Várjuk azokat a pedagógusokat, akik szeretnének szakvizsgát tenni és kiegészítenék a pedagógia eszköztárukat az élményalapú oktatás írás-, olvasás- és biblioterápiás technikáival, tudásaival. Egyszerű, hatékony, új módszereket, tudásokat ismerhetnek meg a résztvevő pedagógusok, amelyek jól alkalmazhatók a NAT-tal összehangolva – a tanulók írás-, olvasás-, szövegértési, szövegfeldolgozó és szövegalkotó készségeinek fejlesztésében, valamint az ezeken a területeken problémákkal küzdő tanulók felzárkóztatásában. A résztvevők elméletben és gyakorlatban megismerik az írás-, olvasás- és biblioterápiás technikák pedagógiai alkalmazási lehetőségeit, kitekintéssel a művészetterápiák széles spektrumára. Az előadások interaktívak. A szemináriumok során a közös munka egyéni és csoportos formában, kooperatív technikákkal zajlik. A gyakorlatok során elemzés, interpretáció történik. A tréningek alkalmat adnak a résztvevőknek a módszertanra vonatkozó tapasztalati tanulás átélésére és ezek reflektív feldolgozására.
Képzési idő: 4 félév
Meghirdetett munkarend: levelező
A képzés csak önköltséges finanszírozási formában indul.
Az önköltség mértéke: 170.000 Ft/félév (az útiköltséget és szállásdíjat nem tartalmazza)
Megszerezhető végzettség: szakvizsgázott pedagógus biblioterápiás specializációval
Képzés helye:
Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Kar (1088 Budapest, Reviczky utca 4.)
A képzést gondozó szervezeti egység:
Művészettudományi és Szabadbölcsészeti Intézet, Művészet- és Médiapedagógiai Tanszék
Kapcsolattartók:
Temesvári Tímea intézeti ügyintéző: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.,+36-30/782-8308
Papp Zsuzsanna (Tanulmányi Osztály): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., +36 30 164-3544 , 1-483-2882
Képzési tematika
A biblioterapeuta szakirányú képzés célja a pedagógusképzésben szerzett ismeretek, valamint a köznevelésben megélt tapasztalatok alapján, az oktatás, nevelés gyakorlati alkalmazásának bővítése biblioterápiás módszertani tudással, azok pedagógiai alkalmazási lehetőségeinek megismerése, az egyéni sajátosságokra érzékeny személyiségformálással kapcsolatos új ismeretek és kompetenciák fejlesztése a résztvevő pedagógusoknál.
Tizenegy blokkban történik az oktatás.
I.Közigazgatási és vezetési ismeretek; II. A nevelési - oktatási intézmény, mint szervezet és tanügyi igazgatás; III. A nevelési - oktatási intézmény hatékonysága és minőségbiztosítása; IV. A pedagógus a nevelési - oktatási intézményben; V. Sajátos pedagógiai, pszichológiai ismereteket és módszereket igénylő személyek, illetve csoportok nevelése-oktatása; VI. Szabadon választható tárgyak (Non-formális nevelés, Egyházi iskolák belső világa, Művészet és nevelés); VII. Terápiás környezet/alapfogalmak (Művészetterápiák és irányzataik, A biblioterápia/irodalomterápia elmélete, Biblioterápia a pedagógiában, A meseterápia irányzatai, A biblioterápia technikái, Az e-biblioterápia elmélete és eszköztára); VIII. Gyakorlati bevezetés a biblioterápiába stúdiumok - sajátélményű tapasztalatszerzés (biblioterápia/irodalomterápia, Írásterápia, olvasásterápia, e-biblioterápia, versterápia, meseterápia, információs biblioterápia); IX. Biblioterápiás tervezés módszertani stúdiumok (A biblioterápia módszertana, A biblioterápia gyakorlatának elemzése, A biblioterápia alkalmazásának háttértudásai, Biblioterápia az oktatási gyakorlatban); X. Szupervízió: Biblioterápiás módszerek a nevelés szolgálatában; XI. Portfólió összeállítása
A képzés során a résztvevők számára a képzés négyféle munkamódszerrel zajlik. Előadás (180 óra), szeminárium (90 óra), gyakorlat (30 óra) és sajátélmény/tréning (70 óra). Az előadások egy része interaktív előadás, ahol az előadók az előadás során folyamatosan figyelemmel vannak a résztvevők véleményére, hozzászólásaira. A szemináriumok során a közös munka egyéni és csoportos formában, kooperatív technikákkal zajlik. A gyakorlatok során elemzés, támogató szupervízió, egy biblioterápiás folyamat iskolai megvalósítása történik. A tréningek alkalmat adnak a résztvevőknek a módszertanra vonatkozó tapasztalati tanulás átélésére és ezek reflektív feldolgozására. A gyakorlati kurzusokon elsajátított készségek, képességek reflektív feldolgozása a portfólió (XI. blokk) szerves részét képezi, amelynek a megvédése a záróvizsga része. Az I.-VI. blokk szigorlattal zárul. A VII. és IX. blokk tesztek kitöltésével értékeli a tudásokat. A VIII. és X. blokk minősített aláírással zárul. Az értékelési szempontok kialakításánál az aktivitást, a reflexiós készséget és képességet, az önálló munkára való alkalmasság ellenőrzését, és tanultak gyakorlatban történő alkalmazásának készségét tartja a program szem előtt.
A jelentkezés feltétele:
- Az alábbi alapképzési szakok (korábban főiskolai szintű képzések) valamelyikén szerzett oklevél: tanító, óvodapedagógus, csecsemő- és kisgyermeknevelő, konduktor, gyógypedagógus vagy tanári oklevél,
- három év pedagógus-munkakörben eltöltött szakmai gyakorlat.
Jelentkezés módja:
elektronikus úton: http://www.kre.hu/btkfelveteli
A kitöltött jelentkezési lap postai úton feladandó vagy személyesen leadható a következő címre:
KRE BTK Tanulmányi Osztály
1088 Budapest, Reviczky utca 4.
Jelentkezési határidő: 2024. július 10. pótjelentkezés: 2024. augusztus 22.
Tisztelettel várjuk jelentkezésüket!