Cím: PhD
Nem: nő
Születési év: 1977.
Születési hely: Zalaegerszeg
Email-cím(ek): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Hivatali telefonszám:
Doktori tanulmányok
Doktori (PhD) védés éve: 2009.
Tudományág: neveléstudomány
Disszertáció címe: Szocializáció a posztmodern társadalomban, és ennek hatása a fiatalok családképére
Oklevelet kiállító intézmény: Eötvös Lóránd Tudományegyetem
MA-tanulmányok
MA-fokozat megszerzésének éve: 2000., 2001.
Tudományág(ak): német nyelvtanár, pedagógia szakos középiskolai tanár
Oklevelet kiállító intézmény: Eötvös Lóránd Tudományegyetem
Egyéb tanulmányok és képesítések
Intézmény | Képesítés | Év |
Ruth-Cohn-Institute für TZI International | tréner | 2007. |
Károli Gáspár Református Egyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Pszichológiai Intézet | szupervizor | 2011. |
Munkatapasztalat
Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem
Kar: Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Intézet: Tanárképző Központ
Tanszék:
Beosztás: egyetemi adjunktus
Korábbi munkaadó: Kempelen Farkas Gimnázium
Beosztás: középiskolai tanár
Egyéb korábbi munkaadó: Pázmány Péter Katolikus Egyetem
Beosztás: egyetemi tanársegéd
Kutatási és oktatási szakterületek
Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel
Oktatásszervezés, tudományszervezés
Időszak | Funkció vagy tevékenység |
Nyelvtudás
Nyelv | Nyelvtudás szintje és fajtája |
német | felsőfok (diploma) |
angol | középfok (C típus) |
olasz | társalgási szint |
Díjak és kitüntetések
Díj vagy kitüntetés neve | Kiadó intézmény | Elnyerés éve |
Tagság tudományos társaságokban
Szervezet neve | Betöltött funkció |
Tanárképzők Szövetsége | tag |
Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben
Időszak | Intézmény | Tevékenység | |
2004. február-május | Universität Passau, Philosophische Fakultät, Lehrstuhl für Allgemeine Pädagogik | doktori kutatás (KAAD ösztöndíj) | |
Doktori témavezetések
Doktori hallgató neve, intézmény |
Kutatási téma / Disszertáció címe | Védés éve |
Opponencia doktori védéseken
Doktori hallgató neve, intézmény |
Kutatási téma / Disszertáció címe | Védés éve |
Független idézők összesen: 0
Folyóiratcikkek
Könyvrészletek
pp. 265 - 286.
pp. 113 - 134.
Monográfiák
Szerkesztett kötetek, folyóiratok
Majzikné Lichtenberger Krisztina – Fischer Andrea (2020): A reflexiót segítő mentori kommunikáció.
In: H. Varga Gyula (szerk.) Személyközi és médiakommunikációs tudatosság az iskolában.
Hungarovox Kiadó, Budapest. pp. 263-275. ISBN 978-963-534-037-81
Majzikné Lichtenberger Krisztina, Fischer Andrea (2020): A mentorképzés megújítása: Az új képzés jó gyakorlatai a Károli Gáspár Református Egyetemen
In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Reflexiók néhány magyarországi pedagógia-releváns kontextusra. International Research Institute, Komarno. 2020. pp. 341-349. ISBN: 978-80-89691-65-4
Könyvfejezetek
Majzikné Lichtenberger Krisztina (2015): A tanárrá válás folyamata, ráhangolódás az iskolai gyakorlatokra. In:Dringó-Horváth Ida - Fischer Andrea (szerk.): Tanárjelölti kézikönyv. KRE BTK és Patrocinium Kiadó, Budapest. 9-21.o.
Majzikné Lichtenberger Krisztina (2015): Hallgatói beszámolók a gyakorlatokról. In:Dringó-Horváth Ida - Fischer Andrea (szerk.): Tanárjelölti kézikönyv. KRE BTK és Patrocinium Kiadó, Budapest. 123-131.o.
Cikkek tudományos folyóiratokban
Lichtenberger Krisztina (2000): Die Begegnung mit einer Fremdsprache in den Grundschulen in Nordrhein–Westfalen. In: Deutschunterricht für Ungarn 2000/3–4. 67–74. o.
Krisztina Lichtenberger Majzikné - Andrea Fischer (2018): The Role of Feedback in Developing Reflective Competence In: Practice and Theory in Systems of Education (PTSE), Volume 12 Number 3. 2018. 121-129.p.
Konferenciaközlemények
M. Lichtenberger Krisztina (2005): „A család olyan mint…” – német és magyar fiatalok metaforái a családról. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, tematikus előadás
M. Lichtenberger Krisztina – Zöldyné Szita Erzsébet (2005): Témacentrikus Interakció (TCI) – alkalmazási lehetőségek az oktatásban. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, poszter
Majzikné Lichtenberger Krisztina (2016): Minden gyermek érdeke, hogy lelkileg egészséges, motivált és személyiségében is megújulni képes pedagógusok neveljék. Mit tehet ezért a pedagógusképzés?
Tani-tani Konferencia, előadás (2016. február 5.)
Fischer Andrea – Majzikné Lichtenberger Krisztina: The Role of Feedback in Developing Reflective Competence
9th International Conference for Theory and Practice in Education
Budapest, 2017. november 26-27.
Majzikné Lichtenberger Krisztina (2019): Találkozás a szupervízióban – Roma gyerekekkel dolgozó pedagógusok támogatása Tiszavasváriban
Tani-tani Konferencia, előadás 2019. február 1.
Majzikné Lichtenberger Krisztina – Heltai János (2019): Tanulásszervezés transzlingváló osztálytermekben
XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus, előadás 2019. április 15-16.
Majzikné Lichtenberger Krisztina – Fischer Andrea (2019): A reflexiót segítő mentori kommunikáció
XII. Tudatosság a kommunikációban -Személyközi és médiakommunikációs tudatosság az iskolában Konferencia, előadás 2019. május 17-18.
Recenziók
Fordítások
Szépirodalmi alkotások
Film és multimédia
Diszkográfia
Konferenciaszervezés
Nyilvános megjelenések
Title: PhD
Gender: female
Year of Birth: 1977.
Place of Birth (Country): Zalaegerszeg (Hungary)
Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Office Phone Number:
Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2009.
Discipline: pedagogy
Title of Thesis: Socialisation in the post-modern society, and its influence on family concept of young adults
Issuing Institution: Eötvös Lóránd University
MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 2000, 2001.
Discipline(s): teacher of German language, pedagogy
Issuing Institution: Eötvös Lóránd University
Further Studies and Qualifications
Institution | Qualification | Year of Obtaining the Qualification |
Ruth-Cohn-Institute für TZI International, Basel | trainer | 2007. |
Károli Gáspár University of the Reformed Church | supervisor | 2011. |
Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities
Institute: Teacher Training Center
Department:
Current Position(s): Senior lecturer
Previous Employer: Kempelen Farkas Gimnázium
Previous Position Held: teacher
Other Previous Employers: Pázmány Péter Catholic University
Other Previous Positions Held: Assistant lecturer
Areas of Research and Teaching
Membership in Research Groups and Projects
Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities
Period | Function or Activity |
Language Skills
Language | Level and Kind of Proficiency |
German | C2 |
English | B2 |
Italian | A2 |
Honours, Distinctions, and Prizes
Name of Distinction | Issuing Institution | Year of Issuing |
Membership in Academic Societies
Name of Organization | Function (if any) |
Tanárképzők Szövetsége | tag |
Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions
Period | Institution | Activities |
02-05/2004 | Universität Passau, Philosophische Fakultät, Lehrstuhl für Allgemeine Pädagogik | PhD research |
Promotorship in Doctoral Studies
Name of Doctoral Student, Institution |
Research Topic / Title of Dissertation | Year of Defence (if applicable) |
Opponentship in Doctoral Defences
Name of Doctoral Student, Institution |
Title of Dissertation | Year of Defence |
Number of independent citations : 0
Journal articles
Book chapters
pp. 265 - 286.
pp. 113 - 134.
Monographs
Edited Books and Journals
Majzikné Lichtenberger Krisztina – Fischer Andrea (2020): A reflexiót segítő mentori kommunikáció.
In: H. Varga Gyula (szerk.) Személyközi és médiakommunikációs tudatosság az iskolában.
Hungarovox Kiadó, Budapest. pp. 263-275. ISBN 978-963-534-037-81
Majzikné Lichtenberger Krisztina, Fischer Andrea (2020): A mentorképzés megújítása: Az új képzés jó gyakorlatai a Károli Gáspár Református Egyetemen
In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Reflexiók néhány magyarországi pedagógia-releváns kontextusra. International Research Institute, Komarno. 2020. pp. 341-349. ISBN: 978-80-89691-65-4
Chapters in Books
Majzikné Lichtenberger Krisztina (2015): A tanárrá válás folyamata, ráhangolódás az iskolai gyakorlatokra. In:Dringó-Horváth Ida - Fischer Andrea (szerk.): Tanárjelölti kézikönyv. KRE BTK és Patrocinium Kiadó, Budapest. 9-21.o.
Majzikné Lichtenberger Krisztina (2015): Hallgatói beszámolók a gyakorlatokról. In:Dringó-Horváth Ida - Fischer Andrea (szerk.): Tanárjelölti kézikönyv. KRE BTK és Patrocinium Kiadó, Budapest. 123-131.o.
Articles in Academic Reviews (Printed and Electronic)
Lichtenberger Krisztina (2000): Die Begegnung mit einer Fremdsprache in den Grundschulen in Nordrhein–Westfalen. In: Deutschunterricht für Ungarn 2000/3–4. 67–74. o.
Krisztina Lichtenberger Majzikné - Andrea Fischer (2018): The Role of Feedback in Developing Reflective Competence In: Practice and Theory in Systems of Education (PTSE), Volume 12 Number 3. 2018. 121-129.p.
Conference Proceedings (Printed and Electronic)
M. Lichtenberger Krisztina (2005): „A család olyan mint…” – német és magyar fiatalok metaforái a családról. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, tematikus előadás
M. Lichtenberger Krisztina – Zöldyné Szita Erzsébet (2005): Témacentrikus Interakció (TCI) – alkalmazási lehetőségek az oktatásban. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, poszter
Majzikné Lichtenberger Krisztina (2016): Minden gyermek érdeke, hogy lelkileg egészséges, motivált és személyiségében is megújulni képes pedagógusok neveljék. Mit tehet ezért a pedagógusképzés?
Tani-tani Konferencia, előadás (2016. február 5.)
Fischer Andrea – Majzikné Lichtenberger Krisztina: The Role of Feedback in Developing Reflective Competence
9th International Conference for Theory and Practice in Education
Budapest, 2017. november 26-27.
Majzikné Lichtenberger Krisztina (2019): Találkozás a szupervízióban – Roma gyerekekkel dolgozó pedagógusok támogatása Tiszavasváriban
Tani-tani Konferencia, előadás 2019. február 1.
Majzikné Lichtenberger Krisztina – Heltai János (2019): Tanulásszervezés transzlingváló osztálytermekben
XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus, előadás 2019. április 15-16.
Majzikné Lichtenberger Krisztina – Fischer Andrea (2019): A reflexiót segítő mentori kommunikáció
XII. Tudatosság a kommunikációban -Személyközi és médiakommunikációs tudatosság az iskolában Konferencia, előadás 2019. május 17-18.
Book Reviews
Translations
Creative Writing
Films and Multimedia (Digital Textbooks, Multimedia Creations etc.)
Discography
Organisation of Conferences
Academic and public Appearances (Live and Electronic)
Copyright © 2023 Károli Gáspár Református Egyetem. Minden jog fenntartva.