International Stuttering Association and 2nd Latin American Congress on Stuttering.18, 19, 20 and 21st of May 2011. Buenos Aires, Argentina.
LAJOS, P. (2006) - The Use of Art during Diagnosis and Treatment of Stuttering. 5th World Congress on Fluency Disorders, Dublin, Ireland International Fluency Association
LAJOS, P. – LORIK, J. – ALFARO, K. (2003): Stuttering as a disability of linguistic functions. 4th World Congress on Fluency Disorders. Montreal, Canada. Inter¬national Fluency Association. 50. p.
LAJOS, P. (2007): A dadogás pszichoanalitikus értelmezései. A passzív-agresszív személyiség és a dadogás. Magyar Fonetikai, Foniátriai és Logopédiai Társaság Konferenciájának előadásai, Eger.
LAJOS, P. (2005): Egy 13 éves depressziós, dadogó fiú esetének explorációja. Magyar Fonetikai, Foniátriai és Logopédiai Társaság Konferenciájának előadásai, Kőszeg.
LAJOS, P. (2004): Határeseti személyiségzavar és dadogás. Magyar Fonetikai, Foniátriai és Logopédiai Társaság és a Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének XXXII. Országos Szakmai Konferenciájának előadásai, Pécs.
LAJOS, P. (2004): A dadogás viselkedésterápiái az Amerikai Egyesült Államokban.A Magyar Pszichológiai Társaság XVI. Nagygyűlésének előadásai, A Magyar Pszichológiai Társaság kiadványa, 153- 154. o.
LAJOS, P. (2001): „Ne hagyj el!” Egy psychogén dysphoniás nőbeteg rövid dinamikus fókuszterápiájának tapasztalatai. Magyar Fonetikai, Foniátriai és Logopédiai Társaság Konferenciájának előadásai, Esztergom
LAJOS, P. (2000): Szabadasszociációs képek alkalmazása egy dadogó fiú terápiájában. Pszichológia 2000 Konferencia Előadásai, Magyar Pszichológiai Társaság kiadványa 262. o.
LAJOS, P. (1991): Rituálinnovatív terápia. A Pszichoterápiás Relaxáció Első Európai Kongresszusának Előadásai, In: BAGDY, E. - SZŐNYI, M. (szerk.), OTK. 110 -111. o.
LAJOS P. (1991): R.I.T. pour les enfants. Premier Congres Europeen de Thérapie de Relaxation, In.: BAGDY, E - SZŐNYI, M. (szerk.), OTK. 117 - 119. o.
Recenziók
LAJOS, P.(2003): Dadogásról mindenkinek. Budapest, Pont Kiadó. 163. o.
„ZS.”(2004): Lajos Péter: Dadogásról mindenkinek. Óvodai Nevelés, Január 26- 27. o
D. KENEDLI, ESZTER.(2004): Segíts, hogy ki tudjam mondani! Mentor, Oktatási, Egészség- és Életmódmagazin, VI. évf., 6-7. szám, 14-15. o.
GIMES, J.(szerk.) (2004): A dadogásról mindenkinek. Mindennapi Tudomány, Március 17. szerda 8. 53. www.radio.hu
PIPICZ, K. (2004): Lajos Péter: Dadogásról - mindenkinek. Pszichológia Online. www.pszichologia.hu
FIL. YO HARJU, P. (1992): RIT - terapiasta ankyttajien hoidossa. Puhaterapeutti, 2, 22-25.
Title: PhD, habil
Gender: M
Year of Birth: 1964
Place of Birth (Country): Hungary
Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Office Phone Number: 06209888068
Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 1998
Discipline: Education
Title of Thesis: Efficacy of RIT method in the treatment of stuttering children, stuttering and cluttering adults.
Issuing Institution: Hungarian Academy of Sciences and Art
MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 1994
Discipline(s): Psychology
Issuing Institution: Eötvös Loránd University
Further Studies and Qualifications
Institution | Qualification | Year of Obtaining the Qualification |
Barczi Gusztav College of Special Education | B.S.S., (Bachelor of Science in Speech) | 1988 |
University of Pécs, Hungary Department of Psychology |
Clin. Psych., (Clinical Psychologist) | 2006 |
Semmelweis University, Budapest, Hungary | Psychotherapist | 2017 |
Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities
Institute: Institute of Psychology
Department: Clinical Psychology
Current Position(s): Associate professor and head of Clinical Psychology Department
Previous Employer: Eotvos Loránd University, Barczi Gusztav Faculty of Special Education, Budapest, Hungary
Previous Position Held: Associate professor of Speech and Head of Speech Department (2006-2016)
Other Previous Employers: Kaposvar University
Other Previous Positions Held: Associate professor
Areas of Research and Teaching
Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary, Faculty of Humanities, Institute of Psychology Department of Clinical Psychology, Pathopsychology, Diagnosis and Treatment of Communication Disorders, Courses on Clinical Psychology
Eotvos Loránd University, Barczi Gusztav Faculty of Special Education, Depatrment of Speech, Hungary,
Stuttering,Stuttering Therapy, Cluttering, Cluttering Therapy, Sympthomatic Speech Problems, Counselling in Speech Therapy.
Doctoral Program of Applicant languistic, Jannus Pannonius University, Pecs, Hungary
Fluency Disorders: Stuttering and Cluttering.
Membership in Research Groups and Projects
ERASMUS Academic Network NetQues program 2011-2013
Network for Tuning Standards and Quality of Education Programmes in Speech and Language Therapy/Logopaedics across Europe (NetQues): a multilateral academic and professional network. (Project No. 177075-LLP-1-201) Function: Hungarian Project Coordinator
Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities
Period | Function or Activity |
2006-2016 | Head of Speech Department |
2003, 2009, 2016 | Writting the book: “Stuttering” for Education of Students on the Field of Speech |
Language Skills
Language | Level and Kind of Proficiency |
English | Good understanding and reading, fair speaking and writing skills. |
Honours, Distinctions, and Prizes
Name of Distinction | Issuing Institution | Year of Issuing |
Research Award of National Society of Phoniatry and Speech Therapy | 1989 and 1993 | |
Award of the Foundation of the Bacs-Kiskun County | 1998 and 2001 | |
Award founded by Gyula Szabó and his wife Ilona Bíró | ||
“Bolyai” Grand | 1999 | |
Hungarian Academy of Sciences and Arts. | 1999. |
Membership in Academic Societies
Name of Organization | Function (if any) |
Hungarian Psychological Association | |
Association of Hungarian Speech Therapists | Chair 2008-2011 |
Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions
Period | Institution | Activities |
2002 | University of Maryland | Visiting Fulbright Scholar |
2009 | Universität Regensburg | Erasmus Staff Mobility Programme |
Promotorship in Doctoral Studies
Name of Doctoral Student, Institution |
Research Topic / Title of Dissertation | Year of Defence (if applicable) |
Aszalai, Anett, ELTE |
Research on children who stutter and their parents interaction | 2017 |
Bacsárdi, Csilla, ELTE |
Research on attachment of children who stutter | 2019 |
Opponentship in Doctoral Defences
Name of Doctoral Student, Institution |
Title of Dissertation | Year of Defence |
Szanati, Dóra Viktória, University of Debrecen |
Analysis of Premature Infants and young children are receptive and expressive communication of health psychology perspective | 2011 |
(MTMT)
LAJOS, P. (2003., 2008, 2016) : Stuttering. Pont, Budapest, Hungary (in Hungarian)
LAJOS, P. (1999): Efficacy of RIT method in the treatment of stuttering children, stuttering and cluttering adults. Bárczi Gusztáv College of Special Education, Budapest, Hungary (in Hungarian)
REFEREED ARTICLES
LAJOS, P. (1989): "Application of RIT method in the treatment of children who stutter ", Special Educational Review, 4. 295 - 304. (in Hungarian)
LAJOS, P. - RUDAS, ZS. (1991): „Application of RIT method in the treatment of children who stutter”, S. Juhász –S. Bíró (Eds.): The Nonverbal Psychotherapies, 150 - 158. (in Hungarian)
JUHÁSZ, S. - FEKETÉNÉ GACSÓ, M. - LAJOS, P. - RUDAS, ZS. (1993) : "Application of RIT method in the treatment of children and adults who stutter ", Developing Education, 3. 50 -54. (in Hungarian)
LAJOS, P. (1993): "Efficacy of RIT method I." Speech Therapy, 1. 24 - 27. (in Hungarian)
LAJOS, P. (1993): "Efficacy of RIT method II." Speech Therapy," 2/3. 34-47. (in Hungarian)
LAJOS, P. (1995): "The symptoms of stuttering", Special Educational Review , 1. 2 -7. (in Hungarian)
LAJOS, P. (1998): "Drawings of stuttering children", Speech Therapy, 3. 64 - 71. (in Hungarian)
LAJOS, P. (1999) : "Pre-school age stuttering", The Sound of Bell, Journal for Teachers, 1 -2. (March) 36 - 37. (in Hungarian)
LAJOS, P.(2000): "Relationship between shifting, handedness, lateral dominance and Stuttering", Special Educational Review , Special Educational Review, 3, 203-207. (in Hungarian)
LAJOS, P. (2001): „The speaking situations are difficult for adolescents who stutter”. Turning Point, 1, 79-84. (in Hungarian)
LAJOS, P. – LŐRIK, J. (2002): „Stuttering as a disability of linguistic functions”, Special Education Review. Presentations of the Day of the Hungarian Science 2001. 94 – 105 (in Hungarian)
LAJOS, P. (2002): „Experience of the short-term, dynamic, focal therapy of a women with psychic dysphony”. Special Education Review 3. 199 –202 (in Hungarian)
LAJOS, P.(2004): „Stuttering”. Study for the Hungarian Institute of Public Education. 81- 85. (in Hungarian)
LAJOS, P. (2004): „Application of RIT method in the treatment of children who stutter”, Special Education. Gordosné Szabó, A. dr. (Eds.), Medicína, Budapest 559 – 568. (in Hungarian)
LAJOS, P.(2004): „The Cognitive Therapy of Stuttering”. Training and Practice. University of Kaposvar. 1. 20–22. (in Hungarian)
LAJOS, P. (2005): „Borderlaine Personality Disorder and Stuttering”. Speech Therapy 1. 5-11. (in Hungarian)
LAJOS, P. (2006): “Case Study of a 13-years-old Boy with Depression and Stutter”. Speech Therapy 1.1-19. (in Hungarian)
LAJOS, P. (2007): „The Use of Art During Diagnosis and Treatment of Stuttering”. Research, Treatment, and Self-Help in Fluency Disorders: New Horizons. Proceedings of the Fifth World Congress on Fluency Disorders, Dublin, 25-28th July 2006. Edited by James Au-Yeung and Margaret M.Leahy, The International Fluency Association. 453-457.
LAJOS, P. (2009): „Why is so Difficult to Treat Stuttering?” Developing Education, 2. 34-35. (in Hungarian)
LAJOS, P. (2011): „Psychoanalitic Understanding of Stuttering”. Special Educational Review. 213-220. (in Hungarian)
NON - REFEREED ARTICLES
LAJOS, P. (1994): "The RIT method", The Life and Science, 16. 486 - 487. (in Hungarian)
LAJOS, P (1999): "The stuttering less noticable during the play", New Mother, 11/11. 25. (in Hungarian)
LAJOS, P. (1999):The "Ritual therapy", Integration, Kecskemét, 2/2. 8. (in Hungarian)
LAJOS, P (1999) : "Motion, music, gesture, dance, fine arts and ritual. The Nonverbal Psychoterapies". Integration, Kecskemét, 2/9. 17. (in Hungarian)
PUBLISHED ABSTRACTS
LAJOS, P. (1991): "The Ritualinnovativ Therapy", (Eds.).: Premier Conference of European Therapy of Relaxation 110 -111.
LAJOS, P. (1991): "R.I.T. pour les enfants", E. Bagdy – M. Szőnyi (Eds.) Premier Congres Europeen de Therapie de Relaxation, 117 - 119.
LAJOS, P. (2000): "Application of "free association" drawings in the treatment of a stuttering boy". “Psychology 2000” Conference of National Sociaty of Psychology, Budapest, Hungary 262. (in Hungarian)
LAJOS, P. – LORIK, J. – ALFARO, K. (2003): Stuttering as a disability of linguistic functions. 4th World Congress on Fluency Disorders. Montreal, Canada. Inter¬national Fluency Association. 50. p.
LAJOS, P. (2007): The Use of Art During Diagnosis and Treatment of Stuttering. Research, Treatment, and Self-Help in Fluency Disorders: New Horizons. Proceedings of the Fifth World Congress on Fluency Disorders, Dublin, 25-28th July 2006. Edited by James Au-Yeung and Margaret M.Leahy, The International Fluency Association. 453-457.
Reichel, I. K. (USA), Scaler Scott, K. (USA), Myers, F.(USA), Bakker, K. (USA), Van Zaalen, Y. (Netherlands), de Touzet, B. (Argentina), Busto, L. M. (Argentina), Diaz, C. L. (Argentina), Lajos, P. (Hungary), Makauskiene, V. (Lithuania), Miyamoto, S. (Japan), Bona, J. (Hungary), Haj-Tas, M. A. (Jordan), Bakhtiar, M. (Iran), Lilian, D. (South Africa), Shah, E. (Kenya), Barrett, H. (Uganda), Nanjaya, N. (Uganda), Kambanga, J. B. (Tanzania), Yasin, S. A. (Sudan), Ademola, G. S. (Nigeria) (May, 2011). The rise of global collaboration in exploring cluttering. The 9th World Congress of People Who Stutter, International Stuttering Association and 2nd Latin American Congress on Stuttering.18, 19, 20 and 21st of May 2011. Buenos Aires, Argentina. (in press)MTMT
Copyright © 2023 Károli Gáspár Református Egyetem. Minden jog fenntartva.