Cím: Dr.
Nem: nő
Születési év: 1961
Születési hely: Budapest
Email-cím(ek): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Hivatali telefonszám:
Doktori tanulmányok
Doktori (PhD) védés éve: 2010
Tudományág: neveléstudomány
Disszertáció címe: Az intuíció pedagógiai megközelítése
Oklevelet kiállító intézmény: Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Doktori Iskola
MA-tanulmányok
MA-fokozat megszerzésének éve: 1999
Tudományág(ak): pedagógia
Oklevelet kiállító intézmény: Eötvös Loránd Tudományegyetem Neveléstudományi Tanszék
Egyéb tanulmányok és képesítések
Intézmény | Képesítés | Év |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
pedagógia szakos tanár | 2000 |
Budapesti Tanítóképző Főiskola | általános iskolai tanító | 1993 |
Budapesti Református Theológiai Akadémia | 1986 | |
Pécsi Tanárképző Főiskola | magyar-történelem szak | 1981 |
Munkatapasztalat
Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem
Kar: Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Intézet: Tanárképző Központ
Beosztás: egyetemi adjunktus
Kutatási és oktatási szakterületek
Neveléstörténet, neveléstörténet szövegek alapján
Neveléselmélet
Emberkép,ökológia,nevelés
Iskolai sokszínűség
Egyházi iskolák belső világa
Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel
Oktatásszervezés, tudományszervezés
Időszak | Funkció vagy tevékenység |
2012- | Minőségbiztosítási Bizottság |
2013- | Évfolyammentor |
2017- | Benda Kálmán Szakkollégium Tanárképző Műhely vezetője |
Nyelvtudás
Nyelv | Nyelvtudás szintje és fajtája |
német | középfokú „C” típusú nyelvvizsga |
Díjak és kitüntetések
Díj vagy kitüntetés neve | Kiadó intézmény | Elnyerés éve |
I. díj | Új Pedagógiai Szemle által szakdolgozatok számára kiírt pályázaton (Téma: az értékelés és osztályozás problematikája) | |
Tagság tudományos társaságokban
Szervezet neve | Betöltött funkció |
Comenius Társaság | Tag |
Tanárképzők Szövetsége | Tag |
Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben
Időszak | Intézmény | Tevékenység |
Doktori témavezetések
Doktori hallgató neve, intézmény |
Kutatási téma / Disszertáció címe | Védés éve |
Opponencia doktori védéseken
Doktori hallgató neve, intézmény |
Kutatási téma / Disszertáció címe | Védés éve |
(MTMT)
Könyvfejezetek
Tudnivalók a portfólió elkészítéséről. In: Dringó-Horváth Ida - Fischer Andrea: Tanárjelölti kézikönyv. Patrocinium Budapest, 2015. 143-150
Nyilvános megjelenések
Az V. Országos Neveléstudományi Konferencián elhangzott „A mai magyar református középiskolák identitása” című előadás társelőadója
Title: Dr.
Gender: F
Year of Birth: 1961
Place of Birth (Country): Hungary
Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Office Phone Number:
Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2010
Discipline: Education/ PhD on Education researches
Title of Thesis: Pedagogical approach of intuition
Issuing Institution: Eötvös Loránd University Faculty Of Humanities
MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 1999
Discipline(s): School Psychology Specialisation
Issuing Institution: Eötvös Loránd University Faculty Of Humanities
Further Studies and Qualifications
Institution | Qualification | Year of Obtaining the Qualification |
Eötvös Loránd University Faculty Of Humanities | Pedagogy teacher | 2000 |
Teachers College Budapest | School-teacher | 1993 |
Theological Academy of the Reformed Church in Budapest | 1986 | |
Teachers College Pécs | Hungarian Language and Literature – History course | 1981 |
Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities
Institute: Teacher Training Center
Department:
Current Position(s): Assistant professor
Previous Employer:
Previous Position Held:
Other Previous Employers:
Other Previous Positions Held:
Areas of Research and Teaching
Teached subjects in BA courses: history of education, educational theory
Specialization:
Ecology, education
Based on history of education texts
School diversity
Internal world of church schools
Membership in Research Groups and Projects
Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities
Period | Function or Activity |
Language Skills
Language | Level and Kind of Proficiency |
English | Intermediate C |
Honours, Distinctions, and Prizes
Name of Distinction | Issuing Institution | Year of Issuing |
1st award | Új Pedagógiai Szemle’s tender for theses (Evaluation and Classification Issues) | |
Membership in Academic Societies
Name of Organization | Function (if any) |
Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions
Period | Institution | Activities |
Promotorship in Doctoral Studies
Name of Doctoral Student, Institution |
Research Topic / Title of Dissertation | Year of Defence (if applicable) |
Opponentship in Doctoral Defences
Name of Doctoral Student, Institution |
Title of Dissertation | Year of Defence |
(MTMT)
Chapters in Books
Szakrális mozdulat a reformpedagógiában – Az intuíció megjelenése és értelmezése az Új Iskola pedagógiájában. In: Tanulmánykötet. Gondolat Kiadó Budapest, 2011 (megjelenés alatt)
A humán tudományok paradigmáinak átrendeződése a XIX–XX. század fordulóján. Studia Caroliensia, 2008. 3-4. 183-203.
Az újszülötthöz és a csecsemőhöz való viszony változása az elmúlt évtizedekben a szoptatási gyakorlat átalakulása alapján. In: Csak az igazat, a tiszta igazat. THÉMA Budapest, 2006. 197-209.
Krisztusi szó a nemzedékek párbeszédében. Lelkipásztor, 2003. 6. 208-211.
Párhuzamok Rabelais Gargantua című műve és Freinet pedagógiája között. In: Pedagógusképzés, 2000. 1-2. 41-54.
Az értékelés és az osztályozás problematikája. Új Pedagógiai Szemle, 1994. 7-8. 187-190.
Academic and public Appearances (Live and Electronic)
Az V. Országos Neveléstudományi Konferencián elhangzott „A mai magyar református középiskolák identitása” című előadás társelőadója
Copyright © 2023 Károli Gáspár Református Egyetem. Minden jog fenntartva.