Cím: PhD Nem: nő Születési év: 1953 Születési hely: Magyarország Email-cím(ek): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Hivatali telefonszám: 06-1-430-2340/110
Doktori tanulmányok Doktori (PhD) védés éve: 1998 Tudományág: pszichológia Disszertáció címe: Hiperaktivitás és tanulási zavarok Oklevelet kiállító intézmény: Debreceni Egyetem
Munkatapasztalat Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem Kar: Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Intézet: Pszichológiai Intézet, Tanárképzési Központ Tanszék: Fejlődés és Neveléslélektani Tanszék Beosztás: tanszékvezető, csoportvezető
Korábbi munkaadó: ELTE Gyógypedagógiai Kar Beosztás: docens
Egyéb korábbi munkaadó: ELTE Tanítóképző Főiskolai Kar Beosztás: docens, főigazgató-helyettes
Kutatási és oktatási szakterületek
Oktatott tárgyak: fejlődéslélektan (BA-MA) gyermek és ifjúsági patopszichológia, pszichodiagnosztika, terápiás eljárások; pedagógiai és iskolapszichológia, neuropszichológia, fejlődés neuropszichológia, neurológiai kórképek neuropszichológiája, szindrómaanalízis; iskolai integráció, sajátos nevelési igényű gyermekek.
Kutatási terület: hiperaktivitás és magatartási zavarok, tanulási zavarok neuropszichológiája, obesitas pszichológiai faktorai. A tanulási zavarok etiológiája, prevenciója mozgásfejlődés és mozgásfejlődés zavarainak szerepe a perceptuális funkciók szerveződésében, illetve a kognitív képességek alakulásában . A hiperaktivitás oki háttere neuropszichológiai megközelítése. Téri vizuális képességek és intelligencia vizsgálat a hiperaktív gyermekeknél.
Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel Obesitas, fejlődéslélektani műhely- lezárva
Fejlődés neuropszichológiai kutatócsoport
F Földi Rita- Páli Judit
Kutatási tevékenység, profil rövid leírása:
Az ADHD-s gyerekek körében végzett vizsgálatok arra, utalnak, hogy az ADHD tüneteinek erőssége összefüggést mutat a mentalizációval, a tudatelméleti fejlettséggel. Ebben a vonatkozásban több kutatás a környezeti / családi tényezők szerepét vizsgálja, mint a családszerkezet, családon belüli kommunikáció és szocioökonómiai státusz. Dunn és Cuttind (1999)pl a fent említett családi háttér változókkal kapcsolatban az érzelemmegélés és a hamis vélekedés tesztekkel találtak összefüggést. Moses és Pears (2003) a demográfiai jellemzők és a nevelési stílussal kapcsolatban találtak összefüggés a tudatelmélet fejlettségével. Jelen vizsgálatunk központi kérdése, hogy a mentalizáció (Faux Pas) és a reziliencia fejlettsége milyen összefüggést mutat az ADHD-tüneteinek erősségével, (Conners. skála) és a szülő által érzékelt képességekkel és nehézségekkel (SDQ) (Tótok Veronika és Herczeg Viktória hallgatók részvétlével)
Hallgatók bevonásával vizsgáltuk általános iskolás korú gyermekeknél a nyelvi zavarok kimutatásának lehetőségét neuropszichológiai tesztekkel (Juhász Anikó hallgató, OTDK 2. helyezett)
Valamint az atipikus nyelvi fejlődésű gyermekek tempótartásának vizsgálatát végeztük el. (Kertész Csaba hallgató, OTDK különdíj, Kardos Lajos pszichológiai verseny I díj, 2018)
A kutatócsoport keretében eddig megjelent közös publikációk:
F, Földi Rita ; Németh, Nándor ; Tótok, Veronika ; Herczeg, Viktória Végrehajtó funkciók és mentalizáció vizsgálata ADHD-val diagnosztizált gyermekknél
In: Vargha, András (szerk.) Múlt és jelen összeér : A Magyar Pszichológiai Társaság XXV. Jubileumi Országos Tudományos Nagygyűlése Kivonatkötet Budapest, Magyarország : Magyar Pszichológiai Társaság, (2016) pp. 256-257. , 2 p.
Juhász, Anikó ; F, Földi Rita: Piramis és Pálma, Kempler-féle teszt alkalmazása nyelvi fejlődési zavarral küzdő gyermekeknél In: Vargha, András (szerk.) Múlt és jelen összeér : A Magyar Pszichológiai Társaság XXV. Jubileumi Országos Tudományos Nagygyűlése Kivonatkötet Budapest, Magyarország : Magyar Pszichológiai Társaság, (2016) pp. 254-255. , 2 p.
Juhász, Anikó ; Fodorné, F Rita : Piramis és pálma, valamint Kempler féle teszt alkalmazása nyelvfejlődési zavarral küzdő gyermekeknél PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS 2017 : 2 pp. 28-42. , 12 p. (2017)
Kertész, Csaba ; Földi, Rita:Tempótartás számítógépes vizsgálata atipikus nyelvi fejlődésű gyerekeknél In: Lippai, Edit (szerk.)Változás az állandóságban : A Magyar Pszichológiai Társaság XXVII. Országos Tudományos Nagygyűlése : Kivonatkötet Budapest, Magyarország : Magyar Pszichológiai Társaság, (2018) pp. 224-225. , 2 p.
Kertész, Csaba ; Földi, Rita: Az improvizáció pszichológiai vetületei, és alkalmazási lehetőségei a zeneoktatásban (2019)
Kertész, Csaba ; Földi, Rita ; Honbolygó, Ferenc: Rhythmic synchronization and its relation to phonological awareness and reading acquisition (2020)
Varga Zsuzsanna– Páli Judit A Rey komplex ábra b változat értékelő rendszerének fejlesztése. PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS 1.: (2.) pp. 72-95.
A kutatócsoport keretében eddig megjelent egyéni publikációk:
F, Földi Rita ; Boda-Ujlaky, Judit: Vestibular regulation in children with ADHD from a neuropsychological perspective PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS 2014 : 2 pp. 66-75. , 10 p. (2014)
Reziliens Fejlődés - Pozitív Kutatócsoportot
A Reziliens Fejlődés - Pozitív Kutatócsoportot 2018-ban a KRE, Fejlődéslélektani Tanszék munkatársai alapították. A kutatók korábbi egyéni kutatási (reziliencia, szorongás, életminőség, ADHD, párkapcsolati intimitás, szülővé válás, szülői nevelői stílus) területeket a reziliencia témája köré szervezték. A rezilienciának három alappillére - egyéni, családi, társas - közül kettőt részletesen vizsgálunk, ezek az egyéni és a családi reziliencia összefüggései. A Kutatócsoport első kutatásában a CD-RISK reziliencia kérdőívet adaptálta gyermekek-és serdülők körében. A reziliencia mint a személyiség protektív faktora élénken kutatott terület a felnőtt korosztályban, azonban a gyermeki- és serdülőkori protektív faktorok feltérképezése is sürgető feladat. A reziliencia jelentőségének azonosítása például a krónikus betegségekből való felépülésben, a váratlan élethelyzetekhez való alkalmazkodásban (pl. COVID-19 időszak) gyermek- és serdülőkorban a kutatócsoport távolabbi céljaként fogalmazódik meg. A kutatócsoport több területen párhuzamosan vizsgálódik, egyik téma a Szorongó és ADHD-s gyermekek/serdülők pszichés nehézségeinek, életminőségének és rezilienciájának vizsgálata". A vizsgálatunk fókuszában a gyermekek és szüleik rezilienciája, lelki rugalmassága áll. Kutatásaink arra irányulnak, hogy feltárjuk a családi és egyéni protektív és vulnerabilitás faktorokat a gyermek és serdülő korosztályban. A családi, párkapcsolati aspektusokat helyezzük a fókuszba, mikor azt szeretnénk feltárni, hogy a szülők rezilienciára való képessége milyen szerepet játszik a gyermekvállalás időszakában a mentális jóllét és párkapcsolati minőség szempontjából. Kiemelt figyelmet szentelünk a várandósságnak, mint normatív krízis állapotnak, mely meglehetősen próbára teszi az egyén alkalmazkodó képességét, így joggal feltételezhető, hogy a várandósság alatti testi lelki változások megélése összefügg nem csak a szülők rezilienciára való képességével, hanem a magzathoz való viszonyulásukkal is. Mivel korábbi kutatásaink szerint a párkapcsolati elégedettség és észlelt gondoskodás a magzati kötődés prediktorainak bizonyultak, érdemesnek tartjuk a párkapcsolati jellegzetességek rezilienciával való összefüggéseinek a vizsgálatát a pre és perinatális időszakban. Egyéni reziliencia szempontjából a klinikum területéről a ADHD és az anorexia nervosa a két kutatási területünk. Tudományos eredményeinket hazai és külföldi (Portugália, Spanyolország) konferenciákon ismertettük. Első, saját rendezésű konferenciánkra 2019. december 10-én került sor, “Fejlődéslélektani perspektívák: az anamnézistől a rezilienciáig” címen, magyar és angol nyelven.
A kutatócsoport keretében eddig megjelent közös publikációk:
Ács, Alexandra ; Kövesdi, Andrea 2019: Serdülők Négy-fa rajzai a reziliencia, depresszió és szorongás tükrében. In: Lippai, Edit (szerk.) Összetart a sokszínűség : A Magyar Pszichológiai Társaság XXVIII. Országos Tudományos Nagygyűlése kivonatkötet. Debrecen, Magyarország: Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Pszichológiai Intézet. 206-207.
Kövesdi, Andrea ; Törő, Krisztina ; Hadházi, Éva ; Takács, Szabolcs ; F., Földi Rita 2019: Reziliencia és az Én-állapot összefüggése anorexiás serdülőknél. In: Lippai, Edit (szerk.) Összetart a sokszínűség : A Magyar Pszichológiai Társaság XXVIII. Országos Tudományos Nagygyűlése kivonatkötet
Hadházi, Éva ; Takács, Szabolcs ; Földi, Rita ; Kövesdi, Andrea ; Tárnokiné, Törő Krisztina 2019: Az intimitás korrelátumainak vizsgálata In: Hűség Lojalitás Kötődés : Magyar Családterápiás Egyesület XXXIII. Vándorgyűlése. 58.
Törő, Krisztina ; Csikós, Gábor ; Mokos, Judit ; Gyetvai, Anna ; Kövesdi, Andrea ; Hadházi, Éva ; Földi, rita Rugalmas "szülő"-e a gyermekotthon?: Reziliencia vizsgálata a gyermekvédelmi szakellátás rendszerében dolgozók körében SERDÜLŐ- ÉS GYERMEK-PSZICHOTERÁPIA 13 : 2 pp. 113-134. , 22 p. (2020)
Csikós, Gábor ; Törő, Krisztina ; Rózsa, Sándor ; Hadházi, Éva ; Kövesdi, Andrea ; Földi, Rita Psychological factors in Hungarian families under the coronavirus pandemic: The effects of resilience and stress on the wellbeing of adolescents, their interconnections within the family In: Alison, Taysum; Siavash, Bakhtiar; Sophio, Moralishvili; Ahmet, Ecirli (szerk.)
Konferenciaszereplések
Kövesdi, Andrea ; Hadházi, Éva ; Törő, Krisztina ; Takács, Szabolcs ; Földi, Rita A reziliencia jelensége, és vizsgálata anorexiás serdülők körében (2019) Fejlődéslélektani perspektívák: az anamnézistől a rezilienciáig, A KRE Pszichológiai Intézete Reziliens Fejlődés Pozitív Kutatócsoportjának I. Konferenciája,
Törő, Krisztina ; Pazdera, Nóra ; Adamy, Luca ; Hadházi, Éva ; Kövesdi, Andrea ; Takács, Szabolcs ; Földi, Rita Kritikus válás megélt serdülők és szüleik rezilienciájának vizsgálata (2019) Fejlődéslélektani perspektívák: az anamnézistől a rezilienciáig, A KRE Pszichológiai Intézete Reziliens Fejlődés Pozitív Kutatócsoportjának I. Konferenciája,
Hadházi, Éva ; Takács, Szabolcs ; Földi, Rita ; Kövesdi, Andrea ; Törő, Krisztina A párkapcsolati intimitás jellegzetességeinek empirikus vizsgálata (2019) Fejlődéslélektani perspektívák: az anamnézistől a rezilienciáig, A KRE Pszichológiai Intézete Reziliens Fejlődés Pozitív Kutatócsoportjának I. Konferenciája, 2019.12.10.,
Földi, Rita ; Kövesdi, Andrea ; Hadházi, Éva ; Törő, Krisztina ; Takács, Szabolcs Kortárs kapcsolatok, mentalizáció és reziliencia ADHD-s gyermekeknél (2019) Fejlődéslélektani perspektívák: az anamnézistől a rezilienciáig, A KRE Pszichológiai Intézete Reziliens Fejlődés Pozitív Kutatócsoportjának I. Konferenciája,
Krisztina, Törő ; Rita, Földi ; Andrea, Kövesdi** ; Éva, Hadházi** The aspects of conflict between father and child in forensic psychologist experts'examination-18 th International Conference On Social Sciences 2019.05.17-18 Lisszabon Portugália : (2019)
Oktatásszervezés, tudományszervezés
Időszak
Funkció vagy tevékenység
Nyelvtudás
Nyelv
Nyelvtudás szintje és fajtája
német
középfok „C”
angol
alapfok, PhD-képzéshez
Díjak és kitüntetések
Díj vagy kitüntetés neve
Kiadó intézmény
Elnyerés éve
Tagság tudományos társaságokban
Szervezet neve
Betöltött funkció
MTA köztestületi tag
Magyar Pszichológiai Társaság
Fejlesztő Pedagógiáért Alapítvány
elnök
Magyar Pre- és Perinatális Pszichológiai és Orvostudományi Társaság
Tinnitus Egyesület
POZITÍV Országos Szakmai Egyesület
Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben
Időszak
Intézmény
Tevékenység
1996. október
Universität Saarbrücken
iskolai integráció tanulmányozása, TEMPUS tanulmányút
1997. november
Frankfurt
iskolai integráció, TEMPUS tanulmányút
Doktori témavezetések
Doktori hallgató neve, intézmény
Kutatási téma / Disszertáció címe
Védés éve
Lakatos Katalin, Semmelweis Egyetem
A mozgásérettség vizsgálatának jelentősége a tanulási zavarok korai felismerésében.
2005
Rácz Katalin, Semmelweis Egyetem
Az alapozó terápia hatékonyságának vizsgálata iskolaéretlen óvodások körében
2015
Barthel Betty Semmelweis Egyetem
Alapozó terápia és értelmi akadályozottság
2015
Livják Emília
A korai mozgásfejlődés hatása a gyermek értelmi képességeinek fejlődésére
2016
Kovács Kriszta Sportszülői magatartás 2021
külső könzulens:
Csirkés Zsolt Szenzomotoros torna hatása az óvodások egyensúlyozó
Egyéb URL: https://www.portfolio.hu/krtk/20220804/hogy-hatott-a-covid-19-jarvany-az-egyeni-psziches-allapotra-jolletre-kikre-kell-fokozottan-figyelni-559021
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS9 : 3 pp. 120-138. , 19 p. (2021)
REAL: 143543
2021 : Törő Krisztina ; Mokos Judit ; Róth Eszter ; Csikós Gábor - A stressz mértéke és a Big Five személyiségfaktorok kapcsolata a Covid-19 őszi hullám alatt magyar serdülőkben
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS9 : 3 pp. 83-94. , 12 p. (2021)
Teljes dokumentum: https://www.academia.edu/50088671/F%C3%A9lelemt%C3%ADpusok_stressz_%C3%A9s_j%C3%B3ll%C3%A9t_szintje_a_magyar_csal%C3%A1dokban_a_koronav%C3%ADrus_j%C3%A1rv%C3%A1ny_els%C5%91_hull%C3%A1m%C3%A1ban_In_Furk%C3%B3_P%C3%A9ter_Szathm%C3%A1ri_%C3%89va_szerk_Tud...
Acta Scientific Neurology4 : 3 pp. 53-62. , 10 p. (2021)
DOI: 10.31080/ASNE.2021.04.0324
2020 : Törő Krisztina ; Csikós Gábor - Families Face Pandemic A Review of Psychological Suggestions and Empirical Findings Regarding the Covid-19 Pandemic
European Journal of Social Sciences3 : 3 pp. 114-122. , 9 p. (2020)
2020 : Törő Krisztina ; Takács Szabolcs ; Csikós Gábor - Resilience of Adolescents Diagnosed with Anxiety and Their Parents in Clinical Sample
European Journal of Medicine and Natural Sciences4 : 3 pp. 7-15. , 9 p. (2020)
Acta Scientific Neurology3 : 11 pp. 87-91. , 5 p. (2020)
Egyéb URL: https://www.actascientific.com/ASNE/pdf/ASNE-03-0276.pdf
2020 : Törő Krisztina ; Csikós Gábor ; Mokos Judit ; Gyetvai Anna ; Kövesdi Andrea ; Hadházi Éva ; Földi Rita - Rugalmas "szülő"-e a gyermekotthon? Reziliencia vizsgálata a gyermekvédelmi szakellátás rendszerében dolgozók körében
SERDÜLŐ- ÉS GYERMEK-PSZICHOTERÁPIA13 : 2 pp. 113-134. , 22 p. (2020)
2019 : Tárnokiné Törő Krisztina ; Pazdera Nóra ; Adamy Luca ; Bártfai Anna ; Hadházi Éva ; Kövesdi Andrea ; Takács Szabolcs ; Földi Rita - The effects of contested divorce on adolescent's and parent's resilience
IJRDO - Journal of Social Science and Humanities Research4 : 6 pp. 244-262. , 19 p. (2019)
INTEGRATIVE NEUROSCIENCE RESEARCH2 : 1 pp. 1-7. Paper: 30380171 , 7 p. (2018)
Teljes dokumentum: http://www.alliedacademies.org/articles/the-effects-of-contested-divorce-on-childrens-emotional-state-based-on-their-family-drawings-and-life-quality.pdf
2018 : Tárnokiné Törő Krisztina - Gyermekpszichológus szakértő az igazságügyben. Az igazságügyi szakértői munka nehézségei
PSZICHOTERÁPIA27 : 3 pp. 225-223. Paper: 252789 (2018)
NEUROPSYCHOPHARMACOLOGIA HUNGARICA17 : 2 pp. 99-103. , 5 p. (2015)
Scopus: 84937722734
Könyvrészletek
2022 : Csikós Gábor ; Fenyvesi Lilla ; Mokos Judit ; Törő Krisztina - Hullámverések Magyar családok rezilienciája, stressz-szintje és jólléte a koronavírus-járvány első két hullámában
2020 : Csikós Gábor ; Törő Krisztina ; Rózsa Sándor ; Hadházi Éva ; Kövesdi Andrea ; Földi Rita - Psychological factors in Hungarian families under the coronavirus pandemic The effects of resilience and stress on the wellbeing of adolescents, their interconnections within the family
2021 : Törő Krisztina ; Kövesdi Andrea ; Kövi Zsuzsanna ; Fülöp Márta - COVID-19 Járvány hatásainak többszempontú vizsgálata, Pszichológiai kutatási kérdések és a gyakorlati segítő munka tapasztalatai a COVID-19 járvány első évében - Vita szekció
2019 : Törő Krisztina ; Czikora Dávid ; Korbuly Ágnes ; Tóth Marianna - Gyermekterápia a gyermekvédelmi ellátórendszerben Serdülő és Gyermekpszichoterápi folyóirat III. konferenciája 2019 március 23.
Rita F Földi- Judit Boda-Ujlaky Vestibular regulation in children with ADHD: a neuropsychological perspective. a Psychologia Hungarica Caroliensis. 2014/2.
F. Földi Rita: A nevetés- kinevetés pszichológiája, megjelenése a művészetben és politikában
ADHD egy életen át - "Ajándék vagy átok" - Konferencia a hiperaktív gyermekekért, http://konferenciakalauz.hu/konferenciak/14345-adhd-egy-leten-t-aj-nd-k-vagy-tok-konferencia-a-hiperakt-v-gyermekek-rt, 2011.09.30. Konferencia a hiperaktív gyermekekért (2012)
Egyéb/Nem besorolt/Tudományos
12.
F Földi Rita
A mozgás és észlelés szerepe,illetve zavarainak következményei
Magyarország
MUTASSAM-E, VAGY MONDJAM, Demoszthenesz Egyesület Beszédhibások és Segítőik Érdekvédelmi Egyesülete, 2012-10-17 - leírás és absztrakt: http://demoszthenesz.hu/mutassam-e-vagy-mondjam-a-27-i-konferenciankrol-reszletesebben/ (2012)
Egyéb/Nem besorolt/Tudományos
13.
Rácz Katalin, Földi Rita, Barthel Betty
A beszéd- és mozgásfejlődés összefüggései
GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE 40:(2) pp. 136-145. (2012)
Folyóiratcikk/Szakcikk/Tudományos
Független idéző: 2 Összesen: 2
14.
Rácz Katalin, Barthel Betty, Földi Rita
Az Alapozó Terápia hatásai az iskolai felkészültségre
FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT 23:(3) pp. 4-15. (2012)
Folyóiratcikk/Szakcikk/Tudományos
Független idéző: 1 Összesen: 1
2011
15.
Földi Rita
A hiperaktivitás diagnosztikája
In: Császár-Nagy N, Demetrovics Zs, Vargha A (szerk.)
A klinikai pszichológia horizontja: tisztelgő kötet Bagdy Emőke 70. születésnapjára. Tanulmánykötet. 748 p. Budapest: Károli Gáspár Református Egyetem; L'Harmattan Kiadó, 2011. pp. 507-519. (Károli Könyvek) (ISBN:978-963-236-431-5; 978-963-236-467-4)
Analysis of hyperactive children’s projective drawings
CONFINIA PSYCHOPATHOLOGICA 1:pp. 87-107. (2011)
Folyóiratcikk/Szakcikk/Tudományos
19.
F Földi Rita
A család szerepe a gyermek fejlődésében
Magyarország
http://pedagogiai-tarsasag.hu/?p=944, Dr. Karácsony Sándor születésének 120. évfordulója tiszteletére rendezett konferenciára. (2011)
Egyéb/Nem besorolt/Tudományos
20.
F Földi Rita
Szenvedélybetegség: a társadalom kórtünete
plenáris előadás, http://pedagogiai-tarsasag.hu/?p=4534, „Veszélyeztetett ifjúság – veszélyeztetett társadalom” című nyári konferencia (2011)
Egyéb/Nem besorolt/Tudományos
21.
F Földi Rita
"Mozgás és vizuális észlelés kapcsolata"
Magyarország
Szakmai és családi nap' az ADHD-, és a Menthalhigiénés Világnap alkalmából, Plenáris előadás (2011)
Egyéb/Nem besorolt/Tudományos
22.
Rácz Katalin, Földi Rita, Barthel Betty
A vesztiburális rendszer érettségének vizsgálata iskolaérett és iskolaéretlen gyermekeknél. Aninquiry of the vestibural system's maturity at shool matured and immatured children
MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE 4:pp. 16-21. (2011)
Folyóiratcikk/Szakcikk/Tudományos
23.
Rácz Katalin, Földi Rita
A vizuális észlelés vizsgálatának jelentősége a tanulási zavarok megelőzésében
KALOKAGATHIA 48-49:(3-4) pp. 5-18. (2011)
Folyóiratcikk/Szakcikk/Tudományos
Független idéző: 1 Összesen: 1
24.
Rácz Katalin, Barthel Betty, Földi Rita
A vesztibuláris rendszer érettségének vizsgálata iskolaérett és iskolaéretlen gyerekeknél
MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE 12:(48) pp. 16-20. (2011)
Folyóiratcikk/Rövid közlemény/Tudományos
2010
25.
Földi Rita
Szociálpolitikai feladatok és felelősök
In: Császár A (szerk.)
Obezitás. Elmélet és klinikum. 393 p. Budapest: TEVA Magyarország Zrt., 2010. pp. 341-351.
A hiperaktív gyermekek helyzete Magyarországon, törvényi változások
In: Márkné Ettlinger Zsuzsanna, Táp Ferencné, Földes Tamás (szerk.)
A fejlesztés egyéni útjai a közoktatásban : XIV. Soproni Logopédiai és Pedagógiai Napok: országos akkreditált szakmai konferencián elhangzott előadások : 2008. április 3-5.. 138 p. Konferencia helye, ideje: Sopron, Magyarország, 2008.04.03-2008.04.05. Sopron: "Fogjuk a kezed" Egyesület, 2008. pp. 119-127.
AGRESSZIÓ AZ ISKOLÁBAN - ÉS A JOG ?: A beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő tanulók agressziós jelenségeiről és jogsértések nélküli pedagógiai kezelésükről; munkamegosztás és együttműködés a pedagógusok és a gyógypedagógus, gyermekpszichológus és más segítő szakember között
In: Bíró Kata
Agresszió az iskolában és a jog. Budapest: Jogismeret Alapítvány, 2008. Paper http://www.jogismeret.hu/media/agresszio.pdf. 8 p.
Könyvrészlet/Könyvfejezet/Tudományos
32.
F Földi Rita
Fegyelem és megbocsájtás
MAGYAR REFORMÁTUS NEVELÉS 9:(1-2) pp. 12-15. (2008)
Rey komplex ábrateszt eredményeinek összehasonlító vizsgálata az iskolaérettség tükrében
In: Keresztesi Katalin (szerk.)
Sporttudomány, neveléstudomány a gyakorlatért: 37. Mozgásbiológiai konferencia. Konferencia helye, ideje: Szarvas, Magyarország, 2007.11.15-2007.11.16. Szarvas: Tessedik Sámuel Főiskola Pedagógiai Főiskolai Kar, 2008. pp. 91-99. (ISBN:978-963-87735-3-1)
Könyvrészlet/Konferenciaközlemény/Tudományos
34.
Rácz Katalin, Földi Rita
Comparative Analysing of the Results of the Rey Complex Figure Test in the Mirror of School Maturity
18th International Conference on Sport Sciences for Students, Budapest, 2008. április 25-26. (2008)
Egyéb/Nem besorolt/Tudományos
35.
Rácz Katalin-Földi Rita
Keresztesi Katalin (szerk ) (szerk.)
Rey komplex ábrateszt eredményeinek összehasonlító vizsgálata az iskolaérettség tükrében.: Sporttudomány, neveléstudomány a gyakorlatért , 37.Mozgásbiológiai Konferencia
Untersuchung die. Intelligenz-struktur und Neuropsychologischen Methoden bei hyperaktiven Kinder
In: Pädagogische Professionalität und sonderpädagogische Kompetenz vor neuen Herausforderungen. Konferencia helye, ideje: Berlin, Németország, 2007.11.24-2007.11.27. Berlin: Humboldt Universität, p. 13. 1 p.
Egyéb konferenciaközlemény/Absztrakt/Tudományos
37.
F Földi Rita
Szocializáció és hiperaktivitás
In: Csendes Krisztina (szerk.)
Kisgyerekek nagy problémák. Budapest: RAABE Tanácsadó és Kiadó Kft., 2007. p. 11.
Könyvrészlet/Szaktanulmány/Tudományos
2006
38.
Barthel Betty, Rácz Katalin, Marton-Dévényi Éva, Földi Rita
Az Alapozó Terápia hatásmechanizmusának vizsgálata, módszertani megfontolások
In: 36. Mozgásbiológiai Konferencia: Program, előadáskivonatok. 34 p. Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 2006.04.27-2006.04.28. Budapest: Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar, p. 4.
Egyéb konferenciaközlemény/Absztrakt/Tudományos
39.
F Földi Rita
Enyhe agysérülés következtében kialakult funkciózavarok differenciáldiagnosztikája neuropszichológiai eljárások
Budapest: Fogyatékos Gyermekek, Tanulók Felzárkóztatásáért Országos Közalapítvány, 2006. 24 p. (ISBN:978-963-86308-9-6)
Könyv/Monográfia/Tudományos
40.
Rácz Katalin, Barthel Betty, Földi Rita, Marton Éva
Nagycsoportos óvodások egyensúlyozó- és figyelmi képessége közötti korreláció vizsgálata
In: 36. Mozgásbiológiai Konferencia: Program, előadáskivonatok. 34 p. Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 2006.04.27-2006.04.28. Budapest: Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar, p. 3.
Egyéb konferenciaközlemény/Absztrakt/Tudományos
41.
Rácz Katalin, Barthel Betty, Földi Rita, Marton Éva
The Research of the Correlation Between the Balancing and Attention Ability of Nursery School Children Aged From 5 Years to 6 Years 4 Months
17th. International Congress on Sport Sciences for Students, 17. Nemzetközi Sporttudományi Konferencia Diákoknak, Budapest, 2006. április 21-22. (2006)
Egyéb/Nem besorolt/Tudományos
42.
Rácz Katalin, Barthel Bettina, Földi Rita, Marton Éva
The Comparative Research of the Results of the Kinetic Survey Among Children Betweeen the Age of 5 and the Age of 6 Years and 4 Months
Poszter, 11th annual Congress of the EUROPEAN COLLEGE OF SPORT SCIENCE, LAUSANNE, Svájc, 2006. július 5-8. (2006)
Egyéb/Nem besorolt/Tudományos
2005
43.
Földi Rita
A hiperaktivitás organikus és lelki háttere
Pécs: Comenius Bt., 2005. 234 p. (ISBN:963 86711 2 2)
Pszinapszis 2006 - A bennünk zajló világ: Neveletlen hercegnők, hercegek, szülőket nevelő gyerekek - A családi szocializáció szerepe az értékképzés alakulásában
In: Pszinapsis, IX. Budapesti Pszichólógiai Napok: Ablak az Egészségre. Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 2005.03.12-2005.03.14. Budapest: p. 35.
Egyéb konferenciaközlemény/Absztrakt/Tudományos
2004
47.
F. Földi Rita
Hiperaktivitás és tanulási zavarok
Pécs: Comenius Bt., 2004. 155 p.
Könyv/Szakkönyv/Tudományos
Független idéző: 15 Összesen: 15
48.
Földi Rita
Neuropszichológiai vizsgálatok jelentősége a tanulási és viselkedészavarok differenciál- diagnosztikájában
MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 3:pp. 19-40. (2004)
Folyóiratcikk/Szakcikk/Tudományos
Független idéző: 14 Összesen: 14
49.
F Földi Rita
Neuropszichológiai vizsgálatok alkalmazása a funkciózavarok feltárására hátrányos helyzetű gyerekeknél: Egy Phare kutatás tapasztalatai
In: A Magyar Pszichológiai Társaság XVI Nagygyűlése. Konferencia helye, ideje: Debrecen, Magyarország, 2004.05.27-2004.05.29. Debrecen: pp. 218-219.
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény/Tudományos
50.
F Földi Rita
A differenciált tanulást befolyásoló pszichológiai tényezők
In: A Tanulás Tanítása. Konferencia helye, ideje: Szováta, Románia, 2004.07.04-2004.07.07. Szováta: Bolyai Nyári Akadémia, Paper Földi.
Szarvas:Tessedik Sámuel Főiskola, 2000. 372 p. Prevenció és korrekció a 3-10 éves korú gyermekek testnevelésében (39-43 o)
Egyéb konferenciakötet/ /Tudományos
58.
F Földi Rita
PSZICHOLÓGIA 2000 – A Magyar Pszichológiai Társaság XIV. Nagygyűlése: A képességstruktúra alakulása hiperaktív gyermekeknél
In: PSZICHOLÓGIA 2000 – A Magyar Pszichológiai Társaság XIV. Nagygyűlése. Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 2000.05.28-2000.05.30.p. 153.
Egyéb konferenciaközlemény/Absztrakt/Tudományos
Független idéző: 1 Összesen: 1
1999
59.
Földi Rita
A korai felismerés és fejlesztés jelentősége
MONTESSORI MŰHELY 1999:(1.az) pp. 5-8. (1999)
Folyóiratcikk/Szakcikk/Tudományos
Független idéző: 1 Összesen: 1
60.
F Földi Rita
A korai felismerés és fejlesztés jelentősége
MONTESSORI MŰHELY 1999:(1sz) pp. 5-8. (1999)
Folyóiratcikk/Szakcikk/Tudományos
1998
61.
F Földi Rita
Hiperaktivitás és tanulási zavarok
Budapest: Volán Humán Szolgáltatások Rt, 1998. 187 p.
Könyv/Monográfia/Tudományos
Független idéző: 21 Összesen: 21
62.
Földi Rita
Hiperaktív gyerekek fejlesztése az óvodában
ÓVODAI NEVELÉS 1998:(5 szám) pp. 6-11. (1998)
Folyóiratcikk/Szakcikk/Tudományos
Független idéző: 4 Összesen: 4
63.
F Földi Rita
Hamza István (szerk.)
A mozgás szerepe és jelentősége az óvodai programokban
In: Hamza István (szerk.)
Az óvodák jelene és jövője: a VI. Országos Szakmai-Módszertani Konferencia szakanyaga. Budapest: Magyar Testnevelési Egyetem, 1998. pp. 82-89. (ISBN:963-7166-68-8)
Könyvrészlet/Szaktanulmány/Tudományos
64.
F Földi Rita
Hiperaktivitás és tanulási zavarok
In: XIII. Országos Pszichológiai Tudományos Nagygyűlés.. Konferencia helye, ideje: Pécs, Magyarország, 1998.04.15-1998.04.18.p. 157. 1 p.
A hiperaktivitás és az egyensúly-érzékelés összefüggései
In: Hamza I (szerk.)
Testnevelés az óvodában. Budapest: Magyar Testnevelési Egyetem, 1997. pp. 24-30. (ISBN:963 7966 61 0)
Könyvrészlet/Könyvfejezet/Tudományos
1996
69.
F Földi Rita
Az egyensúlyi rendszer stimulálásának lehetőségei a testnevelési játékokban
In: A Magyar Pszichológiai Társaság XII. Országos Tudományos Nagygyűlése. Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 1996.05.22-1996.05.25. Budapest: Magyar Pszichológiai Társaság, pp. 153-154.
Egyéb konferenciaközlemény/Absztrakt/Tudományos
70.
F Földi Rita
Mozgásterápiák a korai fejlesztésben
In: Tanulási és magatartási zavarok korai megelőzése (szemelvénygyűjtemény). Konferencia helye, ideje: Pécs, Magyarország, 1996.05pp. 21-22.
Egyéb konferenciaközlemény/Konferenciaközlemény/Tudományos
Független idéző: 1 Összesen: 1
1995
71.
F Földi Rita, Hamza I, Tóth Á
Játék egyensúlyozás, vízhezszoktatás.
Budapest: Nagy-Gáspár Kft., 1995.
Könyv/Monográfia/Tudományos
Független idéző: 12 Összesen: 12
1994
72.
Földi Rita
Az érzékek közötti asszociáció fejlesztése
CSENGŐSZÓ II évf.:(2 szám) pp. 21-24. (1994)
Folyóiratcikk/Szakcikk/Tudományos
1993
73.
F Földi Rita
Testnevelési játékok a tanulási zavarok prevenciójában és korrekciójában
Személyiségfejlesztés és konfliktusok a testnevelési játékban
ISKOLAKULTÚRA 23-24:pp. 51-57. (1992)
Folyóiratcikk/Szakcikk/Tudományos
78.
Földi Rita
Testnevelési játékokkéziszerrel és anélkül, illetve szerepük a koordinációs képességek és pszichikus alapfunkciók fejlesztésében
Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 1992
Budapest: Magyar Testnevelési Egyetem, 1992. (ISBN:963-7166-08-4)
Könyv/Tanulmánykötet/Tudományos
Független idéző: 1 Összesen: 1
Nyilvános megjelenések
Népszabadság 2002. március 14. http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:6vlHNyu8qfcJ:nol.hu/archivum/archiv-53353+&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu
168 óra. 2011. július 3 http://m.168ora.hu/tudas/fogyokura-hamburgerado-dukan-dieta-dieta-stahl-judit-termekdij-tulsuly-78075.html?print=1
F. Földi Rita: Tanárverések és a politika felelőssége. Magyar Nemzet, 2008.06.04.
F. Földi Rita: A politikai elit felelőssége és a devianciák. Magyar Nemzet, 2008 08.26.
F. Földi Rita: Egy nemes küldetés. Magyar Nemzet, 2009.03.03.
F. Földi Rita: Vitatott nemi szerepek az óvodai nevelésben. Magyar Nemzet, 2010 március 5
F. Földi Rita: Gyurcsány újra önmagát értelmezte. Magyar Nemzet, 2010. március 24.
F. Földi Rita: Szenvedélybetegségek, a társadalom kórtünete. Magyar Nemzet, 2010 október. 28.
F. Földi Rita: Battonya: egy bűncselekmény margójára. Magyar Nemzet, 2011 november.2
F. Földi Rita: Erőszak és konfliktuskezelés a családban. Magyar Nemzet, 2012. szeptember 4.
Title: PhD Gender: F Year of Birth: Place of Birth (Country): Hungary Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Office Phone Number: 06-1-430-2340/110
Doctoral Studies Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 1998 Discipline: psychology Title of Thesis: ADHD and learning disabilities Issuing Institution: Lajos Kossuth University Debrecen
MA Studies Year of Obtaining the MA Degree: 1992 Discipline(s): Psychology Issuing Institution: Loránd Eötvös University
Further Studies and Qualifications
Institution
Qualification
Year of Obtaining the Qualification
Group Analyst and Educational Society
group analyst
2004
Semmelweis University
neuropsychologist
2002
Semmelweis University
clinical psychologist
2000
Loránd Eötvös University
educational psychologist
1995
College of Physical Education
sport sciences
1976
Employment Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary Faculty: Faculty of Humanities Institute: Teacher Training Centre Department: Educational Psychology Group Current Position(s): Head of Department
Previous Employer: Loránd Eötvös University Faculty of Special Education Previous Position Held: senior lecturer
Other Previous Employers: Loránd Eötvös University Faculty of Primary School Teacher Training Other Previous Positions Held: senior lecturer, vice-director
Areas of Research and Teaching Subjects: developmental psychology (BA-MA) child and adolescent psychopathology, psychological diagnosis, therapeutic processes
educational and school psychology, neuropsychology, neuropsychology of neurological syndromes, syndrome analysis
school integration, children with special educational needs
Research fields: ADHD and behavioral dusturbances, neuropsychology of learning disabilities, psychological factors of obesity
Membership in Research Groups and Projects Obesity Developmental Psychology
Educational Functions, Curriculum Development and Other Teaching-Related Activities
Period
Function or Activity
Language Skills
Language
Level and Kind of Proficiency
German
intermediate „C”
English
professional elemantary
Honours, Distinctions, and Prizes
Name of Distinction
Issuing Institution
Year of Issuing
Membership in Academic Societies
Name of Organization
Function (if any)
Hungarian Academy of Sciences
public body member
Hungarian Psychological Assocation
Foundation for Special Education Pedagogy
president
Hungarian Pre- and Perinatal Psychological and Medical Society
Tinnitus Society
POZITÍV Hungarian Professional Association
Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign Institutions
Period
Institution
Activities
Oct. 1996
Universität Saarbrücken
integration in schools, TEMPUS study tour
Nov. 1997
Frankfurt
integration is schools, TEMPUS study tour
Promotorship in Doctoral Studies
Name of Doctoral Student, Institution
Research Topic / Title of Dissertation
Year of Defence (if applicable)
Katalin Lakatos, Semmelweis University
The significance of examining motoric maturity in early recognition of learning disabilities
2005
Katalin Rácz, Semmelweis University
The study of efficiency of basic therapy in children with school immaturity
Opponentship in Doctoral Defences
Name of Doctoral Student, Institution
Title of Dissertation
Year of Defence
Betty Barthel, Semmelweis University
Basic therapy versus intellectual handicap
Emilia Livják, Semmelweis University
Alternative prevention methods in learning disabilities
Egyéb URL: https://www.portfolio.hu/krtk/20220804/hogy-hatott-a-covid-19-jarvany-az-egyeni-psziches-allapotra-jolletre-kikre-kell-fokozottan-figyelni-559021
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS9 : 3 pp. 120-138. , 19 p. (2021)
REAL: 143543
2021 : Törő Krisztina ; Mokos Judit ; Róth Eszter ; Csikós Gábor - A stressz mértéke és a Big Five személyiségfaktorok kapcsolata a Covid-19 őszi hullám alatt magyar serdülőkben
PSYCHOLOGIA HUNGARICA CAROLIENSIS9 : 3 pp. 83-94. , 12 p. (2021)
Teljes dokumentum: https://www.academia.edu/50088671/F%C3%A9lelemt%C3%ADpusok_stressz_%C3%A9s_j%C3%B3ll%C3%A9t_szintje_a_magyar_csal%C3%A1dokban_a_koronav%C3%ADrus_j%C3%A1rv%C3%A1ny_els%C5%91_hull%C3%A1m%C3%A1ban_In_Furk%C3%B3_P%C3%A9ter_Szathm%C3%A1ri_%C3%89va_szerk_Tud...
Acta Scientific Neurology4 : 3 pp. 53-62. , 10 p. (2021)
DOI: 10.31080/ASNE.2021.04.0324
2020 : Törő Krisztina ; Csikós Gábor - Families Face Pandemic A Review of Psychological Suggestions and Empirical Findings Regarding the Covid-19 Pandemic
European Journal of Social Sciences3 : 3 pp. 114-122. , 9 p. (2020)
2020 : Törő Krisztina ; Takács Szabolcs ; Csikós Gábor - Resilience of Adolescents Diagnosed with Anxiety and Their Parents in Clinical Sample
European Journal of Medicine and Natural Sciences4 : 3 pp. 7-15. , 9 p. (2020)
Acta Scientific Neurology3 : 11 pp. 87-91. , 5 p. (2020)
Egyéb URL: https://www.actascientific.com/ASNE/pdf/ASNE-03-0276.pdf
2020 : Törő Krisztina ; Csikós Gábor ; Mokos Judit ; Gyetvai Anna ; Kövesdi Andrea ; Hadházi Éva ; Földi Rita - Rugalmas "szülő"-e a gyermekotthon? Reziliencia vizsgálata a gyermekvédelmi szakellátás rendszerében dolgozók körében
SERDÜLŐ- ÉS GYERMEK-PSZICHOTERÁPIA13 : 2 pp. 113-134. , 22 p. (2020)
2019 : Tárnokiné Törő Krisztina ; Pazdera Nóra ; Adamy Luca ; Bártfai Anna ; Hadházi Éva ; Kövesdi Andrea ; Takács Szabolcs ; Földi Rita - The effects of contested divorce on adolescent's and parent's resilience
IJRDO - Journal of Social Science and Humanities Research4 : 6 pp. 244-262. , 19 p. (2019)
INTEGRATIVE NEUROSCIENCE RESEARCH2 : 1 pp. 1-7. Paper: 30380171 , 7 p. (2018)
Teljes dokumentum: http://www.alliedacademies.org/articles/the-effects-of-contested-divorce-on-childrens-emotional-state-based-on-their-family-drawings-and-life-quality.pdf
2018 : Tárnokiné Törő Krisztina - Gyermekpszichológus szakértő az igazságügyben. Az igazságügyi szakértői munka nehézségei
PSZICHOTERÁPIA27 : 3 pp. 225-223. Paper: 252789 (2018)
NEUROPSYCHOPHARMACOLOGIA HUNGARICA17 : 2 pp. 99-103. , 5 p. (2015)
Scopus: 84937722734
Book chapters
2022 : Csikós Gábor ; Fenyvesi Lilla ; Mokos Judit ; Törő Krisztina - Hullámverések Magyar családok rezilienciája, stressz-szintje és jólléte a koronavírus-járvány első két hullámában
2020 : Csikós Gábor ; Törő Krisztina ; Rózsa Sándor ; Hadházi Éva ; Kövesdi Andrea ; Földi Rita - Psychological factors in Hungarian families under the coronavirus pandemic The effects of resilience and stress on the wellbeing of adolescents, their interconnections within the family
2021 : Törő Krisztina ; Kövesdi Andrea ; Kövi Zsuzsanna ; Fülöp Márta - COVID-19 Járvány hatásainak többszempontú vizsgálata, Pszichológiai kutatási kérdések és a gyakorlati segítő munka tapasztalatai a COVID-19 járvány első évében - Vita szekció
2019 : Törő Krisztina ; Czikora Dávid ; Korbuly Ágnes ; Tóth Marianna - Gyermekterápia a gyermekvédelmi ellátórendszerben Serdülő és Gyermekpszichoterápi folyóirat III. konferenciája 2019 március 23.
1. F. Földi Rita: (1993, 2005 , 2008).Testnevelési játékok a tanulási zavarok prevenciójában és korrekciójában Iskolapszichológia sorozat. Kiadó: ELTE PPK
2. F. Földi Rita (1998) Hiperaktivitás és tanulási zavarok i. Volán - Humán Oktatási és Szolgáltató RT. 1998
3. F. Földi Rita: (1999) A pszichikus fejlődés problémái. Jegyzet a fejlesztő pedagógia szakirányú továbbképzéshez, 1999 OKKER, Budapest
4. F. Földi Rita: A hiperaktivitás organikus háttere és szorongásos tényezői. V. ker. PSZK. Szakmai továbbképzési anyag .Budapest, 2001 október
5. F. Földi Rita: (2004). Hiperaktivitás és tanulási zavarok. Második bővített kiadás. Comenius, Pécs
6. F. Földi Rita: (2005) A hiperaktivitás organikus és lelki háttere. Comenius . Pécs.
7. F. Földi Rita: (2006) Enyhe agysérülés következtében kialakult funkciózavarok differenciáldiagnosztikája neuropszichológiai eljárások. Kiadja: Fogyatékos Gyermekek, Tanulók Felzárkóztatásáért Országos Közalapítvány, ISBN 978-963-86308-9-6.
Chapters in Books
1. F. Földi Rita - Hamza I. - Tóth Á.: Játék egyensúlyozás, vízhezszoktatás. Nagy- Gáspár KFT, Budapest. 1995. (1-49. p.)
2. F. Földi Rita (2005) A mozgáskoordináció neuropszichológiai megközelítése. In: Testnevelés tantárgypedagógia, szerk. Ozsváth (65-67 p.)
3. F. Földi Rita: (2010) Szociálpolitikai feladatok és felelősök . In Obezitas, szerk. Császár Albert .Teva Magyarország Zrt, Budapest. (341-351 p)
4. F. Földi Rita : (2008) A beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő tanulók agressziós jelenségeiről és jogsértések nélküli pedagógiai kezelésükről; munkamegosztás és együttműködés a pedagógusok és a gyógypedagógus, gyermekpszichológus és más segítő szakember között. in: Agresszió az iskolában és a jog Jogismeret Alapítvány, Budapest
5. F. Földi Rita: (2011) A hiperaktivitás diagnosztikája és terápiája. In. Császár_Nagy N., Demetrovics Zs., Vargha A. (szerk.) A Klinikai pszichológia horizontja. L’Hartman Kiadó-Károli Gáspár Református Egyetem, Budapest (p.507-519)
6. F. Földi Rita: Hiperaktivitás, kórkép, vagy fejlődési jellemző In: Kisgyerekek nagy problémák ( 2006 október , D8) Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft.
7. F.Földi Rita: A hiperaktivitás háttértényezői. In: Kisgyerekek nagy problémák ( 2006 december D9) Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft.
8. F. Földi Rita: Szocializáció és hiperaktivitás. In: Kisgyerekek nagy problémák ( 2007 október D11) Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft.
Articles in Academic Reviews (Printed and Electronic)
1. F. Földi Rita: (1992.) Személyiségfejlesztés és konfliktusok a testnevelési játékban. Iskolakultúra. 23- 24. sz. 51- 57 p.
2. F. Földi Rita: (2003)A REY- féle összetett figura és felismerési próba neuropszichológiai alkalmazási lehetőségei. Ideggyógyászati Szemle 56 évf. 3-4 szám , impakt faktor:1
3. F. Földi Rita.: (2004) Neuropszichológiai vizsgálatok jelentősége a tanulási és viselkedészavarok differenciál- diagnosztikájában. Magyar Pszichológiai Szemle 2004 .3. szám
4. F. Földi Rita: (2005) A tanulási zavarok differenciáldiagnosztikája neuropszichológiai eljárásokkal. Fejlesztő Pedagógia, 2005. 2.szám
5. F. Földi Rita: (2008) Fegyelem és megbocsájtás. Református pedagógia. IX évf. 1-2 szám. (p.12-15) rpi.reformatus.hu/portal/page.php?167
6. Barthel Betty – Bognár Alíz – Rácz Katalin – Fodorné Dr. Földi Rita:
7. Alapozó Terápia kontra értelmi akadályozottság? Gyógypedagógiai Szemle 2009/1 (p.26)
8. F. Földi Rita: (2010) Belső szabályozás önfegyelem alakulása. Magyar Református Nevelés X évf. 4. sz.36-38.o.
9. F. Földi, R. (2011) Analysis of hyperactive children’s projective drawings. Confinia Psychopathologica Borderland of Psychiatry.Volom 1-No.1-2011/1, p.87-107)
10. Rácz Katalin, F. Földi Rita, Barthel Betty : (2011) A vesztiburális rendszer érettségének vizsgálata iskolaérett és iskolaéretlen gyermekeknél. An inquiry of the vestibural system's maturity at school matured and immatured children Magyar Sporttudományi Szemle 2011/4 (p-16-21)
11. Rácz Katalin, F. Földi Rita, Barthel Betty : (2012) A beszéd- és mozgásfejlődés összefüggései, Gyógypedagógiai Szemle 2012/2 (136-141. o.)
12. Rácz Katalin - Barthel Betty – F. Földi Rita: (2012) Az alapozó terápia hatásai az iskolai felkészültségre. Fejlesztő pedagógia. 23 évf. 3 szám/2012 (4-15. o.)
Conference Proceedings (Printed and Electronic)
1. F. Földi Rita: (1992)Testnevelési játékok kéziszerrel és anélkül, illetveszerepük a koordinációs képességek és a pszichikus alapfunkciók fejlesztésében. III. Országos Módszertani konferencia, MTE Budapest 1992. előadás-kivonatok 19- 39p.
2. F. Földi Rita: Mozgásos játékok szerepe a pszichikus alapfunkciókban. Magyar Pszichológiai Társaság XI. Országos Tudományos Nagygyűlése Budapest, 1993.
3. F. Földi Rita: (1996) Mozgásterápiák a korai fejlesztésben. in: Tanulási nehézségek,magatartási zavarok. Korai Fejlesztők Országos Konferenciája, Pécs 1996. előadás kivonat 21-22. p
4. F. Földi Rita: (1996)Az egyensúlyozás stimulálásának lehetősége a testnevelési játékokban. Magyar Pszichológiai Társaság XII. Országos Tudományos Nagygyűlése 1996. 153- 154. p.
5. F . Földi Rita: Hiperaktivitás és tanulási zavarok összefüggései in:Pozitív Egyesület, Országos Konferencia anyaga, előadás kivonat. 1998
6. F. Földi Rita: Hiperaktivitás és tanulási zavarok Országos Pszichológus Nagygyűlés 1998, rezümé 167.o
7. Földi Rita: A mozgás szerepe és jelentősége az óvodai programokban in: MTE Az óvodák jelene és jövője szakmai konferencia Budapest, 1998 ( p. 82-88)
8. Földi Rita: (1998) A fülzúgás kognitív terápiája. Tinnitus Konferencia, Budapest, Konferencia anyag MEDITON KFT
9. F. Földi Rita (1999) Mozdul, majd megszólal. Mozgás, megelőzés, Nemzetközi Szakmai Konferencia MTE.
10. F. Földi Rita A tanulási zavarok azonosítása. Országos Közoktatási Konferencia, Konferenciaanyag 2000. Miskolc, 2000 okt. 17
11. F. Földi Rita:(2000) Figyelemhiány és hiperaktivitás. In,: Háttéranyagok a POZITÍV Országos Konferenciájához, Budapest, 2000 ( P. 9-11)
12. F. Földi Rita: (2002) Résztárgyészlelés és hiperaktivitás in: Szexualitáspszichoanalízis és a társadalomtudományok tükrében Pszichoanalitikus Konferencia, Animula Budapest. p 131-134
13. Rácz K., Barthel B., Földi R., Marton É. : Nagycsoportos óvodások egyensúlyozó- és figyelmi képessége közötti korreláció vizsgálata. 36. Mozgásbiológiai Konferencia, Budapest, 2006. április 27-28
14. Barthel B, Rácz K., Marton-Dévényi É., Földi R.: Az Alpozó Terápia hatásmechanizmusának vizsgálata – módszertani megfontolások 36. Mozgásbiológiai Konferencia, Budapest, 2006. április 27-28.
15. Barthel, Betty; Rácz, Katalin; Marton-Dévényi, Éva; Földi, Rita: Methodische Überlegungen zur Untersuchung des Wirkungsmechanismus der "Basic Therapy" – poszterprezentáció.
16. 2.Tagung Internationale Sonderpädagogik" in Kombination mit der "43. Arbeitstagung der DozentInnen der Sonderpädagogik deutschsprachiger Länder" vom 28. - 30.09.2006 Wien
17. Rácz K.,Barthel B., Földi R., Marton É.:.(2006) The Research of the Correlation Between the Balancing and Attention Ability of Nursery School Children Aged From 5 Years to 6 Years 4 Months, 17. th. International Congress on Sport Sciences, Budapest, april 21-22.,
18. Rácz K.,Barthel B., Földi R., Marton É: (2006)The Comparative Research of the Results of the Kinetic Survey Among Children Between the Age of 5 and the Age of 6 Years 4 Months. Congresse of the ECSS, Lausanne
19. Rácz K., Földi R.: Rey komplex ábrateszt eredményeinek összehasonlító az vizsgálata iskolaérettség tükrében, Mozgásbiológiai Konferencia, Szarvas, 2007. november 14-15.
20. F. Földi Rita (2007) Untersuchung die Intelligenz-struktur und Neuropsychologischen Methoden.bei hyperaktiven Kinder..- Pedagogische Möglichkeiten, Internationalen Kongress"Pädagogische Professionalität und sonderpädagogische Kompetenz vor neuen Herausforderungen" Humbold Univärsität Berlin, 15-17. 11. 2007
21. Katalin Rácz, Rita Földi (2008) Comparative Analysing of the Results of the Rey Complex Figure Test in the Mirror of School Maturity 18. th. International Conference on Sport Sciences for Students, Budapest, 2008. április 25-26.
22. F. Földi Rita (2010) Mozgás és vizuális észlelés kapcsolata. ADHD Konferencia , Budapest. 2010. szeptember 29 www.adhd-magyarorszag.com/FILES/5szakcsal/mozgasvizualis.doc
23. F. Földi Rita (2008) A hiperaktív gyermekek helyzete Magyarországon, törvényi változások. in. A fejlődés egyéni útjai a közoktatásban. Logopédiai és pedagógiai napok. Sopron. Konferenciakötet az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával. Kiadó: „Fogjuk a kezed egyesület. Sopron. (p-119-127).
24. Rácz Katalin, Földi Rita: (2008) Rey komplex ábrateszt eredményeinek összehasonlító vizsgálata az iskolaérettség tükrében. Sporttudomány, neveléstudomány a gyakorlatért 37. Mozgásbiológiai Konferencia – különkiadás 91-99. old.
25. Katalin Rácz, Rita Földi – (2008)Comparative Analysing of the Results of the Rey Complex Figure Test in the Mirror of School Maturity 18. th. International Conference on Sport Sciences for Students, Budapest, 2008. április 25-26. Sporttudomány, Neveléstudomány a gyakorlatért, 37. Mozgásbiológiai Konferencia Kiadványfüzete, 2008. (91-99 old)
26. F. Földi Rita (2011) Szenvedélybetegség a társadalom kórtünete. Veszélyeztetett ifjúság, veszélyeztetett társadalom. Péceli Csökmei kör nyári konferenciája. 2011. augusztus 20-21.pedagogiai-tarsasag.hu/index.php?option=com
27. F.Földi Rita: (2012) Amikor a puzzle darabok nem illenek össze, avagy a mozaikcsaládok nehézségei. in. Cseppben a tenger XVI. Budapesti Pszichológiai Napok.101.o.
28. F. Földi Rita: (2012) Kasztráló anya. Generáció konferencia, Kecskemét 2012. április 13-15, www.generaciokonferencia.hu/
1. F. Földi Rita: Testnevelési játékok szerepe a koordinációs képességek és a pszichikus alapfunkciók fejlesztésében. Óvodai Nevelés 1993. 1.sz. 6- 9.p.
2. Földi Rita: Az érzékek közötti asszociáció fejlesztése. Csengőszó.1994. II. évf. 21- 24. p.
3. F. Földi Rita: Hiperaktivitás vagy mozgékonyság BOA Módszertani füzetek 1996. 3- 4. sz. 1- 6. p.
4. F. Földi Rita: Komplexitás az óvodai foglalkozásokon. Óvodai Nevelés 1997.1.sz.
5. F. Földi Rita: Hiperaktivitás az Óvodában. Óvodai Nevelés, 1997 10.sz.3- 11.
6. F. Földi Rita: Hiperaktív gyerekek fejlesztése az óvodában Óvodai Nevelés 1998 5. Sz.
7. Földi Rita: A korai felismerés és fejlesztés jelentősége. Montessori műhely 1999/1
8. F. Földi Rita: A szexualitás fejlődéspszichológiája,
9. A Szív .Jezsuita lelkiségi és kulturális folyóirat, 2010 május
10. F.Földi Rita: Te vagy az igazi?
11. A Szív. Jezsuita lelkiségi és kulturális folyóirat, 2010 szeptember.
1. F. Földi Rita: Tanárverések és a politika felelőssége. Magyar Nemzet, 2008.06.04.
2. F. Földi Rita: A politikai elit felelőssége és a devianciák. Magyar Nemzet, 2008 08.26.
3. F. Földi Rita: Egy nemes küldetés. Magyar Nemzet, 2009.03.03.
4. F. Földi Rita: Vitatott nemi szerepek az óvodai nevelésben. Magyar Nemzet, 2010 március 5.
5. F. Földi Rita: Gyurcsány újra önmagát értelmezte. Magyar Nemzet, 2010. március 24.
6. F. Földi Rita: Szenvedélybetegségek, a társadalom kórtünete. Magyar Nemzet, 2010 okt. 28.
7. F. Földi Rita: Battonya: egy bűncselekmény margójára. Magyar Nemzet, 2011 november 2.
8. F. Földi Rita: Erőszak és konfliktuskezelés a családban. Magyar Nemzet, 2012. szeptember 4.
Book Reviews
F. Földi Rita: Ronald J. Comer: A lélek betegségei. Pszichoterápia, 2001. október
F. Földi Rita: Alan Baddeley: Az emberi emlékezet. Pszichoterápia, 2002. április
Academic and public Appearances (Live and Electronic)
Népszabadság 2002. március 14. http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:6vlHNyu8qfcJ:nol.hu/archivum/archiv-53353+&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu
168 óra. 2011. július 3 http://m.168ora.hu/tudas/fogyokura-hamburgerado-dukan-dieta-dieta-stahl-judit-termekdij-tulsuly-78075.html?print=1
F. Földi Rita: Tanárverések és a politika felelőssége. Magyar Nemzet, 2008.06.04.
F. Földi Rita: A politikai elit felelőssége és a devianciák. Magyar Nemzet, 2008 08.26.
F. Földi Rita: Egy nemes küldetés. Magyar Nemzet, 2009.03.03.
F. Földi Rita: Vitatott nemi szerepek az óvodai nevelésben. Magyar Nemzet, 2010 március 5
F. Földi Rita: Gyurcsány újra önmagát értelmezte. Magyar Nemzet, 2010. március 24.
F. Földi Rita: Szenvedélybetegségek, a társadalom kórtünete. Magyar Nemzet, 2010 október. 28.
F. Földi Rita: Battonya: egy bűncselekmény margójára. Magyar Nemzet, 2011 november.2
F. Földi Rita: Erőszak és konfliktuskezelés a családban. Magyar Nemzet, 2012. szeptember 4.