A Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék ismét meghirdeti a kommunikáció- és médiatudomány mesterképzési szakra felkészítő kurzusát. A kurzuson való részvétel ingyenes, mindössze előzetes bejelentkezés
szükséges a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen. Lehetőség van arra, hogy csak egy-egy alkalomra látogassanak el, de akár minden alkalomra be lehet csatlakozni.
A kurzus tematikáját és alkalmait a lenti linken tekinthetik meg.
Kommunikáció- és médiatudomány MA előkészítő kurzus tematika
Várunk minden érdeklődőt!
Tematika |
|||
Kurzus címe:
|
Előkészítő kurzus Kommunikáció- és médiatudomány MA tanulmányokhoz |
||
Teljesítés módja: (írásbeli v. szóbeli vizsga, zárthelyi dolgozat, szem. dolgozat, beszámoló, stb.) |
projektmunka. Minden hallgató választ egy témát a félév témái közül és ebből készít egy projektmunkát, amit a félév utolsó óráján mutat be. |
||
Időpont (nap és órakezdés): |
Kedd 18.00-20.00 207. terem |
||
Oktató neve: |
Berkes Péter, Bozsonyi Károly, Korpics Márta, Körösényi Dániel, Kutai Gergő, Németh László, Komáromi Tünde, Legéndy Kristóf, Spannraft Marcellina, Sütheő Péter |
||
A tárgy rövid leírása: A kurzus célja, hogy egy-egy előadás, gyakorlat idejére bemutassa azt, hogy milyen területek jelennek meg és milyen gyakorlati készségfejlesztés történik a kommunikáció- és médiatudomány mester szakon. Minden héten más előadó tartja a kurzust és röviden ízelítőt ad az érdeklődők számára, hogy az adott téma miért releváns a szakterület szempontjából és milyen tartalmakat lehet az adott témát lefedő kurzuson majd tanulni. A kurzus bizonyos előadásai elméletiek, de a mesterszak specializációba betekintést adó alkalmai inkább gyakorlati jellegűek. A létszámtól függően lehetőség nyílik az intézet médiaműhelyének kipróbálására is. |
|||
A félév órái |
|||
A kurzus órái: |
Dátum: |
Téma: |
|
|
2019.02.05. |
Regisztrációs hét |
|
1 |
2019.02.12. |
Korpics Márta: Csoportkommunikáció |
|
2 |
2019.02.19. |
Kutai Gergely: Professzionális vlogolás |
|
3 |
2019.02.26. |
Sütheő Péter: Projektmenedzsment |
|
4 |
2019.03.05. |
Legéndy Kristóf: Kultúra a modern és posztmodern korban |
|
5 |
2019.03.12. |
Berkes Péter: A PR helye a vállalati kommunikációban |
|
6 |
2019.03.19. |
Rádiózás |
|
7 |
2019.03.26. |
Komáromi Tünde: Kommunikáció a szakralitással |
|
8 |
2019.04.02. |
Németh László: A mestermunka készítés fortélyai |
|
9 |
2019.04.23. |
Körösényi Dániel: Forgatókönyvírás |
|
10 |
2019.04.30. |
Spannraft Marcellina: A nyelv mint világmodell |
|
11 |
2019.05.07. |
Bozsonyi Károly: Hogyan mérik a TV műsorok nézettségét? Mire jó Rating? |
|
12 |
2019.05.14. |
Korpics Márta: Zárás, értékelés, projektmunkák bemutatása |
|
Kötelező irodalom: |
|
1. |
Szijártó Zsolt: A társadalmi kommunikáció a kultúraelmélet perspektívájából. In Béres-Horányi (szerk.) Társadalmi kommunikáció. Budapest, Osiris, 1999, 264-277
|
2. |
Terestyéni Tamás: Kommunikációelmélet. A testbeszédtől az internetig. Budapest, AKTI – Typotex, 2006, 75-98. (4. fejezet, A nyelv)
|
3. |
Castells, Manuel: Az évezred vége – az információ kora. Gazdaság, társadalom és kultúra III. kötet, 2007
|
4. |
Szilágyi N. Sándor: Hogyan teremtsünk világot? Erdélyi Tankönyvtanács, Kolozsvár, 1997. 1-34. oldal. |
5. |
Bíró Yvette – Marie-Geneviéve Ripeau: Egy akt felöltöztetése, Budapest, 1996.
|
6. |
Kovács András Bálint: Mozgóképelemzés, Budapest, 2009.
|
7. |
Krippendorf, Klaus: A tartalomelemzés módszertanának alapjai. Budapest, 1995. |
Ajánlott irodalom: |
|
1. |
Császi Lajos: Médiakutatás a kulturális fordulat után. 2008, Médiakutató, ősz
|
2. |
Silverstone, Roger, Miért van szükség a média tanulmányozására? 2008, Budapest, Akadémiai Kiadó.
|
3. |
Wellman, Berry-Halácsy Péter-Vályi Gábor (szerk.) Hatalom a mobiltömegek kezében, 2006, Budapest, Typotex. |