Adorján Mária

Cím: PhD
Nem: nő
Email-cím(ek): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

ORCID https://orcid.org/0000-0001-8870-3947 
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/m%C3%A1ria-adorj%C3%A1n-phd-7ba9bb4a/


Doktori tanulmányok
Doktori (PhD) védés éve: 2016
Tudományág: Nyelvpedagógia
Disszertáció címe: Lexical Repetition in Academic Discourse: A Computer-aided Study of the Text-organizing Role of Repetition 
Oklevelet kiállító intézmény: Eötvös Loránd Tudományegyetem

MA-tanulmányok
MA-fokozat megszerzésének éve: 2010
Tudományág(ak): angol nyelvtanár
Oklevelet kiállító intézmény: KRE BTK

Egyéb tanulmányok és képesítések

Intézmény Képesítés Év
 ELTE Magyar-angol szakos okleveles általános iskolai tanár 1989
 International House London CELTA 1989
     

Munkatapasztalat
Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem
Kar: BTK
Intézet: Anglisztika Intézet
Tanszék: Angol Nyelvészeti Tanszék
Beosztás: egyetemi adjunktus

Korábbi munkaadók:

Károli Gáspár Református Egyetem
Kar: BTK
Intézet: Anglisztika Intézet
Tanszék: Angol Nyelvészeti Tanszék
Beosztás: óraadó tanár

University of Southampton (Egyesült Királyság)
Kar: Arts and Humanities
Tanszék: Modern Nyelvek Tanszék
Beosztás: tanár a Nemzetközi Programban 2013-tól nyaranként

Eötvös Loránd Tudományegyetem
Kar: BTK
Intézet: Angol-Amerikai Intézet
Tanszék: Angol Alkalmazott Nyelvészet Tanszék
Beosztás: óraadó (2011-2013)

Pázmány Péter Katolikus Egyetem
Kar: BTK
Tanszék: Politológia Tanszék
Beosztás: óraadó (2012)

Kutatási és oktatási szakterületek

A nyelvpedagógia területei: tanulás- és kutatásmódszertan, a távoktatás módszertana (e-learning, blended learning), a tananyagtervezés módszertana

Az alkalmazott nyelvészet területei, különösképpen: korpusznyelvészet, diskurzuselemzés, számítógéppel támogatott szövegértékelés, egyéni különbségek a nyelvtanulásban

A tudományos és üzleti íráskészség fejlesztése

Angol gazdasági, pénzügyi, turisztikai, pszichológiai, alkalmazott nyelvészeti szaknyelvek

Angol mint idegennyelv tanítása nemzetközi hallgatóknak (Előkészítő év, BA és MA szinten)

Akadémiai angol tanítása nemzetközi hallgatóknak (BA és MA szinten)

Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel

Fordításkutatás: Korpusznyelvészet, kontrasztivitás és koherencia a fordításoktatásban. KRE

Oktatásszervezés, tudományszervezés

Időszak

Funkció vagy tevékenység

2019

OTDK Humán Tudományi Szekció Angol Nyelvészet és Alkalmazott Nyelvészet -- zsűritag

2018-

Osztatlan tanári mesterképzés koordinátora (angol nyelv), órarend szerkesztő

2018

Idegennyelvi mérés és értékelés szeminárium: új tantárgy kidolgozása és bevezetése az osztatlan tanári mesterképzés hallgatóinak (KRE)

2018

Üzleti angol szaknyelvi szeminárium: új tantárgy kidolgozása és bevezetése a fordítói-szaknyelvi specializáció hallgatóinak (KRE)

2011

Turisztikai angol [English for Tourism] (szeminárium) új tantárgy kidolgozása és bevezetése (ELTE, BA angol alapszakosoknak)

2012

Vállalkozások indítása és működtetése [English for Start-ups] (angol nyelvű interaktív előadás) új tantárgy kidolgozása és bevezetése (ELTE, BA angol üzleti specializáció részeként)

2012

Üzleti turizmus [English for Business Tourism] (angol nyelvű interaktív előadás) új tantárgy kidolgozása és bevezetése (ELTE, BA angol üzleti specializáció részeként)

1996

Üzleti angol közép- és felsőfokú nyelvvizsgára felkészítő interaktív multimédia tankönyv, szótár (CD-ROM formában) és munkafüzet (társszerző: Sean Murphy, kiadó: Profi Média Kft.)

 
   
   
   

Nyelvtudás

Nyelv Nyelvtudás szintje és fajtája
 olasz szakmai felsőfok
 német  B1
   

Díjak és kitüntetések

Díj vagy kitüntetés neve Kiadó intézmény Elnyerés éve
     
     
     

Tagság tudományos társaságokban

Szervezet neve Betöltött funkció
 EALTA tag
   
   

Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben

Időszak Intézmény Tevékenység
     
     
     
     

Doktori témavezetések

Doktori hallgató neve,
intézmény
Kutatási téma / Disszertáció címe Védés éve
     
     
     
     

Opponencia doktori védéseken

Doktori hallgató neve,
intézmény
Kutatási téma / Disszertáció címe Védés éve
     
     
     
     

 

Publikációs lista

MTMT

 

Monográfiák

2019. Lexical Repetition in Academic Discourse. Monográfia. München: GRIN Verlag. ISBN: 9783668914612

Könyvfejezetek

2018. ‘Modern társadalmi és gazdasági kihívások kínai egyetemi hallgatók szemszögéből.’ In: Torgyik Judit (szerk.)  Néhány társadalomtudományi kutatás és innováció. ISBN: 978-80-89691-56-2. International Research Institute sro: Komárno, Szlovákia

Cikkek tudományos folyóiratokban

2019. (megjelenés alatt). 'Kovács Tímea: Code-switching and Optimality'. Recenzió. MODERN NYELVOKTATÁS. XXV : 2 pp. 156-159. 

2017. 'Beszámoló a Károli Gáspár Református Egyetem Fordításoktatás szakmai napjáról.' MODERN NYELVOKTATÁS 23 (2-3), pp. 144-148.

2013. ‘Explorations in Lexical Repetition Analysis: Manual vs. Computer Automated Research.’ WORKING PAPERS IN LANGUAGE PEDAGOGY (7), pp. 1-28.

2010. 'Esélyegyenlőség a nyelvoktatásban Kormos Judit és Csizér Kata szerk. Idegennyelv-elsajátítás és részképesség-zavarok'. Recenzió. ISKOLAKULTÚRA 20 (12), pp. 105-106.

Konferenciaközlemények

 2019. ‘A turizmus szaknyelv tanterv-előkészítő igényfelmérése és a kitűzött célok megvalósulásának összehasonlítása anglisztika alapszakos hallgatók esetében.’ In: Karlovitz, János Tibor; Torgyik, Judit (szerk.) Szakmódszertani és más emberközpontú tanulmányok. Komárno, Szlovákia: International Research Institute, pp. 146-156., 11 p.

2013. ‘Developing a New Syllabus for Tourism English.’ PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION (8) 2, pp. 163-171. ISSN 1788-2583.

Multimédia tananyag

1996. ’Üzleti angol 1-2: kulcs az üzleti élethez’. (Közép- és felsőfokú nyelvvizsgára felkészítő multimédia CD-ROM és munkafüzet) Társszerző: Sean Murphy, kiadó: Profi Média Kft.

Nyilvános megjelenések

2019. English Medium Instruction in Secondary Schools: Teaching, Assessment and the Socio-political Context. EMI 2019 Symposium. University of Oxford, Department of Education: Oxford, UK. 2019. június 26.

2019. Exploring (Im)materiality in the Post-Digital Era: Reflections on a UK Student Exhibition. Arts and the City International Conference. KRE-MTA: Budapest, 2019. május 23-24

2019. Automatizált esszé-értékelés a gyakorlatban: lehetőségek és korlátok. Nyelv, kultúra, identitás. Alkalmazott nyelvészeti kutatások a 21. századi információs térben, XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus. KRE BTK. Budapest 2019. április 15-16.

2019. A possible reason for exam underachievement: between and within group vocabulary size. 14th Biennal HUSSE Conference. Pannon Egyetem: Veszprém. 2019. január 31.

2019. A turizmus szaknyelv tanterv-előkészítő igényfelmérése és a kitűzött célok megvalósulásának összehasonlítása anglisztika alapszakos hallgatók esetében. VII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Stúrovo. 2019. január 22.

2018. Modern társadalmi és gazdasági kihívások kínai egyetemi hallgatók szemszögéből. VI. IRI Társadalomtudományi Nemzetközi Konferencia. Stúrovo. 2018 június 20.

2012. Tourism English: 21st Century Content with 21st Century Technology. 22nd IATEFL-H Conference. Eger. 2012. október 5.

2012. Irish Self-Representation in Tourism. Representations of Ireland International Conference. Budapest. KRE. 2012. augusztus 31.

2012. A New Tourism ESP Blended Learning Course at ELTE. Neveléstudományi Egyesület Nemzetközi Konferenciája. Miskolc. 2012 június 14.

2012. Turisztikai angol tanítása az ELTE-n. Konferencia: 125 éves a budapesti angol szak. Budapest. ELTE BTK.



Mária Adorján

Title: PhD
Gender: female
Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

ORCID https://orcid.org/0000-0001-8870-3947

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/m%C3%A1ria-adorj%C3%A1n-phd-7ba9bb4a/

Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2016
Discipline: Language Pedagogy
Title of Thesis: Lexical Repetition in Academic Discourse: A Computer-aided Study of the Text-organizing Role of Repetition
Issuing Institution: Eötvös Loránd University

MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 2010
Discipline(s): Teacher of English Language and Culture
Issuing Institution: Károli Gáspár University of the Reformed Church

Further Studies and Qualifications

Institution Qualification  
 Eötvös Loránd University  Teacher of English and Hungarian  
 International House London  CELTA  
     

Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church
Faculty: Faculty of Humanities and Social Sciences
Institute of English Studies
Department of English Linguistics
Current Position(s): Senior Lecturer

Previous Employer: Univesity of Southampton, UK
Previous Position Held: Pre-Sessional Teacher of Academic Reading and Writing

Previous Employer: Eötvös Loránd Univesity
Previous Position Held: Lecturer

Previous Employer: Pázmány Péter Catholic University
Previous Position Held: Lecturer


Areas of Research and Teaching

 

Membership in Research Groups and Projects



Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities

Period Function or Activity
   
   
   
   
   

Language Skills

Language Proficiency level
   
   
   
   
   

Honours, Distinctions, and Prizes

Name of Distinction Issuing Institution Year of Issuing
     
     
     

Membership in Academic Societies

Name of Organization Function (if any)
   
   
   
   

 

Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions

Period Institution Activities
     
     
     
     
     

Promotorship in Doctoral Studies

Name of
Doctoral Student,
Institution
Research Topic / Title of Dissertation Year of Defence
(if applicable)
     
     
     
     

Opponentship in Doctoral Defences

Name of
Doctoral Student,
Institution
Title of Dissertation Year of Defence
     
     
     
     

 

List of Publications

 


Monographs

 2019. Lexical Repetition in Academic Discourse. Munich, Germany: GRIN Verlag. ISBN: 9783668914612

Chapters in Books

 

Conference Proceedings (Printed and Electronic)

 2019. (in print). Automated essay scoring: design, basic features, potential and limitations. 27th Hungarian Congress of Applied Linguistics. Language,Culture, Identity. Research in applied linguistics in the information space of the 21st century. KRE: Budapest.

Academic and public Appearances (Live and Electronic)

2019. English Medium Instruction in Secondary Schools: Teaching, Assessment and the Socio-political Context. EMI 2019 Symposium. University of Oxford, Department of Education: Oxford, UK. 26 June.

2019. Exploring (Im)materiality in the Post-Digital Era: Reflections on a UK Student Exhibition. Arts and the City International Conference. Károli Gáspár University & the Hungarian Academy of Sciences: Budapest, 23-24 May.

2019. Automated essay scoring: design, basic features, potential and limitations. 27th Hungarian Congress of Applied Linguistics. Language,Culture, Identity. Research in applied linguistics in the information space of the 21st century. KRE: Budapest. 15-16 April.

2019. A possible reason for exam underachievement: between and within group vocabulary size. 14th Biennal HUSSE Conference. Pannon University: Veszprém. 31 January.

2019. A turizmus szaknyelv tanterv-előkészítő igényfelmérése és a kitűzött célok megvalósulásának összehasonlítása anglisztika alapszakos hallgatók esetében. VII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Stúrovo. 22 January. (Pre-curriculum ESP needs analysis; post-course satisfaction survey)

2018. Modern társadalmi és gazdasági kihívások kínai egyetemi hallgatók szemszögéből. VI. IRI Társadalomtudományi Nemzetközi Konferencia. Stúrovo. 2018 június 20. (Social and economic challenges -- seen by Chinese MSc Students)

2012. Tourism English: 21st Century Content with 21st Century Technology. 22nd IATEFL-H Conference. Eger. 2012. október 5.

2012. Irish Self-Representation in Tourism. Representations of Ireland International Conference. Budapest. KRE. 2012. augusztus 31.

2012. A New Tourism ESP Blended Learning Course at ELTE. Neveléstudományi Egyesület Nemzetközi Konferenciája. Miskolc. 2012 június 14.

2012. Turisztikai angol tanítása az ELTE-n. Konferencia: 125 éves a budapesti angol szak. Budapest. ELTE BTK. (Tourism English at Eötvös University)

 Academic Journal Articles

2019. 'Kovács Tímea: Code-switching and Optimality'. Recenzió. MODERN NYELVOKTATÁS. XXV : 2 pp. 156-159.