Cím: egyetemi tanár Nem: nő Születési év: 1956 Születési hely: Budapest Email-cím(ek): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Hivatali telefonszám:
Doktori tanulmányok
MTA Doktora, DSc, 2015
Doktori (PhD/CSc) védés éve: 1995 Tudományág: Pszichológia Disszertáció címe: A versengésre vonatkozó tudományos és implicit elméletek Oklevelet kiállító intézmény: Magyar Tudományos Akadémia
MA-tanulmányok MA-fokozat megszerzésének éve: 1980 Tudományág(ak): Pszichológia Oklevelet kiállító intézmény: Eötvös Loránd Tudományegyetem
Egyéb tanulmányok és képesítések
Intézmény
Képesítés
Év
Magyar Tudományos Akadémia
MTA Doktora
2015
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Habilitáció
2006
Országos Szakvizsgabizottság
Pszichoterapeuta Szakvizsga
2001
Haynal Imre Egészségtudományi Egyetem
Felnőtt Klinikai és Mentálhigiéniai Szakpszichológus
1998
Magyar Pszichodráma Egyesület
Pszichodráma pszichoterapeuta
1991
Munkatapasztalat Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem Kar: Bölcsészettudományi Kar Intézet: Pszichológiai Intézet Tanszék: Szociálpszichológiai és Interkulturális Pszichológiai Tanszék Beosztás:egyetemi tanár
Jelenlegi munkaadó: Eötvös Loránd Kutatási Hálózat Természettudományi Kutatóközpont Intézet: Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet Csoport: Társadalom és Kulturális Pszichológiai Csoport Beosztás: Tudományos tanácsadó, Csoportvezető
Korábbi munkaadó: Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar Beosztás: egyetemi tanár, kutatócsoport vezető (2003-2020)
Korábbi Munkaadó: Szegedi Tudományegyetem, Pszichológia Tanszék: egyetemi docens, Szociál-és Szervezetlélektani Tanszéki Csoport vezető (1997-2003)
Kutatási és oktatási szakterületek
Kutatási területek
A versengés pszichológiája: ezen belül: A konstruktív és destruktív versengés; A kooperatív versengés pszichológiája; A versengés kulturális különbségei; A versengési attitűdök; Győzelem és vesztés pszichológiája; A versengés és a pszichés és szomatikus egészség kapcsolata; A gazdasági versengés percepciója; Versengés az üzleti életben; A szabálytartó és szabályáthágó versengés; Versengés időskorban; Versengés kisgyermekkorban; Implicit elméletek a versengésről; A versengő és nem versengő ember prototípusa; A tehetséges gyerekek versengő magatartása; A versengés a pszichoanalízis tükrében; Állampolgáriság; Ifjúsági aktivizmus.
Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel
2020-2024 A versengő magatartás mintázatai fejlődéslélektani és szocio-kulturális megközelítésben: az egyén és a társadalom kölcsönhatásai (NKFIH- OTKA-K 135963) Projekt vezető: Fülöp Márta
2016-2019 Youth Activism, engagement and the development of new civic learning spaces. Leverhulme Foundation. Anglia. Projektvezető: Ian Davis, University of York, Anglia
2015-2019 The individual, situational and sociocultural determinants of psychologically and somatically healthy competition. OTKA (K-111 789) Projektvezető: Fülöp Márta
2013-2016 „Öregedés a versengő társadalomban: a kockázatvállalást kísérő pszichofiziológiai folyamatok” című OTKA (K 104332) pályázat. Projektvezető: Molnár Márk
2010-2012 Az együttműködve versengő európai állampolgár TÁMOP – 4.2.1/B-09/1 KMR- 2010-0003. Elemi alprojekt vezetője: Fülöp Márta, Fő projekt: Európai Léptekkel a Tudásért, ELTE
2009-2013 A szabálytartó és a szabályokat nem betartó versengés személyiségbeli, életkori, szituatív és kulturális meghatározói OTKA (K 77691). Projektvezető: Fülöp Márta
2007-2010 Is citizenship education necessary? Investigation of teachers’ and students’ ideas related to citizenship education. Direction General de Investigacion Cientifica y Tecnica (CSE J2007-64719/EDUC) Projekt vezető: Prof. Alejandra Navarro, Autonomous University of Madrid, Spain
2007-2009 Social Capital within the Visegrad Context: cooperation and competition seen by the future generation of business people. International Visegrad Fund. Projektvezető: Márta Fülöp
2004-2007 A versenyképesség egyéni, intézményes és társadalmi determinánsai. NKFP 5/049/2004) Projekt vezető: Fülöp Márta
2004-2007 A konstruktív versengés családi és intézményes szocializációja a kisgyerekkortól a fiatal felnőttkorig különös tekintettel a győzelem és vesztés kezelésére. OTKA (T46603). Projektvezető: Fülöp Márta
2003-2004 A versengés és együttműködés mint tanulási motivácó és társas készség az iskolában. Oktatási Minisztérium. Projektvezető: Fülöp Márta
2002-2005 Megismerési és viselkedési folyamatok időskorban: döntés, versengés, újdonságészlelés és a változó társadalmi körülmények. (NKFP 2002,5/0071) Projektvezető: Czigler István
2002-2005 British Academy: Integrating Migrants across Europe: Optimizing Support Networks for Political, Psychological and Educational Adjustment in Six Western, Central and Eastern European Nations. Projektvezető: Robin Goodwin, Brunel University, London
2000-2003 Brit Tudományos Akadémia, Magyar Tudományos Akadémia, Szlovén Tudományos Akadémia: Teachers' professional and personal discourses in the area of competition and cooperation: A comparative study of the UK, Hungary and Slovenia.Témavezetők: Dr. Fülöp Márta, Dr. Alistair Ross (Metropolitan University, London) és Marjanca Pergar Kuscer (University of Ljubljana)
2002-2003 Academic Competition in Hong Kong: Comparative and Developmental Perspectives. Prof. David Watkins-sal. Small Project Funding Program, University of Hong Kong
2000-2003 Johann Jacobs Foundation “Adolescents' and Young Adults' Concepts on Competition”
1999-2002 British Council és Magyar Ösztöndíj Tanács “A vállalkozásra való felkészítés és az állampolgáriság közötti interakció Angliában és Magyarországon” Prof. Alistair Ross, Merryn Hutchins, University of North London és Ian Davis, University of York, valamint Berkics Mihály, MTA Pszichológiai Intézet közreműködésével. Projektvezetők: Ian Davies és Fülöp Márta
1999-2003 Országos Tudományos Kutatási Alap: “ A versengésre vonatkozó nézetek a társadalmi-politikai változások tükrében, kultúrközi összehasonlításban” ( T 029876)
1997-1998 The Magnus Bergwall Foundation “Situated cognition and Learning and the Japanese concepts on learning” prof. Ference Martonnal, Göteborgi Egyetem, Svédország
1995-1996 Országos Kiemelésű Társadalomtudományi Kutatások "A serdülő és ifjú korosztály versengéssel kapcsolatos nézetei a politikai változások tükrében"
1994-1995 Wilhelm and Martina Lundgrens Scientific Foundation "The Phenomenography of Literary Understanding" című Prof. Ference Martonnal (University of Göteborg, Svédország) és Maj Asplunddal (University of Göteborg, Svédország) folytatott kutatásra
1993-1994 Országos Tudományos Kutatási Alap támogatása "A magyarországi zsidó identitás szociálpszichológiai sajátosságainak feltárása" című Dr. Erős Ferenccel, (MTA Pszichológiai Intézet) folytatott kutatás
1991-1994 Országos Tudományos Kutatási Alap támogatása"A rivalizáció elenségének szociálpszichológiai vizsgálata..." című kutatásra
1990-1991 MTA Soros Alapítvány, Társadalomtudományi ösztöndíj „A versengés szociálpszichológiája" című kutatásra
Oktatásszervezés, tudományszervezés
Konzulensi tevékenység
2020 International Society for the Study of Behavioral Development, Distinguished Scientific Award Committee, tag
2019 La Caixa Foundation, Postdoctoral Junior Leader Programme, értékelő szakértő
2018 H2020-MSCA-ITN-2018, Marie Skłodowska-Curie Work Programme, értékelő szakértő
2018 International Society for the Study of Behavioral Development, Distinguished Scientific Award Committee, tag
2017 International Society for the Study of Behavioral Development, Distinguished Scientific Award Committee, tag
2017 Slovenian Research Agency, remote reviewer, 2017 public call
2016 Slovenian Research Agency, remote reviewer, 2016 public call
2016 International Society for the Study of Behavioral Development, Distinguished Scientific Award Committee, tag
2016 H2020-MSCA-INTERNATIONAL TRAINIING NETWORKS- 2016, Marie Skłodowska-Curie Work Programme, értékelő szakértő
2015 European Science Foundation COST (Cooperation in Science and Technology) -Action Open Call 2015, értékelő szakértő
2015 H2020-YOUNGSOCIETY-2015, értékelő szakértő
2015 H2020-MSCA-INTERNATIONAL TRAINIING NETWORKS-2015, Marie Skłodowska-Curie Work Programme, értékelő szakértő
Psychological Studies(official journal of the National Academy of Psychology (NAOP), India, (2020 óta),Szerkesztőbizottsági Tag
Hazai bizottságok/szervezetek vezetősége
2011-2023 Magyar Tudományosság Külföldön MTA Elnöki Bizottság, Domus Kuratórium, Tag
2014-2024 MTA Pszichológiai Bizottság, Tag
2013 -tól Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Doktori és Habilitációs Bizottság, Külső Tag
2013-tól Magyar Pszichológiai Társaság, Nemzetközi Ügyek Titkára
2013-tól Magyar Pszichológiai Társaság, Elnökségi Tag
2016-tól Efpa (European Federation of Psychologists): a Magyar Pszichológiai Társaság Képviselője
Nemzetközi bizottságok/szervezetek vezetősége
2016-2024 International Association for Cross-Cultural Psychology, Főtitkár
2020-2022 Children’s Identity and Citizenship: European Association, Megválasztott Elnök (2022-ben elnök)
2008-tól Children’s Identity and Citizenship: European Association, Kutatási és Publikációs Titkár
2011-től International Society for the Study of Behavioral Development, Regionális Képviselő
2018-2021 COST OC-2018-1-22727 Transnational Collaboration on Bullying, Migration And Integration at School Level (TRIBES), az Irányító Testület Tagja
2020-2022 Citizenship Education in the Context of European Values – The Educational Aspect, Jean Monnet Network Erasmus +, Vezetőségi Tag
2020-2022 Romanian Youth Academy, a Tanácsadó Testület Tagja
Szakmai társaságok tagsága
Magyar Pszichológai Társaság
Magyar Pszichoanalitikus Egyesület
International Association for Cross-Cultural Psychology
Children’s Identity and Citizenship: European Association
International Association of Applied Psychology
International Society for the Study of Behavioral Development
Association for Psychological Science
Konferencia szervezés
2000 6th Fenno-Hungarian Conference főszervezője, Szegedi Tudományegyetem, Pszichológia Tanszék. Április 14-16
2002 Magyar Pszichológiai Társaság Országos Nagygyűlése, Programbizottság és Tudományos Bizottság tagja, május 30-június 3, Szeged Children's Identity and Citizenship for Europe 4th Conference, Budapest. Május 15-18, a helyi szervezőbizottság elnöke, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
2003 Europe of many cultures. Fifth European Conference of the Children's Identity and Citizenship for Europe, Braga, Portugália. Május 8-11, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja International Association of Cross-Cultural Psychology VIth Regional Congress, Budapest. Július 12-16, a konferencia elnöke, a Szervezőbizottság tagja, a Tudományos Bizottság elnöke
2004 Sixth European Conference of the Children's Identity and Citizenship for Europe, Krakkó, Lengyelország. Május 17-20, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
2005 International Association for Cross Cultural Psychology VIIth Regional Congress, San Sebastian, Spanyolország. Július 12-16, a Tudományos Bizottság tagja Seventh European Congress of the Children’s Identity and Citizenship for Europe, Ljubljana, Szlovénia. Május 19-21, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
2006
New Researchers for the New Europe, First International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, Riga, Lettország. Május 24-25, a konferencia Elnöke.
Eighth European Conference of the CiCe Erasmus Thematic Network Children’s Identity and Citizenship in Europe. Citizens of Europe and the World: Teaching European and Global Citizenship, Latvijas Universitate, Riga, Lettország. Május 25- 27, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
2007
Children’s Identity and Citizenship in the Visegrád Context. Presov University, Szlovákia. Április 25-27, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja Ninth European Conference of the CiCe Erasmus Thematic Network. Citizenship Education in Society. Université Paul-Valery Montpellier, Franciaország. Május 23-24, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
New Research for the New Europe, Second International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, Université Paul-Valery Montpellier, Franciaország. Május 23-24, a konferencia Elnöke
2008 New Research for the New Europe, Third International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, University of Istanbul, Istanbul, Törökország. Május 24-25, a konferencia Elnöke 10th European Conference of Children’s Identity and Citizenship in Europe. Május 29-31, Isztanbul, Törökország. A konferencia Tudományos Bizottságának tagja 19th International Congress for Cross-Cultural Psychology, International University, Bremen, Németország. Július 27-31, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
2009 New Research for the New Europe, Fourth International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, Malmö University, Malmö, Svédország. Május 20-21, a konferencia elnöke 11th European Conference of Children’s Identity and Citizenship in Europe. Malmö University, Malmö, Svédország. Május 21-23, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
2010 International Symposium on Women’s Education in Turkey and Japan for Social Development’ Canakkale Oneksiz Mart University, Törökország. Október 6-8, a Tudományos Bizottság tagja New Research for the New Europe, Fifth International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, Universitat Autonoma de Barcelona, Barcelona, Spanyolország. Május 20-21, a konferencia Elnöke. 12th European Conference of Children’s Identity and Citizenship in Europe. Universitat Autonoma de Barcelona, Barcelona, Spanyolország. Május 20-21, a konferencia Elnöke.
2011
13th European Conference of Children’s Identity and Citizenship Regional Conference ’Global Citizenship’ Coimbra, Portugália. Január 18, a konferencia Tudományos Bizottságának a tagja
6th Conference on Woman in Culture. University of Gdansk, Lengyelország. Március 8.,a konferencia Tudományos Bizottságának tagja.
International Association of Cross-Cultural Psychology, Istanbul, Törökország. Június 30-Július, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
Magyar Pszichológiai Társaság XX. Jubileumi Nagygyűlés, Budapest. Május 25-27, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
3rd South European and Mediterranean Citizenship Education Conference. Patras, Görögország. Május 6-8, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
13th Conference of the Children’s Identity and Citizenship in Europe Network, Dublin, Írország. Június 9-11, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
New Researchers for the New Europe, Sixth International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, Dublin, Írország. Június 8-9, a konferencia Elnöke
2012
14th Annual CiCe Network Conference, Creating Communities: Local, national, global. University of York, York, UK. Május 24-26, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
CiCe Seventh Annual Research Student Conference. University of York, York, UK. Május 23-24, A konferencia Elnöke
Magyar Pszichológiai Társaság Magyar Pszichológiai Társaság XXI. Országos Nagygyűlés. Szombathely. Május 30-június 1. A konferencia Tudományos Bizottságának tagja
2013
CiCe 8th Annual Research Student Conference, Lisszabon, Portugália. Június 12-14, a konferencia elnöke
15th Annual CiCe Network Conference, Identities and citizenship education: Controversy, crisis and challenges, Lisszabon, Portugália. Június 14-16, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
ISSBD Regional Workshop on “Interpersonal dynamics in childhood and adolecence” Budapest, Magyarország. Szeptember 12 - 14
Magyar Pszichológiai Társaság XXII. Nagygyűlése, Budapest. A konferencia Tudományos Bizottságának tagja
2014 Magyar Pszichológiai Társaság XXIII. Nagygyűlése. Marosvásárhely. Május 14-18, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
The International Association of Cognitive Education and Psychology (IACEP), Budapest. Június 19-20, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
CiCe Ninth Annual Research Student Summer School and Conference, University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Lengyelország. Június 10-12, a Nyári Egyetem és a konferencia Elnöke
16th Annual CiCe Network Conference, Innovative Practice and Research Trends in Identity, Citizenship and Education, University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Lengyelország. Június 12-14, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
2015 Magyar Pszichológiai Társaság XXIV. Nagygyűlése. Eger. Május 28-30, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
Appearance Matters International Symposium COST-Action, Budapest. Április 13-14, a konferencia fő szervezője
European Congress of Psychology, Milanó, Olaszország. Július 7-10, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network Conference, Korinthos, Görögország. Szeptember 3-4, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
2016
Magyar Pszichológiai Társaság XXV. Nagygyűlése. Budapest. Június 2-4, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
7th International Congress of Psychologists of Slovenia: Applied Neuropsychology: Between Small and Big Networks, Crnja Gora, Szlovénia. Szeptember 19-21, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network Conference, Madrid, Spanyolország. Június 14-16, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network 1st Research Student Conference, Madrid, Spanyolország. Június 16-18, a konferencia Elnöke
2017
Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network Conference, University College VIVES, Brugge, Belgium. Június 7-9, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) andJean Monnet Cice Network 2nd Research Student Conference. University College VIVES, Brugge, Belgium. Június 7-9, a konferencia Elnöke
9th European Regional Conference of the International Association of Cross-Cultural Psychology, Varsó, Lengyelország. Július 16-19, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
2018
20th Annual Children’s Identity and Citizenship European Association and 2nd Joint CitizED Association Conference Citizenship & Identity in a ‘Post-Truth’ World, Varsó, Lengyelország. Május 10-12, a Tudományos Bizottság tagja
Second International Conference: Healthier Societies Fostering Healthy Organizations: A cross-cultural perspective. Firenze, Olaszország. Augusztus 30-Szeptember 1, a Tudományos Bizottság tagja
2019
21th Annual Children’s Identity and Citizenship European Association Citizenship & Identity in a ‘Post-Truth’ World, Prága, Cseh Köztársaság, a konferencia Tudományos Bizottságának tagja
Youth Activism, engagement and the development of new civic learning. Leverhulme Trust Conference. Június 25-27, Research Centre of Natural Sciences. Budapest. A konferencia szervezője és a tudományos bizottság tagja.
2020
International Congress of Psychology, Prága, Cseh Köztársaság, a nemzetközi Tanácsadó Testület tagja
Nyelvtudás
Nyelv
Nyelvtudás szintje és fajtája
Angol
felsőfok
Német
alapfok
Díjak és kitüntetések
Díj vagy kitüntetés neve
Kiadó intézmény
Elnyerés éve
Akadémiai Díj, "Személyiségfejlesztő kiscsoportok a művelődési hátrány csökkentésére" című téma keretében írt tanulmányra
MTA
1980
Széchenyi Professzori Ösztöndíj
Oktatási Minisztérium
2000-2003
Tiszteletbeli Professzor
Tianjin Normal University, Institute for Psychology, Kína
2004
„Legjobb külföldi előadó”
Brunel University, Department of Human Sciences, Cross-Cultural Psychology Master of Science Course, London, UK
2002, 2003, 2004, 2005, 2006
„Legjobb konferencia előadás” Díj (Best Paper Award)
The 3rd International Conference on Advanced and Sytematic Research – ECNSI-2009. November 12-14, Zadar, Horvátország.
2009
Gordon Allport Intergroup Relations Prize
The Society for the Psychological Study of Social Issues (Michelle Gelfand, University of Maryland, USA és munkatársaival közösen)
2012
Scientific Award of Excellence in Research
ISCTE- University Institute of Lisbon, CIES-IUL, Lisbon, Portugal a Robin Goodwinnel és munkatársaival (2012) közösen publikált tanulmányért
2013
Sapere Aude Díj, kiemelkedő kutatási tevékenységért
Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógia és Pszichológiai Kar
2013
Ranschburg Pál Emlékdíj kiemelkedő oktatói és kutatói tevékenységért
Magyar Pszichológiai Társaság
2018
Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben
Időszak
Intézmény
Tevékenység
1992
Göteborgi Egyetem Nevelési és Neveléskutatási Intézet
Prof. Ference Marton meghívására 1 hónapon át Vendégkutató
1993, 1994, 1996, 1999
MTA és a Finn Tudományos Akadémia csereegyezménye keretében
1 hónapos ('93 és '94) és 2 hetes ('96 és '99) finnországi ösztöndíj
1993
Wenner-Gren Center, Stockholm
1 hónapos vendégkutatói ösztöndíja a prof.Ference Martonnal folytatott közös kutatás elősegítésére
1994
University of Göteborg, Svédország
"Recent Development of Qualitative Research" című 1hónapos nemzetközi workshop
1996-1997
Tohoku Fukushi University, Department of Psychology and Social Welfare, Sendai, Japan
Japan Foundation 1 éves kutatói ösztöndíja a "Concepts on Competition in Japan" című kutatásra
1997-1998
Center for Advanced Study in the Behavioral Sciences, Stanford, USA
Lindzey-Fellow
2001, 2004
Az MTA és a Kínai Tudományos Akadémia csereegyezménye keretében
2 hetes kínai ösztöndíj
2004
Faculty of Sociology and Social Psychology, Kansai University, Osaka, Japán
vendégprofesszor 5 hónapra
2005
Freie Universitet, Berlin, Németország
1 hetes vendégkutatói meghívás
2006
Université Champagne-Ardenne, Reims
Workshop on Economic Psychology, “Perception of competition in the business world”
2007, 2008, 2010, 2011
Autonomous University of Madrid, Faculty of Developmental Psychology and Education
2 hetes vendégprofesszori meghívás az spanyol Oktatási Minisztérium „Excellence Programjának” keretében
2007
University of Gdansk, Cross-Cultural Psychology Summer School, Lengyelország
1 hét vendégprofesszor
2008
2nd Summer School „Appreciating Diversity”, University of Gdansk, Lengyelország
1 hét vendégprofesszor
2008, 2009
Brunel University, London
1 hét vendégoktató Erasmus keretében
2008, 2010
University of Rome ’La Sapienza” , Faculty of Psychology
Citizenship Doctoral Programme
2008
University of Zagreb, Doctoral School of the Faculty of Teacher
Oktató doktori iskolában
2009
Canakkale Onsekiz Mart University, Doctoral School of Educational Studies, Faculty of Education, Törökország
Oktató doktori iskolában
2010, 2015
Brunel University, London
10 nap vendégoktató Erasmus keretében
2011
University of Gdansk, Lengyelország
9 nap vendégoktató Erasmus keretében
2013, 2014
University of International Business and Economics, Peking, Kína
1 hónap vendégprofesszor
2014
S. Toraighyrov State University,Pavlodar, Kazahsztán
4 hét vendégoktató (március/október)
2014, 2017
Faculty of Pychology, University of Vienna, Ausztria
8 nap és 5 nap vendégoktató Erasmus keretében
2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
University of International Business and Economics, Peking, Kína
2 hét meghívott vendégprofesszor
2016, 2017, 2019
Brunel University, London
5 nap vendégoktató Erasmus keretében
2019
International Centre of Sociocultural Research, Higher School of Economics, Moszkva, Oroszország
5 nap meghívott vendégprofesszor
2020
Centre of Evolution and Culture, Brunel University, London
5 nap vendégoktató Erasmus keretében
Doktori témavezetések
Doktori hallgató neve, intézmény
Kutatási téma / Disszertáció címe
Védés éve
Zehava Toren, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
The reproduction of class structure through artwork in Israeli Kindergartens
2000
Ilana Bluma Navon, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
The Developmental Failure in the Interaction between Cognition and Affectivity in Adolescence
2001
Yaffa Shabat, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
Factors which influence social adjustment of blind and visually impaired children in integrative frameworks in Israel
2002
Adi Shulkin, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
The effect of the ability to synchronise regular beat to the kinaesthetic system, on the improvement of learning abilities
2002
Sarit Segal, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
Epistemic authority of adolescent girls and psychological effectiveness of aerobic fitness
2002
Dafna Hammer-Budnaro, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
Improving the chances of success among adolescents at risk of scholastic failure: an intervention program
2003
Yosef Hezy, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
Opposition, anger and aggression among Ethiopean immigrant youth
2003
Israel Azaria, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
Factors predicting success in achievement tasks in school
2003
Shelly Nordheim, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
Social integration between student with special needs and ordinary students
2003
Racheli Cohen, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
Satisfaction of therapists working in educational frameworks as a function of professional identity and interpersonal relations with the principal
2003
Hissy Abramovsky, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
Enhancing ego-mastery through music therapy of primary enuresis-balancing restraint and flowing
2004
Berkics Mihály, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pszichológiai Doktori Iskola
A társadalmi viszonyok és a társadalomban zajló versengés igazságosságának az észlelése
2010
Orosz Gábor, ELTE Pszichológiai Doktori Iskola és Ecole Doctorale SHS, Université de Reims, Champagne-Ardenne
Social Representation of competition, fraud, and academic cheating of French and Hungarian Citizens
2010
Sándor Mónika, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pszichológiai Doktori Iskola
A versengés, a győzelem és a vesztés fogalma kisiskolás korban
2010
Sebestyén Nóra, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pszichológiai Doktori Iskola
A perfekcionizmus, a tanulmányi motiváció, az attribúciós folyamat, a versengés és a pszichológiai jól-lét kapcsolatának vizsgálata magyar és kínai diákok között
2016
Nagy Tamás, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pszichológiai Doktori Iskola
A versengést és győzelmet kísérő pozitív stressz pszichofiziológiája
2016
Richter Júlia, Pécsi Tudományegyetem. Pszichológiai Doktori Iskola
Trauma pszichoanalitikus megközeltésben
2022
Csicsovszkiné Szilasi Judit, ELTE Pszichológiai Doktori Iskola
Visszailleszkedési kultúrsokk kettős perspektívából
2022
Olena Shkliaeva, ELTE Pszichológiai Doktori iskola
Social Factors of Integration to workplaces in Hungary and in the Hungarian society for immigrants and sojourners
2022
Mariem Jibeli, ELTE Pszichológiai Doktori Iskola
Acculturation of the Arab immigrants into the Hungarian society: cooperation and competition strategies
2024
Lakatos Miklós, ELTE Pszichológiai Doktori Iskola
Az együttműködő versengés és az önfejlődésre koncentráló vezetők szerepe a fenntarthatóságban a biztonsági tanulmányok tükrében
2024
Cristina Greculescu, Bremen International Graduate School of Social Sciences (co-supervisor)
Teaching Grit: Examining the Effects of a School-based Intervention to Foster Grit
2022
Opponencia doktori védéseken
Doktori hallgató neve, intézmény
Kutatási téma / Disszertáció címe
Védés éve
F. Lassú Zsuzsa, ELTE
Barátok és barátnők - együtt és egymás ellen: Nemi különbségek vizsgálata baráti kapcsolatokban
2003
Inántsy Pap Judit, Debreceni Egyetem
Óvodás korú gyerekek társas kapcsolatainak vizsgálata. Kötődés, társas helyzet, kapcsolat tudatosság
2004
Czike Bernadett, ELTE, Pedagógiai Doktori Iskola
A pedagógus szerep változása
2005
Takáts István, Pécsi Tudományegyetem
Az Ötödik Rend - ifjúságának és pedagógusainak versengése
2006
Katona Nóra, ELTE Pszichológiai Doktori Iskola
Student styles and socialization: a comparative study
2007
Dafna Perry, ELTE
Screening tools for school readiness among Ethiopian and Israeli preschool children
2008
Csukonyi Csilla, Debreceni Egyetem
A társas orientáció (individualizmus és kollektivizmus) és a „cultural trade off” hipotézis tudatos alkalmazhatóságának vizsgálati lépései: Magunkért legyünk vagy másokért; vagy mások legyenek értünk?
2009
Koltai Miklós, Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi Doktori Iskola
Az együttes feladatmegoldás hatékonyságának vizsgálata: A röplabdázók felkészítésének és versenyeztetésének szakmódszertani vonatkozásai
2009
Sara Sher, ELTE
The Relationship between Empathic Ability and Modes of Existence (MoE) and the Development of Positive Self-Esteem and Sense of Empowerment among the Participants in a Training Program for Group Instructor
2009
Fülöp Éva, Pécsi Tudományegyetem
A történelmi pálya és a nemzeti identitás érzelmi szerveződése
2010
Kasik László, Szegedi Tudományegyetem
A szociálisérdek-érvényesítő, az érzelmi és a szociálisprobléma-megoldó képességek vizsgálata 4-18 évesek körében
2010
Krizbai Tímea, Debreceni Tudományegyetem
Az evészavarok egyes epidemiológiai és pszichológiai vonatkozásai, különös tekintettel az önéletrajzi emlékezetre
2011
Mazai Shira Assedou, ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola
Women as educational leaders in comprehensive and technological vocational high schools and their impact on school life
2012
Jeremy Lemoine, University of Reims Champagne-Ardenne
Gambling Games: Risk Taking, Social Representation and Disorder
2014
Papp Gábor, Debreceni Tudományegyetem, Doktori Iskola
A jóvátétel megbocsátásra való hatása
2015
Anthony Wilfred Solomon, University of South Africa
Cultural intelligence and its role in the leadership style and leadership effectiveness domain
2017
Dancs Katinka, Szegedi Tudományegyetem, Pedagógia Tanszék
Általános iskolások nemzeti identitásának vizsgálata – A nemzeti szimbólumok ismerete, a nemzeti identitás erőssége. A nemzeti identitással összefüggő vélekedések
2018
Zsolnai Anikó, MTA Doktora Disszertáció
A szociális kompetencia fejlődése és fejlesztési lehetőségei gyermekkorban
Független idézők összesen: 5098 Tudományos közlemények összesen:
246
Könyvek
2017 : Brody L ; Brown E ; Clinkenbeard P ; Cross J ; Fülöp M ; Hunsaker S ; Johnsen S ; Jurisevic M ; Kalbfleisch L ; Kanevsky L ; Moon T ; Neihart M ; Oveross M ; Rimm A ; Stoeger H ; Subotnik R ; Westberg K ; Wilson H ; Wu E - Top 20 Principles from Psychology for PREK-12 Creative, Talented and Gifted Students’ Teaching and Learning. American Psychological Association - Washington DC, Amerikai Egyesült Államok Teljes dokumentum: http://www.apa.org/ed/schools/teaching-learning/top-principles-gifted.pdf
2014 : Dávid Imre ; Fülöp Márta ; Pataky Nóra ; Rudas János - Stressz, megküzdés, versengés, konfliktusok Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége - Budapest, Magyarország Kiadónál: http://tehetseg.hu/sites/default/files/konyvek/geniusz_34_net.pdf
2010 : Johansson R ; Adalbjarnardottir S ; Cajani L ; Fülöp M ; Harnett P - War, Peace and Citizenship Research London Metropolitan University - London, Egyesült Királyság / Anglia ISBN: 9781907675119
2008 : Cajani L ; Davies I ; Fülöp M ; Nasman E ; Navarro A - Europe and the World London Metropolitan University - London, Egyesült Királyság / Anglia ISBN: 9780956045423
2007 : Nasman E ; Navarro A ; Cajani L ; Davies I ; Fülöp M ; Nasman E (Szerk.); Navarro A (Szerk.) - Contorversial Issues in Research CiCe Central Coordination Unit, London Metropolitan University - London, Egyesült Királyság / Anglia ISBN: 9781899764860
2006 : Davies I ; Fülöp M ; Cajani L ; Nasmann E ; Navarro A - Researching Citizenship What Has Been Done, What is to be Done? CiCe Central Coordination Unit, London Metropolitan University - London, Egyesült Királyság / Anglia ISBN: 1899764690
2015 : Fülöp Márta (Szerk.); Bereczkei Tamás (Szerk.); Kovács Judit (Szerk.) - A versengés és együttműködés pszichológiája Akadémiai Kiadó - Budapest, Magyarország ISBN: 9789630596176
2013 : Tschombe T (Szerk.); Nsanmenang B (Szerk.); Keller H (Szerk.); Fülöp M (Szerk.) - Cross-Cultural Psychology An Africentric Perspective Design House - Limbe, Kamerun ISBN: 995626069X
2012 : Fülöp Márta (Szerk.); Szabó Éva (Szerk.) - A pszichológia mint társadalomtudomány a 70 éves Hunyady György tiszteletére ELTE Eötvös Kiadó - Budapest, Magyarország Kiadónál: http://www.eltereader.hu/kiadvanyok/a-pszichologia-mint-tarsadalomtudomany/
2009 : Fülöp M (Szerk.) - A lélek a kultúrák között A kulturális különbségek pszichológiája Akadémiai Kiadó - Budapest, Magyarország ISBN: 9789630586153
2005 : Fülöp M (Szerk.); Ross A (Szerk.) - Growing up in Europe Today Developing Identities Among Adolescents Trentham Books - Stoke-on-Trent, Egyesült Királyság / Anglia ISBN: 9781858563336
2003 : Fülöp M (Szerk.); Berkics M (Szerk.) - Cultures in Interaction Sixth European Regional Congress of the International Association for Cross-Cultural Psychology. Program and Book of Abstracts Hungarian Academy of Sciences - Budapest, Magyarország
2003 : Nguyen LA (Szerk.); Fülöp Márta (Szerk.) - Kultúra és pszichológia Osiris Kiadó - Budapest, Magyarország ISBN: 9633894808
ACTA DE INVESTIGACION PSICOLOGICA / PSYCHOLOGICAL RESEARCH RECORDS9 pp. 79-90. , 12 p. (2019)
DOI: 10.22201/fpsi.20074719e.2019.3.324
2019 : Jackson Joshua Conrad ; van Egmond Marieke ; Choi Virginia K. ; Ember Carol R. ; Halberstadt Jamin ; Balanovic Jovana ; Basker Inger N. ; Boehnke Klaus ; Buki Noemi ; Fischer Ronald ; Fulop Marta ; Fulmer Ashley ; Homan Astrid C. ; van Kleef Gerben A. ; Kreemers Loes ; Schei Vidar ; Szabo Erna ; Ward Colleen ; Gelfand Michele J. ; Ha Shang E. (Szerk.) - Ecological and cultural factors underlying the global distribution of prejudice
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY54 : 1 pp. 8-16. , 9 p. (2019)
DOI: 10.1002/ijop.12424
2018 : Thomson Robert ; Yuki Masaki ; Talhelm Thomas ; Schug Joanna ; Kito Mie ; H Ayanian Arin ; C Becker Julia ; Becker Maja ; Chiu Chi-yue ; Choi Hoon-Seok ; M Ferreira Carolina ; Fülöp Marta ; Gul Pelin ; Maria Houghton-Illera Ana ; Joasoo Mihkel ; Jong Jonathan ; M Kavanagh Christopher ; Khutkyy Dmytro ; Manzi Claudia ; M Marcinkowska Urszula ; L Milfont Taciano ; Neto Félix ; von Oertzen Timo ; Pliskin Ruthie ; San Martin Alvaro ; Singh Purnima ; L Visserman Mariko - Relational mobility predicts social behaviors in 39 countries and is tied to historical farming and threat
PROCEEDINGS OF THE NATIONAL ACADEMY OF SCIENCES OF THE UNITED STATES OF AMERICA115 : 29 pp. 7521-7526. , 6 p. (2018)
2018 : Orosz Gábor ; István Tóth-Király ; Beáta Bőthe ; Benedek Paskuj ; Mihály Berkics ; Márta Fülöp ; Christine ROLAND-Levy - Linking cheating in school and corruption
EUROPEAN REVIEW OF APPLIED PSYCHOLOGY-REVUE EUROPEENNE DE PSYCHOLOGIE APPLI68 : 2 pp. 89-97. , 9 p. (2018)
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE57 : 1 pp. 21-30. , 10 p. (2007)
Teljes dokumentum: http://epa.oszk.hu/00000/00035/00110/2007-01-ko-Fulop-Egyen.html
2006 : Davies I ; Fülöp M ; Nasman E ; Navarro A - New Researchers for the New Europe: opportunities and challenges. International research student workshop and conference and its implications
APPLIED PSYCHOLOGY IN HUNGARY4 : 7-8 pp. 141-156. , 16 p. (2006)
2005 : Ebina R. ; Fülöp M (Az interjút adta) - Examination of Suicide Prevention from Intercultural means - from Interview with a Hungarian Clinical Psychologist (japánul)
HOKENFU ZASSHI: THE JAPANESE JOURNAL FOR PUBLIC HEALTH NURSES61 : 10 pp. 956-961. , 6 p. (2005)
2005 : Ross A ; Read B ; Pergar Kuscer M ; Fülöp M ; Pucko C ; Berkics M ; Sándor M ; Hutchings M - Teachers' Constructions of Citizenship And Enterprise Using Associative Group Analysis With Teachers in Hungary, Slovenia And England
NEW EDUCATIONAL REVIEW7 : 3-4 pp. 127-155. , 29 p. (2005)
2005 : Davies I ; Fülöp M ; Hutchings M ; Ross A ; Berkics M - Squaring The Circle or Falling Between Scylla And Charybdis?
TEACHING CITIZENSHIP10 pp. 52-57. , 6 p. (2005)
2004 : Fülöp M ; Davies I ; Berkics M ; Hutchings M ; Ross A - Entrepreneurs and/or citizens. A comparison of English and Hungarian teacher's views on enterprise and the good entrepreneur in a competitive world
APPLIED PSYCHOLOGY IN HUNGARY23-24 : 5-6 pp. 23-46. , 24 p. (2004)
2022 : Fülöp Márta ; Molnár Balázs Nándor ; Holka Szilárd ; Saád Judit ; Al Ghaoui Hesna - Érzelmi és pszichés jóllét, félelmek és tanulságok a Covid–19 járvány első és második hulláma alatt
2013 : O’Moore M ; Cross D ; Valimaki M ; Almeida A ; Berne S ; Kurki M ; Olenik-Shemesh D ; Heiman T ; Deboutte G ; Fandrem H ; Fülöp M ; Sygkollitou E ; Stald G - Guidelines to prevent cyber-bullying A cross-national review
2012 : Fülöp Márta ; Aktan E ; Davies Ian ; Navarro A - The cooperative competitive European citizen: is this notion present in the representation of citizenship among student teachers in four countries?
2012 : Fülöp M - Az üzlet és a versengés reprezentációja a visegrádi országok leendő gazdasági szakemberei között: kölcsönös bizalom vagy kölcsönös előítéletek?
2011 : Maldonado A ; Navarro A ; Murillo J ; Davies I ; Fülöp M ; Navareño P ; Messina C - Percepcion social del esfuerzo institucional hacia la integracion de los immigrantes por los futuros docentes
Egyéb URL: http://www.routledgeeducation.com/books/The-Routledge-Education-Studies-Textbook-isbn9780415479554 pp. 93 - 107.
2009 : Bond M H ; Leung K ; Au A ; Tong K ; Reimel de Carrasquell S ; Murakami F ; Yamaguchi S ; Bierbrauer G ; Singelis T ; Broer M ; Boen F ; Lambert S M ; Ferreira M C ; Noels K A ; Van Bavel J ; Safdar S ; Zhang J ; Chen L ; Solcova I ; Stetovska I ; Niit T ; Niit K ; Hurme H ; Böling M ; Franchi V ; Magradze G ; Javakhishvili N ; Boehnke K ; Klinger E ; Hunang X ; Fülöp M - Culture-Level Dimensions of Social Axioms and Their Correlates across 41 Cultures
2006 : Schneider BH ; del Pilar Soteras del Toro M ; Woodburn S ; Fülöp M ; Cervino C ; Bernstein S ; Sandor M - Cross-cultural differences in competition amongst children and adolescents
2022 : Fülöp Márta - A váratlanság és bizonytalanság pszichológiája Konferencianyitó Plenáris Előadás
PSZICHOTERÁPIAKülönszám : Különszám p. 16 (2022)
2021 : Varga Balázs András ; Vargha András ; Fülöp Márta - Pszichés és szomatikus faktorok személyközpontú vizsgálata pozitív pszichológiai klaszterek segítségével
Teljes dokumentum: https://mptnagygyules.hu/wp-content/uploads/2021/09/MPT_kivonatkotet_2021_final1.pdf#page=33
2021 : Törő Krisztina ; Kövesdi Andrea ; Kövi Zsuzsanna ; Fülöp Márta - COVID-19 Járvány hatásainak többszempontú vizsgálata, Pszichológiai kutatási kérdések és a gyakorlati segítő munka tapasztalatai a COVID-19 járvány első évében - Vita szekció
2012 : Fülöp M ; Davies I ; Aktan E ; Navarro A - The cooperative competitive citizen Is this notion present in the representation of citizenship among student teachers in four contries
2012 : Fülöp M ; Sebestyén N ; Almeida A ; Cross D ; Valimaki M ; Berne S ; Deboutte G ; Heiman T ; Olenik-Shemesh D ; O´Moore M ; Stald G ; Sygkollitou E - Anti-cyberbullying programok áttekintő elemzése 27 ország tükrében
2012 : Matztegui C ; Navarro A ; Davies I ; Fülöp M ; Jacott L ; Maldonado A - Teacher Candidates’ Voices about Migration: a cross-cultral survey in Spain, England and Hungary
2012 : Alemida A ; Cross D ; Valimaki M ; Berne S ; Deboutte G ; Fülöp M ; Heiman T ; Olenik-Shemesh D ; O’Moore M ; Sigkollitou E - A transnational analysis of published guidelines for cyberbullying prevention: strengths and weaknesses
Teljes dokumentum: http://www.londonmet.ac.uk/fms/MRSite/Research/cice/pubs/2011/2011_022.pdf
2011 : Maldonado A ; Navarro A ; Murillo J ; Davies I ; Fülöp M ; Navareño P ; Messina C - Percepcion social del esfuerzo institucional hacia la integracion de los immigrantes por los futuros docentes
2010 : Kovalcikova I ; Fülöp M - Social Capital as a Factor of Economical and Scientific Development Research on Social Capital in the Visegrad Context: the case of trust
2007 : Fülöp M ; Goodwin R ; Goebels K ; Grad H ; Marton Rojo L ; Nguyen Luu L A - Optimising support for educational adjustment of Chinese immigrant children in four countries: Germany, Hungary, Spain and the UK
2007 : Fülöp M ; Goodwin R ; Goebel K ; Grad H ; Martin Rojo L ; Nguyen Luu L A ; Berkics M - Integration of Chinese Immigrant Children in Four Countries: Germany, Hungary, Spain and the UK.
2005 : Smart S ; Read B ; Ross A ; Fülöp M ; Pergar Kuscer M ; Razdevsek Pcuko C ; Sándor M - Primary School Children's Views of Cooperation and Competition in England, Slovenia and Hungary Comparisons by Country and by Gender
2005 : Sándor M ; Fülöp M ; Read B ; Ross A ; Smart S ; Pergar Kuscer M ; Razdevsek Pucko C - Competition in Classroom Primary School Teachers' View in Hungary, Slovenia and the UK
2004 : Fülöp M ; Berkics M ; Davies I ; Hutchings M ; Ross A - The Perception of Corruption as a Conflict Between Citizenship and Enterprise in a Competitive Environment Among Hungarian and British Teachers
2004 : Ross A ; Read B ; Pergar Kuscer M ; Fülöp M ; Pucko C ; Berkics M ; Hutchings M ; Sándor M - Teachers' Understandings of Citizenship And Enterprise in Hungary, Slovenia And The UK
2001 : Hutchings M ; Davies I ; Fülöp M ; Ross A ; Berkics M ; Gregory I ; Floyd L - The Responses of English and Hungarian Teachers to Some Hypothetical Dilemmas Concerning Citizenship.
2001 : Fülöp M ; Davies I ; Hutchings M ; Ross A ; Berkics M ; Floyd L - Being a Good Citizen, Competitor and Entrepreneur in Hungary and in Britain: Utopia or Reality?
2000 : Davies I ; Fülöp M ; Hutchings M ; Ross A ; Vári Szilágyi I - Enterprising citizens? the perceived interactions and overlaps between citizenship education and enterprise education in England and Hungary
Title: Professor Gender: Female Year of Birth: 1956 Place of Birth (Country): Hungary Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Office Phone Number:
Issuing institution: Hungarian Academy of Sciences
CSc (Candidate of Sciences) – Ph.D.Hungarian Academy of Sciences, Budapest
Year of defence (PhD / CSc): 1995 Discipline: Psychology Title of Thesis: The Scientific and Implicit Theories of Competition Issuing Institution: Hungarian Academy of Sciences
MA Studies Year of Obtaining the MA Degree: 1980 Discipline(s): Psychology
Title of Thesis: The Role of Rivalry in Group Dynamics Issuing Institution: Eötvös Loránd University (ELTE)
Further Studies and Qualifications
Institution
Qualification
Year of Obtaining the Qualification
Hungarian Psychoanalytic Association
Psychoanalytically oriented psychotherapist
2011
Semmelweis University of Medicine, Budapest
Psychotherapist Postgraduate Degree
2001
Imre Haynal Medical University, Budapest, Clinical Psychology Department
Clinical Psychology Postgraduate Degree
1998
Employment Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church Faculty: Humanities and Social Sciences Institute: Institute of Psychology Department: Social and Intercultural Psychology Department Current Position(s): professor
Current Employer: Institute of Cognitive Neuroscience and Psychology, Research Centre of Natural Sciences, Eötvös Loránd Research Network Research group: Social and Cultural Psychology Group Current Position(s): head
Previous Employer: Eötvös Loránd University, Faculty of Education and Psychology Previous Position Held: professor, head of research group (2003-2020)
Previous Employer: University of Szeged, Department of Psychology Previous Position Held: associate professor, head of Departmental Group of Social and Organizational Psychology (1997-2003)
Research and teaching expertise
Areas of Research
Psychology of competition and within that: Constructive and destructive competition; The psychology of cooperative competition; Cultural differences in competition; Attitudes towards Competition; The psychology of winning and losing; The relationship between competition and psychological and somatic health; Perceptions of economic competition; Competition in business life; Fair and unfair competition; Competition in old age; Competition in early childhood; Implicit theories of competition; Prototypes of competitive and non-competitive people; Competitive behaviour of gifted children; Competition in psychoanalysis; Citizenship; Youth activism.
Research Grants
2020-2024 Patterns of Competitive Behaviour in Development in a Developmental and Socio-cultural Approach: Interactions Between the Individual and Society. Hungarian Scientific Research Fund (K 135963). Project leader: Márta Fülöp
2016-2019 Youth Activism, Engagement and the Development of New Civic Learning Spaces. Leverhulme Foundation, England. Project leader: Ian Davis (University of York, England)
2015-2019 The Individual, Situational and Sociocultural Determinants of Psychologically and Somatically Healthy Competition.Hungarian Scientific Research Fund. (K-111 789). Project leader: Márta Fülöp
2013-2016 Aging in a Competitive Society: Psychophysiological Correlates of Risk taking. Hungarian Scientific Research Fund(K 104332). Project leader: Prof. Márk Molnár
2010-2012 The Cooperative Competitive European Citizen, EU Social Reform Operative Programme (4.2.1/B-09/1 KMR- 2010-0003)
2009-2013 Personality, Age, Situational and Cultural Determinants of Fair and Unfair Competition.Hungarian Scientific Research Fund(K 77691), Project leader: Márta Fülöp
2008-2010 Social Capital within the Visegrad Context: cooperation and competition seen by the future generation of business people. International Visegrad Fund. Project leader: Márta Fülöp
2007-2010 Is citizenship education necessary? Investigation of teachers’ and students’ ideas related to citizenship education. Direction General de Investigacion Cientifica y Tecnica (CSE J2007-64719/EDUC). Project leader: Prof. Alejandra Navarro, Autonomous University of Madrid, Spain
2005-2007 The Individual, Institutional and Societal Determinants of Competitiveness.Hungarian Scientific Research Fund, (NKFP 5/049/2004). Project leader: Márta Fülöp
2004-2007 Family and Institutional Socialisation of Constructive Competition from Early Childhood to Adolescence, with Special Focus on Coping with Winning and Losing, Hungarian Scientific Research Fund (T46603). Project leader: Márta Fülöp
2003-2006 Integrating Migrants across Europe:Optimizing Support Networks for Political, Psychological and Educational Adjustment in Six Western, Central and Eastern European Nations. British Academy. Project leader: Prof. Robin Goodwin, Brunel University, London
2003-2004 Competition and Cooperation as Motivation for Learning and as Social Skill in the School. Grant from the Ministry of Education, Educational Research Committee. Project leader: Marta Fülöp
2003-2004 Academic Competition in Hong Kong: Comparative and Developmental Perspectiveswith Prof. David Watkins. Small Project Funding Program, University of Hong Kong
2002-2005 Cognitive and Behavioural Processes in Old Age: Decision making, Competition, Perception of Novelty within a Changing Society.Hungarian Scientific Research Fund (NKFP 2002, 5/0071). Project leader: István Czigler, Institute for Psychology, Hungarian Academy of Sciences, Hungary
2000-2003 Teachers' Professional and Personal Discourses in the Area of Competition and Cooperation: A Comparative Study of the UK, Hungary and Slovenia, British Academy. Hungarian Academy of Sciences, Slovenian Academy of Sciences. Project leaders: Dr. Márta Fülöp, Dr. Alistair Ross (Metropolitan University, London) and Marjanca Pergar Kuscer (University of Ljubljana)
2000-2003 Adolescents' and Young Adults' Concepts on Competition.Johann Jacobs Foundation
1999-2002 The Interaction between Education for Enterprise and Education for Citizenship in Hungary and Britainwith Prof. Alistair Ross and Merryn Hutchins (University of North London), Ian Davis (University of York) and Mihály Berkics (Institute for Psychology, Hungarian Academy of Sciences, Hungary),Hungarian Scholarship Board, British Council. Project leaders: Márta Fülöp, Ian Davis
1999-2003 Concepts on Competition in Relation to Social-political Socialization and in Cross-cultural Comparison. Hungarian Scientific Research Fund (T029876)
1997-1998 Situated Cognition and Learning and the Japanese Concepts on Learning with prof. Ference Marton, University of Göteborg, Sweden. The Magnus Bergwall Foundation, Sweden
1995-1996 Adolescents' and Young Adults' Concepts on Competition in Relation to Current Political Changes in Hungary. National Foundation for High Priority Social Science Research
1994-1995The Phenomenography of Literary Understanding with Prof. Ference Marton, University of Göteborg, Sweden and Maj Asplund, University of Göteborg, Sweden. Wilhelm and Martina Lundgrens Scientific Foundation
1993-1994 Exploring the Socio-psychological Characteristics of Hungarian Jewish Identity with PhD. Ferenc Erős, Institute for Psychology, Hungarian Academy of Sciences, Hungary. Hungarian Scientific Research Fund
1991-1994 Sociopsychological Study of the Enemy of Rivalisation. Hungarian Scientific Research Fund
1990-1991 The Social Psychology of Competition. Soros Foundation of the Hungarian Academy of Sciences, Social Science Grant
Education and Research Management
Consultancy
2016-2020 International Society for the Study of Behavioral Development, Distinguished Scientific Award Committee, member
2019 La Caixa Foundation, Postdoctoral Junior Leader Programme, expert evaluator
2018 H2020-MSCA-ITN-2018, Marie Skłodowska-Curie Work Programme,expert evaluator
2008-2019 Hungarian Fulbright Committee, reviewer
2018 International Society for the Study of Behavioral Development, Distinguished Scientific Award Committee, member
2017 International Society for the Study of Behavioral Development, Distinguished Scientific Award Committee, member
2017 International Society for the Study of Behavioral Development, Distinguished Scientific Award Committee, member
2017 Slovenian Research Agency, public call, remote reviewer
2016 Slovenian Research Agency, public call, remote reviewer
2016 International Society for the Study of Behavioral Development, Distinguished Scientific Award Committee,member
2016 H2020-MSCA-INTERNATIONAL TRAINING NETWORKS-2016, Marie Skłodowska-Curie Work Programme, expert evaluator
2015 European Science Foundation COST (Cooperation in Science and Technology) -Action Open Call 2015, expert evaluator
2015 H2020-YOUNG SOCIETY-2015, expert evaluator
2015 H2020-MSCA-INTERNATIONAL TRAINING NETWORKS-2015, Marie Skłodowska-Curie Work Programme, expert evaluator
2009-2010 European Science Foundation, COST (Cooperation in Science and Technology), project evaluator
2004-2005 Center for Social Development and Education, University of Massachusetts, Boston, Special Olympics Regional Collaborating Center,consultant
2003 Prime Minister's Office, UN Department of Crime and Drug Prevention "For a Cleaner Public Life" Education, Human Development, Public Opinion Research Expert Working Group. Member,invited expert
2001 European Science Foundation, "Integrating Immigrants into their new societies" Exploratory Workshop, invited expert
1997-2001 International Business School, Budapest, research consultant
1992-1999 International Training Centre for Bankers, Budapest, training consultant
Journal editing/member of editorial board, domestic
Magyar Pszichológiai Szemle (Hungarian Journal of Psychology), Editor-in-Chief (2015-2022)
Magyar Pedagógia (Hungarian Educational Review), Member of the Editorial Board (from 2015)
Journal editing/member of editorial board, international
Psychological Studies (official journal of the National Academy of Psychology (NAOP), India, Member of the Editorial Board (since 2020)
Leadership and Membership in Academic Societies
Period
Name of Organization
Function (if any)
2016-2024
International Association of Cross-Cultural Psychology
Secretary General
2020-2022
Children's Identity and Citizenship: European Association (CICE)
President Elect
2008-2020
Children's Identity and Citizenship: European Association (CICE)
Research and Publication Officer
Since 2011
International Society for the Study of Behavioral Development
Regional Representative
2018-2021
COST OC-2018-1-22727 Transnational Collaboration on Bullying, Migration And Integration at School Level (TRIBES)
Member of the Management Committee
2020-2022
Citizenship Education in the Context of European Values - The Educational Aspect, Jean Monnet Network Erasmus +
Member of the Management Committee
2020-2022
Romanian Youth Academy (RYA)
Member of the Advisory Board
2011-2023
'Domus' Hungarian Science Abroad. Presidential Committee. Hungarian Academy of Sciences
Member
2014-2024
Committee of Psychological Sciences of the Hungarian Academy of Sciences
Member
Since 2013
Doctoral and Habilitation Committee of the Faculty of Humanities of the University of Pécs
External Member
Since 2013
Hungarian Psychological Association
Secretary of International Affairs
Since 2014
European Federation of Psychologists (EFPA)
Representative of the Hungarian Psychological Association
2019-2022
College of Humanities and Social Sciences of the National Research, Development and Innovation Office (NKFIH)
Member
Conference organisation
2000 6th Fenno-Hungarian Conference, University of Szeged, Department of Psychology. 14-16 April. Chief Organiser
2002 National Conference of the Hungarian Psychological Association. Szeged, 30 May-3 June. Member of the Programme Committee and Scientific Committee
Children's Identity and Citizenship for Europe 4th Conference. Budapest 15-18 May. Chair of the local Organising Committee, Member of the Scientific Committee
2003 Europe of many cultures. Fifth European Conference of the Children's Identity and Citizenship for Europe. Braga, Portugal, 8-11 May. Member of the Scientific Committee
International Association of Cross-Cultural Psychology VIth Regional Congress. Budapest, 12-16 July. Chair of the Conference, Member of the Organising Committee, Chair of the Scientific Committee
2004 Sixth European Conference of the Children's Identity and Citizenship for Europe. Cracow, Poland, 17-20 May. Member of the Scientific Committee
2005 International Association for Cross Cultural Psychology VIIth Regional Congress. San Sebastian, Spain, 12-16 July. Member of the Scientific Committee
Seventh European Congress of the Children’s Identity and Citizenship for Europe. Ljubljana, Slovenia, 19-21 May. Member of the Scientific Committee
2006
New Researchers for the New Europe, First International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop. Riga, Latvia, 24-25 May. Chair of the Conference
Eighth European Conference of the CiCe Erasmus Thematic Network Children’s Identity and Citizenship in Europe. Citizens of Europe and the World: Teaching European and Global Citizenship. Latvijas Universitate, Riga, Latvia, 25-27 May. Member of the Scientific Committee
2007
Children’s Identity and Citizenship in the Visegrád Context. Presov University, Slovakia, 25-27 April. Member of the Scientific Committee
Ninth European Conference of the CiCe Erasmus Thematic Network. Citizenship Education in Society. Université Paul-Valery Montpellier, France. 23-24 May. Member of the Scientific Committee
New Research for the New Europe, Second International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop. Université Paul-Valery Montpellier, France, 23-24 May. Chair of the Conference
2008 New Research for the New Europe, Third International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop. University of Istanbul, Istanbul, Turkey, 24-25 May. Chair of the Conference
10th European Conference of Children’s Identity and Citizenship in Europe. 29-31 May, Istanbul, Turkey. Member of the Scientific Committee
19th International Congress for Cross-Cultural Psychology. International University, Bremen, 27-31 July, Germany. Member of the Scientific Committee
2009 New Research for the New Europe, Fourth International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop. Malmö University, Malmö, Sweden, 20-21 May. Chair of the Conference
11th European Conference of Children’s Identity and Citizenship in Europe. Malmö University, Malmö, Sweden, 21-23 May. Member of the Scientific Committee
2010 International Symposium on Women’s Education in Turkey and Japan for Social Development. Canakkale Oneksiz Mart University, Turkey. 6-8 October. Member of the Scientific Committee
New Research for the New Europe, Fifth International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop. Universitat Autonoma de Barcelona, Barcelona, Spain, 20-21 May. Chair of the Conference
12th European Conference of Children’s Identity and Citizenship in Europe. Universitat Autonoma de Barcelona, Barcelona, Spain, 20-21 May. Chair of the Conference
2011
13th European Conference of Children’s Identity and Citizenship Regional Conference ’Global Citizenship’. 18 January, 2011, Coimbra, Portugal. Member of the Scientific Committee
6th Conference on Woman in Culture. University of Gdansk, Poland, 8 March. Member of the scientific committee.
International Association of Cross-Cultural Psychology. Istanbul, Turkey June 30-July 2010. Member of the Scientific Committee
XXth National Conference of the Hungarian Psychological Association. Budapest, Hungary, 25-27 May. Member of the Scientific Committee
3rd South European and Mediterranean Citizenship Education Conference. Patras, Greece, May 6-8, 2011. Member of the Scientific Committee
13th Conference of the Children’s Identity and Citizenship in Europe Network. 9-11, June, Dublin, Ireland. Member of the Scientific Committee
New Researchers for the New Europe, Sixth International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop. 8-9 June, Dublin, Ireland. Chair of the conference
2012
14th Annual CiCe Network Conference, Creating Communities: Local, national, global. University of York, York, UK. 24-26 May. Member of the Scientific Committee
CiCe Seventh Annual Research Student Conference. University of York, York, UK, 23-24 May. Chair of the conference
XXIth National Conference of the Hungarian Psychological Association. Szombathely, Hungary, 30 May -June 1. Member of the Scientific Committee
2013
CiCe 8th Annual Research Student Conference, 12-14 June, 2013, Lisbon, Portugal. Chair of the conference
15th Annual CiCe Network Conference, Identities and citizenship education: Controversy, crisis and challenges. 14-16 June, Lisbon, Portugal. Member of the Scientific Committee
ISSBD Regional Workshop on “Interpersonal dynamics in childhood and adolecence” Budapest, Hungary, 12 - 14 Sept
XXIIth National Conference of the Hungarian Psychological Association. Budapest, Hungary. Member of the Scientific Committee
2014 XXIIIth National Conference of the Hungarian Psychological Association. Marosvásárhely, Romania, 14-18 May. Member of the Scientific Committee
The International Association of Cognitive Education and Psychology (IACEP). Budapest, 19-20, June. Member of the Scientific Committee
CiCe Nineth Annual Research Student Summer School and Conference. 10-12 June, 2014, University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland. Chair of the summer school and the conference
16th Annual CiCe Network Conference, Innovative Practice and Research Trends in Identity, Citizenship and Education. 12-14 June, University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland. Member of the Scientific Committee
2015 XXIVth National Conference of the Hungarian Psychological Association. Eger, Hungary, 28-30 May. Member of the Scientific Committee
Appearance Matters International Symposium COST-Action. 13-14 April, Budapest. Chief organiser
European Congress of Psychology. Milan, Italy, 7-10 July. Member of the Scientific Committee
Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network Conference. 3-4 September, Corinth, Greece. Member of the Scientific Committee
2016
XXVthe National Conference of the Hungarian Psychological Association. Budapest, Hungary, 2-4, June. Member of the Scientific Committee
7th International Congress of Psychologists of Slovenia: Applied Neuropsychology: Between Small and Big Networks. 2015 September 19-21, Crnja Gora., Slovenia. Member of the Scientific Committee
Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network Conference. June 14-16, Madrid, Spain. Member of the Scientific Committee
Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network 1st Research Student Conference. June 16-18, Madrid, Spain. Chair of the conference
2017
Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network Conference. University College VIVES, June 7-9, Brugge, Belgium. Member of the Scientific Committee
Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) andJean Monnet Cice Network 2nd Research Student Conference. University College VIVES, 7-9 June, Brugge, Belgium. Chair of the conference
9th European Regional Conference of the International Association of Cross-Cultural Psychology. 16-19 July, Warsaw, Poland. Member of the Scientific Committee
2018
20th Annual Children’s Identity and Citizenship European Association and 2nd Joint CitizED Association Conference Citizenship & Identity in a ‘Post-Truth’ World. Warsaw, Poland, 10-12 May. Member of the Scientific Committee
Second International Conference: Healthier Societies Fostering Healthy Organizations: A cross-cultural perspective. Florence, Italy, August 30-September 1. Member of the Scientific Committee
2019
21th Annual Children’s Identity and Citizenship European Association Citizenship & Identity in a ‘Post-Truth’ World. Prague, Czech Republic. Member of the Scientific Committee
Youth Activism, engagement and the development of new civic learning. Leverhulme Trust Conference. 25-27 June. Research Centre of Natural Sciences. Budapest. Organiser and member of the Scientific Committee
2020
International Congress of Psychology. 2020, Prague, Czech Republic. Member of the International Advisory Board
Language Skills
Language
Level and Kind of Proficiency
English
Advanced
German
Basic
Honours, Distinctions, and Prizes
Name of Distinction
Issuing Institution
Year of Issuing
Ranschburg Pál Memorial Plaque for Outstanding Research and Teaching
Hungarian Psychological Association
2018
Scientific Award of Excellence in Research for the paper of Goodwin et al (2012)
ISCTE- University Institute of Lisbon, CIES-IUL, Lisbon, Portugal
2013
Sapere Aude Award for Excellence in Research and teaching
Eötvös Loránd University, Faculty of Psychology and Education
2013
Gordon Allport Intergroup Relations Prize
The Society for the Psychological Study of Social Issues (Michelle Gelfand, University of Maryland, USA principal investigator)
2012
Széchenyi Distinguished Professor in Social Psychology
Hungarian Ministry of Education
2000-2003
Scientific Award for Young Researchers "Group methods for enhancing personality and social development of socially disadvantaged adolescents"
Hungarian Academy of Sciences
1980
Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign Institutions
Period
Institution
Activities
1992
University of Göteborg Institute of Education and Education Research
1-month Visiting Researcher, upon inívitation of Prof. Ference Marton
1993, 1994, 1996, 1999
Hungarian Academy of Sciences and Finnish Scientific Academy, exchange agreement
1-month (in '93 and '94) and 2-week (in '96 and '99) Finnish scholarship
1993
Wenner-Gren Center, Stockholm
1-month Visiting Researcher for a joint research with prof. Ference Marton
1994
University of Göteborg, Sweden
1-month international workshop Recent Development of Qualitative Research
1996-1997
Tohoku Fukushi University, Department of Psychology and Social Welfare, Sendai, Japan
1-year research fellowship of the Japan Foundation for the research Concepts on Competition in Japan
1997-1998
Center for Advanced Study in the Behavioral Sciences, Stanford, USA
Lindzey Fellow
2001, 2004
Hungarian Academy of Sciences and the Chinese Scientific Academy, exchange agreement
2-week Chinese scholarship
2004
Faculty of Sociology and Social Psychology, Kansai University, Osaka, Japan
6-month Visiting Professor
2004 -2009
University of San Francisco, USA, Budapest Branch
Teaching Culture and Personal Values” to BA students
2004 -2009
University of Lund, Sweden, University of Vienna (Austria), Autonomous University of Madrid (Spain), University of Rome La Sapienza (Italy), University of Ljubljana (Slovenia)
ERASMUS Teaching Mobility
2005
Freie Universitet, Berlin, Germany
1-week visiting scholar invitation
2006
Université Champagne-Ardenne, Reims
Workshop on Economic Psychology, “Perception of competition in the business world”
2007, 2008, 2010, 2011
Autonomous University of Madrid, Faculty of Developmental Psychology and Education
2-week visiting professor invitation by the „Excellence Program” of the Spanish Ministry of Education
2007-2008
University of Gdansk
Invited professor Cross-Cultural at Psychology Summer School „Appreciating Diversity”
2008, 2009, 2010, 2015, 2016, 2017, 2019, 2020
Brunel University, London
1-week (08-'09), 10-day ('10,'15) and 5-day ('16,'17,'19,'20) visiting professor, ERASMUS Teaching Mobility
2008, 2010
University of Rome ’La Sapienza” , Faculty of Psychology
Citizenship Doctoral Programme
2008
University of Zagreb, Doctoral School of the Faculty of Teacher
Teaching in the doctoral school
2009
Canakkale Onsekiz Mart University, Doctoral School of Educational Studies, Faculty of Education, Turkey
Teaching in the doctoral school
2011
University of Gdansk, Poland
9-day Visiting Professor, ERASMUS Teaching Mobility
2013-2019
University of International Business and Economics (UIBE) Summer School, Beijing, China
Invited Professor (7 times)
2014, 2015
S. Toraighyrov State University,Pavlodar, Kazakstan
Invited Professor teaching the courses Psychology of competition in cross-cultural perspective and Psychology and Culture
2014, 2017
Faculty of Pychology, University of Vienna, Austria
8 and 5-day Visiting Professor, ERASMUS Teaching Mobility
2019
Centre of Sociocultural Research of the Higher School of Economics, Moscow
Teaching MA course Psychology of competition in cross-cultural perspective
Supervisor of Doctoral Studies
Name of Doctoral Student, Institution
Research Topic / Title of Dissertation
Year or Defence (If applicable)
Zehava Toren, Eötvös Loránd University Department of Education
The reproduction of class structure through artwork in Israeli Kindergartens
2000
Ilana Bluma Navon Eötvös Loránd University Department of Education
The Developmental Failure in the Interaction between Cognition and Affectivity in Adolescence
2001
Yaffa Shabat, Eötvös Loránd University Department of Education
Factors which influence social adjustment of blind and visually impaired children in integrative frameworks in Israel
2002
Adi Shulkin, Eötvös Loránd University Department of Education
The effect of the ability to synchronise regular beat to the kinaesthetic system, on the improvement of learning abilities
2002
Sarit Segal, Eötvös Loránd University Department of Education
Epistemic authority of adolescent girls and psychological effectiveness of aerobic fitness
2002
Dafna Hammer-Budnaro, Eötvös Loránd University Department of Education
Improving the chances of success among adolescents at risk of scholastic failure: an intervention program
2003
Yosef Hezy, Eötvös Loránd University Department of Education
Opposition, anger and aggression among Ethiopean immigrant youth
2003
Israel Azaria, Eötvös Loránd University Department of Education
Factors predicting success in achievement tasks in school
2003
Shelly Nordheim, Eötvös Loránd University Department of Education
Social integration between student with special needs and ordinary students
2003
Racheli Cohen, Eötvös Loránd University Department of Education
Satisfaction of therapists working in educational frameworks as a function of professional identity and interpersonal relations with the principal
2003
Hissy Abramovsky, Eötvös Loránd University Department of Education
Enhancing ego-mastery through music therapy of primary enuresis-balancing restraint and flowing
2004
Berkics Mihály, ELTE Doctoral School of Psychology
A társadalmi viszonyok és a társadalomban zajló versengés igazságosságának az észlelése
2010
Orosz Gábor, ELTE Doctoral School of Psychology and Ecole Doctorale SHS, Université de Reims, Champagne-Ardenne
Social Representation of competition, fraud, and academic cheating of French and Hungarian Citizens
2010
Sándor Mónika, ELTE Doctoral School of Psychology
A versengés, a győzelem és a vesztés fogalma kisiskolás korban
2010
Sebestyén Nóra, ELTE Doctoral School of Psychology
A perfekcionizmus, a tanulmányi motiváció, az attribúciós folyamat, a versengés és a pszichológiai jól-lét kapcsolatának vizsgálata magyar és kínai diákok között
2016
Nagy Tamás, ELTE Doctoral School of Psychology
A versengést és győzelmet kísérő pozitív stressz pszichofiziológiája
2016
Richter Júlia, University of Pécs Doctoral School of Psychology
Trauma pszichoanalitikus megközelítésben
2022
Csicsovszkiné Szilasi Judit,ELTE Doctoral School of Psychology
Visszailleszkedési kultúrsokk kettős perspektívából
2022
Olena Shkliaeva, ELTE Doctoral School of Psychology
Social Factors of Integration to workplaces in Hungary and in the Hungarian society for immigrants and sojourners
2022
Mariem Jibeli, ELTE Doctoral School of Psychology
Acculturation of the Arab immigrants into the Hungarian society: cooperation and competition strategies
2024
Lakatos Miklós, ELTE Doctoral School of Psychology
Az együttműködő versengés és az önfejlődésre koncentráló vezetők szerepe a fenntarthatóságban a biztonsági tanulmányok tükrében
2024
Cristina Greculescu, Bremen International Graduate School of Social Sciences (co-supervisor)
Teaching Grit: Examining the Effects of a School-based Intervention to Foster Grit
2022
Opponent in Doctoral Defences
Name of Doctoral Student, Institution
Title of Dissertation
Year of Defence
F. Lassú Zsuzsa, Eötvös Loránd University (ELTE)
Barátok és barátnők - együtt és egymás ellen: Nemi különbségek vizsgálata baráti kapcsolatokban
2003
Inántsy Pap Judit, University of Debrecen
Óvodás korú gyerekek társas kapcsolatainak vizsgálata. Kötődés, társas helyzet, kapcsolat tudatosság
2004
Czike Bernadett, ELTE, Doctoral School of Education
A pedagógus szerep változása
2005
Takáts István, University of Pécs
Az Ötödik Rend - ifjúságának és pedagógusainak versengése
2006
Katona Nóra, ELTE Doctoral School of Psychology
Student styles and socialization: a comparative study
2007
Dafna Perry, ELTE
Screening tools for school readiness among Ethiopian and Israeli preschool children
2008
Csukonyi Csilla, University of Debrecen
A társas orientáció (individualizmus és kollektivizmus) és a „cultural trade off” hipotézis tudatos alkalmazhatóságának vizsgálati lépései: Magunkért legyünk vagy másokért; vagy mások legyenek értünk?
2009
Koltai Miklós, Semmelweis University, Doctoral School of Behavioral Sciences
Az együttes feladatmegoldás hatékonyságának vizsgálata: A röplabdázók felkészítésének és versenyeztetésének szakmódszertani vonatkozásai
2009
Sara Sher, ELTE
The Relationship between Empathic Ability and Modes of Existence (MoE) and the Development of Positive Self-Esteem and Sense of Empowerment among the Participants in a Training Program for Group Instructor
2009
Fülöp Éva, University of Pécs
A történelmi pálya és a nemzeti identitás érzelmi szerveződése
2010
Kasik László, University of Szeged
A szociálisérdek-érvényesítő, az érzelmi és a szociálisprobléma-megoldó képességek vizsgálata 4-18 évesek körében
2010
Krizbai Tímea, University of Debrecen
Az evészavarok egyes epidemiológiai és pszichológiai vonatkozásai, különös tekintettel az önéletrajzi emlékezetre
2011
Mazai Shira Assedou, ELTE Doctoral School of Education
Women as educational leaders in comprhenesive and technological vocational high schools and their impact on school life
2012
Jeremy Lemoine, University of Reims Champagne-Ardenne
Gambling Games: Risk Taking, Social Representation and Disorder
2014
Papp Gábor, University of Debrecen, Doctoral School
A jóvátétel megbocsátásra való hatása
2015
Anthony Wilfred Solomon, University of South Africa
Cultural intelligence and its role in the leadership style and leadership effectiveness domain
2017
Dancs Katinka, University of Szeged, Department of Education
Általános iskolások nemzeti identitásának vizsgálata – A nemzeti szimbólumok ismerete, a nemzeti identitás erőssége. A nemzeti identitással összefüggő vélekedések
2018
Zsolnai Anikó, MTA Doctoral Dissertation
A szociális kompetencia fejlődése és fejlesztési lehetőségei gyermekkorban
Number of independent citations : 5098 Number of scientific publications:
246
Books
2017 : Brody L ; Brown E ; Clinkenbeard P ; Cross J ; Fülöp M ; Hunsaker S ; Johnsen S ; Jurisevic M ; Kalbfleisch L ; Kanevsky L ; Moon T ; Neihart M ; Oveross M ; Rimm A ; Stoeger H ; Subotnik R ; Westberg K ; Wilson H ; Wu E - Top 20 Principles from Psychology for PREK-12 Creative, Talented and Gifted Students’ Teaching and Learning. American Psychological Association - Washington DC, Amerikai Egyesült Államok Teljes dokumentum: http://www.apa.org/ed/schools/teaching-learning/top-principles-gifted.pdf
2014 : Dávid Imre ; Fülöp Márta ; Pataky Nóra ; Rudas János - Stressz, megküzdés, versengés, konfliktusok Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége - Budapest, Magyarország Kiadónál: http://tehetseg.hu/sites/default/files/konyvek/geniusz_34_net.pdf
2010 : Johansson R ; Adalbjarnardottir S ; Cajani L ; Fülöp M ; Harnett P - War, Peace and Citizenship Research London Metropolitan University - London, Egyesült Királyság / Anglia ISBN: 9781907675119
2008 : Cajani L ; Davies I ; Fülöp M ; Nasman E ; Navarro A - Europe and the World London Metropolitan University - London, Egyesült Királyság / Anglia ISBN: 9780956045423
2007 : Nasman E ; Navarro A ; Cajani L ; Davies I ; Fülöp M ; Nasman E (eds.); Navarro A (eds.) - Contorversial Issues in Research CiCe Central Coordination Unit, London Metropolitan University - London, Egyesült Királyság / Anglia ISBN: 9781899764860
2006 : Davies I ; Fülöp M ; Cajani L ; Nasmann E ; Navarro A - Researching Citizenship What Has Been Done, What is to be Done? CiCe Central Coordination Unit, London Metropolitan University - London, Egyesült Királyság / Anglia ISBN: 1899764690
2015 : Fülöp Márta (eds.); Bereczkei Tamás (eds.); Kovács Judit (eds.) - A versengés és együttműködés pszichológiája Akadémiai Kiadó - Budapest, Magyarország ISBN: 9789630596176
2013 : Tschombe T (eds.); Nsanmenang B (eds.); Keller H (eds.); Fülöp M (eds.) - Cross-Cultural Psychology An Africentric Perspective Design House - Limbe, Kamerun ISBN: 995626069X
2012 : Fülöp Márta (eds.); Szabó Éva (eds.) - A pszichológia mint társadalomtudomány a 70 éves Hunyady György tiszteletére ELTE Eötvös Kiadó - Budapest, Magyarország Kiadónál: http://www.eltereader.hu/kiadvanyok/a-pszichologia-mint-tarsadalomtudomany/
2009 : Fülöp M (eds.) - A lélek a kultúrák között A kulturális különbségek pszichológiája Akadémiai Kiadó - Budapest, Magyarország ISBN: 9789630586153
2005 : Fülöp M (eds.); Ross A (eds.) - Growing up in Europe Today Developing Identities Among Adolescents Trentham Books - Stoke-on-Trent, Egyesült Királyság / Anglia ISBN: 9781858563336
2003 : Fülöp M (eds.); Berkics M (eds.) - Cultures in Interaction Sixth European Regional Congress of the International Association for Cross-Cultural Psychology. Program and Book of Abstracts Hungarian Academy of Sciences - Budapest, Magyarország
2003 : Nguyen LA (eds.); Fülöp Márta (eds.) - Kultúra és pszichológia Osiris Kiadó - Budapest, Magyarország ISBN: 9633894808
ACTA DE INVESTIGACION PSICOLOGICA / PSYCHOLOGICAL RESEARCH RECORDS9 pp. 79-90. , 12 p. (2019)
DOI: 10.22201/fpsi.20074719e.2019.3.324
2019 : Jackson Joshua Conrad ; van Egmond Marieke ; Choi Virginia K. ; Ember Carol R. ; Halberstadt Jamin ; Balanovic Jovana ; Basker Inger N. ; Boehnke Klaus ; Buki Noemi ; Fischer Ronald ; Fulop Marta ; Fulmer Ashley ; Homan Astrid C. ; van Kleef Gerben A. ; Kreemers Loes ; Schei Vidar ; Szabo Erna ; Ward Colleen ; Gelfand Michele J. ; Ha Shang E. (eds.) - Ecological and cultural factors underlying the global distribution of prejudice
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY54 : 1 pp. 8-16. , 9 p. (2019)
DOI: 10.1002/ijop.12424
2018 : Thomson Robert ; Yuki Masaki ; Talhelm Thomas ; Schug Joanna ; Kito Mie ; H Ayanian Arin ; C Becker Julia ; Becker Maja ; Chiu Chi-yue ; Choi Hoon-Seok ; M Ferreira Carolina ; Fülöp Marta ; Gul Pelin ; Maria Houghton-Illera Ana ; Joasoo Mihkel ; Jong Jonathan ; M Kavanagh Christopher ; Khutkyy Dmytro ; Manzi Claudia ; M Marcinkowska Urszula ; L Milfont Taciano ; Neto Félix ; von Oertzen Timo ; Pliskin Ruthie ; San Martin Alvaro ; Singh Purnima ; L Visserman Mariko - Relational mobility predicts social behaviors in 39 countries and is tied to historical farming and threat
PROCEEDINGS OF THE NATIONAL ACADEMY OF SCIENCES OF THE UNITED STATES OF AMERICA115 : 29 pp. 7521-7526. , 6 p. (2018)
2018 : Orosz Gábor ; István Tóth-Király ; Beáta Bőthe ; Benedek Paskuj ; Mihály Berkics ; Márta Fülöp ; Christine ROLAND-Levy - Linking cheating in school and corruption
EUROPEAN REVIEW OF APPLIED PSYCHOLOGY-REVUE EUROPEENNE DE PSYCHOLOGIE APPLI68 : 2 pp. 89-97. , 9 p. (2018)
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE57 : 1 pp. 21-30. , 10 p. (2007)
Teljes dokumentum: http://epa.oszk.hu/00000/00035/00110/2007-01-ko-Fulop-Egyen.html
2006 : Davies I ; Fülöp M ; Nasman E ; Navarro A - New Researchers for the New Europe: opportunities and challenges. International research student workshop and conference and its implications
APPLIED PSYCHOLOGY IN HUNGARY4 : 7-8 pp. 141-156. , 16 p. (2006)
2005 : Ebina R. ; Fülöp M (Az interjút adta) - Examination of Suicide Prevention from Intercultural means - from Interview with a Hungarian Clinical Psychologist (japánul)
HOKENFU ZASSHI: THE JAPANESE JOURNAL FOR PUBLIC HEALTH NURSES61 : 10 pp. 956-961. , 6 p. (2005)
2005 : Ross A ; Read B ; Pergar Kuscer M ; Fülöp M ; Pucko C ; Berkics M ; Sándor M ; Hutchings M - Teachers' Constructions of Citizenship And Enterprise Using Associative Group Analysis With Teachers in Hungary, Slovenia And England
NEW EDUCATIONAL REVIEW7 : 3-4 pp. 127-155. , 29 p. (2005)
2005 : Davies I ; Fülöp M ; Hutchings M ; Ross A ; Berkics M - Squaring The Circle or Falling Between Scylla And Charybdis?
TEACHING CITIZENSHIP10 pp. 52-57. , 6 p. (2005)
2004 : Fülöp M ; Davies I ; Berkics M ; Hutchings M ; Ross A - Entrepreneurs and/or citizens. A comparison of English and Hungarian teacher's views on enterprise and the good entrepreneur in a competitive world
APPLIED PSYCHOLOGY IN HUNGARY23-24 : 5-6 pp. 23-46. , 24 p. (2004)
2022 : Fülöp Márta ; Molnár Balázs Nándor ; Holka Szilárd ; Saád Judit ; Al Ghaoui Hesna - Érzelmi és pszichés jóllét, félelmek és tanulságok a Covid–19 járvány első és második hulláma alatt
2013 : O’Moore M ; Cross D ; Valimaki M ; Almeida A ; Berne S ; Kurki M ; Olenik-Shemesh D ; Heiman T ; Deboutte G ; Fandrem H ; Fülöp M ; Sygkollitou E ; Stald G - Guidelines to prevent cyber-bullying A cross-national review
2012 : Fülöp Márta ; Aktan E ; Davies Ian ; Navarro A - The cooperative competitive European citizen: is this notion present in the representation of citizenship among student teachers in four countries?
2012 : Fülöp M - Az üzlet és a versengés reprezentációja a visegrádi országok leendő gazdasági szakemberei között: kölcsönös bizalom vagy kölcsönös előítéletek?
2011 : Maldonado A ; Navarro A ; Murillo J ; Davies I ; Fülöp M ; Navareño P ; Messina C - Percepcion social del esfuerzo institucional hacia la integracion de los immigrantes por los futuros docentes
Egyéb URL: http://www.routledgeeducation.com/books/The-Routledge-Education-Studies-Textbook-isbn9780415479554 pp. 93 - 107.
2009 : Bond M H ; Leung K ; Au A ; Tong K ; Reimel de Carrasquell S ; Murakami F ; Yamaguchi S ; Bierbrauer G ; Singelis T ; Broer M ; Boen F ; Lambert S M ; Ferreira M C ; Noels K A ; Van Bavel J ; Safdar S ; Zhang J ; Chen L ; Solcova I ; Stetovska I ; Niit T ; Niit K ; Hurme H ; Böling M ; Franchi V ; Magradze G ; Javakhishvili N ; Boehnke K ; Klinger E ; Hunang X ; Fülöp M - Culture-Level Dimensions of Social Axioms and Their Correlates across 41 Cultures
2006 : Schneider BH ; del Pilar Soteras del Toro M ; Woodburn S ; Fülöp M ; Cervino C ; Bernstein S ; Sandor M - Cross-cultural differences in competition amongst children and adolescents
2022 : Fülöp Márta - A váratlanság és bizonytalanság pszichológiája Konferencianyitó Plenáris Előadás
PSZICHOTERÁPIAKülönszám : Különszám p. 16 (2022)
2021 : Varga Balázs András ; Vargha András ; Fülöp Márta - Pszichés és szomatikus faktorok személyközpontú vizsgálata pozitív pszichológiai klaszterek segítségével
Teljes dokumentum: https://mptnagygyules.hu/wp-content/uploads/2021/09/MPT_kivonatkotet_2021_final1.pdf#page=33
2021 : Törő Krisztina ; Kövesdi Andrea ; Kövi Zsuzsanna ; Fülöp Márta - COVID-19 Járvány hatásainak többszempontú vizsgálata, Pszichológiai kutatási kérdések és a gyakorlati segítő munka tapasztalatai a COVID-19 járvány első évében - Vita szekció
2012 : Fülöp M ; Davies I ; Aktan E ; Navarro A - The cooperative competitive citizen Is this notion present in the representation of citizenship among student teachers in four contries
2012 : Fülöp M ; Sebestyén N ; Almeida A ; Cross D ; Valimaki M ; Berne S ; Deboutte G ; Heiman T ; Olenik-Shemesh D ; O´Moore M ; Stald G ; Sygkollitou E - Anti-cyberbullying programok áttekintő elemzése 27 ország tükrében
2012 : Matztegui C ; Navarro A ; Davies I ; Fülöp M ; Jacott L ; Maldonado A - Teacher Candidates’ Voices about Migration: a cross-cultral survey in Spain, England and Hungary
2012 : Alemida A ; Cross D ; Valimaki M ; Berne S ; Deboutte G ; Fülöp M ; Heiman T ; Olenik-Shemesh D ; O’Moore M ; Sigkollitou E - A transnational analysis of published guidelines for cyberbullying prevention: strengths and weaknesses
Teljes dokumentum: http://www.londonmet.ac.uk/fms/MRSite/Research/cice/pubs/2011/2011_022.pdf
2011 : Maldonado A ; Navarro A ; Murillo J ; Davies I ; Fülöp M ; Navareño P ; Messina C - Percepcion social del esfuerzo institucional hacia la integracion de los immigrantes por los futuros docentes
2010 : Kovalcikova I ; Fülöp M - Social Capital as a Factor of Economical and Scientific Development Research on Social Capital in the Visegrad Context: the case of trust
2007 : Fülöp M ; Goodwin R ; Goebels K ; Grad H ; Marton Rojo L ; Nguyen Luu L A - Optimising support for educational adjustment of Chinese immigrant children in four countries: Germany, Hungary, Spain and the UK
2007 : Fülöp M ; Goodwin R ; Goebel K ; Grad H ; Martin Rojo L ; Nguyen Luu L A ; Berkics M - Integration of Chinese Immigrant Children in Four Countries: Germany, Hungary, Spain and the UK.
2005 : Smart S ; Read B ; Ross A ; Fülöp M ; Pergar Kuscer M ; Razdevsek Pcuko C ; Sándor M - Primary School Children's Views of Cooperation and Competition in England, Slovenia and Hungary Comparisons by Country and by Gender
2005 : Sándor M ; Fülöp M ; Read B ; Ross A ; Smart S ; Pergar Kuscer M ; Razdevsek Pucko C - Competition in Classroom Primary School Teachers' View in Hungary, Slovenia and the UK
2004 : Fülöp M ; Berkics M ; Davies I ; Hutchings M ; Ross A - The Perception of Corruption as a Conflict Between Citizenship and Enterprise in a Competitive Environment Among Hungarian and British Teachers
2004 : Ross A ; Read B ; Pergar Kuscer M ; Fülöp M ; Pucko C ; Berkics M ; Hutchings M ; Sándor M - Teachers' Understandings of Citizenship And Enterprise in Hungary, Slovenia And The UK
2001 : Hutchings M ; Davies I ; Fülöp M ; Ross A ; Berkics M ; Gregory I ; Floyd L - The Responses of English and Hungarian Teachers to Some Hypothetical Dilemmas Concerning Citizenship.
2001 : Fülöp M ; Davies I ; Hutchings M ; Ross A ; Berkics M ; Floyd L - Being a Good Citizen, Competitor and Entrepreneur in Hungary and in Britain: Utopia or Reality?
2000 : Davies I ; Fülöp M ; Hutchings M ; Ross A ; Vári Szilágyi I - Enterprising citizens? the perceived interactions and overlaps between citizenship education and enterprise education in England and Hungary