Intézet: Anglisztika Intézet
Vezető: Dr. Adorján Mária (Angol Nyelvészeti Tanszék)
Létrejötte: 158/2022 (07. 25.) számú KT határozat, témaszám: 20696B800.
Tagjai:
Kutatási tevékenység, profil rövid leírása:
Az Anglisztika Intézet a KRE BTK egyik legdinamikusabban fejlődő intézete. Ezt legjobban az utóbbi nyolc évben kidolgozott és bevezetett új tárgyak száma és a hagyományos tárgyak tartalmi és módszertani megújítása mutatja. Kutatócsoportunk alapvető célkitűzése, hogy folytassa az innovációt az alábbi fő területeken: tanulásmódszertan, tanításmódszertan, kutatásmódszertan, tananyagfejlesztés.
A Kar által szorgalmazott digitális megújulásban kutatócsoportunk három tanára is részt vett, az ő tudásuk elengedhetetlen a további digitális tananyagok fejlesztésében. A szakmódszertan mellett kutatásmódszertani ismereteket is segítenénk egymásnak és az Intézet tanárainak átadni. A harmadik célunk az újonnan bevezetett Angol diszciplináris MA Alkalmazott nyelvészet specializáció tananyagainak kidolgozása digitálisan és/vagy könyv formátumú jegyzet formában.
Csoportunkban a doktori iskolát megkezdett tanársegédtől egészen a habilitációját előkészítő docensig a pálya különböző szakaszán lévő oktatók megtalálhatók, valamint BA, MA és osztatlan tanári képzésben tanulók is segítik munkánkat, tanulnak tőlünk, felkészülhetnek a doktori programra.
2022. szeptember 1-jén indult kétéves kutatási projektünk (Nyelv)tanulás, tanítás és kutatás - módszertan címmel a KRE-BTK finanszírozásában.
A kutatócsoport keretében eddig megjelent közös publikációk:
A kutatócsoport keretében eddig megjelent egyéni publikációk:
Könyvek, könyvfejezetek, tanulmányok, cikkek:
- P. Márkus Katalin: Reference skills - Why (and how) should we encourage students to use dictionaries?, Románia, Scientia Publishing House, 2024. [könyvfejezet]
- P. Márkus Katalin: Teaching Dictionary Skills, Budapest, KRE – L’Harmattan, Károli Könyvek, 2022. [könyv]
Konferencia előadások:
- P. Márkus Katalin: Reference skills - Why should we encourage students to use dictionaries?, Trans-linguistica VI: Shaping Humanities: Innovation, Tradition, and Value Creation Conference Programme, Kolozsvár, Sapientia EMTE, 2024. május 19-20.
- Adorján Mária – Kálmos Borbála – Sipos Piroska: A specifikus tanulási különbséggel tanuló diákok oktatási módszertanának helye az angol nyelvtanárképzésben a Károli Gáspár Református Egyetemen, 2024. február 2. XV. Taní-Tani Konferencia, Miskolci Egyetem.
- Szőke Johanna: Hybrid teaching – The monster that can be tamed. The 35th IATEFL BESIG Annual Conference. Gdansk, Lengyelország. 2022. november 11-13. (workshop)
Megjelenés alatt:
- Szőke Johanna: Designing the Syllabus of an EdTech Training Module, In R. Hajner - Gy. Kozma - M. Adorján (Eds.), Artificial Intelligence - Digital Literacy - Digital Pedagogy, KRE, 2024. ISBN 978-615-6637-31-4 [könyvfejezet]
- Menyhei Zsófia: How Trainee Teachers Flip their Classrooms. 2024. [tanulmány]
- Patkós Gábor: A Knowledge Bank Approach to Efficient Graduate-Level Research Workflow, In R. Hajner - Gy. Kozma - M. Adorján (Eds.), Artificial Intelligence - Digital Literacy - Digital Pedagogy, KRE, 2024. ISBN 978-615-6637-31-4 [könyvfejezet]
- Adorján Mária: Qualitative and quantitative research design in applied linguistics, 2023. [university lecture notes]
- Patkós Gábor: Cultural Techniques of Print and the Digital: What Shakespeare’s First Folio and ChatGPT (Not) Have in Common, In R. Hajner - Gy. Kozma - M. Adorján (Eds.), Artificial Intelligence - Digital Literacy - Digital Pedagogy, KRE, 2024. ISBN 978-615-6637-31-4 [könyvfejezet]
!--
-->
Copyright © 2023 Károli Gáspár Református Egyetem. Minden jog fenntartva.