Cím: PhD
Nem: nő
Email-cím(ek): adorjan.maria@kre.hu
Nyelvtudományi Doktori Iskola
LinkedIn
Publikációk
Doktori tanulmányok
Doktori (PhD) védés éve: 2016
Tudományág: Nyelvpedagógia
Disszertáció címe: Lexical repetition in academic discourse: A computer-aided study of the text-organizing role of repetition
Oklevelet kiállító intézmény: Eötvös Loránd Tudományegyetem
MA-tanulmányok
MA-fokozat megszerzésének éve: 2010
Tudományág(ak): angol nyelvtanár
Oklevelet kiállító intézmény: KRE BTK
Egyéb tanulmányok és képesítések
Intézmény | Képesítés | Év |
ELTE | Magyar-angol szakos okleveles általános iskolai tanár | 1989 |
International House London | CELTA | 1989 |
Munkatapasztalat
Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem
Kar: BTK
Intézet: Anglisztika Intézet
Tanszék: Angol Nyelvészeti Tanszék
Beosztás: egyetemi docens, tanszékvezető
Pázmány Péter Katolikus Egyetem
Kar: BTK
Nyelvtudományi Doktori Iskola
Beosztás: témavezető
Korábbi munkaadók:
Károli Gáspár Református Egyetem
Kar: BTK
Intézet: Anglisztika Intézet
Tanszék: Angol Nyelvészeti Tanszék
Beosztás: egyetemi adjunktus
University of Southampton (Egyesült Királyság)
Kar: Arts and Humanities
Tanszék: Modern Nyelvek Tanszék
Beosztás: tanár a Nemzetközi Programban 2013-tól nyaranként
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Kar: BTK
Intézet: Angol-Amerikai Intézet
Tanszék: Angol Alkalmazott Nyelvészet Tanszék
Beosztás: óraadó (2011-2013)
Pázmány Péter Katolikus Egyetem
Kar: BTK
Tanszék: Politológia Tanszék
Beosztás: óraadó (2012, 2021)
Kutatási és oktatási szakterületek
A nyelvpedagógia területei: tanulás- és kutatásmódszertan, e-learning, tananyagtervezés
Az alkalmazott nyelvészet területei, különösképpen: mesterséges intelligencia és tudományos írás, korpusznyelvészet, diskurzuselemzés, számítógéppel támogatott szövegértékelés, egyéni különbségek a nyelvtanulásban
A tudományos és üzleti íráskészség fejlesztése
Angol gazdasági, pénzügyi, turisztikai, pszichológiai, alkalmazott nyelvészeti szaknyelvek
Angol mint idegennyelv tanítása nemzetközi hallgatóknak
Tudományos angol tanítása nemzetközi hallgatóknak
Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel
KRE BTK kutatócsoportok:
(Nyelv)tanulás, tanítás és kutatás – módszertani kutatócsoport. – Dr. Adorján Mária (kut. csop. vezető) 2022-
HUSSE 15 Kutatócsoport 2022-2024. – Dr. Adorján Mária (kut. csop. vezető)
Fordításkutatás: Korpusznyelvészet, kontrasztivitás és koherencia a fordításoktatásban. 2020-2024. – Dr. Dróth Júlia
Elméleti és kísérletes nyelvészeti kutatások (EKNYEK) 2020-2024. – Prof. Dr. Laczkó Tibor / Dr. habil. Anne Tamm
KRE Egyetemi kutatócsoportok:
Társadalom- és bölcsészettudományi szövegek elméleti és gyakorlati szempontú kutatása a mesterséges intelligencia és digitális eszközök alkalmazásával a felsőoktatásban. Kutatócsoport vezetője: – Dr. Vig Zoltán 2025-
Interdiszciplináris és technológia-vezérelt elméleti és empirikus kutatások műhelye. Kutatócsoport vezetője: – Dr. Vig Zoltán 2022-2024
Projekt címe: Interdiszciplináris és technológia-vezérelt elméleti és empirikus kutatások hasznosítása a szaknyelvek területén
Oktatásszervezés, tudományszervezés
Időszak | Funkció vagy tevékenység |
2025 |
doktori védés opponencia (PPKE BTK, alkalmazott nyelvészet) |
2022 |
KRE BTK Anglisztika MA Alkalmazott nyelvészet specializáció kidolgozása, felelőse |
2022-től évente | doktori védés és komplex vizsga bizottsági tag (ELTE BTK, nyelvpedagógia) |
2022-től évente | doktori komplex vizsga vizsgáztató (PPKE BTK, alkalmazott nyelvészet) |
2020 | doktori védés bizottsági tag (ELTE BTK, nyelvpedagógia) |
2019 | OTDK Humán Tudományi Szekció Angol Nyelvészet és Alkalmazott Nyelvészet -- zsűritag (döntő) |
2018- 2022 | Osztatlan tanári mesterképzés koordinátora (angol nyelv), órarend szerkesztő |
2018 | Idegennyelvi mérés és értékelés szeminárium: új tantárgy kidolgozása és bevezetése (osztatlan tanári mesterképzés, KRE) |
2018 | Üzleti angol szaknyelvi szeminárium: új tantárgy kidolgozása és bevezetése (fordítói-szaknyelvi specializáció, KRE) |
2012 | Vállalkozások indítása és működtetése [English for Start-ups] (angol nyelvű interaktív előadás) új tantárgy kidolgozása és bevezetése (ELTE, BA angol üzleti specializáció részeként) |
2012 | Üzleti turizmus [English for Business Tourism] (angol nyelvű interaktív előadás) új tantárgy kidolgozása és bevezetése (ELTE, BA angol üzleti specializáció részeként) |
2011 | Turisztikai angol [English for Tourism] (szeminárium) új tantárgy kidolgozása és bevezetése (BA angol, ELTE) |
1996 | Üzleti angol közép- és felsőfokú nyelvvizsgára felkészítő interaktív multimédia tankönyv, szótár (CD-ROM formában) és munkafüzet (társszerző: Sean Murphy, kiadó: Profi Média Kft.) |
Nyelvtudás
Nyelv | Nyelvtudás szintje és fajtája |
olasz | szakmai felsőfok |
német | B1 |
Díjak és kitüntetések
Díj vagy kitüntetés neve | Kiadó intézmény | Elnyerés éve |
Év Oktatója Díj | KRE | 2021 |
Tagság tudományos társaságokban
Szervezet neve | Betöltött funkció |
HUSSE | tag |
SZOKOE | tag |
EALTA (European Association of Language Testing and Assessment) | tag |
EATAW (European Association for the Teaching of Academic Writing) | tag |
ALTE (Association of Language Testers) | tag |
EWCA (European Writing Centres Association) | tag |
Magyar Tudományos Akadémia | köztestületi tag |
Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben
Időszak | Intézmény | Tevékenység |
Doktori témavezetések
Doktori hallgató neve, intézmény | Kutatási téma / Disszertáció címe | Védés éve |
Rohqim Al Ikhwan Fadqur, Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Nyelvtudományi Doktori Iskola | ESP/EMI in Indonesian HE | |
Victor Achuodho Omondi, Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Nyelvtudományi Doktori Iskola | Curriculum in Kenya | |
Tajti Laura (50%), Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Nyelvtudományi Doktori Iskola | Language anxiety | |
Taieb Almontassar Bellah, Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Nyelvtudományi Doktori Iskola | Vocabulary learning strategies |
Opponencia doktori védéseken
Doktori hallgató nev, intézmény |
Kutatási téma / Disszertáció címe | Védés éve |
Dedy Subandowo PPKE | Indonesian students' academic writing strategies | 2025 |
Hanae Ezzaouya PPKE | Academic vocabulary attrition | 2025 |
Multimédia tananyag
2022. Study Skills for Higher Education. Moodle Learning Material.
1996. Üzleti angol 1-2: kulcs az üzleti élethez. (Közép- és felsőfokú nyelvvizsgára felkészítő multimédia CD-ROM és munkafüzet). Társszerző: Sean Murphy, kiadó: Profi Média Kft.
Nyilvános megjelenések
2024. Exploring the Cognitive and Sociolinguistic Dimensions of Business English Learners' Extensive Listening. XXIV. SZOKOE NEMZETKÖZI SZAKNYELVI KONFERENCIA. A SZAKNYELVOKTATÁS ÚJRAPOZICIONÁLÁSA: TECHNOLÓGIAI ÉS STRUKTURÁLIS KIHÍVÁSOK 2024. november 29-30.
2024. The implementation of generative artificial intelligence (GAI) in Academic Writing courses. (plenáris e.a.) STaPs Conference. Augsburg/Budapest/Vienna. 2024. február 28 - március 1.
2023. Incorporating ChatGPT into an Academic Writing Course: Experimentations, Findings and Dilemmas. Responsible Linguistics. ELTE, Budapest. 2023. november 23-24.
2023. Syllabi policies of US universities regarding generative AI tools. 14th International Conference on Theory and Practice in Education. Szlovákia, Marcelová. 2023. június 22-24. (online)
2023. Mesterséges intelligencia és nyelvtechnológiai eszközök a tudományos írás órákon: kényszerű vagy örömteli paradigmaváltás?
XXIX. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus, Budapest, MANYE. 2023. március 27-29.
2023. Students’ Prompted and Non-Prompted Technical and Semi-Technical Vocabulary Use in Tourism English. HUSSE 16, Miskolci Egyetem, Miskolc. 2023. január 26-28.
2022. A nyelvtanulói autonómia elősegítése korpusznyelvészeti eszközökkel tükrözött osztálytermi környezetben. XIII. Nemzetközi Tudományos Konferencia. 2022. szeptember 12-13. Selye János Egyetem, Komárno, Szlovákai
2021. What makes formative feedback on academic writing effective: Pragmatic and lexical explorations. ResLing Socially Responsible Linguistics - Applied Linguistics International Conference. ELTE. Online. 2021. november 18-19.
2021. Tesztelés Moodle-ben: jógyakorlatok. MoodleMoot2021 Konferencia. Online. 2021. június 25.
2021. Anaforikus főnévi szerkezetek angol nyelven írt érvelő esszékben. Nyelvek, nyelvváltozatok, következmények, XXVIII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus. Pannon Egyetem. Online. 2021. április 19-20.
2020. Self-assessment of academic writing in an online learning environment. SZOKOE Konferencia: Digitalizáció újraöltve: szaknyelvoktatás és -kutatás változó környezetben. 2020. november 13. (online)
2020. Focus on Corpus-based EdTech: Experienced English Teachers Reshaping their Pedagogical Skill Set. Conference on Theory and Practice in Lifelong Learning Experiences. Sozial und Wirtschafts Forschungsgruppe. Grosspetersdorf, Austria (online). 2020. május 9-10.
2020. Introducing Corpus Linguistic Tools to EFL Undergraduates and Trainee Teachers. eLearning Symposium 2020: Education 4.0 Revolution: Transformative Approaches to Language Teaching and Learning, Assessment and Campus Design. University of Southampton: Southampton, UK. 2020. január 24.
2019. English Medium Instruction in Secondary Schools: Teaching, Assessment and the Socio-political Context. EMI 2019 Symposium. University of Oxford, Department of Education: Oxford, UK. 2019. június 26.
2019. Exploring (Im)materiality in the Post-Digital Era: Reflections on a UK Student Exhibition. Arts and the City International Conference. KRE-MTA: Budapest, 2019. május 23-24
2019. Automatizált esszé-értékelés a gyakorlatban: lehetőségek és korlátok. Nyelv, kultúra, identitás. Alkalmazott nyelvészeti kutatások a 21. századi információs térben, XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus. KRE BTK. Budapest 2019. április 15-16.
2019. A Possible Reason for Exam Underachievement: Between and Within Group Vocabulary Size. 14th Biennal HUSSE Conference. Pannon Egyetem: Veszprém. 2019. január 31.
2019. A turizmus szaknyelv tanterv-előkészítő igényfelmérése és a kitűzött célok megvalósulásának összehasonlítása anglisztika alapszakos hallgatók esetében. VII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Stúrovo. 2019. január 22.
2018. Modern társadalmi és gazdasági kihívások kínai egyetemi hallgatók szemszögéből. VI. IRI Társadalomtudományi Nemzetközi Konferencia. Stúrovo. 2018 június 20.
2012. Tourism English: 21st Century Content with 21st Century Technology. 22nd IATEFL-H Conference. Eger. 2012. október 5.
2012. Irish Self-Representation in Tourism. Representations of Ireland International Conference. Budapest. KRE. 2012. augusztus 31.
2012. A New Tourism ESP Blended Learning Course at ELTE. Neveléstudományi Egyesület Nemzetközi Konferenciája. Miskolc. 2012 június 14.
2012. Turisztikai angol tanítása az ELTE-n. Konferencia: 125 éves a budapesti angol szak. Budapest. ELTE BTK.
Title: PhD
Gender: female
Email-address(es): adorjan.maria@kre.hu
ORCID
Doctoral School of Linguistics
LinkedIn
Publications list
Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD): 2016
Discipline: Language Pedagogy
Title of Thesis: Lexical Repetition in Academic Discourse: A Computer-aided Study of the Text-organizing Role of Repetition
Issuing Institution: Eötvös Loránd University
MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 2010
Discipline(s): Teacher of English Language and Culture
Issuing Institution: Károli Gáspár University of the Reformed Church
Further Studies and Qualifications
Institution | Qualification | |
Eötvös Loránd University | Teacher of English and Hungarian | |
International House London | CELTA |
Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church
Faculty: Faculty of Humanities and Social Sciences
Institute of English Studies
Department of English Linguistics
Current Position(s): Associate Professor
Pázmány Péter Catholic University
Doctoral School of Linguistics
Current Position(s): Lecturer, thesis supervisor
Previous Employer: Univesity of Southampton, UK
Previous Position Held: Pre-Sessional Teacher of Academic Reading and Writing
Previous Employer: Eötvös Loránd Univesity, Hungary
Previous Position Held: Lecturer
Previous Employer: Pázmány Péter Catholic University, Hungary
Previous Position Held: Lecturer
Areas of Research and Teaching
EMI, ESP, AI, Academic Writing, Language Assessment
Membership in Research Groups and Projects
EALTA (European Association of Language Testing and Assessment)
EATAW (European Association for the Teaching of Academic Writing)
ALTE (Association of Language Testers)
EWCA (European Writing Centres Association)
Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities
Period | Function or Activity |
2022 | Doctoral complex exam committee member, Language Pedagogy ELTE |
2022 | Doctoral compex exam examiner 2x PPKE, Applied Linguistics |
2020 | Doctoral defence (viva) committee member ELTE |
2019 | National Conference of Scientific Students' Associations (final) committee member, Applied Linguistics |
2018- | Programme Coordinator MA in TEFL |
2018 | L2 Assessment seminar course design MA in TEFL |
2018 | ESP Business course design Translation Specialisation |
Language Skills
Language | Proficiency level |
English | |
Italian | |
German | |
Honours, Distinctions, and Prizes
Name of Distinction | Issuing Institution | Year of Issuing |
Teacher of the Year Award | KRE | 2021 |
Membership in Academic Societies
Name of Organization | Function |
EALTA (European Association of Language Testing and Assessment) | member |
EATAW (European Association for the Teaching of Academic Writing) | member |
ALTE (Association of Language Testers) | member |
EWCA (European Writing Centres Association) | member |
SZOKOE | member |
Hungarian Academy of Sciences (Public Body) | member |
Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign Institutions
Period | Institution | Activities |
Promotorship in Doctoral Studies
Name of Doctoral Student, Institution | Research Topic / Title of Dissertation | Year of Defence (if applicable) |
Rohqim Al Ikhwan Fadqur, PPCU | ESP/EMI in Indonesian HE | |
Victor Achuodho Omondi, PPCU | Curriculum in Kenya | |
Laura Tajti (50%) PPCU | Language anxiety | |
Taieb Almontassar Bellah, PPCU | Vocabulary learning strategies |
Opponentship in Doctoral Defences
Name of Doctoral Student, Institution | Title of Dissertation | Year of Defence |
Dedy Subandowo, PPCU | Indonesian students' academic writing strategies | 2025 |
Hanae Ezzaouya, PPCU | Academic vocabulary attrition | 2025 |
Academic and public Appearances (Live and Electronic)
2024. Exploring the Cognitive and Sociolinguistic Dimensions of Business English Learners' Extensive Listening. XXIV. SZOKOE NEMZETKÖZI SZAKNYELVI KONFERENCIA. A SZAKNYELVOKTATÁS ÚJRAPOZICIONÁLÁSA: TECHNOLÓGIAI ÉS STRUKTURÁLIS KIHÍVÁSOK 2024. november 29-30.
2024. The implementation of generative artificial intelligence (GAI) in Academic Writing courses. (plenáris e.a.) STaPs Conference. Augsburg/Budapest/Vienna. 2024. február 28 - március 1.
2023. Incorporating ChatGPT into an Academic Writing Course: Experimentations, Findings and Dilemmas. Responsible Linguistics. ELTE, Budapest. 2023. november 23-24.
2023. Syllabi policies of US universities regarding generative AI tools. 14th International Conference on Theory and Practice in Education. Szlovákia, Marcelová. 2023. június 22-24. (online)
2023. Mesterséges intelligencia és nyelvtechnológiai eszközök a tudományos írás órákon: kényszerű vagy örömteli paradigmaváltás?
XXIX. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus, Budapest, MANYE. 2023. március 27-29.
2023. Students’ Prompted and Non-Prompted Technical and Semi-Technical Vocabulary Use in Tourism English. HUSSE 16, Miskolci Egyetem, Miskolc. 2023. január 26-28.
2022. A nyelvtanulói autonómia elősegítése korpusznyelvészeti eszközökkel tükrözött osztálytermi környezetben. XIII. Nemzetközi Tudományos Konferencia. 2022. szeptember 12-13. Selye János Egyetem, Komárno, Szlovákai
2021. What makes formative feedback on academic writing effective: Pragmatic and lexical explorations. ResLing Socially Responsible Linguistics - Applied Linguistics International Conference. ELTE. Online. 2021. november 18-19.
2021. Tesztelés Moodle-ben: jógyakorlatok. MoodleMoot2021 Konferencia. Online. 2021. június 25.
2021. Anaforikus főnévi szerkezetek angol nyelven írt érvelő esszékben. Nyelvek, nyelvváltozatok, következmények, XXVIII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus. Pannon Egyetem. Online. 2021. április 19-20.
2020. Self-assessment of academic writing in an online learning environment. SZOKOE Konferencia: Digitalizáció újraöltve: szaknyelvoktatás és -kutatás változó környezetben. 2020. november 13. (online)
2020. Focus on Corpus-based EdTech: Experienced English Teachers Reshaping their Pedagogical Skill Set. Conference on Theory and Practice in Lifelong Learning Experiences. Sozial und Wirtschafts Forschungsgruppe. Grosspetersdorf, Austria (online). 9-10 May.
2020. Introducing Corpus Linguistic Tools to EFL Undergraduates and Trainee Teachers. eLearning Symposium 2020: Education 4.0 Revolution: Transformative Approaches to Language Teaching and Learning, Assessment and Campus Design. University of Southampton: Southampton, UK. 24 January.
2019. English Medium Instruction in Secondary Schools: Teaching, Assessment and the Socio-political Context. EMI 2019 Symposium. University of Oxford, Department of Education: Oxford, UK. 26 June.
2019. Exploring (Im)materiality in the Post-Digital Era: Reflections on a UK Student Exhibition. Arts and the City International Conference. Károli Gáspár University & the Hungarian Academy of Sciences: Budapest, 23-24 May.
2019. Automated Essay Scoring: Design, Basic Features, Potential and Limitations. 27th Hungarian Congress of Applied Linguistics. Language, Culture, Identity. Research in Applied Linguistics in the Information Space of the 21st Century. KRE: Budapest. 15-16 April.
2019. A Possible Reason for Exam Underachievement: Between and Within Group Vocabulary Size. 14th Biennal HUSSE Conference. Pannon University: Veszprém. 31 January.
2019. A turizmus szaknyelv tanterv-előkészítő igényfelmérése és a kitűzött célok megvalósulásának összehasonlítása anglisztika alapszakos hallgatók esetében. VII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Stúrovo. 22 January. (Pre-curriculum ESP needs analysis; post-course satisfaction survey)
2018. Modern társadalmi és gazdasági kihívások kínai egyetemi hallgatók szemszögéből. VI. IRI Társadalomtudományi Nemzetközi Konferencia. Stúrovo. 2018 június 20. (Social and economic challenges -- Chinese MSc Students' viewpoints)
2012. Tourism English: 21st Century Content with 21st Century Technology. 22nd IATEFL-H Conference. Eger. 2012. október 5.
2012. Irish Self-Representation in Tourism. Representations of Ireland International Conference. Budapest. KRE. 2012. augusztus 31.
2012. A New Tourism ESP Blended Learning Course at ELTE. Neveléstudományi Egyesület Nemzetközi Konferenciája. Miskolc. 2012 június 14.
2012. Turisztikai angol tanítása az ELTE-n. Konferencia: 125 éves a budapesti angol szak. Budapest. ELTE BTK. (Tourism English at Eötvös University)
Copyright © 2023 Károli Gáspár Református Egyetem. Minden jog fenntartva.