Orpheus Noster 15. évf. 4. sz. (2023)
Tartalom
Katalin G. Kállay: Idolatry in All-Demanding Eyes: A Reading of Flannery O’Connor’s Parker’s Back, 5–17.
Edit Gálla: Gothic Elements in Sylvia Plath’s Poetry, 18–32.
Katalin Frey – Bíborka Radványi: Old English Poems as Possible Sources of Paradise Lost, 33–54.
Péti Miklós: A London–Budapest–Moszkva-tengely: Szenczi Miklós Milton Moszkóviájáról, 55–64.
Tibor Fabiny: The Apocalyptic Tradition in Medieval and Renaissance English Literature, 65–82.
Giovanni Patriarca: A True Light in the Darkness: Gasparo Scaruffi and a Monetary Chimera in the Sixteenth Century, 83–100.
Patkós Gábor: Komáromy Zsolt – Gárdos Bálint – Péti Miklós (szerk.): Az angol irodalom története 3–4: Az 1640-es évektől az 1830-as évekig, 101–104.
Réka Vajda: Miklós Péti: Paradise From Behind the Iron Curtain: Reading, translating and staging Milton in Communist Hungary, 105–107.
Edit Gálla: Gothic Elements in Sylvia Plath’s Poetry, 18–32.
Katalin Frey – Bíborka Radványi: Old English Poems as Possible Sources of Paradise Lost, 33–54.
Péti Miklós: A London–Budapest–Moszkva-tengely: Szenczi Miklós Milton Moszkóviájáról, 55–64.
Tibor Fabiny: The Apocalyptic Tradition in Medieval and Renaissance English Literature, 65–82.
Giovanni Patriarca: A True Light in the Darkness: Gasparo Scaruffi and a Monetary Chimera in the Sixteenth Century, 83–100.
Patkós Gábor: Komáromy Zsolt – Gárdos Bálint – Péti Miklós (szerk.): Az angol irodalom története 3–4: Az 1640-es évektől az 1830-as évekig, 101–104.
Réka Vajda: Miklós Péti: Paradise From Behind the Iron Curtain: Reading, translating and staging Milton in Communist Hungary, 105–107.