Intézet: Egyetemi, SZMSZ-ben rögzített
Vezető: Dr. Dringó-Horváth Ida
Létrejötte: 66/2018 (03. 21.) sz. KT-határozattal
Tagjai:
Bakainé-Rottländer Heide (KRE)
Dombi Judit (PTE)
Fülöp József (KRE)
Hülber László (GDF)
Kozma Gyula (KRE)
M. Pintér Tibor (alprojekt-koordinátor, KRE)
Menyhei Zsófia (KRE)
N. Császi Ildikó (KRE)
Papp-Danka Adrienn (MTE)
Papp Gábor (KRE)
P. Márkus Katalin (KRE)
Közreműködik:
Fajt Balázs (BGE)
Horváth László (ELTE)
Misley Helga (ELTE)
Kutatási tevékenység, profil rövid leírása: -
A Kutatóközpont által indított, „Oktatásinformatika a felsőoktatásban" című kutatás az oktatásinformatika és a felsőoktatás-pedagógia határmezsgyéjén fekszik. Célja az elektronikus tanulási környezetben való hatékony tanulási/oktatási lehetőségek ismeretének, gyakorlati alkalmazásának vizsgálata a felsőoktatásban, különös tekintettel az online alkalmazások és a hálózati tanulás lehetőségeire.
A kutatás legfőbb célja, hogy feltérképezze a felsőoktatás (ezen belül elsődlegesen a tanárképzés) oktatóinak jelentősebb IKT-mutatóit, illetve önreflexiós folyamatait, valamint az infokommunikációs eszközök használatára ható, azokat befolyásoló legfontosabb tényezőket. A kutatás eredményeképpen a meglévő felsőoktatási jógyakorlatok alapján kívánjuk kijelölni a fejlesztés lehetséges irányát, módszereit és eszközeit.
A kutatás az oktatásinformatikai kompetencia mérésének és fejlesztésének lehetőségét két, több részben érintkező alprojekt keretében kívánja vizsgálni:
Mivel a projekt célja a felsőoktatásban dolgozó oktatók gyakorlatának fejlesztése, minőségi javítása, a vizsgálatánál (az oktatásinformatikai kompetenciák mérése mellett) nagy hangsúlyt fektetünk az önreflexiós folyamatok mérése is, mely a tanári kompetenciák hosszú távú fejlődésének záloga.
A projekt eredményeként várhatóan képet kapunk a kutatásban résztvevő képzőhelyek oktatóinak a tanításhoz és a kutatói munkához kapcsolódó alapvető IKT-komponseiről (hozzáférés, aktivitás, attitűd és pedagógiai IKT-kompetencia, kiegészítve jógyakorlatok gyűjtésével), valamint önreflexiós tevékenységéről. A dokumentumelemző, különböző mérési és értékelési, ill. publikációs tevékenység célja az oktatásfejlesztés, és ezáltal a magyarországi felsőoktatás hatékonyságának, piacképességének növelése, különös tekintettel a tanárképzésre. A kutatási projekt során létrejövő tanulmányok és tanulmánykötet mellett kiemelten fontosnak tartjuk a további oktatásfejlesztői gyakorlatra (egyetemi IKT-beruházásokra, oktatói továbbképzésekre, illetve minősítési rendszer kiegészítésére – pl. IKT oktatói díj stb.) vonatkozó ajánlások körvonalazását.
A kutatócsoport keretében eddig megjelent könyvek:
A kutatócsoport keretében eddig megjelent közös publikációk:
A kutatócsoport keretében eddig megjelent egyéni publikációk:
A projekt kutatásaihoz kapcsolódó konferenciaelőadások:
Copyright © 2016 Károli Gáspár Református Egyetem Minden jog fenntartva. Made with love by KREATiO.hu